12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Moderátor: Moderátoři
12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Ahojte, neviete prosim ako sa nabija 12V bateria v NX4? Je to klasicky dobijane cez alternator, alebo sa nabija cez menic z 48V baterie? Je tam urcite inteligentne nabijanie, ale aj ked sa snazim, tak nedokazem tu bateriu nabit tak aby to autu vyhovovalo.
Stale mi hlasi ze mam nizku kapacitu 12V baterie pod 80%, ale po 24h nabijani sa nic nenapravi....startstop ani plachtenie nefunguje a v servise mi dokola vravia, ze to je nenabitou 12V bateriou. Auto ma 2,5 roka .
Menil uz niekto z vas 12V akumulator v NX4? Da sa to klasicky jednoducho vymenit, alebo to musia v servise menit koli nakodovaniu novej 12V baterie v riadiacej jednotke inteligentneho nabijania(ako to maju napr skodovky s MHEV systemom)
Stale mi hlasi ze mam nizku kapacitu 12V baterie pod 80%, ale po 24h nabijani sa nic nenapravi....startstop ani plachtenie nefunguje a v servise mi dokola vravia, ze to je nenabitou 12V bateriou. Auto ma 2,5 roka .
Menil uz niekto z vas 12V akumulator v NX4? Da sa to klasicky jednoducho vymenit, alebo to musia v servise menit koli nakodovaniu novej 12V baterie v riadiacej jednotke inteligentneho nabijania(ako to maju napr skodovky s MHEV systemom)
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
MHEV ma klasicku startovaciu bateriu? tz ulozenu AGM/EFB v motorovom priestore? ake ukazuje napatie po 2-3 hodinach od jazdy? myslim, ze investicia do multimeraca sa vyplati.Ak sa nedobije overenou nabijackou tak, ze ma par hodin po nabijani 12,8 tak bude asi zla.
myslim, ze startovacia bateria by sa mala nabijat napriamo z altiku, nedava predsa logiku menit vystup z altika ktory dava 14.xV na 48V a nasledne znovu menit dole na 14V ktorou by sa dobijala startovacia bateria.
myslim, ze startovacia bateria by sa mala nabijat napriamo z altiku, nedava predsa logiku menit vystup z altika ktory dava 14.xV na 48V a nasledne znovu menit dole na 14V ktorou by sa dobijala startovacia bateria.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
"MHEV ma klasicku startovaciu bateriu? tz ulozenu AGM/EFB v motorovom priestore? "
ANO
ANO
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
tak proste zmeraj dobijanie. Existuju pristroje (netreba kupovat, ma ich kazdy lepsi servis) ktory zmeria vykon startovacej baterie pod zatazou.
ja ako stara skola a tradicny motorista by som:
zmeral voltaz baterky v pokoji
zmeral voltaz baterie po dobiti nabijackou
zmeral voltaz baterie pri nastartovanom motore (a zapnutych svetlach)
siel do servisu zmerat kapacitu autobaterie pod zatazou
ja ako stara skola a tradicny motorista by som:
zmeral voltaz baterky v pokoji
zmeral voltaz baterie po dobiti nabijackou
zmeral voltaz baterie pri nastartovanom motore (a zapnutych svetlach)
siel do servisu zmerat kapacitu autobaterie pod zatazou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Mne ide hlavne o tie dalsie otazky... Ako sa v aute dobija, Ako ju vymenit, ci klasicky, alebo treba pripojit na diagnostiku a zadat pri jej vymene typ a seriove cislo baterie , atd.
To co mi pises aby som urobil, som samozrejme davno a niekolko X spravil a skusal som aj rozne ine nabijacky. Takze po tom vsetkom asi vymena, ale cakam az ked uplne klakne....zatial v poho startujem aj po tyzdni statia.
Chcem sa na to pripravit ... tak zato cakam na infa o vas.
To co mi pises aby som urobil, som samozrejme davno a niekolko X spravil a skusal som aj rozne ine nabijacky. Takze po tom vsetkom asi vymena, ale cakam az ked uplne klakne....zatial v poho startujem aj po tyzdni statia.
Chcem sa na to pripravit ... tak zato cakam na infa o vas.
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
ako sa dobija zistis tak, ze to zmerias
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Mexican, stale mi nerozumies.....
Ako sa nabija ...znamena, ze ci to ide z alternatora alebo cez menic z 48V battery.
Ako sa nabija ...znamena, ze ci to ide z alternatora alebo cez menic z 48V battery.
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
ved to mas momentalne jedno akym sposobom sa nabija, najprv musis vedit ci sa nabija. Ty chces zacat riesit problem niekde v polovici. Z pohladu logiky (pisane vyssie) si myslim ze alternator prrimarne dobija startovaciu bateriu
nenapisal si sem ziadne hodnoty tz aku mas voltaz par hodin po jazde, aku mas voltaz po nabijani na autonabijacke. Podla toho ti ludia mozu pripadne poradit. To ze napises nejake percenta nie je smerodajny udaj. Proste si daj poradit ako detekovat problem
nevyjadril si sa ako dopadol zatazovy test startovacej baterie
Aj keby system hypoteticky nedobijal, tak plne nabita dobra autobateria by mala vyriesit problem ISG a plachtenia aspon na kratky cas
Ja by som od oka co citam tipoval to, ze je v haji startovacia bateria. U takto novych aut je prblem, ze moc uzivatelov este moc udrzby nerobilo. Takze niekto musi byt ten prvy Ak si presvedceny a zatazovy test to potvrdil, ze startovaci akumulator nefunguje ako ma, proste kup novy.
Alebo sa na to cele proste vykasli - auto mas v zaruke, uplatni to ako zarucnu vadu a ziadaj o odstranenie problemu. U akumulatoru sa budu cukat, ale ak sa zisti ze je v haji dobijanie samotne (ci uz altik alebo cokolvek ine) ide to na vrub zaruky. Ak servis tvrdi, ze len 20% pokles kapacity spsobi tak zasadny problem a nehodla to riesit dalej, asi by som zmenil servis
nenapisal si sem ziadne hodnoty tz aku mas voltaz par hodin po jazde, aku mas voltaz po nabijani na autonabijacke. Podla toho ti ludia mozu pripadne poradit. To ze napises nejake percenta nie je smerodajny udaj. Proste si daj poradit ako detekovat problem
nevyjadril si sa ako dopadol zatazovy test startovacej baterie
Aj keby system hypoteticky nedobijal, tak plne nabita dobra autobateria by mala vyriesit problem ISG a plachtenia aspon na kratky cas
Ja by som od oka co citam tipoval to, ze je v haji startovacia bateria. U takto novych aut je prblem, ze moc uzivatelov este moc udrzby nerobilo. Takze niekto musi byt ten prvy Ak si presvedceny a zatazovy test to potvrdil, ze startovaci akumulator nefunguje ako ma, proste kup novy.
Alebo sa na to cele proste vykasli - auto mas v zaruke, uplatni to ako zarucnu vadu a ziadaj o odstranenie problemu. U akumulatoru sa budu cukat, ale ak sa zisti ze je v haji dobijanie samotne (ci uz altik alebo cokolvek ine) ide to na vrub zaruky. Ak servis tvrdi, ze len 20% pokles kapacity spsobi tak zasadny problem a nehodla to riesit dalej, asi by som zmenil servis
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
12V aku sa nabíja cez DC/DC menič. Chrbticová palubná sieť je 48V... t.j. motor/generátor na mieste alternátora + nejaký riadiaci menič + 48V akumulátor. Na túto sieť je potom pripojená 12V sieť vrátane 12V AKU cez DC DC menič. Akou stratégiou je samotný 12V akumulátor nabíjaný si ale budeš musieť zistiť sám.... v servise takým know how asi nebudú disponovať. Takže si kúp minimálne voltmeter do zapaľovača, ideálne Blue Tooth krabičku, ktorú pripojíš priamo na aku a prepojíš s telefónom... A môžeš sledovať. Stratégiu dobíjania bez MHEV ti napísať viem, či už v i30 alebo Tucsone, ale ako to ide pri MHEV netuším...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Něco k tomuto tématu popisují tady - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40852
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Dik za dobryhint s tym voltmetrom do zapalovaca ... uz som objednal a pomeram. Aj za ten odkaz dakujem...na 3tej strane je podrobne popisany test co sa deje s 12V bateriou v MHEV. Dolezita info odtial je, ze MHEV v startuje zo 48V beterie a nie z 12V, a ze 12V sluzi pravdepodobne cisto na pokrytie palubnych pristrojov, vyh sedaciek, svetiel atd.
Este by ma zaujimalo, ako v NX4 vymenit 12V bateriu. Ci to je uplne jednoduche ako na starsich autach bez MHEV, alebo to treba po vymene este niekde nakodovat koli inteligentnemu nabijaniu aby to vedelo, ze uz ma novu bateriu a ze ju ma nabijat inou logikou ako staru bateriu(takto to ma napr, MHEV Octavia, kde to treba zadavat cez diagnostiku do riadiacej jednotky).
Este by ma zaujimalo, ako v NX4 vymenit 12V bateriu. Ci to je uplne jednoduche ako na starsich autach bez MHEV, alebo to treba po vymene este niekde nakodovat koli inteligentnemu nabijaniu aby to vedelo, ze uz ma novu bateriu a ze ju ma nabijat inou logikou ako staru bateriu(takto to ma napr, MHEV Octavia, kde to treba zadavat cez diagnostiku do riadiacej jednotky).
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Ak je MHEV rovnaké u 1.5TGDI, tak auto neštartuje na 48V (okrem situácie kedy je aktivovaný štart-stop a zahriaty motor), stačí to jednoducho zmerať pri štartovaní a je tam vidieť pokles na 12V vetve.
Proste keď sa 12V baterka vybije tak 48V nepomôže.
Tu je k tomu debata a aj technický príspevok.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 39#p611939
Proste keď sa 12V baterka vybije tak 48V nepomôže.
Tu je k tomu debata a aj technický príspevok.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 39#p611939
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Ja som vychadzal z toho podrobneho testu od "Birdr"a . https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40852
Tam to presne popisuje na 3tej strane, ze to s 12V ani necukne pri starte. ...kukni.
Akonahle mi dojde ten voltmeter ....dam info ako sa to sprava u mna...
Tam to presne popisuje na 3tej strane, ze to s 12V ani necukne pri starte. ...kukni.
Akonahle mi dojde ten voltmeter ....dam info ako sa to sprava u mna...
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
Preto vravím, že neviem či je rozdiel medzi 1.6 a 1.5.
Pretože 1.5 MHEV s vybitou 12v baterkou nenaštartuje, takých bolo po poslednej zime na FB skupinách kopec.
Pravdepodobne to bude aj tým, že 1.5TGDI je aj v kii kde je bez MHEV.
Pretože 1.5 MHEV s vybitou 12v baterkou nenaštartuje, takých bolo po poslednej zime na FB skupinách kopec.
Pravdepodobne to bude aj tým, že 1.5TGDI je aj v kii kde je bez MHEV.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: 12V bateria v NX4 MHEV - vymena atd.
OK, chapem ...nevieme, ci su tie 1.5 a 1.6 v tomto smere identicke ...
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)