Tusík HEV 4x2 Style
Moderátor: Moderátoři
Tusík HEV 4x2 Style
Tak sa dnes môj čas čakania skončil a ja som bol prevziať nášho nového "Tusíka". Objednaný bol koncom novembra/listopadu, čiže ešte pred koncoročným zdražením. Farba Sunset Red už tento rok nie je v ponuke, tak nás (farebne) nebude na cestách až toľko
Je to môj prvý hybrid a navyše po cca 20 rokoch a vraciam z diesla k benzínu (ak by robil hybridné diesle, tak ostanem pri nafte )
Cez víkend idem pár sto km po Slovensku, tak neskôr napíšem prvé dojmy...
Je to môj prvý hybrid a navyše po cca 20 rokoch a vraciam z diesla k benzínu (ak by robil hybridné diesle, tak ostanem pri nafte )
Cez víkend idem pár sto km po Slovensku, tak neskôr napíšem prvé dojmy...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
- Reklama
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Gratuluji k novému vozu a ať dělá jenom radost.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Nech slúži a aby si nesmútil za naftou.
Lebo každý vie,kam nafta patrí.
Lebo každý vie,kam nafta patrí.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tusík HEV 4x2 Style
vitaj v klube latentnych elektrikarov a tesim sa na skusenosti
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Tak ať slouží a dělá jen radost.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Přeji hodně radosti za volantem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Idem trochu aktualizovať svoje vlánko...
Nechcel som písať prvé dojmy, ktoré by boli viac zaťažené emóciou z nového auta... Tá „vôňa“ novoty... Tak sa prichádzam podeliť s novým rodinným príslušníkom po prvom mesiaci.
Musím priznať, že bol celkom intenzívny, lebo za volantom nového „Tusíka“ som strávil už vyše 50 hodín a odjazdil cca 4200 km. Pomer trás bol cca 60% diaľnice (ITA, GER, AUT, CZE, SVK) a rýchlostné cesty, 30% okresné cesty a horské prechody (vrátane Passo Rolle (Dolomity), v Alpách Pass dal Fourn, a najvyšším horským prechodom, ktorý Tusík dal s bravúrou – Fluelapass 2383 m.n.m.) a len asi 10% som jazdil po meste. Celková spotreba je aktuálne na úrovni 6,1 litra benzínu na 100 km, čo hodnotím veľmi pozitívne. Pre skeptikov sa bez týrania priznám, že na diaľniciach bol v 95% prípadoch nastavený adaptívny tempomat na úroveň 125 km/h, ale Tusík už ukázal na rýchlomere aj 190 km/h...
Keďže som od roku 2018 jazdil i30 kombi s automatom (DCT), pracovné prostredie vodiča v novom hyundai pre mňa neboli úplne nové, aj keď samozrejme, že hybridný pohon a po vyše 20 rokoch prechod od nafty k benzínu si vyžadovali trochu prispôsobenia...
Za seba môžem povedať, že doteraz som s tým, čo som za svoje peniaze dostal spokojný. Jediná drobnosť, ktorá je skôr na pobavenie, ktorú som s technikom od predajcu riešil, že po prvých cca 500 km mi niekoľkokrát na diaľnici vyplo SCC (radar a adaptívny tempomat), najskôr pri miernom mrholení a naskočilo to v priebehu niekoľkých kilometrov a neskôr úplne až kým som nezastal a nevypol motor... Kde bol problém? Servisák mi povedal, že na 99% bude prozaický problém s ktorým sa už stretli – a môžem to vyriešiť sám, alebo prísť k nm a urobia mi to na počkanie: ako namontovali tabuľky s ŠPZ na auto, vpredu ich technik osadil o čosi nižšie a blokovali radar... Stačilo dať dole ŠPZ, odšroubovať dve samorezky do plastovej podložky a posunúť podložku pod ŠPZ o cca 2 cm vyššie.... A problém bol odstránený
Rozmýšľam nad nejakými negatívami, ale zatiaľ nič mimoriadne nemôžem napísať (a dúfam, že to tak ostane), samozrejme v predcháduzajúcom Subaru Outback bolo ešte viac vnútorného priestoru a veľmi som bol zvyknutý na elektricky nastaviteľné predné sedadlo v 12.smeroch... Ale vedel som do čoho idem a zatiaľ mi sedačky v Tucsone vyhovujú a sú podstatne lepšie ako som mal v i30 (2018).
K pozitívu by som hodnotil LED svetlomety aj v diaľkovom režime (áno majitelia limuzín a prémiových značiek s matrixovými LED diodáami by sa len zasmiali). Také som mal prvýkrát v i30 a po presadnutí do Subaru som bol sklamaný, Outback svietil o dosť slabšie v stretávacom a aj diaľkovom (tam boli dokonca len halogény) režime. Tusík má o čosi lepšie oproti i30 zvládnutý diaľkový režim (i 30 mala „čierne miesta“). Za pozitívum v porovnaní s Outbackom hodnotím aj automatické prepínanie diaľkových svetiel (Subaru ich malo takmer nepoužiteľné).
Ďalšie dojmy budem pridávať postupne
Nechcel som písať prvé dojmy, ktoré by boli viac zaťažené emóciou z nového auta... Tá „vôňa“ novoty... Tak sa prichádzam podeliť s novým rodinným príslušníkom po prvom mesiaci.
Musím priznať, že bol celkom intenzívny, lebo za volantom nového „Tusíka“ som strávil už vyše 50 hodín a odjazdil cca 4200 km. Pomer trás bol cca 60% diaľnice (ITA, GER, AUT, CZE, SVK) a rýchlostné cesty, 30% okresné cesty a horské prechody (vrátane Passo Rolle (Dolomity), v Alpách Pass dal Fourn, a najvyšším horským prechodom, ktorý Tusík dal s bravúrou – Fluelapass 2383 m.n.m.) a len asi 10% som jazdil po meste. Celková spotreba je aktuálne na úrovni 6,1 litra benzínu na 100 km, čo hodnotím veľmi pozitívne. Pre skeptikov sa bez týrania priznám, že na diaľniciach bol v 95% prípadoch nastavený adaptívny tempomat na úroveň 125 km/h, ale Tusík už ukázal na rýchlomere aj 190 km/h...
Keďže som od roku 2018 jazdil i30 kombi s automatom (DCT), pracovné prostredie vodiča v novom hyundai pre mňa neboli úplne nové, aj keď samozrejme, že hybridný pohon a po vyše 20 rokoch prechod od nafty k benzínu si vyžadovali trochu prispôsobenia...
Za seba môžem povedať, že doteraz som s tým, čo som za svoje peniaze dostal spokojný. Jediná drobnosť, ktorá je skôr na pobavenie, ktorú som s technikom od predajcu riešil, že po prvých cca 500 km mi niekoľkokrát na diaľnici vyplo SCC (radar a adaptívny tempomat), najskôr pri miernom mrholení a naskočilo to v priebehu niekoľkých kilometrov a neskôr úplne až kým som nezastal a nevypol motor... Kde bol problém? Servisák mi povedal, že na 99% bude prozaický problém s ktorým sa už stretli – a môžem to vyriešiť sám, alebo prísť k nm a urobia mi to na počkanie: ako namontovali tabuľky s ŠPZ na auto, vpredu ich technik osadil o čosi nižšie a blokovali radar... Stačilo dať dole ŠPZ, odšroubovať dve samorezky do plastovej podložky a posunúť podložku pod ŠPZ o cca 2 cm vyššie.... A problém bol odstránený
Rozmýšľam nad nejakými negatívami, ale zatiaľ nič mimoriadne nemôžem napísať (a dúfam, že to tak ostane), samozrejme v predcháduzajúcom Subaru Outback bolo ešte viac vnútorného priestoru a veľmi som bol zvyknutý na elektricky nastaviteľné predné sedadlo v 12.smeroch... Ale vedel som do čoho idem a zatiaľ mi sedačky v Tucsone vyhovujú a sú podstatne lepšie ako som mal v i30 (2018).
K pozitívu by som hodnotil LED svetlomety aj v diaľkovom režime (áno majitelia limuzín a prémiových značiek s matrixovými LED diodáami by sa len zasmiali). Také som mal prvýkrát v i30 a po presadnutí do Subaru som bol sklamaný, Outback svietil o dosť slabšie v stretávacom a aj diaľkovom (tam boli dokonca len halogény) režime. Tusík má o čosi lepšie oproti i30 zvládnutý diaľkový režim (i 30 mala „čierne miesta“). Za pozitívum v porovnaní s Outbackom hodnotím aj automatické prepínanie diaľkových svetiel (Subaru ich malo takmer nepoužiteľné).
Ďalšie dojmy budem pridávať postupne
- Přílohy
-
- Prvých 48 hodín za volantom bolo akurát na nejakom spomalenom úseku diaľnice..
- T-48h.jpg (125.5 KiB) Zobrazeno 868 x
-
- San Martino di Castrozza (ITA/Dolomity)
- T-Dolomity.jpg (289.69 KiB) Zobrazeno 868 x
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Skvělé info z provozu, díky za něj a jak psal kolega výše, na naftu jsi určitě hodně brzy zapomněl při pohledu na spotřebu, protože nevěřím tomu, že by si někdo naftu koupil z toho důvodu, že to tak pěkně chrochtá a čoudí
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tusík HEV 4x2 Style
drobcek73: Tož užívej.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Tusík HEV 4x2 Style
O trochu info aktualizujem svoj príspevok:
Za štyri mesiace mám najazdených 10 000 km (cca 60% diaľnice, 30% okresky a zvyšok "okolo komína" v meste) a rozhodol som sa, že ešte pred prvou garančkou vymením olej a olejový filter. Tak Tusík dostal dnes darček k Vianociam
Napriek väčšine dlhých trás, občas som išiel aj pár km po meste som si prednedávnom všimol, že mám olej asi 3 mm nad hornou ryskou a bolo v ňom cítiť smrad benzínu... Bol som rozhodnutý pri novom aute vymeniť olej skôr ako pri prvej garančke, ale pri 7500 km som "zabudol"...
Chlapík v servise, kde som servisoval aj svoje predchádzajúce auto a plne mu dôverujem - objednal originál olejový filter a olej som dal podľa špecifikácie v servisnej knižke. Keď vypúšťal olej, tak vraví, že sa mu zdá, že pri 10 000 km je dosť tmavý... Tentokrát som nechal olej naliať len medzi rysky a cca pol litra (z 5litrového balenia) mám na prípadné doliatie.
Na doplnenie uvediem, že leto a jeseň do novembra (listopadu) som jazdil so spotrebou cca cca 6,1-6,5 l/100 km, ale posledné dva mesiace po prezutí na zimné a vchladnejšom počasí (riadiaca jednotka viac šetrí baterku a púšta jazdu len na elektriku v obmedzenom režime od cca 70 % do 40% kapacity) jazdím za cca 7,5 - 8 (pripomínam, že tie isté trasy) a prvých 10 000 km som tak zvládol s priemernou spotrebou 6,6 l/100 km.
Za štyri mesiace mám najazdených 10 000 km (cca 60% diaľnice, 30% okresky a zvyšok "okolo komína" v meste) a rozhodol som sa, že ešte pred prvou garančkou vymením olej a olejový filter. Tak Tusík dostal dnes darček k Vianociam
Napriek väčšine dlhých trás, občas som išiel aj pár km po meste som si prednedávnom všimol, že mám olej asi 3 mm nad hornou ryskou a bolo v ňom cítiť smrad benzínu... Bol som rozhodnutý pri novom aute vymeniť olej skôr ako pri prvej garančke, ale pri 7500 km som "zabudol"...
Chlapík v servise, kde som servisoval aj svoje predchádzajúce auto a plne mu dôverujem - objednal originál olejový filter a olej som dal podľa špecifikácie v servisnej knižke. Keď vypúšťal olej, tak vraví, že sa mu zdá, že pri 10 000 km je dosť tmavý... Tentokrát som nechal olej naliať len medzi rysky a cca pol litra (z 5litrového balenia) mám na prípadné doliatie.
Na doplnenie uvediem, že leto a jeseň do novembra (listopadu) som jazdil so spotrebou cca cca 6,1-6,5 l/100 km, ale posledné dva mesiace po prezutí na zimné a vchladnejšom počasí (riadiaca jednotka viac šetrí baterku a púšta jazdu len na elektriku v obmedzenom režime od cca 70 % do 40% kapacity) jazdím za cca 7,5 - 8 (pripomínam, že tie isté trasy) a prvých 10 000 km som tak zvládol s priemernou spotrebou 6,6 l/100 km.
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Tak cca dva dni po garančke mi autíčko pripomenulo, že som za jeho volantom strávil celých 10 dní, resp 240 hodín.
Matematika nepustí, takže priemerne som doteraz jazdil každý jednu hodinu rýchlosťou 68 km/h
Matematika nepustí, takže priemerne som doteraz jazdil každý jednu hodinu rýchlosťou 68 km/h
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Tusík HEV 4x2 Style
Ako tak pozerám, tak pri HEV buď lepšie odladili soft alebo dali jeden pamäťový obvod navyše... mne sa počítadlo kumulovaného registra BC dostane na 9999 alebo 99h:99min.. a čaká na užívateľský reštart...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tusík HEV 4x2 Style
skoda, ze tych skinov na pristroje nie je viac. Tieto co su na foto su celkom fajn, ale nepouzivam pac sa vzdy fixujem ako rekuperacia dobija bateriu
nu a otacky mamzaujimaju len v sport rezime (tam.mi ale prijde ze je ta grafika ako z videohry z roku 2000
nad 10000km som sa u kumulovaneho pocitadla este asi nedostal, tiez som myslel ze sa sekne pri 9999km. Pouzivam na letne/zimne pneu a na zimnych som skoncil snad pri 9600km.
No a 68km/h priemer vobec nie je zly. Toz nech to robi radost aj nadalej
nu a otacky mamzaujimaju len v sport rezime (tam.mi ale prijde ze je ta grafika ako z videohry z roku 2000
nad 10000km som sa u kumulovaneho pocitadla este asi nedostal, tiez som myslel ze sa sekne pri 9999km. Pouzivam na letne/zimne pneu a na zimnych som skoncil snad pri 9600km.
No a 68km/h priemer vobec nie je zly. Toz nech to robi radost aj nadalej
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023