Zde je odkaz na stažení servisního manuálu - Hyundai Tucson (IV Gen) – 48V Battery System.
https://cardiagn.com/hyundai-tucson-iv- ... ry-system/
Baterie 48V
Moderátor: Moderátoři
Re: Baterie 48V
Tucson 1,6 T-GDI 4×2 132 kW 6st. manuální MHEV 2022
- Reklama
Re: Baterie 48V
Nevie náhodou niekto, co znamená ta stupnica vpravo pri zobrazení toku energie v palubnom pocitaci (display medzi budíkmi). Nikde som to nenašiel. Je to 5-dielikova stupnica vpravo od zobrazenia 'auticka'. Nie je to náhodou indikátor stavu nabitia 48V batérie? Ja ho mam na najnižšom dieliku. Zobrazuje sa to len pri zapnutí kľúča do 1-elektriky a neskôr to zmizne.
Mam i30 1.5 mhev, 2021
Mam i30 1.5 mhev, 2021
Re: Baterie 48V
Tak to je poradie položky v menu BC. Sorry
Re: Baterie 48V
Empirická skúsenosť. V eco móde má tendenciu plachtiť a nedobíhať. V normál móde, pri uvolnení brzdového pedálu nabíja pri stlačení občas zoberie trocha energie. Pri sport móde si berie pri pridávaní energiu z batérie.
Zatiaľ len taký postreh. Pri zapnutom tempomaye. Napríklad na 110 km/h keď pridáte na vyššiu rýchlosť tak vo fáze návratu na cruise rýchlosť pekne rekuperuje. Na dobíjane baterky teda ideál využiť aj tempomat a trošku mu vždy pridávať. Dá sa to sledovať na ukazovateli toku energie.
Spotrebu z Nr do Ba som mal pri tomto experimentovaní na 5.1 litra. Cesta trvala hodinu. 1.5tgdi 117.5kw i30 kombi mhev. Trošku otrava takto jazdiť pre človeka co celý život chodil brzda plyn, ale je to poučné.
Mimochodom súvisiaci zážitok na ceste z LC do NR na tých kľukatých dialniciach. Obmedzovač na navigačných 130. Noha v kuse na pedále. Žiadny stres. Žiadne brzdenie. A niekto ma pred zákrutou obehol, na zákrute brzdy.. keď videl ze ho dobieham, za zákrutou ma pustil. Znova obehol, znova brzdy. Znova pustil. A tak to robil až kým ho to neomrzelo a ukľudnil sa. Spomínam si, že som tiež jazdil podobne. To ta v autoskole nenaučia.
Zatiaľ len taký postreh. Pri zapnutom tempomaye. Napríklad na 110 km/h keď pridáte na vyššiu rýchlosť tak vo fáze návratu na cruise rýchlosť pekne rekuperuje. Na dobíjane baterky teda ideál využiť aj tempomat a trošku mu vždy pridávať. Dá sa to sledovať na ukazovateli toku energie.
Spotrebu z Nr do Ba som mal pri tomto experimentovaní na 5.1 litra. Cesta trvala hodinu. 1.5tgdi 117.5kw i30 kombi mhev. Trošku otrava takto jazdiť pre človeka co celý život chodil brzda plyn, ale je to poučné.
Mimochodom súvisiaci zážitok na ceste z LC do NR na tých kľukatých dialniciach. Obmedzovač na navigačných 130. Noha v kuse na pedále. Žiadny stres. Žiadne brzdenie. A niekto ma pred zákrutou obehol, na zákrute brzdy.. keď videl ze ho dobieham, za zákrutou ma pustil. Znova obehol, znova brzdy. Znova pustil. A tak to robil až kým ho to neomrzelo a ukľudnil sa. Spomínam si, že som tiež jazdil podobne. To ta v autoskole nenaučia.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterie 48V
Ad poslední odstavec - to jen dokazuje, že rovně a rychle dokáže jezdit každý debil, zato jezdit rychle a plynule zatočené silnice a dálnice už vyžaduje hlavu. Jak říkáš - to tě autoškola nenaučí a spousty "řidičů" ani praxe.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Baterie 48V
Bavíme se o menší skupině lidí , kteří mají na to, aby točili auta. A co tak asi jako koupíš, u člověka který třeba bydlí v bytovém domě. Tady je základní změna paradigmatu,co platilo, už neplatí, nová auta jsou drahá, je drahý servis, protože jsou v nich kurvítka z nařízení EU. Za těch 8 let je otázka, co si koupíš , ale za 12 let už si nový spalovák nekoupíš, ono možná brzy už čistých spalováků bude dost málo, protože vstoupí EURO 6E a následně EURO7, které bude ještě více nutit výrobce prodávat elektromobily a hybridy - přes emisní limity. A hybridy opravdu nejsou levná věc, Tucson hybrid začíná tak na 800 tisíc. A když si ho koupíš v třeba v 58 letech, určitě ti vyměří důchod takový, že si ho snadno koupíš znovu, že....
Bohatému člověku je relativně jedno, že baterka odejde za 8 let, ale bavíme se o zemi, kde seniorní IT specialista se možná přiblíží německé průměrné mzdě, ale většina lidí nemá ani plat německé uklízečky.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html