3.Garančnì prohlìdka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 3.Garančnì prohlìdka
je to vela, jednak vyssia cena za olej ako mi to pri 3.garancke nauctoval autorizak v Kosiciach (80€ za udajne 4l oleja) a druha vec je tych 4,2l oleja, ako im to tam voslo? Realne ak vypustim na zdvihaku tak dolejem 3,6-3,7l aby som nebol nad max (ak vypustam olej na najazdoch, ze je auto v naklone, tak vypustim a dolejem aj 4l).
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
- Reklama
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Buďte zdrávi, delší dobu jsem tu nebyl, tak se znovu rozkoukávám, co je tu nového...
Zrovna mám za sebou 3. GP s naší Heduší - byl jsem tam včera. Po loňské dobré zkušenosti s Třebíčskou SVA jsem se vypravil opět tam.
Letos mám tuto zkušenost:
KLADY :
- na současné poměry velmi dobrá cena, platil jsem 6.109 Kč vč. DPH - olej, filtry (vč. kabinového), brzdovka, kontrola geometrie (s protokolem), kontrola karoserie atd. (mají stále sazbu 968 Kč/hod vč. DPH, rozumné normočasy - tady tedy nevím, zda na to není nějaký obecný předpis od )
- solidní přístup, vstřícnost, dobrá dohoda, nic člověku necpou
Nicméně, jsou tu nějaké ROZPAKY :
- zapomněli udělat desinfekci klimatizace, byť jsem ji chtěl (samozřejmě ji ani neúčtovali) - ale OK, ten rok to asi přežiju, žádné problémy s ní nejsou
- zapomněli (?) dolít chladící kapalinu (taky to neúčtovali) - dnes ráno jsem si všiml, že stav je už trochu pod spodní ryskou
K té kapalině bych se chtěl zeptat:
1. Je kontrola stavu (a případné dolití) automatickou součástí 3. GP, nebo si to musím hlídat? Je někde nějaký soupis úkonů? V servisce jsem ho neviděl a tu i30 "učebnici" teď nemůžu doma najít
2. Pokud si budu chtít kapalinu doplnit sám, co bych tam měl dát? Znáte někdo specifikaci, nebo zdroj, kde to najdu.
Díky!
Zrovna mám za sebou 3. GP s naší Heduší - byl jsem tam včera. Po loňské dobré zkušenosti s Třebíčskou SVA jsem se vypravil opět tam.
Letos mám tuto zkušenost:
KLADY :
- na současné poměry velmi dobrá cena, platil jsem 6.109 Kč vč. DPH - olej, filtry (vč. kabinového), brzdovka, kontrola geometrie (s protokolem), kontrola karoserie atd. (mají stále sazbu 968 Kč/hod vč. DPH, rozumné normočasy - tady tedy nevím, zda na to není nějaký obecný předpis od )
- solidní přístup, vstřícnost, dobrá dohoda, nic člověku necpou
Nicméně, jsou tu nějaké ROZPAKY :
- zapomněli udělat desinfekci klimatizace, byť jsem ji chtěl (samozřejmě ji ani neúčtovali) - ale OK, ten rok to asi přežiju, žádné problémy s ní nejsou
- zapomněli (?) dolít chladící kapalinu (taky to neúčtovali) - dnes ráno jsem si všiml, že stav je už trochu pod spodní ryskou
K té kapalině bych se chtěl zeptat:
1. Je kontrola stavu (a případné dolití) automatickou součástí 3. GP, nebo si to musím hlídat? Je někde nějaký soupis úkonů? V servisce jsem ho neviděl a tu i30 "učebnici" teď nemůžu doma najít
2. Pokud si budu chtít kapalinu doplnit sám, co bych tam měl dát? Znáte někdo specifikaci, nebo zdroj, kde to najdu.
Díky!
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Normálně tam dej deci destilky. Provozní kapaliny by zkontrolovat měli.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: 3.Garančnì prohlìdka
U mě se na to taky vysr... mám kapalinu na hranici dolní čárky. Dolít to jde provizorně destilkou, ale samozřejmě ne do nekonečna nebo že bys dolíval litr (hlavně v zimě). Servis to dolévá origo chladící kapalinou.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Hm, trochu té destilky dolít můžu... aspoň prozatím.
Teď jsem tam volal, jestli by mi kapalinu neprodali (jezdit do 125 km vzdálené Třebíče jen kvůli dolití samozřejmě nechci - normálně tam jezdím služebákem). Omlouvali se, nebude s tím problém. Jen se musí zjistit, jaká kapalina tam vlastně je (G12, G13?). Oni to neví (?), já to teď taky nevím (žena je s autem v práci), tak se na to mrknu až o víkendu. Nakonec si ji asi stejně koupím někde sám.
Teď jsem tam volal, jestli by mi kapalinu neprodali (jezdit do 125 km vzdálené Třebíče jen kvůli dolití samozřejmě nechci - normálně tam jezdím služebákem). Omlouvali se, nebude s tím problém. Jen se musí zjistit, jaká kapalina tam vlastně je (G12, G13?). Oni to neví (?), já to teď taky nevím (žena je s autem v práci), tak se na to mrknu až o víkendu. Nakonec si ji asi stejně koupím někde sám.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: 3.Garančnì prohlìdka
V servise mohla byť hladina kvapaliny OK... oni tam majú motor zohriaty, ty si asi pozeral na studenom. Čo sa týka typu chladiacej kvapaliny, tak z toho netreba robiť zbytočnú atómovú fyziku. je na to celkom benevolentný a na kvapalinu nemá žiadnu špecifickú normu, v príručke je uvedený všeobecný popis, že je potrebná kvapalina určená pre hliníkové motory na ethylénglykolovej báze, takže vyhovie kvapalina G12 prípadne G12+ ... za 100kč kúpiš liter nariedeného roztoku na -30st aj v každom väčšom tescu..... do autorizáku by som kvôli tomu určite nebežal...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Ano, vidím to stejně, koupím si to sam.
Ale ta.hladina moc OK být v servisu nemohla. Při teplem motoru je to skoro na rysce, pří studenem pak už pod.
Ale ta.hladina moc OK být v servisu nemohla. Při teplem motoru je to skoro na rysce, pří studenem pak už pod.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.Garančnì prohlìdka
servis ale vie (musi vediet) ze sa hladina kontroluje pri studenom motore
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- TheFirstman
- **
- Příspěvky: 147
- Registrován: 29 črc 2009, 16:37
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Nekupuj G12 ani G12+, výrobce je doporučena kapalina obsahující fosfáty. Norma MS 591-08
Doporučuji třeba toto:
https://www.autokelly.cz/Product/NA-KA-1/11492865
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Starline? Ne. Raději CS ANTIFREEZE G JKS.
A podle mých zkušeností s 1.4 t-gdi doporučuji na 3. garančce chladící kapalinu vyměnit (už dávno není tzv. dozivotní náplň jako u starých motorů co má pouze jeden okruh na 90°C, kretá se vymění spíš jen během výměny rozvodů), kvůli chlazení hlavy/výfukových svodů na 110°C, a ještě k tomu v případě t-gdi chlazení turba, chladící kapalina ve dnešních motorech se degraduje docela rapidně.
Vyměnil jsem při 50t km, hodně mi překvapila barva staré kapaliny, je ještě mnohem tmavší než ta nová neředěná. Ředil jsem v poměru 1:1 (-35°C), na první pohled vypadá jako zbytečně nízká teplota, ale hlavně kvůli tomu že má antikorozní účinky.
A podle mých zkušeností s 1.4 t-gdi doporučuji na 3. garančce chladící kapalinu vyměnit (už dávno není tzv. dozivotní náplň jako u starých motorů co má pouze jeden okruh na 90°C, kretá se vymění spíš jen během výměny rozvodů), kvůli chlazení hlavy/výfukových svodů na 110°C, a ještě k tomu v případě t-gdi chlazení turba, chladící kapalina ve dnešních motorech se degraduje docela rapidně.
Vyměnil jsem při 50t km, hodně mi překvapila barva staré kapaliny, je ještě mnohem tmavší než ta nová neředěná. Ředil jsem v poměru 1:1 (-35°C), na první pohled vypadá jako zbytečně nízká teplota, ale hlavně kvůli tomu že má antikorozní účinky.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.Garančnì prohlìdka
mna moc nebavi ta nekonzistencia u Hyundaiu. U Accenta CRDI (rok 2007) bola vymena chladiacej kvapaliny kazdych 30 000km, nekecam - tak to bolo v manuale (to som pretahoval a robilo sa to kazdu tretiu, tz po 45kkm
u 1.4 TGDi pisete raz za 45 000. To mi prijde asi celkom cajk (kazde tri roky, na kilometre by som asi nepozeral, IMHO to s kilometrami zas az tak spolocneho nema)
u 1,6 HEV (Tucson NX4) je zas uvedena prva vymena chladiacej kvapaliny po 210 000km!!!
proste je to divne a asi by som sa vzdy spoliehal na manual / navod k obsluhe
u 1.4 TGDi pisete raz za 45 000. To mi prijde asi celkom cajk (kazde tri roky, na kilometre by som asi nepozeral, IMHO to s kilometrami zas az tak spolocneho nema)
u 1,6 HEV (Tucson NX4) je zas uvedena prva vymena chladiacej kvapaliny po 210 000km!!!
proste je to divne a asi by som sa vzdy spoliehal na manual / navod k obsluhe
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Na druhou stránku znám dost lidí co směs do chladiče nemění vůbec a sotva ji jednou za pár let změří. No a že by někomu odešel motor se říct nedá, to se dřív rozpadne zbytek auta. Já ji sice po pár letech měním, ale ještě se mi nestalo že by měla špatnou barvu, to spíš naopak.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Výměnu chladící kapaliny jsem taky nikdy vážně nebral (třeba na mých Focusech byla vyměněna jen nutně při výměny rozvodů/čerpadla, jinak když je čirá, v zimě topí a na dně nádobky žádné úsady tak vůbec neřeším), až do doby kdy před pár lety vyšlo jedno video od Vaculíka ve kterém mluvil o problému ve 2.0 TDI (bylo to o bazarové Octavce 3 asi).
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: 3.Garančnì prohlìdka
dali ste mi inšpiráciu a skontroloval som si stav chladiacej kvapaliny, mal som ju na "min" pri studenom motore, ale aké bolo moje prekvapenie pri dolievaní, keď som videl tú veľkú nádobu, tak som si myslel, že minimálne 1 liter tam dolejem, a vošlo mi tam 2,5-3 dcl destilky skoro po "max"
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: 3.Garančnì prohlìdka
Mexican píše: ↑15 led 2024, 07:27 mna moc nebavi ta nekonzistencia u Hyundaiu. U Accenta CRDI (rok 2007) bola vymena chladiacej kvapaliny kazdych 30 000km, nekecam - tak to bolo v manuale (to som pretahoval a robilo sa to kazdu tretiu, tz po 45kkm
u 1.4 TGDi pisete raz za 45 000. To mi prijde asi celkom cajk (kazde tri roky, na kilometre by som asi nepozeral, IMHO to s kilometrami zas az tak spolocneho nema)
u 1,6 HEV (Tucson NX4) je zas uvedena prva vymena chladiacej kvapaliny po 210 000km!!!
proste je to divne a asi by som sa vzdy spoliehal na manual / navod k obsluhe
To s tými 45tkm je len čisto osobný názor a pocit autora... aj pri 1,4TGDi je tiež interval 210tkm....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.