Ono když to tak nějak shrnu, tak co se týče volby auta v dieselu, tam mám jasno. A to ten Peugeot. Na Astru jsem se díval taky (což je po stránce techniky stejné auto. Nevím teda, zda nemá třeba jinak řešený emisní systém. Stejně jako u Fordu, který využívá také motor od PSA, ale řeší si jinak emisní systém.). Ale tady teda vychází skladovky dráž než 308 a to ne zrovna málo. Navíc mě ten design interiéru Astry vůbec neoslovil. Respektive se mi fakt dost nelíbí
Co se týče volby hybridu, který bych byl ochotný akceptovat, tak to je jedině Corolla, kde si myslím, že ta baterka má fakt význam. Pokud si to teď nepletu, tak se dá jet i nějaká kratší cesta čistě na baterii. Ale cenově do nějakého psychologického limitu 800 tisíc se vlezu akorát s tou 1.8, dvoulitr je už nad limit. A nejsem si moc jistý spotřebou na dálnici. Protože si pamatuji ještě, že atmosféry na dálnici jezdili v rozmezí 7-8 litrů a tohle je taky atmosféra
A co se týče benzínu, tak tam mám nejširší výběr. A to od Ceed SW, ProCeed, po Golf / Leon s 1.5 TSI.
Akorát, že když chce člověk nějak rozumně vybavené auto z těch benzinu, tak není moc velký cenový rozdíl oproti dieselu v Peugeotu. Samozřejmě počítám, že diesel do budoucna může stát nějaké servisní výdaje navíc oproti benzinu. Ale to těžko posoudit. Člověk má nějaké plány, jak si nechá auto dokud s ním bude spokojený a pak stačí chvíle a je po autě. Takže ono je klidně možné, že než dojde k drahým opravám na dieselu, tak to auto ani mít nebudu. A taky možná, že tohle dilema volby pohonu řeším teď naposledy. Protože příště už budeme mít všichni elektroauta a výběr bude jednoduchý a nebo taky ne