Ahoj, zajimalo by mne jak by mnel vypadat prubeh tlaku turba u turbo dieselu. Ja to mam tak, ze kdyz zrychluji (plny plyn) od cca 1500, tak nejvyssiho tlaku dosahnu kolem 2300-2500 otacek (cca 1.6bar) pak to mirne klesne (cca 1.5) pri 3200 ale pak to uz postupne klesa vic a vic a pri 4000 je tam uz jen cca 1.25.
Je toto normalni chovani? Podle mne by maximalni tlak melo drzet minamalne az to tech 4000.
turbo - tlak
Moderátor: Moderátoři
turbo - tlak
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
Re: turbo - tlak
Tento konkretni motor neznam, ale obecne je normalni, ze nejdrive tlak roste, nekde kolem 1500-2000 tis je maximum, pak se nejakou dobu drzi a pak zacne klesat. Zavisi jak velke (rozmery a pomer induceru/exduceru) turbo je, jakou ma konstrukci atd. Prutok vzduchu pri 2k a 4k otackach motoru neni stejny a tak by bylo turbo, ktere by davalo max tlak i pri 4k neumerne velke, v nizkych otackach by melo spatny nabeh a motor by v nizkych otackach jel blbe se straslivou turbo prodlevou.
Jestli jsou uvedene cisla (tlak / otacky ve kterych je dosahovan) pro dany motor OK ale nedokazu posoudit.
Jestli jsou uvedene cisla (tlak / otacky ve kterych je dosahovan) pro dany motor OK ale nedokazu posoudit.
Re: turbo - tlak
Chapu to spravne, ze pri vysokych otackach to turbo uz "nestiha" motor zasobovat vzduchem pod tak vysokym tlakem? Ja mel za to, ze pri vysokych otackach turbo uz nevi co se vzduchem (ze ho ma nadbytek vzhledem k velkemu mnozstvi vyfuk. plynu) a proto "vypousit paru" pres exhaust ventyl, resp. to zabezpeci naklapeci lopatky VGT turba.
Takze ono to je tak, ze to turbo je nadimenzovane na nejake spetrum otacek (rekneme 1800-3500), ve kterem dodava idealni tlak, a pro dodavani tlaku pod toutu hranici je moc "tezke" (nerozbehne se pri malem mnozstvy vyfuk. plynu) a nad toto spekrum je zas moc male?
Takze ono to je tak, ze to turbo je nadimenzovane na nejake spetrum otacek (rekneme 1800-3500), ve kterem dodava idealni tlak, a pro dodavani tlaku pod toutu hranici je moc "tezke" (nerozbehne se pri malem mnozstvy vyfuk. plynu) a nad toto spekrum je zas moc male?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: turbo - tlak
Pri vysokych otackach a zatizeni se musi pri bezne uzivanych turbodmychadlech zacit regulovat plnici tlak, aby nedoslo mimo jine k prekroceni pripustnych otacek a tim k jeho poskozeni
V idealnim svete by turbodmychadlo melo zvladnout rychly nabeh od volnobehu a drzet max tlak do omezovace. To ale realne neni, takze existuji systemy dvojiteho, nebo az trojiteho preplnovani, kde jsou 2 (3) ruzne velka turba, ktera se tomu dohromady snazi priblizit. Pro jedno turbo to vzdy bude nejaky vice ci mene povedeny kompromis, navic vysoky plnici tlak sam o sobe jeste neznamena vysoky vykonovy potencial, je to cele dost "veda" ...
V idealnim svete by turbodmychadlo melo zvladnout rychly nabeh od volnobehu a drzet max tlak do omezovace. To ale realne neni, takze existuji systemy dvojiteho, nebo az trojiteho preplnovani, kde jsou 2 (3) ruzne velka turba, ktera se tomu dohromady snazi priblizit. Pro jedno turbo to vzdy bude nejaky vice ci mene povedeny kompromis, navic vysoky plnici tlak sam o sobe jeste neznamena vysoky vykonovy potencial, je to cele dost "veda" ...