1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Ahoj, mám hyundai i30 r.v. 2012. Ráno jsem potřeboval přeparkovat a kdykoliv předtím mi motor chytil na 3-4 převalení, teď to točilo tak pět vteřin až jsem měl strach, jestli vůbec chytne. První co mi blesklo hlavou - vysypaný kat, není komprese motor KO ( jak tady čtu ty hororové scénáře), ale byl jsem to hned projet a výkon všechno ok otáčky pravidelné.

Včera jsme se vrátili z chorvatska po 1100 ujetých km a ani tam ani před tím, se nikdy nic podobného nestalo. Svíčky jsou rok staré, jedině co stojí za zmínku, že mám vyměněný palivový filtr (den před dovolenou) a nevím jestli to s tím nemůže mít souvislost. Je to originální díl přímo z hyundaie, takže problém by s ním být neměl. Jen mi to neměnili tam, protože neměli čas ale v jiném servisu (před bytovkou jsem se s tím nechtěl mazat), tak že by udělali něco špatně při výměně? Když to ale 2500 km fungovalo dobře?

Další čeho jsem si všimnul, že během startování celou dobu svítila kontrolka žlutého autíčka s klíčem uvnitř.. popravdě vůbec netuším, jestli to svítí při startu normálně nebo ne, ale jistě vím, že to po celou dobu otáčení motoru svítilo. To by vypadalo na imobilizér?
Reklama
 

Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Ještě doplním, že startování je bezklíčové, baterka v klíči měněna nedávno.
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od harvi »

To vyzerá na imobilizér, aj to ale ďalej funguje, tak zatiaľ nebude čo riešiť
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Teď to za studena cca po třech dnech startovalo v pohodě. Den před tím taky. Když jsem ale startoval po cca třech hodinách od vypnutí motoru, kdy motor nebyl ani studený ani teplý, tak to zase točilo déle. Což před výměnou filtru určitě nedělalo, dřív to vždy bylo na brnknutí. No asi mi nezbývá než to pozorovat a "doufat" že jednou nenastartuju vůbec, aby se dala najít příčina. Že já se na to nevysral.
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od harvi »

Kde má gdi palivový filter? V nádrži v palivovej pumpe?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Ano, přesně tak. Přístup pod zadními sedačkami.
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Ahoj, tak mám dnes nový poznatek. Před týdnem jsem tankoval do plna a v průběhu týdne si všímám, že benzin podle ukazatele nějak rychle ubývá. Najel jsem zhruba 70-80 km ne více a čtvrt nádrže ubylo. A dnes jsem dotankovával 14 litru benzínu!! Ano, hlavně město ale za 17 na sto to fakt normální není..Benzin nikde cítit není, výfuk nekouří. Takže to shrnu.. po výměně pal. filtru se mi zhoršilo startování - nejhorší to je když startuji 2-3 hodiny po delší jízdě. Za studena ok. A spotřeba teď co jsem jezdil hlavně po městě vychází 17l/100km. Přes dovolenou to takhle nežralo, tak nechápu kde je chyba. Hlavně nevím, kam to odvést na reklamaci. Buď do hyundaie, kde jsem kupoval filtr nebo do servisu kde mi ho jen měnili. Jestli něco nepoškodili nebo nevím. Ne nadarmo se říká, neser se do věcí, který fungujou. A tady to mám
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Ještě doplním, že podle palubního pc je spotřeba 7,5l/100km
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od dibarbora »

Spotreba 17 na sto je fakt raketa... to máš už ako 12valec od BMW pod kapotou RR.
Asi by som poriadne skontroloval všetko čo sa rozoberalo, či benzín niekde neuniká... a potom už len diagnostika a systematicky kontrolovať jednotlivé časti... stav senzorov, tlak paliva, zapaľovacie cievky, sviečky...
A reklamovať len tam kde montovali... takto to dopadne keď si do servisu donesieš svoje diely... potom nevieš kam ísť reklamovať.

Keď odmyslím, že si si podrbal to čo ťa nesvědilo... ale to si už napísal aj sám...... tá poznámka o doživotnom/dlhoživotnostnom filtri tam pre srandu nie je....
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 03 zář 2023, 18:12, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Durino
**
Příspěvky: 214
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Durino »

Zjavne je problem v montazi palivoveho filtra/nekvalite materialu, pravdepodobne je prasknuta, alebo zle nasadena (spona) aj nejaka spatna hadicka a unika palivo, preto ta vysoka realna spotreba. Kamaratovi vymienali na IX20 1,4 v original Hyundai servise palivovy filter a tiez mal problem so startami. Po spatnej demontazi sa zistilo, ze novy filter bol prasknuty a ze sa to nejako zavzdusnovalo. Takze by som hladal najskor tam. Tiez moze byt problem so snimacom otacok klukoveho hriadela, ale ked sa to zacalo prejavovat po vymene filtra, bude problem s najvacsou pravdepodobnostou tam. Druhy kolega mi pred casom tiez hovoril o nekvalite novych suciastok (palivovych filtrov) a ze ked natreba, tak to nemenit.
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Zítra tam budu volat. Zas je ale divné, že během dovolené to mělo spotřebu v normě. Stejnou jak vloni. Tak jestli na to má takový vliv městský provoz, kdy se každou chvíli rozjíždím na světlech a častěji zrychluji než mimo město a je tudíž v "trubkách" vyšší tlak a přes případnou netěsnost to víc uchází.. jen domněnka.
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Tak práci po sobě zkontrolovali, všechno je docvaklé nic není prasklé, nic nikde neteče nebo není vyteklé, nicméně sami zpozorovali, že to hůře startuje v situacích, které jsem jim popsal. Zítra budou zkoumat dál co s tím. Vysokou spotřebu neví, co může způsobovat, když to nikde neteče a jede to normálně. Tak jsem z toho jelen.

Pokud by to přeci jen bylo filtrem, tak ho asi nechám u nich znovu vyměnit, tentokrát dílem od nich a tuten reklamuju. Snad se nebudou v hyu moc cukat.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od idam.i »

Držím palce. [-o<
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: 1.6 gdi - za studena dlouho startuje - příčiny?

Příspěvek od Harrystr »

Tak vám popíšu svou story s autem za poslední tři týdny. Nakonec jsem to odvezl přímo do Hyundai servisu, aby mi udělali pořádnou diagnostiku a zjistili, který díl je špatný. Pokud vůbec nějaký. Provedli diagnostiku i za jízdy a všechny hodnoty v normě - palivové čerpadlo má správný tlak, vysokotlaká pumpa (40000 Kč) naštěstí taky vpořádku.
Mechanikovi se ale nezdály těsnící o-kroužky, které jsou v té sestavě celkem čtyři. Teoreticky by mohli po těch letech způsobovat netěsnost a jak se s tím hnulo (měnil se filtr) tak holt těsnit přestaly. A nejhorší se mu jevil ten na druhém obrázku. Už z obrázku jde vidět, že je tam jaksi volně. A zrovna tohle je regulátor tlaku, který nebyl správně utěsněný. No..navržená oprava spočívala ve výměně celé soustavy čerpadla za 12000 Kč plus práce, protože nešlo sehnat ty o kroužky samostatně. Domluvil jsem se s nimi, že mi čerpadlo znovu rozeberou na díly a já si o-kroužky seženu na vlastní pěst a celé jim to zase přivezu a oni to složí a namontují. Zajel jsem tedy do prodejny SKF (ano ten výrobce ložisek) a tam mají snad všechny o kroužky, co existují.. Zaplatil jsem 75 Kč a ještě ten den jsem to celé přivezl do sevisu.
Druhý den mi volali, že to složili dohromady a že to už funguje. Starty jsou ok. No..už když jsem tam odsud odjížděl, nezdálo se mi to úplně top, ale nebyl jsem si jistý. Po jízdě zase tak po těch dvou hodinách zkouším startovat a úplně stejné jako před tím. Točí dlouho až se lidi otáčí. Dnes po třech hodinách po jízdě to samé...

Takže když to shrnu - celá akce "výměna palivového filtru" mě vyšla na bezmála 7000 Kč, plno nervů, lítání jak idiot, aby to nakonec všechno bylo horší než před výměnou. A to nepočítám projetý benzín. A to se vyplatí! =D>
Dnes jsem volal do servisu, že to bylo k prdu a co teď dál s tím. Tak mi poradili povolit víčko nádrže, jestli se v ní nedělá podtlak a tudíž to blbě startuje. Zkusil jsem a k ničemu.
Takže záhada. Jsem v koncích a už do toho nedám ani korunu. Holt to bude točit dýl i když mě to sere.
20230922_142810.jpg
20230922_142810.jpg (71.25 KiB) Zobrazeno 760 x
20230922_142804.jpg
20230922_142804.jpg (67.81 KiB) Zobrazeno 760 x
20230922_142800.jpg
20230922_142800.jpg (65.27 KiB) Zobrazeno 760 x
20230922_142758.jpg
20230922_142758.jpg (61.55 KiB) Zobrazeno 760 x
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“