1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Za mě, prozatím- co se týká 1,5 T-GDi jednoznačně to nemá smysl
Smartstream se zdá se, opravdu povedl Pokud nemá nesmysl ECO módu
Viz. můj nájezd kilometrů za 2 roky. Ale píšu zkušenost s motorem bez elektro fičury MHEV
A sakra dobře vím, proč jsem zvolil, jak jsem zvolil.
Stěžejním důvodem pro volbu typu motoru vidím jeho použití, tzn. jak a kde se bude auto provozovat.
A pokud zvolíte T-GDi tak jednoznačně, starostlivost a "poctivý a kvalitní servis" včetně použitého oleje a pokud auto nenajede x km, jako moje, tak zkrátit adekvátně interval výměny oleje na max. 10tis.km/ max. rok
Kontrolovat svíčky apod. No prostě se o auto starat. A otevřít tu kapotu taky jindy, než u dolívání kapaliny do ostřikovačů.
Já opět volím 1,5 T-GDi s DCT- jedině
Smartstream se zdá se, opravdu povedl Pokud nemá nesmysl ECO módu
Viz. můj nájezd kilometrů za 2 roky. Ale píšu zkušenost s motorem bez elektro fičury MHEV
A sakra dobře vím, proč jsem zvolil, jak jsem zvolil.
Stěžejním důvodem pro volbu typu motoru vidím jeho použití, tzn. jak a kde se bude auto provozovat.
A pokud zvolíte T-GDi tak jednoznačně, starostlivost a "poctivý a kvalitní servis" včetně použitého oleje a pokud auto nenajede x km, jako moje, tak zkrátit adekvátně interval výměny oleje na max. 10tis.km/ max. rok
Kontrolovat svíčky apod. No prostě se o auto starat. A otevřít tu kapotu taky jindy, než u dolívání kapaliny do ostřikovačů.
Já opět volím 1,5 T-GDi s DCT- jedině
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Reklama
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Toníku,už plánuješ výmenu?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
- prvy rychlostny stupen je na rozbeh auta a dlhodobo tyrat motor zbytocne vysokymi otackami a potom ho vypnut je hlupost. Skodi to motoru - tu tiez existuje tepelna roztaznost.... aj turbu.... Mala rychlost male naporove chladenie vysoka teplota.... A nema to ani kus logiky.... Turbo motor je paradna vozba ale chce to viac udrzby. Vzdy je nieco za nieco.Brambo von Gratz píše: ↑20 črc 2023, 19:30 Pokud jsou motor a provozní kapaliny zahřáté, tak to krátkodobě nevadí. Na žádný rychlostní stupeň. I vyšší otáčky. Ale jak píše JackK78. Nejde o motor, ale o turbo. To by se mělo před vypnutím motoru dochlazovat a ne honit. Jízdou na nízké otáčky před zastavením, nebo nechat pár desítek sekund až minutku běžet motor na volnoběh. Pokud se vypne a je stále horké, tak se rapidně snižuje jeho životnost.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak jen doplním : ta ulice je dlouhá asi jen 300m takže nedochlazení malým náporem větru nehrozí. Než zaparkuju tak to trvá další cca 2 minuty, takže turbo taky zchladne a olej se tam nezapeče. Dělám to tak (když jsou vhodné podmínky : zahřátý motor, nikoho nebrzdím, ...) přes rok a zatím si motor nestěžuje a ani olej není nijak znečištěný.slabostka píše: ↑21 črc 2023, 07:23 - prvy rychlostny stupen je na rozbeh auta a dlhodobo tyrat motor zbytocne vysokymi otackami a potom ho vypnut je hlupost. Skodi to motoru - tu tiez existuje tepelna roztaznost.... aj turbu.... Mala rychlost male naporove chladenie vysoka teplota.... A nema to ani kus logiky.... Turbo motor je paradna vozba ale chce to viac udrzby. Vzdy je nieco za nieco.
Jo a týrat 1.4 motor při 4000 ot/min ? Co to je za nesmysl, to jsou pro motor (ne pro spotřebu) ideální podmínky.
Moje logika je že to trochu vypálí (pročistí) spalovací komoru a ventilová sedla, profoukne GPF a kat, což při krátkých trasách nemám šanci zařídit.
Nikoho nechci přesvědčovat o mé pravdě, jen to dávám jako možnost a děkuji za reakce.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Ked mas pocit ze robis dobre nikto ta o opaku nepresvedci. Ja osobne to robim inak, 3-4 stupen 50-60 km/hod tak 1500-2000 otacok.... Alebo chvilu volnobeh....
Karbon sa hromadi na sacich ventiloch a tie nijako nevypalis. To co je v komore - prevencia - ciste vstreky cize VIF a vcasna vymena oleja.
Karbon sa hromadi na sacich ventiloch a tie nijako nevypalis. To co je v komore - prevencia - ciste vstreky cize VIF a vcasna vymena oleja.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
U moderního přímovtřikového motoru, jakým T-GDi je, takovýhle krátký vytočení nemá efekt. Narozdíl od DPi totiž nejsou ventily oplachovány palivem (DPi vstřikuje palivo do spalovací komory nepřímo, přes ventily, T-GDi přímo vstřikovačem v komoře).
https://www.youtube.com/watch?v=UTxohju0rtw
Co může pomoct jako prevence je pravidelné jízdy na delší vzdálenosti (v tom videu zmiňuje jednou za 14 dní aspoň hodinku na dálnici). Nicméně jen jako prevence, kdy zvýšená teplota odpaří vodu a palivo z oleje, a tím zamezí nadměrnému vytváření karbonu. Existující usazeniny to ale nevyčistí, ty se musí odstraňovat mechanicky.
https://www.youtube.com/watch?v=UTxohju0rtw
Co může pomoct jako prevence je pravidelné jízdy na delší vzdálenosti (v tom videu zmiňuje jednou za 14 dní aspoň hodinku na dálnici). Nicméně jen jako prevence, kdy zvýšená teplota odpaří vodu a palivo z oleje, a tím zamezí nadměrnému vytváření karbonu. Existující usazeniny to ale nevyčistí, ty se musí odstraňovat mechanicky.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak přispěju svojí troškou do mlýna máme po dovolené, Olomouc - Šibenik (Žaborić) - pár výletů po Chorvatsku - Šibenik - Olomouc. Cesta ve dvou dospělých, jednom dítěti v autosedačce a zbytku auta plně využitého, cesta tam bez klimy a zpátky s klimou. Jsem naprosto spokojený s volbou motoru. Tímto současně zdravím do Automima, kde jsem se pred pár dny stavil na pravidelný servis
- Přílohy
-
- 20230717_210332.jpg (26.44 KiB) Zobrazeno 1279 x
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Ja som siel do talianska presne taki istu dlhu trasu, spotreba na palubaku tiez 5.4 ale real podla tankovania 5.9. Dialnica tempomat 130 auto 2 dospely 2 deti plus plny kufor
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Já jsem teda spotřebu dle dotankování kontroloval cca prvních 10 tis. km a vycházelo mi to max. o 1 dcl více oproti palubáku. Tak jsem se spokojil s přesností počítače a od té doby mu věřím
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
První i30 2020 i tato současná 2022mi ukazují z 90%přesně a ano, rozdíl semtam je a to o deci nahoru, nebo i dolů.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Nápodobně, proto už to nekontroluju a jestli je to deci sem, deci tam.. takovej puntičkář zase fakt nejsem toty čísla jsou pro mě orientační a stačí mi orientačně vědět, jestli jezdím spíš za pět nebo za šest dlouhodobě se drží spotřeba na 5,3 kombinovaného provozu - nádhera
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak já se taky podělím o svoji spotřebu, prvních 6500 km, 2 měsíce, spotřeba 5,5l/100km. Převážně jízda na eco/normal, sport spíše jen příležitostně. I30 1,5 TGDI MHEV combi
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
zalezi od rychlosti a tras, ale 5,5 mi prijde vcelku .. akceptovatelne najma ten dojazd bude cca 800km na nadrz, co je fakt fajn
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Neblbne vam to pocitani spotreby nekdy? na DPI pri predposlednim tankovani u 6700km jsem mel realnou spotrebu 6.64 a auto ukazovalo 6.6 .. takze celkem presne. Naposled sem tankoval u 7127km a auto ukazuje neskutecnych 8.0. Faktem je ze spotreba od posledniho tankovani vychazi 7.96 (ted hodne jezdim mesto po 4 km). Ale na 417km nemuzu navysit celkovt prumer o 1.4 litru ani kdyby to zralo 30 litru. Proste nechapu .. jedine ze by se nejak vyresetovalo treba s novym rokem nacitani paliva a zustaly celkove km. (baterku sem neodpojoval nebo tak)
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW