Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
obaja pracujeme v automobilovom priemysle (tiež mám 100% HO)
ale ako som písal, zatial sme to nevyužili ani raz, pretože nám bohato stačí nabíjat doma.Vlastne doteraz mam bobky, kedy budem poprvykrat nabíjat mimo domov a ako to zvládnem (zaplatím)
Vypočítal som, že si možeme dovolit "spálit" 4MWh elektriky ročne. to je pri 15-18kWh spotrebe je cez 20k km rocne.
ale ako som písal, zatial sme to nevyužili ani raz, pretože nám bohato stačí nabíjat doma.Vlastne doteraz mam bobky, kedy budem poprvykrat nabíjat mimo domov a ako to zvládnem (zaplatím)
Vypočítal som, že si možeme dovolit "spálit" 4MWh elektriky ročne. to je pri 15-18kWh spotrebe je cez 20k km rocne.
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
ono, netreba ziadne tehcnicke kontroly, ale budu povinne obu {palubne jednotky}, tak ako to maju kamiony a maju data online a hned aj mozu kasirovat... mytne brany uz su, takze prvy stupen kontroly nevypnutia obu je. dalej su mytne vozidla, ktore mozu stat opat hocikde a na dialku kontrolovat, ci je obucka zapnuta, tak ako to robia teraz pri nakladnych vozidlach. a dalsiu kontrolu by mala mat v sebe obu, ked jej chyba nejaky prejdeny usek, tak ho dopocitava {ak sa nemylim, uz som davno mimo}. takze techonologia uz je v prevadzke...
ja mam tu smolu, ze nemame parkovacie stanie u zamestnavatela {len riaditelia} a ak je, tak aj tak bez nabijacky. je zvazovanych par miest ktore mali byt pre bezny plebs, tak nebudu tam moct parkovat ev - kvoli moznemu riziku poziara...
co som robil u predchadzajucich zamestnavatelov, tak ani jeden neponukal nabijanie vozidla {hoc aj za poplatok}.
ja mam tu smolu, ze nemame parkovacie stanie u zamestnavatela {len riaditelia} a ak je, tak aj tak bez nabijacky. je zvazovanych par miest ktore mali byt pre bezny plebs, tak nebudu tam moct parkovat ev - kvoli moznemu riziku poziara...
co som robil u predchadzajucich zamestnavatelov, tak ani jeden neponukal nabijanie vozidla {hoc aj za poplatok}.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
technická poznámka ke spotřebě elektromobilu
co ukazuje palubní počítač je energie, kterou potřebujete do baterie doplnit
k doplnění této energie musíte hradit i ztráty
a navíc palubní počítač je "informativní" měřidlo, ukazuje mírně "optimistický" údaj
suma sumárum
- pokud dobíjíte doma : na dobití 15kWh (dle palubního počítače) spotřebujete asi 18kWh elektriky
- u veřejných rychlonabíječek : na dobití 15kWh (dle palubního počítače) spotřebujete asi 20kWh ( ztráty nabíječky, osvětlení stanoviště...)
proto se říká, že průměrný elektromobil jezdí za 20kWh /100km
ale i to bude pravděpodobně "optimistický" údaj, protože nezahrnuje ztráty čezu na rozvodných sítích, které tvoří asi 30% celkové energie
co ukazuje palubní počítač je energie, kterou potřebujete do baterie doplnit
k doplnění této energie musíte hradit i ztráty
a navíc palubní počítač je "informativní" měřidlo, ukazuje mírně "optimistický" údaj
suma sumárum
- pokud dobíjíte doma : na dobití 15kWh (dle palubního počítače) spotřebujete asi 18kWh elektriky
- u veřejných rychlonabíječek : na dobití 15kWh (dle palubního počítače) spotřebujete asi 20kWh ( ztráty nabíječky, osvětlení stanoviště...)
proto se říká, že průměrný elektromobil jezdí za 20kWh /100km
ale i to bude pravděpodobně "optimistický" údaj, protože nezahrnuje ztráty čezu na rozvodných sítích, které tvoří asi 30% celkové energie
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
data beriem priamo z wallboxu, kolko do auta poslal (nabíjam 3f) určite mam ale menšie stráty ako tu popisuješ.
predpokladám, že aj ludia ktorí nabíjaju na verejnej nabíjačke počítaju kolko zaplatili a nie čo im hovorí auto
to iste platí predsa aj u benzínovej pumpy, a tam množstvo paliva tiež záleží na teplote.
inak aj stráta v distribučnej sustave je predsa zahrnuta v distribučnom poplatku. doma tiež platíš 1kWh a nie 1kWh plus 30%
i3 si ani v zime nebrala 20kWh, je ale pravda, že PHEV ktore som mal jazdilo za cca 20, to akoby si paušalizoval, že všetky auta žeru 8 litrov
predpokladám, že aj ludia ktorí nabíjaju na verejnej nabíjačke počítaju kolko zaplatili a nie čo im hovorí auto
to iste platí predsa aj u benzínovej pumpy, a tam množstvo paliva tiež záleží na teplote.
inak aj stráta v distribučnej sustave je predsa zahrnuta v distribučnom poplatku. doma tiež platíš 1kWh a nie 1kWh plus 30%
i3 si ani v zime nebrala 20kWh, je ale pravda, že PHEV ktore som mal jazdilo za cca 20, to akoby si paušalizoval, že všetky auta žeru 8 litrov
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mno, tak moje nadšení z elektromobilů pomalu opadlo po shlédnutí tohoto videa, cena za sklo docela darda.
https://www.youtube.com/watch?v=ZyJq4eLiAaw
https://www.youtube.com/watch?v=ZyJq4eLiAaw
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
A další rozčarování přijdou s novou legislativou, anpř. v Německu uvažují o omezení nabíjení BEV.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/z ... lektroaut/
K současnému omezenému dojezdu BEV se přidá i nejistota že si ani nedobiju. Takže asi jediná cílová skupina BEV je bohatý majitel baráku s FVE, který denně najezdí do 150km. Rozhodně to není paneláčník nebo chatař nebo ten kdo chce tahat přívěs nebo s tím jezdit na delší dovolený.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/z ... lektroaut/
K současnému omezenému dojezdu BEV se přidá i nejistota že si ani nedobiju. Takže asi jediná cílová skupina BEV je bohatý majitel baráku s FVE, který denně najezdí do 150km. Rozhodně to není paneláčník nebo chatař nebo ten kdo chce tahat přívěs nebo s tím jezdit na delší dovolený.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Když mrknu na fakturu za vymenu celního skla u auta co mělo cenikovku cca 400 tis tak u to je cca 20 tis Kč už hromadu let a bez nastavování kamer, takze u auta co stoji okolo mega ta cena sedi úměrně tomu.
U toho kola neříkal přesně co vsechno dělali jestli jen vyměnili 2 pláště a disk nebo dělali i geometrii. Zase srovnání - jeden disk na je asi za 6 tis Kč a netusim už jestli s DPH nebo bez. Tam kdyby nevzal obrubnik tak má klid…
Add ježdění 150 km denne to je přes 50 tis km za rok - to je až až…
Chatar neni jen ten co má chatu na riviere, ale třeba i 30-50 km za barakem a to dá i elektroauto, které na te chate nabije.
U toho kola neříkal přesně co vsechno dělali jestli jen vyměnili 2 pláště a disk nebo dělali i geometrii. Zase srovnání - jeden disk na je asi za 6 tis Kč a netusim už jestli s DPH nebo bez. Tam kdyby nevzal obrubnik tak má klid…
Add ježdění 150 km denne to je přes 50 tis km za rok - to je až až…
Chatar neni jen ten co má chatu na riviere, ale třeba i 30-50 km za barakem a to dá i elektroauto, které na te chate nabije.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
A elekteobaterie od VW(aj Skoda) maju problemy s lrehrievanim pri vyšších teplotách, tak vraj obmedzujú nabíjací prúd (celkom vyznacne) čítal som, odkaz uz neviem.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ono povedzme si rovno, autorizaky maju ceny utrhnute z retaze. Ja nasvoj vysavac aby som dal za sklo 700 eur? Zbytocne, dal som to spravit chlapikovi co robi iba autoskla a cena bola 250. Sklo Pilkington ci ako sa pise ta znacka. Servis v ? 200-300 na moje auto. Davam k sukromnikovi kde som 200 eur nepreliezol este ani raz. A to su ceny v BA. Ked som kupoval auto som za alu disky +tpms na zimu dal cca 400 eur. Tie iste disky v tom case ponukali v ale v ciernom lakovani za takmer dvojnasobok toho com som dal za disk ja a to som nemal ziadnu speci zlavu.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No keď potrebuješ nie len nalepiť sklo ale aj nastaviť radar,svetla a pod. Bez profi výbavy si nepomôžeš.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nemluvě o tom, že v ČR jsou zvýhodněné ceny aut podmíněné pojistkou u UNIQA pojišťovny a ta zase trvá ne veškerých opravách v autorizáku jinak krátí plnění o 50%...
To pak, alespoň u , staví otázku cen oprav a jejich logistiky do poněkud jiného světla...
To pak, alespoň u , staví otázku cen oprav a jejich logistiky do poněkud jiného světla...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Na podzim mi měnili sklo u Tucsona N-Line v autorizáku, na pojistku, celková cena, včetně kalibrace, 14 000 Kč.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No vzhledem k tomu, jak pojistovny plati autorizovanym vs. nezavislym servisum, clovek zanovni auto stejne ve vlastnim zajmu chce dat do autorizaku. Asi se shodneme, ze je lepsi pouzit originalni dily, nez polsky naraznik vyrobeny z PETek a blatnik z konzerv - nezavislemu servisu ale pojistovna originalni dily nezaplati resp. pripadne se skripenim zubu po neskutecnych obstrukcich. To same lakovani, hodinova sazba oprav atp. - troufam si tvrdit, ze nezavisly servis neni schopen za platbu od pojistovny zanovni auto kvalitne opravit. Autorizak dostane vic penez, pouzije originalni dily, takze tam je alespon sance, ze by to pri rozumne odvedene praci mohlo dopadnout dobre.Mr. HYUNDAI píše: ↑21 čer 2023, 09:28 Nemluvě o tom, že v ČR jsou zvýhodněné ceny aut podmíněné pojistkou u UNIQA pojišťovny a ta zase trvá ne veškerých opravách v autorizáku jinak krátí plnění o 50%...
To pak, alespoň u , staví otázku cen oprav a jejich logistiky do poněkud jiného světla...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Dalsi zajimavy clanek k tematu, asi je tam fakt vse.
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobility/
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobility/
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
no niečo som prečítal a mám pocit že Mýty sa snažia prebiť inými Mýtmi ... napr. už vedia ako hrozne podraží cena elektriny, aká je drahá údržba EV a že bez drahej servisnej prehliadky to nepôjde.... a bez špeciálnej pneumatiky EV nemožno prevádzkovať... no a do toho príde cenovo dostupné EV z Číny ktoré už sú v Europe a ktoré rozhodne nie sú na smiech ako činske kopie EU áut spred desiatich rokov a všetky tie kecy sú zbytočné.
Čína jednoducho veľmi bystro preskočila spaľováky a v EV Europu nieže dobehla ale preskočila. Korejci urobili skok ale Čiňania niekoľko.
Čína jednoducho veľmi bystro preskočila spaľováky a v EV Europu nieže dobehla ale preskočila. Korejci urobili skok ale Čiňania niekoľko.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021