AGM akumulátor

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 197
Registrován: 21 pro 2006, 19:54
Bydliště: Na severu

AGM akumulátor

Příspěvek od Melda »

Otázka zní - je potřeba registrace nového akumulátoru do ŘJ při jeho výměně? (start stop)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od Axel.Foley »

U tohoto auta ne.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dano30109
*
Příspěvky: 48
Registrován: 03 lis 2019, 18:53

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od dano30109 »

Zdravim potrebujem poradit po 5 rokoch sa mi uz pomaly odporuca AGM baterka mam tucson 1,6T-GDI r.v 2019TLE 4x4 130kw uz to nabijam autonabijackou a max ju dobija na 12,55V a po 4 hodinach je tam 12,25V auto bolo v sevise na garancke a test baterie 12,31V a kapacita z 760CCA klesla na 728CCA este ma baterka nenechala v stichu ale ide zima tak radsej zvazujem kupu novej teraz je tam Varta Silver Dynamic AGM 12V 70Ah 760A na internete som sa docital ze pri vymene treba toto:

Inicializácia po výmene akumulátora je potrebná pri vozidlách so štart-stop systémom ISG. Počas nej musí automobil stáť štyri hodiny uzamknutý na mieste. Až následne je systém ISG (Inteligent Stop & Go) opäť funkčný. Podobným spôsobom prebieha proces inicializácie aj u sesterskej značky Kia. Samotná výmena trvá 12 až 18 minút, podľa konkrétneho typu.

Otazka znie mam kupit rovnaku znacku Varta a aj kapacitu ako je tam teraz alebo mozem kupit aj inu z rovnakou kapacitou napr Exide,Bosh,Yuasa a nebude treba nic a auto si to samo osaha po tych 4 hodinach uzamknuteho auta alebo po vymene mozem hned nastavit autoradio a hned jazdit?

A druha otazka znie kedze mam v aute urobenu audio sustavu 2 x zosilnovac +subwofer a pozeral som ze na spodnu dosku by vosla aj 80Ah 800A bateria nebol by to problem pre RJ a ISG rozpoznat bateriu a dobijalo by ju korektne na 100% ci by sa to muselo nanovo nakodovat v servise .
dakujem za odpoved.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od Axel.Foley »

U mně výměna baterky Varta OEM také za Vartu. Auto bylo bez šťávy snad 5 minut - po dobu čištění konektorů. Vše zůstalo nastavené, nevyresetovalo se nic (palubní počítač, rádio). Iniacializace proběhla tak, že jsem nastartoval, odjel a jezdím dodnes.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dano30109
*
Příspěvky: 48
Registrován: 03 lis 2019, 18:53

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od dano30109 »

Takze s tym meranim baterie je to asi fakt kovbojka realita je natvrdo odpojit baterku od auta a naplno nabit a pockat 24hodin a sledovat kolko tam realne dobilo a zostava po 24hodinach.ja som sa k tomuto neodhodlal ale spravil som test na pripojenej baterke k autu a tu je to tiez kovbojka auto nabijem inteligentnou nabijackou a ukazuje mi 12,70V pri zamknutom aute a musi byt aj zamknuta kapota a musite pockat tak 5-10minut kym sa to ustali a zacne to pomaly stupat. pretoze ak odomknete auto a kapotu tak to okamzite klesa ku 12,3V inak to realne nezmeriate a aj tak este to neni realna hodnota pretoze bezi alarm a ktvoie co este...

takze baterku este nemenim po dobiti nabijackou a cakanim 24hodin zavreta kapota a zamknute auto sa tam drzi 12,62V co by malo este stacit na nejaku dobu.akurat clovek zostava dost vystraseny ked to meria pri otvorenej kapote a hned merakom nameria dajme tomu 12,3V a potom ma pocit ze baterka je kaput.inak doporucujem raz mesacne dobijat a jazdit aspon 1x tyzdenne na stretavacich svetlach urobit trasu 60-100km asi len takto sa to ISG da trocha nejako udrzat v norme.
Fry
**
Příspěvky: 124
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od Fry »

čo som to tu tak prečítal tak to pravidelné dobíjanie cez nabíjačku nemá veľký prínos pre tú batériu, pretože pokiaľ systém pozná, že je plne nabitá, tak do nej nepustí ani mV, začne ju dobíjať až keď klesne na spodnú úroveň nabitia...
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od dibarbora »

dano30109 píše: 29 říj 2023, 17:19 Otazka znie mam kupit rovnaku znacku Varta a aj kapacitu ako je tam teraz alebo mozem kupit aj inu z rovnakou kapacitou napr Exide,Bosh,Yuasa a nebude treba nic a auto si to samo osaha po tych 4 hodinach uzamknuteho auta alebo po vymene mozem hned nastavit autoradio a hned jazdit?

A druha otazka znie kedze mam v aute urobenu audio sustavu 2 x zosilnovac +subwofer a pozeral som ze na spodnu dosku by vosla aj 80Ah 800A bateria nebol by to problem pre RJ a ISG rozpoznat bateriu a dobijalo by ju korektne na 100% ci by sa to muselo nanovo nakodovat v servise .
dakujem za odpoved.
Kúpiť by si mal aku tých istých parametrov... značku auto určite nerozozná... :wink: .

Ak by si tam ale chcel dať iné parametre, tak sa kódovaniu novej kapacity nevyhneš... ak to vôbec inžinieri v koncerne H/K naprogramovali a SW to podporuje. V kontexte absolútnej nemožnosti čokoľvek dokódovať do komfortnej výbavy by som mal obavy aj s tým akumulátorom. Čo som mal kedysi BMW, tak pri výmene baterky za tú istú sa mazali adaptačné hodnoty (cez diag)... to dosiahneš tými 4h státia ale pri výmene za inú kapacitu sa to muselo nastaviť cez diagnostiku komplet...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
devotional
**
Příspěvky: 245
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od devotional »

sorry za OT,
len na BMW cez appku BimmerLink všetko v pohode nastavíš sám a nemusíš do žiadneho servisu.
registrovat sa musí hlavne kvoli tomu, aby auto vedelo čo za typ tam je a, že sa jedná o nový kus a tak k nemu auto pri dobíjaní bude pristupovat.

inak mám stále baterku od nova (5/2015 a najazdene 180k km) auto ju pravidelne necháva na cca 65% a ja ju min raz do mesiaca dobíjam do 100%
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
MiroslavJanec
*
Příspěvky: 24
Registrován: 16 črc 2024, 20:27

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od MiroslavJanec »

Axel.Foley píše: 29 říj 2023, 19:09 U mně výměna baterky Varta OEM také za Vartu. Auto bylo bez šťávy snad 5 minut - po dobu čištění konektorů. Vše zůstalo nastavené, nevyresetovalo se nic (palubní počítač, rádio). Iniacializace proběhla tak, že jsem nastartoval, odjel a jezdím dodnes.
A dávajú ešte do nových áut vôbec VARTU alebo už jen iné neznačkové ? Keď som bol obzerať vozidlá, tak už som to tam nevidel logo ...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8134
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od Mexican »

ta "neznackova" je paradoxne vzdy lepsia ako Varta v aftermarkete :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
icevan
*
Příspěvky: 20
Registrován: 07 bře 2020, 20:15

Re: AGM akumulátor

Příspěvek od icevan »

Zdravím diskutujúcich, dnes som menil batériu Varta 80Ah,640A ( vydržala 9 rokov)
Nová batéria Exide 82Ah, 800A.
Pýtal som sa v hyundai či ju treba nakódovať a odpovedali že nie. Vraj sa po 4 hodinách sama skalibruje.
Tucson 1,7 CRDi , 85kw
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Elektronika“