Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Rád bych zde otevřel diskuzi a třeba načerpal inspiraci/zkušenosti, čím nahradit i30 kombi druhé generace s motorem 1.6 CRDi. Sloužila skoro 8 let a najezdila necelých 240 tisíc bez nějakých větších závad a auto bylo krásně spolehlivé.
Bohužel díky "skvělé" práci našich silničářů, došlo k nehodě a vozidlo je vyhodnoceno pojišťovnou jako totální škoda. Vozidlo není nijak závažně (nosníky) rozbité a nehoda byla v malé rychlosti, ale je velké množství poškozených dílů - přední nárazník, levý přední blatník, řidičovy dveře, dveře za spolujezdcem, levý zadní blatník, zadní krajní světlo, zadní nárazník a trošku to schytalo i levé přední kolo. Odhad servisem je přes 200 tisíc. A přesně se neví až se sundají plechy, co se najde pod tím. Proste minimální výše škody to je.
Takže jsem se začal dívat po nových vozech. Bohužel jsem z dnešní nabídky značně rozladěný. Přijde mi, že najít adekvátní náhradu bude nadlidský výkon. Nájezd mám kolem 25 tisíc km (možná spíše ke 30) ročně momentálně. Přes týden jezdím tři trasy po 20 km tam a zase zpět (50 % z toho je dálnice, zbytek mix vesnice a okreska). Dále jedna trasa 70 km tam a zase zpátky po dálnici. Čistě město nejezdím vůbec. A nějaká kratší trasa je u mě spíše sporadická. K tomu přes léto několikrát naložím kolo do kufru a jedu si zajezdit na stranu republiky. A potom nějaká dovolená v zahraničí. No vzhledem k tomuto způsobu používání auta se kloním pořád k naftě, který mi i svým projevem seděla.
Jenomže co teď vybrat. Podmínka je kombík (módu SUV s díky odmítám) a přikláním se k novému autu. Limit by rád udržel někde do 800 tisíc. A taky na autě jsem docela závislí, takže musím vybírat skladovky.
Hyundai nemá nic takového v nabídce. Sesterská Kia sice má Ceed, ale s kombinací nafta + baterka, což se mi moc nelíbí. Tak nějak mi zůstal na výběr Peugeot 308 a nebo Octavie - ale u ni si nejsem jistý, jestli do ni jít, když čtu co s ní je za problémy s infotainmentem.
Bohužel díky "skvělé" práci našich silničářů, došlo k nehodě a vozidlo je vyhodnoceno pojišťovnou jako totální škoda. Vozidlo není nijak závažně (nosníky) rozbité a nehoda byla v malé rychlosti, ale je velké množství poškozených dílů - přední nárazník, levý přední blatník, řidičovy dveře, dveře za spolujezdcem, levý zadní blatník, zadní krajní světlo, zadní nárazník a trošku to schytalo i levé přední kolo. Odhad servisem je přes 200 tisíc. A přesně se neví až se sundají plechy, co se najde pod tím. Proste minimální výše škody to je.
Takže jsem se začal dívat po nových vozech. Bohužel jsem z dnešní nabídky značně rozladěný. Přijde mi, že najít adekvátní náhradu bude nadlidský výkon. Nájezd mám kolem 25 tisíc km (možná spíše ke 30) ročně momentálně. Přes týden jezdím tři trasy po 20 km tam a zase zpět (50 % z toho je dálnice, zbytek mix vesnice a okreska). Dále jedna trasa 70 km tam a zase zpátky po dálnici. Čistě město nejezdím vůbec. A nějaká kratší trasa je u mě spíše sporadická. K tomu přes léto několikrát naložím kolo do kufru a jedu si zajezdit na stranu republiky. A potom nějaká dovolená v zahraničí. No vzhledem k tomuto způsobu používání auta se kloním pořád k naftě, který mi i svým projevem seděla.
Jenomže co teď vybrat. Podmínka je kombík (módu SUV s díky odmítám) a přikláním se k novému autu. Limit by rád udržel někde do 800 tisíc. A taky na autě jsem docela závislí, takže musím vybírat skladovky.
Hyundai nemá nic takového v nabídce. Sesterská Kia sice má Ceed, ale s kombinací nafta + baterka, což se mi moc nelíbí. Tak nějak mi zůstal na výběr Peugeot 308 a nebo Octavie - ale u ni si nejsem jistý, jestli do ni jít, když čtu co s ní je za problémy s infotainmentem.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Reklama
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Z tej ponuky ne-ponuky by som jednoznačne išiel do octavie... infotaiment už vychytali.. na zvyšok si zvykneš. Tú Kiu diskvalifikuje ten mild hybrid... už dosť zložitý motor je ešte "vyšperkovaný" celým tým MHEV systémom. Stellantis 1,5 diesel je vyhlásený na karbónovanie a údajne dobre kazí povesť Toyote v zdieľaných dodávkach. Na čo sa ale priprav je asi 3x taká zložitosť oproti starému CRDI aj v prípade tej Octavie... takže minimálne peripetie s adblue budeš riešiť podstatne skôr ako je terajších 240tkm relatívne bezproblémových... + po 150-180tkm ťa určite dobehnú aj rozvody.
Dosť by som ale pouvažoval aj nad tým, či ten diesel potrebujem... návratnosť je totiž v pásme, kde už môže začať pýtať na servise..
Dosť by som ale pouvažoval aj nad tým, či ten diesel potrebujem... návratnosť je totiž v pásme, kde už môže začať pýtať na servise..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
myslim, ze by si sa mal popozerat po benzine. Najazd 25 rocne nie je az tak vysoky aby si nan zanevrel.
Ak chces nieco jednoduche a za slusny peniaz, pozri sa sa na Corollu TS
1.8 Hybrid (140 k) aut. převodovka e‑CVT benzin, vybava comfort a paket tech. A si na 800k uplne krasne s modernym, uspornym a fakt vychytanym autom
Ak chces nieco jednoduche a za slusny peniaz, pozri sa sa na Corollu TS
1.8 Hybrid (140 k) aut. převodovka e‑CVT benzin, vybava comfort a paket tech. A si na 800k uplne krasne s modernym, uspornym a fakt vychytanym autom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Co elektromobil? Tim bys eliminoval problemy s naftovym motorem a uzil si jizdu bez zvuku traktoru
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Právě nad tím vším dumám celé svátky a hlavu už mám jak balón mám myšlenky u nechat i30 opravit, ač to bude stát balík. Ale zase budu mít auto se kterým jsem spokojený. Je v ní vyměněno audio, je odhlučněna, doinstalováno značkové rádio s bezdrátovým CarPlay a nedávno jsem měnil baterku a dělaly se komplet brzdy. Takže z moderní výbavy mi tam chybí snad jen výhřev sedaček a volantu. Jinak jsem byl náramně spokojený.
Co se týče volby 308 a Octavie. Tak ta je o nějakých 80 tisíc dražší než 308. A co zatím tak slyším z okolí a čtu na fóru Škodovky, tak chyby s infotaimentem jsou pořád. A vzhledem k tomu, že je za dveřmi facelift, tak se obavám že to škodovka neopraví. Ještě když jim to programují Indové
Musím říct, že Corolla byla také ve výběru původně. Ale nakonec jsem ji zavrhnul, kvůli tomu, že takových 80 % všech naježděných km jsou dálnice. Proto tam mi hybrid nedává moc smysl. A v podstatě bych jezdil celou dobu na benzin a tahal větší váhu. Nebo oproti jízdě po městě, ten hybrid na dálnici nic neušetří. Ale jestli se pletu, tak se rád nechám opravit.
Co se týče porovnání benzin a nafta. Když vezmu cenu takové Kie Ceed SW GT Line s automatem (kdy ta výbava cca odpovídá Peugeotu) tak jsme na ceně kolem 700 tisíc a to je stejná cena jako za naftu. Pak si říkám, zda zda stejnou pořizovací cenu mám jezdit neustále s větší spotřebou. Tady by si nafta začala vydělávat v podstatě hned po koupi.
Samozřejmě jsem si nechal vyjet servisní plán na Peugeota a jsou tam ve 180 tisících předepsané rozvody. Výhoda je možnost mít záruku na 8 let a 200 tisíc km, což by nějaké problémy mělo krýt.
A co se tyče elektromobilů. K těm se zatím stavím dost odmítavě když teda pominu výrazný rozdíl v dojezdu a pohodlnost za 5 minut natankovat a odjet. Tak v dané cenové relaci neexistuje elektromobil velikosti kombiku nižší střední třídy.
Co se týče volby 308 a Octavie. Tak ta je o nějakých 80 tisíc dražší než 308. A co zatím tak slyším z okolí a čtu na fóru Škodovky, tak chyby s infotaimentem jsou pořád. A vzhledem k tomu, že je za dveřmi facelift, tak se obavám že to škodovka neopraví. Ještě když jim to programují Indové
Musím říct, že Corolla byla také ve výběru původně. Ale nakonec jsem ji zavrhnul, kvůli tomu, že takových 80 % všech naježděných km jsou dálnice. Proto tam mi hybrid nedává moc smysl. A v podstatě bych jezdil celou dobu na benzin a tahal větší váhu. Nebo oproti jízdě po městě, ten hybrid na dálnici nic neušetří. Ale jestli se pletu, tak se rád nechám opravit.
Co se týče porovnání benzin a nafta. Když vezmu cenu takové Kie Ceed SW GT Line s automatem (kdy ta výbava cca odpovídá Peugeotu) tak jsme na ceně kolem 700 tisíc a to je stejná cena jako za naftu. Pak si říkám, zda zda stejnou pořizovací cenu mám jezdit neustále s větší spotřebou. Tady by si nafta začala vydělávat v podstatě hned po koupi.
Samozřejmě jsem si nechal vyjet servisní plán na Peugeota a jsou tam ve 180 tisících předepsané rozvody. Výhoda je možnost mít záruku na 8 let a 200 tisíc km, což by nějaké problémy mělo krýt.
A co se tyče elektromobilů. K těm se zatím stavím dost odmítavě když teda pominu výrazný rozdíl v dojezdu a pohodlnost za 5 minut natankovat a odjet. Tak v dané cenové relaci neexistuje elektromobil velikosti kombiku nižší střední třídy.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Keď už uvažuješ o CEED-e, tak tam by som jeden typ mal… 1,5tgdi so 6st manuálom… kombinácia ktorá ma potenciál najmenej časom trápiť servisom a pritom spotrebu vieś udržať do litra nad crdi…Automat od kórejcov by som nechcel… podozrivo skoro zvyknú zlostiť spojky pričom záručné krytie je smiešnych 40tkm akebo 2roky…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
U Ceeda jsem uvažoval o stejném motoru co jsi psal. Jenom teda jsem měl v hledáčku automat. Něco málo jsem o automatu a problémy se spojkami četl tady. Ale teda žil jsem v domění, že jsou kryté běžnou zárukou na 150 000 km. Dva roky a 40 000 to je nic.
Co se tyče spotřeby toto motoru, tak pokud ten rozdíl by byl do litru, tak to se dá. Zatím jsem spíš narážel v recenzích, že mám počítat se spotřebou na dálnici spíše v rozmezí 6,5 - 7 litrů.
Co se tyče spotřeby toto motoru, tak pokud ten rozdíl by byl do litru, tak to se dá. Zatím jsem spíš narážel v recenzích, že mám počítat se spotřebou na dálnici spíše v rozmezí 6,5 - 7 litrů.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Ale ani to CRDI nechodí "zadarmo"... máme to v robote (100kW SmartStream) a diaľničná spotreba (140+tacho) je bežne 6l...
Tie motory CRDI majú z môjho pohľadu diskutabilnú návratnosť... kým tých 100 000kč ušetríš, tak už môžeš začať bojovať s vele-zložitým riadením emisií na tomto motore...
Tie motory CRDI majú z môjho pohľadu diskutabilnú návratnosť... kým tých 100 000kč ušetríš, tak už môžeš začať bojovať s vele-zložitým riadením emisií na tomto motore...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
To CRDI je menej háklivé na ťažkú nohu a možno aj náklad... ale pri troche snahy sa dá aj s tým TGDI jazdiť rozumne... môj Tucson v popise 6,54l/100km po bezmála 49tkm....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
potvrdzujem. U Accenta bol rozdiel pri mojom jazdeni asi liter, u Tucsona mam pokojne rozdiel 3 litre.
moderny diesel s adblue by som nechcel. Mame ho v obytke a vzdy ked blikne kontrolka adblue, mam stres.
je fakt, ze pri 80% dialnic hybrid moc nepomoze. Tam pomaha trochu spomalit priklad - jazdim 120, mam 7,2-7,5. Pri 130 je to o liter viac
moderny diesel s adblue by som nechcel. Mame ho v obytke a vzdy ked blikne kontrolka adblue, mam stres.
je fakt, ze pri 80% dialnic hybrid moc nepomoze. Tam pomaha trochu spomalit priklad - jazdim 120, mam 7,2-7,5. Pri 130 je to o liter viac
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Jestli to chapu spravne, nabourana je i30 1.6 CRDi nekde z roku 2015/2016 s cca 240k km. Kdyz koukam na ceny, opravovat to spis smysl nema a s verdiktem totalky asi neni co udelat. To fakt vyjde lip poodobne auto koupit jine.
Ted co koupit misto toho?
Asi nejpodstatnejsi otazka je, jestli si auto chcete nechat i po zaruce, nebo ne. Pokud ne, je to celkem jedno, da se ridit cenou, pocitem z aut atd...
Pokud ano, vyhnul bych se obloukem korejskemu dieselu, to muze byt po zaruce velka kasicka. Na zvazeni je, jestli trvat na naftovem motoru, dnesni turbobenziny se uz projevem priblizuji a v aute velikosti i30 bude pri bezne jizde rozdil spotreby nekde cca 1-1,5l / 100km (pri castem vyuzivani vykonu, rychle jizde po dalnici apod. vetsi) s tim, ze soudoby benzinovy primovstrikovy turbomotor porad nema kolem sebe tolik drahych veci jako soudoby turbodiesel. Vykonove by misto 1.6 crdi stacil i litrovy trivalec, nicmene chce to vyzkouset, jestli Vam bude vyhovovat projev - neni to ideal pro kazdeho.
1.6 CRDi v 2Gen i30 byl totiz nadprumerne dobre zkonstruovany motor, dnes uz hyundai takovy nema a obecne je to u dieselu s kazdou novou emisni normou vetsi a vetsi problem, takze podobne dobra nahrada nebude samozrejmost.
Jestli to ma byt presto naftovy motor s automatem, pak je uvaha, jestli nove, nebo lehce jete.
Tady bych ja sel asi spis do lehce jeteho, se starsi emisni normou bude jednoduse obecne min problemu. Ja osobne bych se podival k vw konecernu (Octavia/Golf/Leon) 2.0TDI 110kW/140kW EA288 je dobre zkonstruovany a spolehlivy a prevodovky DQ381, prip. i starsi DQ250 take a hezky jezdi s dobrou spotrebou. Octavia III je take dobre udelane auto (o sourozencich plati to same) a bude v ni oproti i30 i vic mista. Kdyz by se povedlo najit hezke auto jeste v 5ti lete zaruce, mohla by to byt fajn volba a v rozpoctu jeste neco zbyde. 1.6TDI taky neni spatna, ale montovali k tomu automat DQ200, ktery neni zase tak paradni ani jizdne ani zivotnosti. S manualem bez problemu i kdyz to bude jen 5st.
Octavia 4 take neni spatne auto, infotainment uz neni takovy pruser, ale dotykove ovladani vseho neni za me zadna velka parada - chce to rozhodne vyzkouset, jestli si zvyknete. Octavia 4 je ale dnes porad spis normalni auto bez nejakych extra vymyslu. 2.0TDI EA288 evo 85kW nejede blbe, celkem to staci. Vyhnul bych se 2.0TDI EA288 evo 147kW, ale to je stejne spis mimo rozpocet.
Co se tyce peugeotu, tam taky urcite doporucuje se projet... Pojeti interieru tam neni zrovna pro kazdeho...
Ted co koupit misto toho?
Asi nejpodstatnejsi otazka je, jestli si auto chcete nechat i po zaruce, nebo ne. Pokud ne, je to celkem jedno, da se ridit cenou, pocitem z aut atd...
Pokud ano, vyhnul bych se obloukem korejskemu dieselu, to muze byt po zaruce velka kasicka. Na zvazeni je, jestli trvat na naftovem motoru, dnesni turbobenziny se uz projevem priblizuji a v aute velikosti i30 bude pri bezne jizde rozdil spotreby nekde cca 1-1,5l / 100km (pri castem vyuzivani vykonu, rychle jizde po dalnici apod. vetsi) s tim, ze soudoby benzinovy primovstrikovy turbomotor porad nema kolem sebe tolik drahych veci jako soudoby turbodiesel. Vykonove by misto 1.6 crdi stacil i litrovy trivalec, nicmene chce to vyzkouset, jestli Vam bude vyhovovat projev - neni to ideal pro kazdeho.
1.6 CRDi v 2Gen i30 byl totiz nadprumerne dobre zkonstruovany motor, dnes uz hyundai takovy nema a obecne je to u dieselu s kazdou novou emisni normou vetsi a vetsi problem, takze podobne dobra nahrada nebude samozrejmost.
Jestli to ma byt presto naftovy motor s automatem, pak je uvaha, jestli nove, nebo lehce jete.
Tady bych ja sel asi spis do lehce jeteho, se starsi emisni normou bude jednoduse obecne min problemu. Ja osobne bych se podival k vw konecernu (Octavia/Golf/Leon) 2.0TDI 110kW/140kW EA288 je dobre zkonstruovany a spolehlivy a prevodovky DQ381, prip. i starsi DQ250 take a hezky jezdi s dobrou spotrebou. Octavia III je take dobre udelane auto (o sourozencich plati to same) a bude v ni oproti i30 i vic mista. Kdyz by se povedlo najit hezke auto jeste v 5ti lete zaruce, mohla by to byt fajn volba a v rozpoctu jeste neco zbyde. 1.6TDI taky neni spatna, ale montovali k tomu automat DQ200, ktery neni zase tak paradni ani jizdne ani zivotnosti. S manualem bez problemu i kdyz to bude jen 5st.
Octavia 4 take neni spatne auto, infotainment uz neni takovy pruser, ale dotykove ovladani vseho neni za me zadna velka parada - chce to rozhodne vyzkouset, jestli si zvyknete. Octavia 4 je ale dnes porad spis normalni auto bez nejakych extra vymyslu. 2.0TDI EA288 evo 85kW nejede blbe, celkem to staci. Vyhnul bych se 2.0TDI EA288 evo 147kW, ale to je stejne spis mimo rozpocet.
Co se tyce peugeotu, tam taky urcite doporucuje se projet... Pojeti interieru tam neni zrovna pro kazdeho...
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
brat presiel z i30 1.6 gdi do chr 1.8 (4 gen 90kw),teraz je v corolle uz 5. generacia tohto motora, kt. je dynamickejsia a vykonnejsia (103kw).
pochvaluje si spotrebu, podla palubneho pocitaca mu vychadza spotreba na trase kosice - zvolen pri dynamickom style 4.5-5.5 litra, velka cast su okresky. Zvolen - Bratislava (dedinka pri ba, poslednych cca 50km po okreskach) a spotrebu mava 6-7litrov. Po dialnici jazdi 130-140.
Co mu chyba, tak vykon, ale uz si zvykol a opat by siel do tohto motora, najma kvoli spotrebe. vraj aj na dialnici pomaha elektrina.
Ja by som ti odporucil taktiez corollu, ale predtym si ho urcite vyskusaj, ci ti bude vyhovovat.
z dieslovych konkurentov mozno este by som pozrel focus, megane, tipo, leon...
pochvaluje si spotrebu, podla palubneho pocitaca mu vychadza spotreba na trase kosice - zvolen pri dynamickom style 4.5-5.5 litra, velka cast su okresky. Zvolen - Bratislava (dedinka pri ba, poslednych cca 50km po okreskach) a spotrebu mava 6-7litrov. Po dialnici jazdi 130-140.
Co mu chyba, tak vykon, ale uz si zvykol a opat by siel do tohto motora, najma kvoli spotrebe. vraj aj na dialnici pomaha elektrina.
Ja by som ti odporucil taktiez corollu, ale predtym si ho urcite vyskusaj, ci ti bude vyhovovat.
z dieslovych konkurentov mozno este by som pozrel focus, megane, tipo, leon...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Bohužel ta i30 má pro pojišťovnu hodnotu tak cca 150 tisíc. Pro mě tak 170, vzhledem k tomu co se do ní investovalo v poslední době. Ale i tak, ta oprava je ještě o pár desítek větší než hodnota auta. Štve mě to, protože fakt dobře sloužila a věřím, že ještě dlouho by sloužila, ale není ekonomické investovat takovou částku do tohoto auta, když kdykoliv může na tom něco odejít
V podstatě všechno s baterkou jsme z výběru vyřadil. Nejsem toho moc příznivec, zvlášť když to pomůže pouze při rozjezdu z křižovatky. Tak jak má řešenou Hyundai 1.5 u i30. Tohle řešení pro mě nemá smysl. Proto jsem diesel od Kie rovnou zavrhnul. Jediná výjimka je hybrid u Toyoty, kde se dá i nějakou dobu jet čistě na elektriku. Což mi dává smysl, když občas jedu pro něco do obchodu.
Co se týče životnosti auta, tak auta u mě dostávají vždy větší péči než jim předepisuje výrobce a proto se jich ani po záruce nezbavuji. Jdou z domu, když mi přestane dávat smysl je život. Proto i předešlá i30 se mnou byla skoro 8 let. Tak nějak to plánuji i s novým autem. Určitě si ho chci nechat i po záruce a dokud se nezačne nějak ve velkém sypat. Proto i z tohoto důvodu se dívám po nových autech, jelikož u ojetiny to je vždy tak trošku sázka do loterie. Navíc vozy z operačního leasingu nebo od firem nemívají přikoupenou rozšířenou záruku a tak i 3-4 letá auta jsou často bez záruky už a ten cenový rozdíl není až tak zajímavý pro mě.
Na automatu vyloženě netrvám. Spíše by to byl příjemný bonus, ale ne nutně. Ale když se dívám na cenu té Octávky, tak to je v rozumné výbavě kolem cca 760 tisíc a to je nejslabší diesel v manuálu. Seděl jsem v ní, projel jsem si ji. Není to špatné auto, ale s hodnotou tak o 100 tisíc méně.
Zvažoval jsem i Golfa / Leona, ale ty vozy nejsou na skladě v rozumné ceně a výbavě. Kdybych měl právě dát za Leona ST v naftě přes 800 tisíc, tak to už bych opravdu volil benzín a rozdíl v pořizovací ceně bych nechal na palivo. Jinak Megan vypadá jako by dobíhal, protože těch aut moc není skladem ( nedávno jich bylo 5 v celé republice. Focus využívá stejný motor jako Peugeot, jenom má jinak řešený emisní systém. Takže tam bych si asi případně technikou až tolik od Peugeotu asi nepomohl. Corolla mi také vnitřně, projevem atd... nijak nevadí. To není také špatné auto. Nad tou váhám spíše kvůli technice a vhodnosti pro mě. V Peugeotu jsem seděl už 3x, abych se ujistil, že mi jejich řešení palubky vyhovuje. Jde teda poznat, že vnitřně je tam o něco méně místa než v moji i30. Ale to jsem poznal i v nejnovější generaci i30, že není tak vnitřně velká. Ale není to nic co by mě nepříjemně omezovalo.
Zatím teda co to tak čtu, zkouším, porovnávám, tak to vypadá na ten Peugeot v naftě. Dostal jsem poměrně zajímavou nabídku na něj. Tak uvidím ještě, zda si to nerozmyslím z nějakého důvodu, než pojišťovna dořeší totálku.
V podstatě všechno s baterkou jsme z výběru vyřadil. Nejsem toho moc příznivec, zvlášť když to pomůže pouze při rozjezdu z křižovatky. Tak jak má řešenou Hyundai 1.5 u i30. Tohle řešení pro mě nemá smysl. Proto jsem diesel od Kie rovnou zavrhnul. Jediná výjimka je hybrid u Toyoty, kde se dá i nějakou dobu jet čistě na elektriku. Což mi dává smysl, když občas jedu pro něco do obchodu.
Co se týče životnosti auta, tak auta u mě dostávají vždy větší péči než jim předepisuje výrobce a proto se jich ani po záruce nezbavuji. Jdou z domu, když mi přestane dávat smysl je život. Proto i předešlá i30 se mnou byla skoro 8 let. Tak nějak to plánuji i s novým autem. Určitě si ho chci nechat i po záruce a dokud se nezačne nějak ve velkém sypat. Proto i z tohoto důvodu se dívám po nových autech, jelikož u ojetiny to je vždy tak trošku sázka do loterie. Navíc vozy z operačního leasingu nebo od firem nemívají přikoupenou rozšířenou záruku a tak i 3-4 letá auta jsou často bez záruky už a ten cenový rozdíl není až tak zajímavý pro mě.
Na automatu vyloženě netrvám. Spíše by to byl příjemný bonus, ale ne nutně. Ale když se dívám na cenu té Octávky, tak to je v rozumné výbavě kolem cca 760 tisíc a to je nejslabší diesel v manuálu. Seděl jsem v ní, projel jsem si ji. Není to špatné auto, ale s hodnotou tak o 100 tisíc méně.
Zvažoval jsem i Golfa / Leona, ale ty vozy nejsou na skladě v rozumné ceně a výbavě. Kdybych měl právě dát za Leona ST v naftě přes 800 tisíc, tak to už bych opravdu volil benzín a rozdíl v pořizovací ceně bych nechal na palivo. Jinak Megan vypadá jako by dobíhal, protože těch aut moc není skladem ( nedávno jich bylo 5 v celé republice. Focus využívá stejný motor jako Peugeot, jenom má jinak řešený emisní systém. Takže tam bych si asi případně technikou až tolik od Peugeotu asi nepomohl. Corolla mi také vnitřně, projevem atd... nijak nevadí. To není také špatné auto. Nad tou váhám spíše kvůli technice a vhodnosti pro mě. V Peugeotu jsem seděl už 3x, abych se ujistil, že mi jejich řešení palubky vyhovuje. Jde teda poznat, že vnitřně je tam o něco méně místa než v moji i30. Ale to jsem poznal i v nejnovější generaci i30, že není tak vnitřně velká. Ale není to nic co by mě nepříjemně omezovalo.
Zatím teda co to tak čtu, zkouším, porovnávám, tak to vypadá na ten Peugeot v naftě. Dostal jsem poměrně zajímavou nabídku na něj. Tak uvidím ještě, zda si to nerozmyslím z nějakého důvodu, než pojišťovna dořeší totálku.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Než Octu za 800, tak raději lehce jetý Outback
https://www.subaru.cz/vozy-prodej/detai ... tback-7082
https://www.subaru.cz/vozy-prodej/detai ... tback-7082
Naposledy upravil(a) Axel.Foley dne 06 led 2024, 18:55, celkem upraveno 1 x.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Zkoušel jsi to nechat nacenit i v neznačkovém servisu? Při troše štěstí s dílama z vrakáču to opravíš a od pojišťovny si necháš vyplatit peníze. Teda, jak tak moc trváš na opravě. Ale ber to tak, že zivotnost auta je okolo 10 let a ty už se tomu blížíš.