motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1.4 T GDi
Tiez sa mi zda ak0keby som mal unik vzduchu......
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
- Reklama
Re: motor 1.4 T GDi
Zdravím všechny,
naskytla se mi ke koupi i30 s motorem G4LD (1.4T-GDi), auto má najeto lehce pod 200t km, nicméně má prý vysypaný katalyzátor. Nikdy předtím se mi to na autě nestalo,a to jsem měl pár aut třeba ke 250t km. Je tohle nějaká běžnější závada, která se této motorizace vyskytovala? Nicméně výměny katu se nebojím, to je pár desítek tisíc, ale spíš si říkám, co by mohlo být příčinou ... nájezd auta cca. 50tis/rok, tak s tím nejspíš po městě nikdo nelítal. Že by byl už mrtvý motor? Nějaký jiná negativa jsem na motoru přočítáním recenzí a diskuzí nenašel.
Díky za vaše poznatky
naskytla se mi ke koupi i30 s motorem G4LD (1.4T-GDi), auto má najeto lehce pod 200t km, nicméně má prý vysypaný katalyzátor. Nikdy předtím se mi to na autě nestalo,a to jsem měl pár aut třeba ke 250t km. Je tohle nějaká běžnější závada, která se této motorizace vyskytovala? Nicméně výměny katu se nebojím, to je pár desítek tisíc, ale spíš si říkám, co by mohlo být příčinou ... nájezd auta cca. 50tis/rok, tak s tím nejspíš po městě nikdo nelítal. Že by byl už mrtvý motor? Nějaký jiná negativa jsem na motoru přočítáním recenzí a diskuzí nenašel.
Díky za vaše poznatky
Re: motor 1.4 T GDi
Mne katalizátor umrel - rozpadol sa (na inom aute nie Hyundai), dôvodom bola vysoká spotreba oleja, motor doslova hltal olej, ale môže to mať aj iné príčiny, napr. nekvalitné palivo, či zlé spaľovanie (zlý pomer) paliva, poškodená lambda sonda a pod. Katalyzátor ako taký je dosť citlivý na prehriate, takže ak bol dlhodobo prehrievaný, napr. obohatenou zmesou, mohlo to spôsobiť jeho smrť...
Originálny diel je extrémne drahý a je keramický, mne tam vyrátali 1550€ len nový cat (cca 37000 Kč) náhrady sa väčšinou robia oceľové (rôzne cenové rozpätie, zobral som vtedy za 330€), takže životnosť je odhadom od prevedenia cca 60000km
píšem len všeobecne, s uvedeným motorom nemám skúsenosti.
Originálny diel je extrémne drahý a je keramický, mne tam vyrátali 1550€ len nový cat (cca 37000 Kč) náhrady sa väčšinou robia oceľové (rôzne cenové rozpätie, zobral som vtedy za 330€), takže životnosť je odhadom od prevedenia cca 60000km
píšem len všeobecne, s uvedeným motorom nemám skúsenosti.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Re: motor 1.4 T GDi
Tak koukam, ze se nepoucili. U i30 předchozí generace se občas sypal kat a sype se dal… jeho zbytky vetsinou údajně nasal motor a to pro nej byla konečná. Takze takové auto bych spis nekupoval.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: motor 1.4 T GDi
Nešiř dezinformace. Tohle nebyl problém motorů 1.4 T Gdi
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: motor 1.4 T GDi
Nedalo mi to, šel jsem odpoledne do Hyundai servisu a mechanik mi říkal, že se to prostě stává ... že tam měli i se 120t km (ale nespecifikoval motorizaci), na vině prý může být specifikace oleje a ne úplně dokonalá těsnost pístních kroužků, kde se zbytky spáleného oleje dostanou do citlivého katu. Říkal, že prošel několika značkami, prý to není zase tak vzácná závad. Nový kat za 42t vč. DPH, z bouračky moc nedoporučují, protože by samozřejmě nikdo neví, v jakém stavu bylo auto. Jiný, neHjundé mechanik mi říkal, že se s tím setkal většinou když byl vadný vstřikovač. Musím říct, že mě to trošku mrzí, tahle motorizace byla dle mého přesně to, co jsem potřeboval na 10km do práce a jednou týdně delší cestu po dálnici.
Re: motor 1.4 T GDi
- ved tie keramicke su problemove.... Tie sa sypu, prach ide do sania, vydru sa steny valca a zacne brat olej. Spotreba oleja je na konci nie na zaciatku. Keramicky von.... To uz mali 350Z tento problem a to uz je kolko rokov dozadu.Fry píše: ↑29 srp 2023, 20:19 Mne katalizátor umrel - rozpadol sa (na inom aute nie Hyundai), dôvodom bola vysoká spotreba oleja, motor doslova hltal olej, ale môže to mať aj iné príčiny, napr. nekvalitné palivo, či zlé spaľovanie (zlý pomer) paliva, poškodená lambda sonda a pod. Katalyzátor ako taký je dosť citlivý na prehriate, takže ak bol dlhodobo prehrievaný, napr. obohatenou zmesou, mohlo to spôsobiť jeho smrť...
Originálny diel je extrémne drahý a je keramický, mne tam vyrátali 1550€ len nový cat (cca 37000 Kč) náhrady sa väčšinou robia oceľové (rôzne cenové rozpätie, zobral som vtedy za 330€), takže životnosť je odhadom od prevedenia cca 60000km
píšem len všeobecne, s uvedeným motorom nemám skúsenosti.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021