Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Bagrid
*
Příspěvky: 44
Registrován: 17 pro 2019, 21:45

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Bagrid »

Decine, pleteš si jabka s hruškama. Přesněji si pleteš DPF a GPF. Sice jsou to oba filtr pevných částic, ale čištění/regenerace probíhá úplně jinak. Tím, že pojedeš dlouho trasu pod zátěží, GPF nevyčistíš, spíš naopak zaneseš. Žádná regenerace tam neprobíhá. Čistění probíhá při jízdě bez plynu, tedy při brzdění motorem, nejlépe po svižnější jízdě, aby byl filtr dostatečně zahřátý.

Přečti si prosím tě toto vlákno od začátku. Správný postup zde píše Mr.Hyundai, dibarbora, petzl62 atd.

Já jezdím prakticky denně jen 20km trasy a nemám s 1.6 T-GDI problém. Hlavně nepodtáčet a kdykoliv to jde, tak brzdit motorem, dojíždět s kvaltem.
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Reklama
 

Decin
*
Příspěvky: 11
Registrován: 09 úno 2024, 17:56

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Decin »

Rozumím. Vím že mám benzín GPF.
V prodejně mi řekli o nic se nestarej jen doplňuj vodu v odstřikovači. Řídící jednotka se o všechno postará...abych to honil na 4000 otáček dokud to nezhasne mi řekl přijímací technik v Hyundai.
Děkuji všem za podporu.
Škoda 120 GLS , Peugeot 309 2,0 , Peugeot 405 D, Seat Toledo 1.8 , Opel Astra G 1.4 , Hyundai Tucon III 1.6 ,
Decin
*
Příspěvky: 11
Registrován: 09 úno 2024, 17:56

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Decin »

Dobrý den.
Podávám zprávu ohledně kontrolky filtru GPF u Hyundai Tucson 3 benzín 1.6 která svítila i když jsem jel trasu Hodonín - České Budějovice.
Předtím krátké trasy do 30 km denně. Na základě doporučení zde diskutujících (mnohokrát děkuji) jsem si dnes naplánoval trasu v kopcovitém terénu mezi třemi obcemi kde je sjezd z kopce 1.5 km plus mínus autobus za každou obcí. Jezdil jsem pořád dokola s otáčkami které neklesli pod 3000 a z kopce bez plynu 4000.
Po ujetí 116 km a rezignaci že pojedu do servisu na nucenou stacionární regeneraci jsem dal ještě jedno kolo. Při jízdě z kopce s kvaltem 3 a otáčky téměř 4000 kontrolka ZMIZELA!!!
Závěrem: již NIKDY nepojedu na EKO režim a nebudu vyřazovat.
Zvláštní je že před i po regeneraci na neutrál když to trápím neukazuje okamžitá spotřeba žádnou spotřebu. Což v této chvíli neřeším. Za jízdy jsem měl zapnutou klimatizaci na automat rozsvícené světla abych agregát zatížil co nejvíce.
Všem děkuji za zásadní informace!
AŤ NÁM TO JEZDÍ!
Škoda 120 GLS , Peugeot 309 2,0 , Peugeot 405 D, Seat Toledo 1.8 , Opel Astra G 1.4 , Hyundai Tucon III 1.6 ,
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od dibarbora »

Skontroluj si ešte hladinu oleja... či nemáš vysoko nad max...

A ak to máš auto s manuálnou prevodovkou, tak zapnutý režim je úplne irelevantný... mení len mapu(odozvu) plynového pedálu... takže ECO ani neublíži a ani nepomôže... kritický je štýl jazdy a v tesnom závese charakter jázd...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Maras »

Přesně tak. Hlavní je prostě brzdit pořád motorem a nedávat neutrál.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Adept
*
Příspěvky: 17
Registrován: 14 črc 2022, 20:22

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Adept »

No dobre, ale čo v prípade PHEV? Tam pri každom pustení plynu vypne motor.
Hyundai Tucson NX4 PHEV NLine+ 4X4 11/2022
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

od toho mas sportovy rezim a padla. Tam ta do EV nepusti. to je vlastne aj najlepsi sposob ako zahrievat motor bez toho aby to prerusovala jazda na elektrinu :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Adept
*
Příspěvky: 17
Registrován: 14 črc 2022, 20:22

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Adept »

No tak neviem či mám inak nastavené auto, ale aj v športovom režíme keď pustím plyn, tak vypne motor. Samozrejme nie na začiatku, kým sa aspoň trochu nezahreje.
Hyundai Tucson NX4 PHEV NLine+ 4X4 11/2022
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

preto som pisal sportovy rezim a padla. znamena, ze to nemas v D mode ale rezime radenia "manualne" (padlami)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Adept
*
Příspěvky: 17
Registrován: 14 črc 2022, 20:22

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Adept »

Po chvíli sám prepne na D a vypne motor. Teda iba ak sústavne neradím.
Hyundai Tucson NX4 PHEV NLine+ 4X4 11/2022
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

tak to bude specifikum PHEV. (stale vsak trochu pochybujem)
u HEV to funguje uplne v pohode. Skutocne v rezime Sport a rezime radeniami padlami ti prepne po "chvili" znovu na D? Mne sa to este nestalo, jedine automaticke znovu prepnutie z manualu do D je v rezime Eko pripadne vynimka ze su nizke otacky na 2. prevodovy stupen a namiesto do jednotky to system hodi do EV.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
ToMa
*
Příspěvky: 55
Registrován: 09 dub 2022, 10:29

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od ToMa »

Zjevně to má každé auto jinak, protože u I30N to funguje tak, že pokud změním rychlost pádly a poté jedu nějakou dobu konstantní rychlostí (ne pokud to brzdí motorem) tak to hodí zpět D. Čas po kterém to nastane je cca 10-15 s. U 1.5 MHEV se to na D nevrací, respektive se nám to nestalo.
I30N Fastback DCT 2023
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od zopper »

Vy, co vám to po chvilce přeřadí zpátky na D, si šoupněte volič režimu na D do boku. Všechny automaty, co jsem měl kdy v ruce (a teda všechny měli "řadící páku", ještě jsem nezkusil nic s čistě elektrickou volbou kolečkem) mají možnost nějakého polomanuálního režimu. Ty hodně staré uměly jen omezit maximální stupeň, novější pak typicky mají možnost posunout volič bokem k řidiči a pohybem dopředu/dozadu měnit rychlosti. Pádla jsou k tomu tak nějak navíc. Bez aktivace tohohle režimu se přeřazení pádlem bere jen jako chvilková akce třeba když se řidič chystá předjíždět do kopce, nebo tak něco. Nepustí vás to přes nějaké limity, pak si to stejně samo přeřadí, ale můžete si tam ručně vytáčet třeba 4500 rpm celou cestu.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

sme vo vlakne o Tucsonovi, otazka na PHEV. Ten ziadne "do strany" nema. Volic smeru je tam tlacitkovy

Som tam na 99% isty, ze prevodovka vs rezim sport/eko je u PHEV a HEV uplne rovnaka. Iba ak by tam este u PHEV zrejme v infotainmente bolo nastavenie " rezim PHEV/EV a rezim HEV". to je ale otazka pre ludi ktori jazdia aj pluginom aj klasickym hybridom. Vysvetlene by to malo byt aj v manuale k vozidlu, ktory tradične nikto necita.
Přílohy
Screenshot_2024-02-14-22-27-39-055_com.android.chrome-edit.jpg
Screenshot_2024-02-14-22-27-39-055_com.android.chrome-edit.jpg (79.38 KiB) Zobrazeno 686 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“