Střešní nosič - rady a tipy
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Fakt? Zkus si zvednout el.kolo, co váží 23 kg bez baterky a dát ho na střechu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: Střešní nosič - rady a tipy
S nosiči kol je to obecně nyní těžší nebo vlastně lehčí než dříve. Někdy před 20ti lety se rozjel cykloboom, většina kol měla ráfky 26", CrMo kulaté trubky a hmotnost třeba 15kg. Hagusy mělo každé druhé auto a koupit univerzální držák na hagusy se čtyřhranem nebyl problém ani sdílet s přáteli. Případně i se subtilními nosiči kol. Samotnou kapitolou byly uni nosiče na páté dveře. Postupně přibývaly hliníkové a karbonové rámy, ráfky 27,5" a hlavně 29", a nakonec elektrokola s baterií integrovanou do rámu. Vzrostla nabídka nosičů na kouli i jejich vývoj, ovšem nosiče na střechu se prodávají asi málo a tak se do jejich vývoje investuje minimálně nebo teď již vůbec. Stačí projít diskuse a na mnoho nosičů lze větší 29" kolo dát jen s problémy, pokud máte hliníkovej nebo karbon rám tak na něj úchopy nepasují a hrajte si s tím 2.5m vysoko. Utáhnete málo nosič vám zničí auto, utáhnete moc a promáčknete rám, protože postavit to kolo tak aby stálo v kolejnici a zároveň na vhodné místo pod dobrým úhlech dosáhla vzpěra je kříž. Pak koupíte jiné kolo a zjistíte že starý nosič už vůbec nelze použít. Nosič kol na střeše je prostě minulost a kdo jednou zkusí kouli už nechce jinak. Ideálně kouli "na vykopnutí. (ani nevím jesti to hyundai u nějakého vyššího modelu nabízí).
Každopádně řešit kvalitní příčníky na střechu a kvalitní držáky kol už nevyjde o moc levněji než koule a nosič na kouli. Přičemž manipulace s elektrokolem je v pohodě i pro mého 70ti letého otce (k nosiči na kouli lze pořídit i nájezdovou kolejnici). Pokud si koupíte skládací nosič tak i přes jeho hmotnost je jeho těžiště blízko tělu a tak ani záda netrpí. A tím složením lze šoupnout do kufru auta případně nezavazí v garáži či ve sklepě přes zimu, resp zabere možná méně místa než příčníky a nosiče.
osobně doporučím skládací Lidlovský EUFAB .. pod jiným označením ten stejný prodávají i známé značky, tento můžete občas koupit i s další slevou třeba 10% když máte newsletter
https://www.lidl.cz/p/eufab-nosic-jizdn ... p100274748
za mě je prima mít podélníky i nosič na střechu .. přeci jen se může občas něco hodit převézt a díky tomu že v i30 je tunel na lyže zoufale malý tak na zimní rakev. Takže moje volba je levný nosič, rakev si případně půjčím, a koule na kola (to sem zatím odložil, protože máme druhé auto s koulí).
Každopádně řešit kvalitní příčníky na střechu a kvalitní držáky kol už nevyjde o moc levněji než koule a nosič na kouli. Přičemž manipulace s elektrokolem je v pohodě i pro mého 70ti letého otce (k nosiči na kouli lze pořídit i nájezdovou kolejnici). Pokud si koupíte skládací nosič tak i přes jeho hmotnost je jeho těžiště blízko tělu a tak ani záda netrpí. A tím složením lze šoupnout do kufru auta případně nezavazí v garáži či ve sklepě přes zimu, resp zabere možná méně místa než příčníky a nosiče.
osobně doporučím skládací Lidlovský EUFAB .. pod jiným označením ten stejný prodávají i známé značky, tento můžete občas koupit i s další slevou třeba 10% když máte newsletter
https://www.lidl.cz/p/eufab-nosic-jizdn ... p100274748
za mě je prima mít podélníky i nosič na střechu .. přeci jen se může občas něco hodit převézt a díky tomu že v i30 je tunel na lyže zoufale malý tak na zimní rakev. Takže moje volba je levný nosič, rakev si případně půjčím, a koule na kola (to sem zatím odložil, protože máme druhé auto s koulí).
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Nosič z Lidlu na dvě kola s možností složení do kufru mám a je super. Eufab Poker F. Tak se tuším jmenuje a nevím jestli jej ještě prodávají. Mně vyšel na 7k před dvěma léty. Unese až 60kg a vozím na něm krom obyč kol i dvě celoodpružené elektrokola s pneumatikami 29" a šířkou 2,6". Jsou to pořádní macci a vlezou tam. Nosič je navíc sklopný. Fakt si neumím představit tyhle monstra zvedat někam na střechu. Mám HB a že si auto sedne neřeším, je to v pohodě i s plným kufrem. Jestli někdo chce, může využít dodělávky co tu popisoval myslím Petzl. Za pár korun se vloží gumový kroužek pod zadní pružiny a auto se zvedne o pár čísel. On už to takhle dělá dlouho a je spokojen pokud vím.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Naprosto spokojen.
Kupoval jsem to jako srandu na zkoušku, a ono to funguje už skoro dva roky.
V souvislosti s tím mě překvapilo, jak o majitele těchto vozů a jejich různá přání ohledně doplňků, pečuje třeba německá Kia a hlavně za jaké ceny oproti česku viz. např:
Zvýšení vozidla? Žádný problém :
https://www.kia.com/de/service/kia-zubehoer/#/?carId=37
Kupoval jsem to jako srandu na zkoušku, a ono to funguje už skoro dva roky.
V souvislosti s tím mě překvapilo, jak o majitele těchto vozů a jejich různá přání ohledně doplňků, pečuje třeba německá Kia a hlavně za jaké ceny oproti česku viz. např:
Zvýšení vozidla? Žádný problém :
https://www.kia.com/de/service/kia-zubehoer/#/?carId=37
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
EUFAB Poker F se prodává porád např v Bauhaus za 6,5k .. taky sem na něj koukal ale vyhrál EUFAB PREMIUM2 ač je dražší to jo, já ho bral v akci za 8k, má víc drobných vychytávek, je lehčí, má pevné uchycení rámu (pro některé super divné rámy může být lepší pásek, ale pevné je bezpečnější proti krádeži - ty pásky na POKER F prostě fikneš nožem) a pak taky dostaneš tašku takže si nezajebeš auto když ho dáváš dovnitř. EUFAB taky děla PREMIUM3 je taky ve verzi na 3 kola. Nicméně cena 6.5k POKER F se skoro blíží 2ma Thule nosičům kol na střechu takže kdo se vydojí na kouli co vyjde 2x dráž než Thule příčník, tak tady už tolik smutnit nebude jo už sem si vzpomněl EUFABy prodává taky ORIS jako TRAVELLER 2 a 3 .. cena bývá o fous vyšší, má sice redukci 13/7 pin ale nedává pytel, což sem považoval za cennější když jsme redukci nepotřebovali.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Mám ten Poker F i s taškou k tomu. Pásky na upevnění rámu kola mi neva a nikde nikdy kola s autem stát nenechávám bez dohledu. A to i kdyby bylo upevnění šroubovací.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Namontováno, zabralo mi to docela dlouho, protože jsem na předchozím autě měl klasický příčníky, co se montují do děr v karoserii, takže se u toho nemusí moc přemýšlet. Tady u těch v návodu není žádná doporučená pozice, jenom upozornění, že by měly být kolmo na směr jízdy a cca 70cm od sebe. Pokud dělají hluk, tak je pak potřeba je posunout. To byla pro mě novinka. Protože se mi moc nechtělo s nima šoupat a hledat optimální pozici, tak jsem si stáhnul návod k těm originál Hyundai: https://hyundaizubehoer.de/en/i30-pd-ko ... U-i30.html (přímý odkaz: https://hyundaizubehoer.de/en/index.php ... chment=102 ) a vytisknul si stránku 6 a naměřil podle ní. Je to pak jednodušší, nejlíp si udělat přímo značky a montovat to na ně. Nakonec jsem všude nacpal ty gumový těsnění podle návodu, což už bylo relativně snadné.mozecek píše: ↑23 dub 2023, 16:30pridej zde k tomu nejakou recenzi pls .. montaz a nastaveni OK? huci nebo piskaji pri vyssi rychlost apod. teda jak to odzkousis samo, dikyi30mpact píše: ↑23 dub 2023, 14:26 Thule je sázka na jistotu, akorát ta cena. Já na kombík i30 objednal Nordrive Silenzio (taky nějakej italskej), přišlo mi, že to má všechno, co je potřeba - aero profil, zámky, guma v místě dotyku s lištami.
https://www.alza.cz/auto/nordrive-stres ... 949010.htm
Zatím jsem neměl šanci jet s nima rychle, takže hluk ještě nedokážu posoudit. Po městě a okolí o nich v podstatě nevím. No a uvidím, jak se to projeví na spotřebě, teďka jak se oteplilo, tak se i já se svým ne moc obratným stylem jízdy občas dostanu pod pět litrů, na to asi můžu zapomenout.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Jo nakonec jsi měl pravdu, hledal jsem dál a oni to maj vesměs všichni výrobci, že když tam dáš pár krabic z IKEA nebo podobný ne moc aerodynamický náklad, tak max. 80km/h, aby ti to neuletělo. Jinak 130km/h.zopper píše: ↑09 čer 2023, 07:49Ze zkusenosti s podobnymi limity: Tim bych se moc nestresoval, pokud zrovna na strechu nenalozim gauc.i30mpact píše: ↑08 čer 2023, 16:35 Ještě jsem ty Nordrive nenamontoval, ale možná by pro někoho mohlo být omezující, že výrobce v návodu upozorňuje, že s nákladem je možné jet max 80 km/h, bez nákladu max 130 km/h.
Nepočítám, že by to byl velkej problém, ale co jsem hledal, tak třeba Thule má to omezení na 130km/h i s nákladem.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
tak snad jen doplním, že když nechceš laborovat s různými uchyty na rám (a ty důvody, co jsi popsal jsou v zásadě nadčasový), tak Thule dělá nosič, kterej má ve předu čep, kterej odpovídá přednímu kolu, takže pasuje do vidlice.
Takže vyklapneš přední kolo, kolo hodíš na střechu, na tom předním čepu je momentovej utahovák, takže žádný odhadování jeto-neníto, a pak jen dotáhneš pásek pod zadním kolem.
Minus je, že ti zbyde přední kolo, který musí jít navrch kufru.
Thule FastRide.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Mas recht - tento je o fousek snazsi na nasazeni, uchyceni bude asi taky festovejsi. Taky stoji od 3500kc/ks a tj v souctu za pricnik thule a 2 nosice = 14tis a to uz jsme skoro na pevnem taznem + zmineny poker f za 16tis. A 2 tis jsou za rozdilny komfort a jizdni vlastosti zcela smesna castka. Resp 2 tis snadno usetris na svem casu, protoze nasadit nosic na kouli je minutova zalezitost, coz se o nasazeni pricniku popr jeste montazi nosicu na nej behem zivotnosti vrati a to ani nemluve o tom ze mas kouli a kdykoli pucis vozik a stehujes co potrebujes. Takze ne... za me koule
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Mám, fungují normálně, rychlost neřeším.i30mpact píše: ↑12 čer 2023, 21:30Namontováno, zabralo mi to docela dlouho, protože jsem na předchozím autě měl klasický příčníky, co se montují do děr v karoserii, takže se u toho nemusí moc přemýšlet. Tady u těch v návodu není žádná doporučená pozice, jenom upozornění, že by měly být kolmo na směr jízdy a cca 70cm od sebe. Pokud dělají hluk, tak je pak potřeba je posunout. To byla pro mě novinka. Protože se mi moc nechtělo s nima šoupat a hledat optimální pozici, tak jsem si stáhnul návod k těm originál Hyundai: https://hyundaizubehoer.de/en/i30-pd-ko ... U-i30.html (přímý odkaz: https://hyundaizubehoer.de/en/index.php ... chment=102 ) a vytisknul si stránku 6 a naměřil podle ní. Je to pak jednodušší, nejlíp si udělat přímo značky a montovat to na ně. Nakonec jsem všude nacpal ty gumový těsnění podle návodu, což už bylo relativně snadné.mozecek píše: ↑23 dub 2023, 16:30pridej zde k tomu nejakou recenzi pls .. montaz a nastaveni OK? huci nebo piskaji pri vyssi rychlost apod. teda jak to odzkousis samo, dikyi30mpact píše: ↑23 dub 2023, 14:26 Thule je sázka na jistotu, akorát ta cena. Já na kombík i30 objednal Nordrive Silenzio (taky nějakej italskej), přišlo mi, že to má všechno, co je potřeba - aero profil, zámky, guma v místě dotyku s lištami.
https://www.alza.cz/auto/nordrive-stres ... 949010.htm
Zatím jsem neměl šanci jet s nima rychle, takže hluk ještě nedokážu posoudit. Po městě a okolí o nich v podstatě nevím. No a uvidím, jak se to projeví na spotřebě, teďka jak se oteplilo, tak se i já se svým ne moc obratným stylem jízdy občas dostanu pod pět litrů, na to asi můžu zapomenout.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Ahoj, nemáte tu, prosím, někdo už nevyužitelný (mimo záruku,...) doklad od nákupu střešních nosičů Thule z minulosti, který byste mohli vyfotit a poslat mi v soukromé zprávě, prosím? Já ten svůj samozřejmě dávno nemám.
Kdyby jo, prosím o zprávu, vysvětlím.
Kdyby jo, prosím o zprávu, vysvětlím.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
PLS, nahodil si medzičasom tie NORDRIVE SILENZIO na auto? Ako sa ti pozdáva ich uchytenie na aute?
Ja som sa tomu venoval dnes. Pokiaľ som ich mal v krabice, v ruke... tak mi pôsobili skvele, o triedu lepšie ako čosi predošlé na predošlom aute,
moja radosť však vyparila, keď som to nahodil na auto.
Keď som pozeral fotky nosičov, čo sa spomínajú v tomto vlákne, zdajú sa mi všetky iné než naše z pohľadu, že pekne ležia na lyžine. Tieto naše majú nad lyžinou dieru a drží sa to len z bočných strán.... čo má za následok, že sa to celé kýva.
Príde mi to ako konštrukčný nedorobok, a nevhodný produkt pre naše auto (aj keď z ALZE kupované kvázi v kategórii presne pre naše vozidlo)
Vážne zvažujem že to vrátim... radšej by som bral hlučný nosič, ktorý sedí ako uliaty na naše vozidlo, než aerodinamický nedorobok kde mám obavu, že ho cestou stratím.
Prípadne sa mýlim, a to kolísanie a to že z hornej časti neležia na lyžine automobilu je OK ?
Som veľmi zvedaví, ako to vnímaš... a či sa nedopracuješ k podobnému záveru vrátiť to a kúpiť čosi iné.
Re: Střešní nosič - rady a tipy
NORDRIVE SILENZIO 120 cm, ALU, TUV, CityCrash
Strešné nosiče – dĺžka 120 cm, nosnosť 100 kg, materiál hliník, uzamykateľné, upevnenie na integrované nosiče, strieborná farba
---
Nahodene na auto,
do cca 90 kmh som ich zvukovo ani neregistroval,
dialnica 130 kmh zvuk bolo pocut
pri malich rychlostiach bolo pocut piskavy zvuk iba pri zatacani (zjaz z dialnice a podobne)
ZVUK u mna jednoznacne OK
Dalsie pozitivum, okrem robustnej, kvalitne posobiacej konstrukcie, je ze uchytavacie patky sa daju volne posuvat.... cim sa pohodlne prisposobia sirke liziny, a zafixuje sa to automaticky ked dotahujete imbus.
To comu stale uplne nerozumiem, je ci je OK, ze sa to aj po nahodeni a fest zatiahnuti da rukou hybat - otacavim smerom.
Kedze je hore diera, tak to vnimam za "konstrukcny nedorobok" a inak to asi s tymto nosicom ani nemoze byt. hm...
Natocil som to na kratke videjko:
https://uloz.to/tamhle/QGZs9aCXaueN#!ZJ ... yRMQR2AN==
Hybu sa aj vase stresne nosice, tejto alebo inych znaciek?
Doteraz som mal Accenta a tam sa nosic daval na strechu... a to ked som zafixoval tak to bolo pevne ako pribyte - ani naznak takychto volnych kyvavych pohybov.
S integrovanymi lyzinami som zatial nemal tu cest.... a preto potrebujem radu, ci sa na to kyvanie vykaslat, akceptovat to ako cosi normalne a nosic si nechat, alebo nosic vratit a zhanat nieco inec, co viacej pasuje na i30 kombi?
dakujem za rady a nazory
Strešné nosiče – dĺžka 120 cm, nosnosť 100 kg, materiál hliník, uzamykateľné, upevnenie na integrované nosiče, strieborná farba
---
Nahodene na auto,
do cca 90 kmh som ich zvukovo ani neregistroval,
dialnica 130 kmh zvuk bolo pocut
pri malich rychlostiach bolo pocut piskavy zvuk iba pri zatacani (zjaz z dialnice a podobne)
ZVUK u mna jednoznacne OK
Dalsie pozitivum, okrem robustnej, kvalitne posobiacej konstrukcie, je ze uchytavacie patky sa daju volne posuvat.... cim sa pohodlne prisposobia sirke liziny, a zafixuje sa to automaticky ked dotahujete imbus.
To comu stale uplne nerozumiem, je ci je OK, ze sa to aj po nahodeni a fest zatiahnuti da rukou hybat - otacavim smerom.
Kedze je hore diera, tak to vnimam za "konstrukcny nedorobok" a inak to asi s tymto nosicom ani nemoze byt. hm...
Natocil som to na kratke videjko:
https://uloz.to/tamhle/QGZs9aCXaueN#!ZJ ... yRMQR2AN==
Hybu sa aj vase stresne nosice, tejto alebo inych znaciek?
Doteraz som mal Accenta a tam sa nosic daval na strechu... a to ked som zafixoval tak to bolo pevne ako pribyte - ani naznak takychto volnych kyvavych pohybov.
S integrovanymi lyzinami som zatial nemal tu cest.... a preto potrebujem radu, ci sa na to kyvanie vykaslat, akceptovat to ako cosi normalne a nosic si nechat, alebo nosic vratit a zhanat nieco inec, co viacej pasuje na i30 kombi?
dakujem za rady a nazory
Re: Střešní nosič - rady a tipy
Normální to určitě není. Mám na i30 PDE příčníky Thule a drží to úplně bez problémů.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)