Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Ahoj,
Tak ako začať, trebárs to je on môjho srdca šampión
Zistil som, že vlastne ani nemám fotku keď som si auto doviezol domov, tak aspoň nejaký rýchlockvak na parkovisku po najazdených 5400km
Už na zimných pneu.
Začnem teda od začiatku.
Mal som Kiu Ceed r. 2010 1.gen facelift a s ňou budem moju i30 veľmi často porovnávať, auto mi vyhovovalo aj napriek tomu, že som mal najslabší benzínový motor 1,4 CVVT, 66,2KW. Trhač asfaltu to nebol ale jazdilo. Kúpil som ju v r.2019 ako jazdenku, v r. 2022 odišiel originálny KAT, vymenil som za náhradu, po najazdení 25K km bol nový KAT na odpis, svietila kontrolka motora, blížila sa STK a EK, nuž potreboval som konať. Ďalšiu náhradu za 500€ som tam nebol ochotný dávať a originál za 1800€+ už vonkoncom nie a tak padlo rozhodnutie kúpiť druhé auto.
Začal som rozmýšľať, čo by som si kúpil jazdené alebo nové? Po pár týždňoch prehliadania bazárov som si povedal, že kúpim nové auto. Pozrel som rôzne značky no Kia bola môjmu srdcu najbližšia (aj keď bola problémová) a mám ešte druhú Ceed-ku v rodine. Zašiel som k predajcovi, nuž ale úsmev mi zamrzol, Ceed nieje (inde na SK určite bol ale nechcelo mi schodiť pol krajiny za autom) a objednať znamená čakať rok Na to predsa nemám čas, alternatíva bol XCeed, ktorý skladom bol za cca 24000€ vo výbave Silver, 1,5T-GDI a 7DCT, vtedy som len zvažoval, že možno by bolo dobré zobrať aj automatickú prevodovku. Vravím si, idem pozrieť aj Hyundai, ved je to "matka". Prelistoval som stránky a dohľadal, že lokálny predajca má nejaké i30 skladom, tak som sa zbehol podívať, urobili mi ponuku na výbavu PLAY s 6 iMT a 1,5T-GDI za cca 21000 € aj niečo. Predajca bol ochotný a tak som sa bol rovno aj previesť. V podstate jazda bez problémov, na tú inteligentnú spojku som si zvykol celkom rýchlo, keď som presadol do mojej Ceed-ky, myslel som, že je pedál spojky pokazený, tak ťažko išiel stlačiť
Nechal som si pár dní na rozmyslenie a sledoval aktuálne ponuky a o 3 dni na stránkach Hyundai naskočili dve i30-ky vo výbave PLAY 1,5T-GDI s 7DCT u dílera, kde som sa bol informovať predtým. Nuž stavil som sa tam, že teda či ich majú a predajca potvrdil, že dnes ich im pridelili. Neváhal som a kúpil. V podstate som si mohol vybrať len medzi dvomi farbami, šedou a ďalšou šedou (Teal - že vraj modrá ) Tak som zobral ten Teal,
auto stálo 23230€. To bolo 20.7.2023, vyplatil som zálohu, urobil poistky a 2.8.2023 mi volali, že si auto môžem prísť prevziať. Dokúpil som povinnú výbavu, zásterky, gumené rohože.
Autíčko nové, voňavé, pomaly som sa začal zoznamovať, môj prvý automat, brutálny výkon v porovnaní s predchádzajúcou atmosférickou 1,4 v Ceed-e
Prvá vec, ktorú som bohužiaľ zistil, že auto po každom štarte nabieha v režime ECO. Díky ti EU ! Takže štartovná procedúra zahŕňa:
Vypnutie systému štart/stop
Vypnutie LAS - toto ma vytáča najviac, lebo treba 3s držať tlačidlo
Voľba režimu prevodovky SPORT
Za tú dobu som si už zvykol a beriem to ako rutinu, čo už, hovorí sa to je Nová doba
Nastali trampoty s automatickými svetlami, auto mi nechcelo svietiť, potom som si prečítal tu na fóre, že pri zatiahnutej ručnej svetlá nesvietia Takže jedna záhada vyriešená.
Asi po týždni jazdenia som sa rozhodol nainštalovať autokameru (mal som ju aj v Ceed-e) Pre i30 som však musel dokúpiť iné poistkové púzdro z odbočkou to z Kie nepasovalo - viac TU
Starý ceed mal pre kameru geniálne miesto, za spätným zrkadlom, v i30-ke je tam plastový kryt, nuž skúsil som kameru umiestniť naň, pár dní aj držala ale prišli vyššie teploty 30°C+ a keď som sa približoval k autu, kamera už visela na napájacom kábli - proste sa odlepila, takže som musel nájsť iné miesto a to vedľa zrkadla priamo na sklo, bohužiaľ z vonku je kameru dosť vidieť (predtým nebolo lebo ju maskovalo spätné zrkadlo) a teraz je záznam trochu mimo stred, nuž nedá sa svietiť, hold nová doba plasty sú všade. Odvtedy drží.
Prevodovka, jazdné režimy
Rozbehy a dobehy sú v poriadku, zatiaľ nepociťujem trhanie, či uskákané auto, sem tam v kopci je cítiť hrubší chod spojok ale tak je to kopec. Prevodové stupne radí hladko ale pri podraďovaní z 3->2 je cítiť trhnutie/kopnutie, všetky stupne zapadajú v pohode ale tento nie, plánujem to povedať na garančke, uvidím ako sa k tomu postavia. Vedel by som predstaviť pohodlnejšiu hlavicu radiacej páky, to tlačidlo je dosť nešťastne vyriešené, posledný Ceed má krásnu širokú hlavicu s bočným tlačidlom, krásne padne do ruky, nie ako tento stick, no mohlo to byť lepšie
ECO - auto je mŕtve, reakcia na plyn slabá, plachtenie mi nesadlo, prevodovka radí vyššie stupne okamžite aj pri malých rýchlostiach, obzvlášť v zápche mi vadilo, že už pri pomalom pohnutí tam hneď sype 2-jku a pod. Neustále vypínanie motora pri zložení nohy z plynu mi príde trápenie, preto tento režim nejazdím a nikdy nebudem - má však aj pozitívum, spotrebu ale tom neskoršie
NORMAL - to isté ako ECO ale bez plachtenia, prevodovka sa správa podobne, reakcie sú vlažné - NEJAZDÍM!
SPORT - jediný režim, kde sme si Ja, auto a prevodovka sadli. Auto reaguje pružne na stlačenie plynu, radí pekne, v kolóne podrží krásne 1-tku, nestrká tam 2-jku, ostatné rýchlosti sú pekne vyskladané, 3-jka tam je do cca 45-50km/hod, 4-ka do 65km/hod, 5-ťka do 90km/hod, následne radí 6-tku (ktorú podrží pri znížení rýchlosti do cca 85km/hod) 7-dmička iba na diaľnici, myslím, že ju tam dáva nad 110km/hod, mesto v prípade jazdy 50+ je tam 4-ka, pod 50 dáva 3-jec, okresky 5-6 stupeň podľa rýchlosti, motor drží príjemne nad 2000 ot/min. Tu musím povedať, že to regeneruje úplne najviac do batérie na tomto SPORT-e, zo začiatku mi to vadilo ale teraz som si zvykol a používam to ako náhradu brzdenia, brzdy používam len naozaj keď sú potrebné.
Dynamika
Ja som spokojný, auto je príjemne dynamické, samozrejme závodák to nieje ale aj tak sú cesty plné a len občas to stlačím na podlahu a už som na 100-vke, a ani na tej diaľnici to nemôžem poriadne odpichnúť, stále nejaké slimáky predo mnou Samozrejme ako to už býva na dobré sa rýchlo zvyká a pocit z rýchlosti už beriem ako samozrejmosť, tie prvé dni po presadnutí zo starého auta to bolo intenzívne, teraz po "zabehnutí" je to normal, predbiehanie je ľahké, auto drží pekne na ceste, tu som naozaj spokojný.
Spotreba
Zo začiatku mi PP ukazoval hodnoty okolo 6,2 l/100km, po mesiaci okolo 5,7-5,8 l/100km, teraz som prezul na zimu tak jazdím za 5,9-6,0 l/km podľa PP. So spotrebou som veľmi spokojný, motor je výkonný a spotreba je nižšia akú som mal na ceed-ke s atmo 1,4 - (6,5-6,8 l/100km) a to som jazdil diaľnicu len cca 115Km/hod aby som ušetril, tu chodím 130-140km/hod tacho. Viem si predstaviť, že v ECO režime pri neustálom vypínaní toho motora by som dokázal spraviť možno aj okolo 5,0 l/100km ale nebudem takto trápiť ten motor. Prekvapila ma "vlastnosť" ukazovateľa paliva v nádrži/dojazdu, bežne jazdím tankujem na nulovom dojazde, natankujem sotva 42-43l kedy ako. Takže do 50l ešte rezerva dostatočná.
Podvozok
Som spokojný s podvozkom, je mäkší ako mala kia, nebúcha tak a v zákrutách drží (jasne jemne sa pohupuje, to tie R16 a len 205 šírka), preto som chcel iba 1,5T-GDI, lebo má vzadu multilink, atmo 1,5dpi a 1,0T-GDI majú vlečenú nápravu a podľa Vaculíka je to strašne mäkké. Auto som prebral na 16" elektrónoch s Michelin Primacy 4 v TP mám zapísané aj R17 ale ak ich niekedy skúsim tak iba na leto a bojím sa, že to bude dosť búchať. Zimné pneu som si kúpil tiež R16 viac o diskoch a pneu TU
Brzdy
Sú ostré, naozaj to je cítiť tie väčšie kotúče (305mm), ale tak naučil som sa s nimi, chytil som asi po mesiaci skalku medzi platničky a kotúč vpredu, mám tam vydratú drážku, odvtedy mi brzdy zvyknú pri jemnom pribrzďovaní pískať. Keď stupím na brzdu ráznejšie tak nepískajú ale pri pomalom dobrzovaní do kolóny a jazdení po meste je to fakt dosť počuť, uvedomil som si to až minule keď som stiahol okienko a išiel si zobrať lístok na parkovisko, hrozný zvuk čo to vydáva. Myslím, že skalka tam už nieje ale píska to stále, neviem či je to tým alebo niečím iným.
MHEV
Yes, konečne chuťovka , MHEV som nechcel ale i30 sa teraz s 1,5T-GDI robia už len s MHEV, takže smola no . Nakoniec to nieje až taká tragédia, rekuperáciu využívam namiesto bŕzd a pri zrýchľovaní cítiť ten pridaný výkon, akurát to inžinieri z Hyundai-u mohli dotiahnuť lepšie, tá výpomoc sa pridáva ako sa jej zachce, niekedy ide okamžite od spodu a pekne zaberá a pomáha motoru, inokedy (hlavne) pri kickdown-e sa pripojí po 0,5s po zošliapnutí plynu, to dáva ďalší kopanec výkonu, je škoda, že to nieje lepšie odladené, zážitok z jazdy by bol lepší. Mrzí ma ešte, že nemám rezervu, už som raz na ceed-ke defekt mal, vymenil som rezervu a bolo, tu sa tej lepiacej sady trochu bojím ako to bude/nebude fungovať. Životnosť batérie a celého systému MHEV, nedokážem odhadnúť, no je to len ďalšie zbytočné ku**ítko v aute.
Svetlá
PLAY má vpredu LED, vzadu LED, No začal by som prednými svetlometmi. LED denné svietenie je cool, to V-čko sa mi naozaj páči, dáva autu taký dravý vzhľad, stretávačky mohli byť lepšie, no sú to len reflektorové LED, takže čo od toho čakať že, v porovnaní s H7 na ceed-ke určite posun dopredu, diaľkové OK, tam nieje o čom svietia tak ako by som čakal. Predné hmlovky, asi vymením za nejaké Halogeny s modrým svetlom píšem o tom TU dosť mi to vadí a nepasuje k tým ledkám, to žlté žiarovkové svetlo. Zadné "LED" - stretávačky super, úžasné, vedel by som si predstaviť, že pri obrysovkách by svietilo len to V-čko a nie tá "výplň" ale je to pekné aj takto. Smerovky a spiatočka sú bohužiaľ klasické žiarovky. Výmenu zvažujem, uvidím či sa k tomu nakoniec dopracujem. Zatiaľ nepociťujem potrebu z pohľadu funkčnosti, svietia celkom OK, či smerovky alebo aj spiatočka - ale tú možno vymením najskôr nech mi to vzadu poriadne svieti, keď cúvam . Prepínanie svetiel, automatické svetlá niesú pre mňa dostatočne citlivé, je šero a na automatike svietim len vpredu, prší a svietim len vpredu - načo mi je potom ten dažďový senzor? Na okrasu? Mali to prepojiť aby to pracovalo spolu. (viem, že pre stierače ) takže som prešiel z AUTO na prepínanie obrysové a stretávacie. Štandardne jazdím na obrysových svetlách (ako denné svietenie) - vpredu je to to isté ako na AUTO, svieti Výrazné V-čko a vzadu svietim tiež, čo v AUTO režime nejde, navyše pri zatiahnutí ručnej brzdy sa svetlá len ztlmia na 50%, kde pri režime AUTO sa vpredu úplne vypnú v duchu It is not a bug, it is feature . AUTO režim nepoužívam aj preto, že HBA mi nevyhovuje riešim TU vypnutie je komplikovanejšie a blikať ako blbeček nebudem, skúšal som to ale na diaľnici to má problémy hlavne teraz, nevidí to kamióny čo idú oproti, lebo im svietia len tie malé svetielka hore na kabíne, potom mi blikajú aby som vypol diaľkové, na okreske je to lepšie ale už aj tam mi blikali, že mi to nepreplo, takže smola, HBA išlo zo stolu a diaľkové si prepínam sám pekne po starom páčkou. Možno si poviete, no tak prepni manuálne keď vididíš, že sa svetlá neprepli - áno dá sa alebo načo mi je potom automatika? Takže svetlá prepínam len v dvoch polohách obrysové (kde svietim aj vzadu) a klasické stretávacie, takto mi to príde najlepšie.
Stierače
Musím povedať, že automatika je nevyladená, buď to nestiera alebo to stiera ako o život , neviem načo má rôzne stupne intenzity, keď je na skle kopa drobných kvapiek a ja už poriadne nevidím cez sklo, môžem mať aj najvyšší stupeň ale aj tak to nestiera tak ako by som si predstavoval, na druhú stranu, zotrie prvý krát a následne hneď o pár sekúnd aj keď na skle nieje skoro nič, všimol som si, že je strašne závislé na rýchlosti, v meste pri pomalej rýchlosti to je horšie, pri vyššej rýchlosti je to už ako tak. Starý dobrý cyklovač je na nezaplatenie, škoda, že tu nieje. Druhý stupeň + tretí je OK, akurát by mohli byť tichšie tie stierače v krajných polohách dosť "búchajú" - hlavne na vyšších stupňoch. Zadný stierač je kapitola sama o sebe Má dve polohy to je fajn. Čo ma však vytáča aký je ten zadný stierač hlučný, normálne ho počuť ako šúcha o to sklo (alebo je to motorček?) aj keď je okno dostatočne mokré, takže asi sa potrebuje vychodiť alebo tam bude treba vymeniť gumičku alebo čo ďalšia vec v spojení so zadným stieračom je cvakanie relé v palubnej doske v oblasti pod volantom, každý nový cyklus cvak, ďalší cyklus, cvak, cvak, cvak... to vážne Hyundai? Takže zadný stierač zapínam citlivejšie, a naozaj iba keď je potrebné.
Sedačky a posed za volantom
Tak tu je najväčšie sklamanie, na skúšobnej jazde som ti to neuvedomil, až teraz keď trávim v aute viac času a jazdím dlhšie trasy. Mne tie sedačky nepasujú. Som vyššej postavy 190cm/85kg ale ako sedím tak sedím, tie sedačky sú ÚZKE a po pár minútach ma bolia bedrové kĺby, bočné spodné vedenie mi proste tlačí na stehenné svaly a kĺby a vadí mi to, vždy vychádzam s auta ubolený a nafukovacia bedrová opierka to nezachráni. Je možné, že je to ich mäkkov výplňou? V kií som krásne zapadol do vaničky a sedel som, tu ma to tlačí Posed je tiež horší, sedačku musím mať úplne dole, ináč mám vo výhľade slnečnú clonu a strop, podlaha je vyššie ako bola v mojej starej Ceed-ke (neviem prečo, batériu to v podlahe nemá, asi dané platformou), ale aj sesterský aktuálny Ceed to má úplne rovnako (vyššiu podlahu) a pri tejto kombinácií mám nohy hore, sedadlo mám v posunuté vzadu aby som si kolenami nebúchal do volantu v zákrutách (už sa mi podarilo kolenami radiť na pádlach pod volantom pri 180° zákrute). Ľavú ruku zvyknem odkladať na madlo, to je síce z mäkčeného plastu ale aj tak je dosť tvrdé, bolí ma z toho lakeť, znova zrovnám zo starou kiou, tam ma lakeť nebolel ani po hodinách jazdy.
Interier a featury
Interiér je v rámci triedy v pohode, kvalita je OK, farebne ALL IN BLACK (PLAY má ešte aj strop v čiernej) nemal som výhrady až kým mi nezačalo vzadu niečo búchať/klepať po prejazde nerovnosťami (neviem čo, ale zatiaľ je to náhodné) a vpredu niečo drnčať (našťastie tiež len občas) presne ako moja stará Kia O rezonujúcom výfuku na voľnobežné otáčky ani nehovorím . Čo však je celkom funny ak vypnem motor pri otvorených dverách a spustí sa doslova siréna, (nejde to nastaviť? vypnúť?) a prestane to len keď dvere zatvorím. Infotainment mám len jednoduchý klasické 8" rádio (nedávno som zistil, že nejde ani aktualizovať) je tam, zopár nastavení, nič extra, sem tam laguje/seká sa ale nepoužívam to, všetko čo potrebujem mám na tlačidlách rádia alebo na volante, do systému prakticky nechodím, navigáciu si riešim cez Carplay, funguje bezdrôtovo, sem tam má však výpadky ale opäť sa potom pripojí po pár sekundách, hlasitosť je dobrá, zvuk a repro mne postačuje. Slnečné clony, tuhosť je v poriadku, držia tak ako majú ale kde zase súdruhovia z kórei urobili chybu a v strope nieje žiadny výrez kde by som mohol dať prsty a clonu ľahko vyklopiť, nemôžem si pomôcť 13-ročná ceed-ka toto mala. Palubný počítač je jednoduchý a v podstate nič viac nepotrebujem. Klimatizácia je dvojzónová, osobne by mi stačila jednozónová s tým, že druhý otočný ovládač by slúžil na reguláciu ventilátorov, to stláčanie tlačidiel je nepraktické. Vyhrievanie sedadiel dobrá vec ale nepoužívam, vyhrievanie volantu super, trvá mu kým sa rovnomerne rozohreje tých 10 min ale teplota je príjemná, ruky ma nepália, vyhrievaný je úplne všade, nestalo sa mi, že by som natrafil na studené miesto - je to moja TOP featura v zimnom období. Schránka pred spolujazdcom nieje klimatizovaná, Ceed to mal.
Pôvodne som ani nechcel písať ale nakoniec som to dal do kopy ak by mal niekto chuť čítať výlevy ako mi všetko nepasuje a nesedí Pokiaľ si to dočítal až sem, tak gratulujem!
Takže, momentálne najazdené cez 5400KM, rozmýšľam nad výmenou oleja. Mám za sebou už aj celkom peknú skalku na prednom skle, https://youtu.be/HfABrL3Zc9U
Vybral by som si i30 znova? z najväčšou pravdepodobnosťou asi nie, hlavne kvôli sedačkám a posedu.
Uvidím ako sa bude auto správať s pribúdajúcimi km a ako dlho si ho nechám, každopádne po prípadnom predaji by som už išiel do čistého elektrického auta.
Tak ako začať, trebárs to je on môjho srdca šampión
Zistil som, že vlastne ani nemám fotku keď som si auto doviezol domov, tak aspoň nejaký rýchlockvak na parkovisku po najazdených 5400km
Už na zimných pneu.
Začnem teda od začiatku.
Mal som Kiu Ceed r. 2010 1.gen facelift a s ňou budem moju i30 veľmi často porovnávať, auto mi vyhovovalo aj napriek tomu, že som mal najslabší benzínový motor 1,4 CVVT, 66,2KW. Trhač asfaltu to nebol ale jazdilo. Kúpil som ju v r.2019 ako jazdenku, v r. 2022 odišiel originálny KAT, vymenil som za náhradu, po najazdení 25K km bol nový KAT na odpis, svietila kontrolka motora, blížila sa STK a EK, nuž potreboval som konať. Ďalšiu náhradu za 500€ som tam nebol ochotný dávať a originál za 1800€+ už vonkoncom nie a tak padlo rozhodnutie kúpiť druhé auto.
Začal som rozmýšľať, čo by som si kúpil jazdené alebo nové? Po pár týždňoch prehliadania bazárov som si povedal, že kúpim nové auto. Pozrel som rôzne značky no Kia bola môjmu srdcu najbližšia (aj keď bola problémová) a mám ešte druhú Ceed-ku v rodine. Zašiel som k predajcovi, nuž ale úsmev mi zamrzol, Ceed nieje (inde na SK určite bol ale nechcelo mi schodiť pol krajiny za autom) a objednať znamená čakať rok Na to predsa nemám čas, alternatíva bol XCeed, ktorý skladom bol za cca 24000€ vo výbave Silver, 1,5T-GDI a 7DCT, vtedy som len zvažoval, že možno by bolo dobré zobrať aj automatickú prevodovku. Vravím si, idem pozrieť aj Hyundai, ved je to "matka". Prelistoval som stránky a dohľadal, že lokálny predajca má nejaké i30 skladom, tak som sa zbehol podívať, urobili mi ponuku na výbavu PLAY s 6 iMT a 1,5T-GDI za cca 21000 € aj niečo. Predajca bol ochotný a tak som sa bol rovno aj previesť. V podstate jazda bez problémov, na tú inteligentnú spojku som si zvykol celkom rýchlo, keď som presadol do mojej Ceed-ky, myslel som, že je pedál spojky pokazený, tak ťažko išiel stlačiť
Nechal som si pár dní na rozmyslenie a sledoval aktuálne ponuky a o 3 dni na stránkach Hyundai naskočili dve i30-ky vo výbave PLAY 1,5T-GDI s 7DCT u dílera, kde som sa bol informovať predtým. Nuž stavil som sa tam, že teda či ich majú a predajca potvrdil, že dnes ich im pridelili. Neváhal som a kúpil. V podstate som si mohol vybrať len medzi dvomi farbami, šedou a ďalšou šedou (Teal - že vraj modrá ) Tak som zobral ten Teal,
auto stálo 23230€. To bolo 20.7.2023, vyplatil som zálohu, urobil poistky a 2.8.2023 mi volali, že si auto môžem prísť prevziať. Dokúpil som povinnú výbavu, zásterky, gumené rohože.
Autíčko nové, voňavé, pomaly som sa začal zoznamovať, môj prvý automat, brutálny výkon v porovnaní s predchádzajúcou atmosférickou 1,4 v Ceed-e
Prvá vec, ktorú som bohužiaľ zistil, že auto po každom štarte nabieha v režime ECO. Díky ti EU ! Takže štartovná procedúra zahŕňa:
Vypnutie systému štart/stop
Vypnutie LAS - toto ma vytáča najviac, lebo treba 3s držať tlačidlo
Voľba režimu prevodovky SPORT
Za tú dobu som si už zvykol a beriem to ako rutinu, čo už, hovorí sa to je Nová doba
Nastali trampoty s automatickými svetlami, auto mi nechcelo svietiť, potom som si prečítal tu na fóre, že pri zatiahnutej ručnej svetlá nesvietia Takže jedna záhada vyriešená.
Asi po týždni jazdenia som sa rozhodol nainštalovať autokameru (mal som ju aj v Ceed-e) Pre i30 som však musel dokúpiť iné poistkové púzdro z odbočkou to z Kie nepasovalo - viac TU
Starý ceed mal pre kameru geniálne miesto, za spätným zrkadlom, v i30-ke je tam plastový kryt, nuž skúsil som kameru umiestniť naň, pár dní aj držala ale prišli vyššie teploty 30°C+ a keď som sa približoval k autu, kamera už visela na napájacom kábli - proste sa odlepila, takže som musel nájsť iné miesto a to vedľa zrkadla priamo na sklo, bohužiaľ z vonku je kameru dosť vidieť (predtým nebolo lebo ju maskovalo spätné zrkadlo) a teraz je záznam trochu mimo stred, nuž nedá sa svietiť, hold nová doba plasty sú všade. Odvtedy drží.
Prevodovka, jazdné režimy
Rozbehy a dobehy sú v poriadku, zatiaľ nepociťujem trhanie, či uskákané auto, sem tam v kopci je cítiť hrubší chod spojok ale tak je to kopec. Prevodové stupne radí hladko ale pri podraďovaní z 3->2 je cítiť trhnutie/kopnutie, všetky stupne zapadajú v pohode ale tento nie, plánujem to povedať na garančke, uvidím ako sa k tomu postavia. Vedel by som predstaviť pohodlnejšiu hlavicu radiacej páky, to tlačidlo je dosť nešťastne vyriešené, posledný Ceed má krásnu širokú hlavicu s bočným tlačidlom, krásne padne do ruky, nie ako tento stick, no mohlo to byť lepšie
ECO - auto je mŕtve, reakcia na plyn slabá, plachtenie mi nesadlo, prevodovka radí vyššie stupne okamžite aj pri malých rýchlostiach, obzvlášť v zápche mi vadilo, že už pri pomalom pohnutí tam hneď sype 2-jku a pod. Neustále vypínanie motora pri zložení nohy z plynu mi príde trápenie, preto tento režim nejazdím a nikdy nebudem - má však aj pozitívum, spotrebu ale tom neskoršie
NORMAL - to isté ako ECO ale bez plachtenia, prevodovka sa správa podobne, reakcie sú vlažné - NEJAZDÍM!
SPORT - jediný režim, kde sme si Ja, auto a prevodovka sadli. Auto reaguje pružne na stlačenie plynu, radí pekne, v kolóne podrží krásne 1-tku, nestrká tam 2-jku, ostatné rýchlosti sú pekne vyskladané, 3-jka tam je do cca 45-50km/hod, 4-ka do 65km/hod, 5-ťka do 90km/hod, následne radí 6-tku (ktorú podrží pri znížení rýchlosti do cca 85km/hod) 7-dmička iba na diaľnici, myslím, že ju tam dáva nad 110km/hod, mesto v prípade jazdy 50+ je tam 4-ka, pod 50 dáva 3-jec, okresky 5-6 stupeň podľa rýchlosti, motor drží príjemne nad 2000 ot/min. Tu musím povedať, že to regeneruje úplne najviac do batérie na tomto SPORT-e, zo začiatku mi to vadilo ale teraz som si zvykol a používam to ako náhradu brzdenia, brzdy používam len naozaj keď sú potrebné.
Dynamika
Ja som spokojný, auto je príjemne dynamické, samozrejme závodák to nieje ale aj tak sú cesty plné a len občas to stlačím na podlahu a už som na 100-vke, a ani na tej diaľnici to nemôžem poriadne odpichnúť, stále nejaké slimáky predo mnou Samozrejme ako to už býva na dobré sa rýchlo zvyká a pocit z rýchlosti už beriem ako samozrejmosť, tie prvé dni po presadnutí zo starého auta to bolo intenzívne, teraz po "zabehnutí" je to normal, predbiehanie je ľahké, auto drží pekne na ceste, tu som naozaj spokojný.
Spotreba
Zo začiatku mi PP ukazoval hodnoty okolo 6,2 l/100km, po mesiaci okolo 5,7-5,8 l/100km, teraz som prezul na zimu tak jazdím za 5,9-6,0 l/km podľa PP. So spotrebou som veľmi spokojný, motor je výkonný a spotreba je nižšia akú som mal na ceed-ke s atmo 1,4 - (6,5-6,8 l/100km) a to som jazdil diaľnicu len cca 115Km/hod aby som ušetril, tu chodím 130-140km/hod tacho. Viem si predstaviť, že v ECO režime pri neustálom vypínaní toho motora by som dokázal spraviť možno aj okolo 5,0 l/100km ale nebudem takto trápiť ten motor. Prekvapila ma "vlastnosť" ukazovateľa paliva v nádrži/dojazdu, bežne jazdím tankujem na nulovom dojazde, natankujem sotva 42-43l kedy ako. Takže do 50l ešte rezerva dostatočná.
Podvozok
Som spokojný s podvozkom, je mäkší ako mala kia, nebúcha tak a v zákrutách drží (jasne jemne sa pohupuje, to tie R16 a len 205 šírka), preto som chcel iba 1,5T-GDI, lebo má vzadu multilink, atmo 1,5dpi a 1,0T-GDI majú vlečenú nápravu a podľa Vaculíka je to strašne mäkké. Auto som prebral na 16" elektrónoch s Michelin Primacy 4 v TP mám zapísané aj R17 ale ak ich niekedy skúsim tak iba na leto a bojím sa, že to bude dosť búchať. Zimné pneu som si kúpil tiež R16 viac o diskoch a pneu TU
Brzdy
Sú ostré, naozaj to je cítiť tie väčšie kotúče (305mm), ale tak naučil som sa s nimi, chytil som asi po mesiaci skalku medzi platničky a kotúč vpredu, mám tam vydratú drážku, odvtedy mi brzdy zvyknú pri jemnom pribrzďovaní pískať. Keď stupím na brzdu ráznejšie tak nepískajú ale pri pomalom dobrzovaní do kolóny a jazdení po meste je to fakt dosť počuť, uvedomil som si to až minule keď som stiahol okienko a išiel si zobrať lístok na parkovisko, hrozný zvuk čo to vydáva. Myslím, že skalka tam už nieje ale píska to stále, neviem či je to tým alebo niečím iným.
MHEV
Yes, konečne chuťovka , MHEV som nechcel ale i30 sa teraz s 1,5T-GDI robia už len s MHEV, takže smola no . Nakoniec to nieje až taká tragédia, rekuperáciu využívam namiesto bŕzd a pri zrýchľovaní cítiť ten pridaný výkon, akurát to inžinieri z Hyundai-u mohli dotiahnuť lepšie, tá výpomoc sa pridáva ako sa jej zachce, niekedy ide okamžite od spodu a pekne zaberá a pomáha motoru, inokedy (hlavne) pri kickdown-e sa pripojí po 0,5s po zošliapnutí plynu, to dáva ďalší kopanec výkonu, je škoda, že to nieje lepšie odladené, zážitok z jazdy by bol lepší. Mrzí ma ešte, že nemám rezervu, už som raz na ceed-ke defekt mal, vymenil som rezervu a bolo, tu sa tej lepiacej sady trochu bojím ako to bude/nebude fungovať. Životnosť batérie a celého systému MHEV, nedokážem odhadnúť, no je to len ďalšie zbytočné ku**ítko v aute.
Svetlá
PLAY má vpredu LED, vzadu LED, No začal by som prednými svetlometmi. LED denné svietenie je cool, to V-čko sa mi naozaj páči, dáva autu taký dravý vzhľad, stretávačky mohli byť lepšie, no sú to len reflektorové LED, takže čo od toho čakať že, v porovnaní s H7 na ceed-ke určite posun dopredu, diaľkové OK, tam nieje o čom svietia tak ako by som čakal. Predné hmlovky, asi vymením za nejaké Halogeny s modrým svetlom píšem o tom TU dosť mi to vadí a nepasuje k tým ledkám, to žlté žiarovkové svetlo. Zadné "LED" - stretávačky super, úžasné, vedel by som si predstaviť, že pri obrysovkách by svietilo len to V-čko a nie tá "výplň" ale je to pekné aj takto. Smerovky a spiatočka sú bohužiaľ klasické žiarovky. Výmenu zvažujem, uvidím či sa k tomu nakoniec dopracujem. Zatiaľ nepociťujem potrebu z pohľadu funkčnosti, svietia celkom OK, či smerovky alebo aj spiatočka - ale tú možno vymením najskôr nech mi to vzadu poriadne svieti, keď cúvam . Prepínanie svetiel, automatické svetlá niesú pre mňa dostatočne citlivé, je šero a na automatike svietim len vpredu, prší a svietim len vpredu - načo mi je potom ten dažďový senzor? Na okrasu? Mali to prepojiť aby to pracovalo spolu. (viem, že pre stierače ) takže som prešiel z AUTO na prepínanie obrysové a stretávacie. Štandardne jazdím na obrysových svetlách (ako denné svietenie) - vpredu je to to isté ako na AUTO, svieti Výrazné V-čko a vzadu svietim tiež, čo v AUTO režime nejde, navyše pri zatiahnutí ručnej brzdy sa svetlá len ztlmia na 50%, kde pri režime AUTO sa vpredu úplne vypnú v duchu It is not a bug, it is feature . AUTO režim nepoužívam aj preto, že HBA mi nevyhovuje riešim TU vypnutie je komplikovanejšie a blikať ako blbeček nebudem, skúšal som to ale na diaľnici to má problémy hlavne teraz, nevidí to kamióny čo idú oproti, lebo im svietia len tie malé svetielka hore na kabíne, potom mi blikajú aby som vypol diaľkové, na okreske je to lepšie ale už aj tam mi blikali, že mi to nepreplo, takže smola, HBA išlo zo stolu a diaľkové si prepínam sám pekne po starom páčkou. Možno si poviete, no tak prepni manuálne keď vididíš, že sa svetlá neprepli - áno dá sa alebo načo mi je potom automatika? Takže svetlá prepínam len v dvoch polohách obrysové (kde svietim aj vzadu) a klasické stretávacie, takto mi to príde najlepšie.
Stierače
Musím povedať, že automatika je nevyladená, buď to nestiera alebo to stiera ako o život , neviem načo má rôzne stupne intenzity, keď je na skle kopa drobných kvapiek a ja už poriadne nevidím cez sklo, môžem mať aj najvyšší stupeň ale aj tak to nestiera tak ako by som si predstavoval, na druhú stranu, zotrie prvý krát a následne hneď o pár sekúnd aj keď na skle nieje skoro nič, všimol som si, že je strašne závislé na rýchlosti, v meste pri pomalej rýchlosti to je horšie, pri vyššej rýchlosti je to už ako tak. Starý dobrý cyklovač je na nezaplatenie, škoda, že tu nieje. Druhý stupeň + tretí je OK, akurát by mohli byť tichšie tie stierače v krajných polohách dosť "búchajú" - hlavne na vyšších stupňoch. Zadný stierač je kapitola sama o sebe Má dve polohy to je fajn. Čo ma však vytáča aký je ten zadný stierač hlučný, normálne ho počuť ako šúcha o to sklo (alebo je to motorček?) aj keď je okno dostatočne mokré, takže asi sa potrebuje vychodiť alebo tam bude treba vymeniť gumičku alebo čo ďalšia vec v spojení so zadným stieračom je cvakanie relé v palubnej doske v oblasti pod volantom, každý nový cyklus cvak, ďalší cyklus, cvak, cvak, cvak... to vážne Hyundai? Takže zadný stierač zapínam citlivejšie, a naozaj iba keď je potrebné.
Sedačky a posed za volantom
Tak tu je najväčšie sklamanie, na skúšobnej jazde som ti to neuvedomil, až teraz keď trávim v aute viac času a jazdím dlhšie trasy. Mne tie sedačky nepasujú. Som vyššej postavy 190cm/85kg ale ako sedím tak sedím, tie sedačky sú ÚZKE a po pár minútach ma bolia bedrové kĺby, bočné spodné vedenie mi proste tlačí na stehenné svaly a kĺby a vadí mi to, vždy vychádzam s auta ubolený a nafukovacia bedrová opierka to nezachráni. Je možné, že je to ich mäkkov výplňou? V kií som krásne zapadol do vaničky a sedel som, tu ma to tlačí Posed je tiež horší, sedačku musím mať úplne dole, ináč mám vo výhľade slnečnú clonu a strop, podlaha je vyššie ako bola v mojej starej Ceed-ke (neviem prečo, batériu to v podlahe nemá, asi dané platformou), ale aj sesterský aktuálny Ceed to má úplne rovnako (vyššiu podlahu) a pri tejto kombinácií mám nohy hore, sedadlo mám v posunuté vzadu aby som si kolenami nebúchal do volantu v zákrutách (už sa mi podarilo kolenami radiť na pádlach pod volantom pri 180° zákrute). Ľavú ruku zvyknem odkladať na madlo, to je síce z mäkčeného plastu ale aj tak je dosť tvrdé, bolí ma z toho lakeť, znova zrovnám zo starou kiou, tam ma lakeť nebolel ani po hodinách jazdy.
Interier a featury
Interiér je v rámci triedy v pohode, kvalita je OK, farebne ALL IN BLACK (PLAY má ešte aj strop v čiernej) nemal som výhrady až kým mi nezačalo vzadu niečo búchať/klepať po prejazde nerovnosťami (neviem čo, ale zatiaľ je to náhodné) a vpredu niečo drnčať (našťastie tiež len občas) presne ako moja stará Kia O rezonujúcom výfuku na voľnobežné otáčky ani nehovorím . Čo však je celkom funny ak vypnem motor pri otvorených dverách a spustí sa doslova siréna, (nejde to nastaviť? vypnúť?) a prestane to len keď dvere zatvorím. Infotainment mám len jednoduchý klasické 8" rádio (nedávno som zistil, že nejde ani aktualizovať) je tam, zopár nastavení, nič extra, sem tam laguje/seká sa ale nepoužívam to, všetko čo potrebujem mám na tlačidlách rádia alebo na volante, do systému prakticky nechodím, navigáciu si riešim cez Carplay, funguje bezdrôtovo, sem tam má však výpadky ale opäť sa potom pripojí po pár sekundách, hlasitosť je dobrá, zvuk a repro mne postačuje. Slnečné clony, tuhosť je v poriadku, držia tak ako majú ale kde zase súdruhovia z kórei urobili chybu a v strope nieje žiadny výrez kde by som mohol dať prsty a clonu ľahko vyklopiť, nemôžem si pomôcť 13-ročná ceed-ka toto mala. Palubný počítač je jednoduchý a v podstate nič viac nepotrebujem. Klimatizácia je dvojzónová, osobne by mi stačila jednozónová s tým, že druhý otočný ovládač by slúžil na reguláciu ventilátorov, to stláčanie tlačidiel je nepraktické. Vyhrievanie sedadiel dobrá vec ale nepoužívam, vyhrievanie volantu super, trvá mu kým sa rovnomerne rozohreje tých 10 min ale teplota je príjemná, ruky ma nepália, vyhrievaný je úplne všade, nestalo sa mi, že by som natrafil na studené miesto - je to moja TOP featura v zimnom období. Schránka pred spolujazdcom nieje klimatizovaná, Ceed to mal.
Pôvodne som ani nechcel písať ale nakoniec som to dal do kopy ak by mal niekto chuť čítať výlevy ako mi všetko nepasuje a nesedí Pokiaľ si to dočítal až sem, tak gratulujem!
Takže, momentálne najazdené cez 5400KM, rozmýšľam nad výmenou oleja. Mám za sebou už aj celkom peknú skalku na prednom skle, https://youtu.be/HfABrL3Zc9U
Vybral by som si i30 znova? z najväčšou pravdepodobnosťou asi nie, hlavne kvôli sedačkám a posedu.
Uvidím ako sa bude auto správať s pribúdajúcimi km a ako dlho si ho nechám, každopádne po prípadnom predaji by som už išiel do čistého elektrického auta.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
pekne a detailne popisane. Ked som cital o stieracoch, spomenul som si na vcera ked mi automatika robila prieky.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Gratulujem a prajem nech slúži k plnej spokojnosti.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Díky za recenzi, hodně dobře popsané. Vzadu ti klepou opěráky zadních sedadel, věčná bolest H+K.
Sklopit a omotat oka elektrikářskou páskou a opět zacvaknout. A bude- relativní ticho
Sklopit a omotat oka elektrikářskou páskou a opět zacvaknout. A bude- relativní ticho
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Nebo plato - to v HB i FB taky umí divy ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Nebo dorazy pátých dveří
Ale necháme toho, nebo ho vyděsíme a prodá to hned
Ale necháme toho, nebo ho vyděsíme a prodá to hned
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Díky páni, čím viac informácií tým lepšie, aspoň tie divné zvuky budem môcť odstrániť
mohol by to byť tento zvuk...
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Fry: Skvělý popis
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
ad bouchani zezadu - zkus vzit izolacku nebou jinou pasku a omotat haky ve tvaru U na kastli kam se zacvakavaji zadni operadla, kdyz nejsou sklopene, v operadlech jsou kleste ktere je obejmou - ale je to kov na kov, takze na kostkach to aspon u me taky mlatilo
jako slovak mas docela hezkou cenu, kdyz to porovnas s ceskem, tak bud rad co jsi za ty penizky sehnal .. a ze i30 vymenis, hlavne skrz sedacky? mno to sem si taky myslel, jenze nakonec sem nic lepsiho stejne nenasel a prezil sem i 3500km za 2 tydny teda ne ze by nemela konkurence lepsi sedadla, jen ten zbytek uz byl v dane cene zase horsi, tak at slouzi s co nejmene problemama
jako slovak mas docela hezkou cenu, kdyz to porovnas s ceskem, tak bud rad co jsi za ty penizky sehnal .. a ze i30 vymenis, hlavne skrz sedacky? mno to sem si taky myslel, jenze nakonec sem nic lepsiho stejne nenasel a prezil sem i 3500km za 2 tydny teda ne ze by nemela konkurence lepsi sedadla, jen ten zbytek uz byl v dane cene zase horsi, tak at slouzi s co nejmene problemama
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
díky
jasné cena nebola zlá, veď preto som kúpil, ako vravím sedí sa mi zle ale tak vydržím, nie všetko môže byť dokonalé svadba bola drahá
predaj som určite nemyslel okamžite do mesiaca alebo tak, uvidím ako sa bude auto správať, ale predbežne tie 4 roky by som si auto nechal - po tomto aute plánujem už len elektro, čiže záleží aj od ceny (koľko budú stáť a pod) možno budú tak drahé, že Hyundai bude musieť slúžiť aj 10 rokov
pásku idem skúšať, len si musím nájsť chvíľku času
jasné cena nebola zlá, veď preto som kúpil, ako vravím sedí sa mi zle ale tak vydržím, nie všetko môže byť dokonalé svadba bola drahá
predaj som určite nemyslel okamžite do mesiaca alebo tak, uvidím ako sa bude auto správať, ale predbežne tie 4 roky by som si auto nechal - po tomto aute plánujem už len elektro, čiže záleží aj od ceny (koľko budú stáť a pod) možno budú tak drahé, že Hyundai bude musieť slúžiť aj 10 rokov
pásku idem skúšať, len si musím nájsť chvíľku času
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
- Georgeisin
- **
- Příspěvky: 116
- Registrován: 26 říj 2022, 18:38
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Díky za recenzi.
Já většinu z těch negativ u Ceeda nevnímám. Možná jsem méně vnímavý. Máme najeto 1700km.
Zase máme manuál, museli jsme objednat do výroby, na showroomech převažují automaty. Sedačky mi přijdou skvělé, pozice za volantem taky. Mám 187 cm.
Z negativ. Delší převody, až moc. Systémy LAS a SS, předstartovni vypínání. Spáry karoserie jsou stranově hodně rozdílné, slícovani kapoty a dveří kufru je špatné. Potvrzuji špatnou citlivost senzorů stěračů na mrholení. Zadní kamera, nevím čím to, asi jiný úhel, jak kouká, ale orientace na předchozích autech podle kamery byla o úroveň lepší.
Celkově jsme ale velmi spokojení. To auto mě přes výše uvedené hodně baví.
Já většinu z těch negativ u Ceeda nevnímám. Možná jsem méně vnímavý. Máme najeto 1700km.
Zase máme manuál, museli jsme objednat do výroby, na showroomech převažují automaty. Sedačky mi přijdou skvělé, pozice za volantem taky. Mám 187 cm.
Z negativ. Delší převody, až moc. Systémy LAS a SS, předstartovni vypínání. Spáry karoserie jsou stranově hodně rozdílné, slícovani kapoty a dveří kufru je špatné. Potvrzuji špatnou citlivost senzorů stěračů na mrholení. Zadní kamera, nevím čím to, asi jiný úhel, jak kouká, ale orientace na předchozích autech podle kamery byla o úroveň lepší.
Celkově jsme ale velmi spokojení. To auto mě přes výše uvedené hodně baví.
Hyundai Sonata 2.0 121 KW, 2010
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Dnes som mal v rukách multimeter tak som premeral zo zvedavosti batériu - 12,32V
@Georgeisin tak zase tá CEED-ka nieje oveľa rozdielna od i30, kopu vecí majú zdielaných, každý sme iný, ty si v poho a to je hlavné
@Georgeisin tak zase tá CEED-ka nieje oveľa rozdielna od i30, kopu vecí majú zdielaných, každý sme iný, ty si v poho a to je hlavné
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
1.Garančná prehliadka za mnou cca 14K km
Menený olej + filter + filter kabíny (požiadal som, nemal sa meniť)
Batéria premeraná, 12,3V (cca 50% nabitia) - inteligentné dobíjanie funguje - batériu ku*ví spoľahlivo mám len obyčajnú, žiadne AGM
Spomenul som problém pri podraďovaní 3->2, boli sme aj na malej skúšobnej jazde, že vraj to je OK - Neriešim
Narazil som na chybičku krásy, nefunguje mi odomykanie auta keď spolujazdci otvoria dvere skôr ako ja, auto sa už neodomkne pri vypnutí motora, musím manuálne cez tlačidlo, servis neriešil, povedal, že je to normal - určite NIEJE ale nebudem sa s nimi hádať.
Celkovo som bol spokojný, odviezli ma, auto umyli, povysávali - 220€
Celkové skúsenosti s autom za uplynulé obdobie:
V podstate sa nič nezmenilo, čo som napísal v prvom príspevku, tak to platí. Klikací trojboj pri každom štarte, stále jazdím iba SPORT, spotreba sa ustálila podľa PP na 6,2l/100, jazdu si užívam, MHEV stále rovnako nevypočitateľný (pri kickdown-e) zapína sa ako sa mu chce, ináč rekuperácia je Ok, na to som si už zvykol, sedačky stále tlačia, je to hrozné Smerovky a ani spiatočku som za LED nemenil, nechce sa mi do toho. Pri vyšších rýchlostiach, hlavne pri nájazdoch na dialnicu sa mi stáva, že pri razantnejšom rozbehu, prevodovka síce podradí ale spojky pomerne dlho prešmykujú (ja neviem odhadom do 5sek) auto nezrýchľuje, potom spojka zopne úplne a už to ide, následne sa pridá ešte ten MHEV a je vymaľované, no len škoda toho váhania.
Sedel a viezol som sa v novej KONE (ako spolujazdec), katastrofa, čo sa tých asistentov týka, všetko pípa bliká, no hrozné. Taktiež som sa po dlhej dobe viezol aj Ceed-ke (ako vodič) ktorú som tak chcel namiesto tejto i30-tky - no poviem, že som rád za ten Hyundai, krásne svietilo slniečko a celú palubnú dosku s tým otrasným repro, či čo to tam je som mal premietnutú na čelné sklo.
Menený olej + filter + filter kabíny (požiadal som, nemal sa meniť)
Batéria premeraná, 12,3V (cca 50% nabitia) - inteligentné dobíjanie funguje - batériu ku*ví spoľahlivo mám len obyčajnú, žiadne AGM
Spomenul som problém pri podraďovaní 3->2, boli sme aj na malej skúšobnej jazde, že vraj to je OK - Neriešim
Narazil som na chybičku krásy, nefunguje mi odomykanie auta keď spolujazdci otvoria dvere skôr ako ja, auto sa už neodomkne pri vypnutí motora, musím manuálne cez tlačidlo, servis neriešil, povedal, že je to normal - určite NIEJE ale nebudem sa s nimi hádať.
Celkovo som bol spokojný, odviezli ma, auto umyli, povysávali - 220€
Celkové skúsenosti s autom za uplynulé obdobie:
V podstate sa nič nezmenilo, čo som napísal v prvom príspevku, tak to platí. Klikací trojboj pri každom štarte, stále jazdím iba SPORT, spotreba sa ustálila podľa PP na 6,2l/100, jazdu si užívam, MHEV stále rovnako nevypočitateľný (pri kickdown-e) zapína sa ako sa mu chce, ináč rekuperácia je Ok, na to som si už zvykol, sedačky stále tlačia, je to hrozné Smerovky a ani spiatočku som za LED nemenil, nechce sa mi do toho. Pri vyšších rýchlostiach, hlavne pri nájazdoch na dialnicu sa mi stáva, že pri razantnejšom rozbehu, prevodovka síce podradí ale spojky pomerne dlho prešmykujú (ja neviem odhadom do 5sek) auto nezrýchľuje, potom spojka zopne úplne a už to ide, následne sa pridá ešte ten MHEV a je vymaľované, no len škoda toho váhania.
Sedel a viezol som sa v novej KONE (ako spolujazdec), katastrofa, čo sa tých asistentov týka, všetko pípa bliká, no hrozné. Taktiež som sa po dlhej dobe viezol aj Ceed-ke (ako vodič) ktorú som tak chcel namiesto tejto i30-tky - no poviem, že som rád za ten Hyundai, krásne svietilo slniečko a celú palubnú dosku s tým otrasným repro, či čo to tam je som mal premietnutú na čelné sklo.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
Můžeš si přehodit nastavení odemykání tak, aby se dveře odemkly po vytažení klíčku, pak to pořadí nemusíš tolik řešit. Více viz třeba: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=37138
Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
tak ona je to vážne vlastnosť toho auta ? len pred nejakým časom som prešiel z odomykania "pri vytiahnutí kľúča" na odomykanie pri otvorení dverí a potom sa to začalo diať. To je vážne neuveriteľné. Tak sa teda vrátim naspäť k továrenskému nastaveniu. Dík za info.
také dlhé obdobie a nevedia to opraviť
také dlhé obdobie a nevedia to opraviť
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT