Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8185
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

tak oni sa AGMky davaju casto do moto ako nahrada za klasiku. Je to modernejsia a robustnejsia technologia aj ked moto nastastie nemaju ISG/SS
v aute by som to videl tak, ze je to v zasade proste mierne kvalitnejsia baterka za mierny priplatok :-) Vyssi startovaci prud pri rovnakej kapacite sa vzdy hodi (najma v zime)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Reklama
 

Pozoris
**
Příspěvky: 115
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Právě o to jde. Novější technologie baterie, která naopak je konstruována na S/S s tím, že dobře snáší cyklické nabíjení vysokými proudy a samozřejmě i vybíjení a bezproblémové fungování pod 12v.

Osobně se mu jeví jako nejideálnější možná varianta ne kvůli S/S, ale spíše kvůli smartboxu/hw kitu u autokamer s parkovacím režimem, kdy samotný kit od Viofa má nejnižší hranici na 11.8V a logicky nejméně bude trpět ona AGM.

Sám u bývalé i30 1.0tgdi 4 roky baterie a z toho 3 roky parkovací režim na 12.0v / 12h bez dobíjení a se startováním na první šup.

Omluvte kdyžtak moji zaujatost pro AGM 😀
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Mexican: Souhlasím. Chtěl jsem tím říct, že výrobce šetří, kde může. Ale je blbost, že by AGM mohla nějak poškodit systém (jak někomu tvrdili v servisu), pokud tam od výroby nebyla. A použít 70Ah namísto 60Ah může maximálně způsobit rychlejší degradaci baterky, která bude provozovaná nedobitá. Ale u 10Ah rozdílu bych tomu nevěřil.
Mimochodem, skoro bych si vsadil na to, že dřív odejde 48V, než 12V. Ale to jen hádám.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Keby bola pravda, že 48V aku má dožiť po 2-3rokoch, tak by majitelia značku :hyu: asi zničili.... tá krabica v kufri stojí niečo v rozmedzí 2500- 3500€...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

A proto, alespoň KIA, dává záruku 7 let na všechny akumulátory, krom nízkonapěťových (48V, 12V). Prostě tomu věří ;-)
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.

Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.

20240301_074850.jpg
20240301_074850.jpg (47.76 KiB) Zobrazeno 886 x
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8185
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

ako som pisal vyssie, vidiet aky je rozdiel medzi AGM a tou orgigo kyselinou co ukazal Pecka

kyselina 60Ah a 540A startovaci prud
AGM (exide) 60Ah a 680A startovaci prud

pocitam, ze v pripade vymeny za "prachy" bude ta AGMka lacnejsia nez kyselina v autorizaku :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Pozoris
**
Příspěvky: 115
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Počkám do letá na garančku a poptám se na výmenu za AGM. Kolik si řeknou a jestli to není náhodou nepřekonatelný problém v bateriové technologii při výměneně za klasickou ... :lol:

Jinak po 8 tisích km jsem nanejvíš spokojený. Hlavně ve sport režimu. Spotřeba se ustálila na 7.4 l/km. Třeba ještě klesne #-o
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8185
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

tak cez zimu je to vzdy viac, ja mam u Tucsona rozdiel fakt liter (najma asi kvoli zimakom)
Myslim, ze ak sa rad clovek zvezie tak tych 7,4 je pekna spotreba. Ono to asi pojde pod tych 7 dlhodobo, takze cajk :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

Pozoris píše: 01 bře 2024, 13:16 Počkám do letá na garančku a poptám se na výmenu za AGM. Kolik si řeknou a jestli to není náhodou nepřekonatelný problém v bateriové technologii při výměneně za klasickou ... :lol:

Jinak po 8 tisích km jsem nanejvíš spokojený. Hlavně ve sport režimu. Spotřeba se ustálila na 7.4 l/km. Třeba ještě klesne #-o
V autorizáku tipuji cca 8000,- za AGM baterku plus práce.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

pecka411 píše: 01 bře 2024, 08:19 Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.

Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.


20240301_074850.jpg
Tak potvrzeno od servisu, že baterka je obyčejná. Jak původní, tak nová. Žádná AGM.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od lumix »

Tak mi to nedalo a šel jsem kouknout co máme ve FB 1,0 tgdi a je tam AGM Varta 70Ah a 608 A startovací proud.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od idam.i »

V litry takáto veľká baterka?😳
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od lumix »

Jj, vpodstatě stejná jako mám v benzinovem 6 válci 2,8l
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Presne takú istú mám teraz v Tucsone a parametrovo rovnakú som mal aj v bývalej i30.. akurát značky Rocket.

Nedá sa porovnávať toto vybavenie pri aute s 48V sieťou a bez nej. V prípade, že auto nemá MHEV 48V systém, tak má integrovaný systém ISG(rekuperačné nabíjanie).. tam je nejaká forma konštrukčne posilnenej aku životná nutnosť (AGM/EFB). :hyu: /Kia našťastie preferuje AGM.

Keď má auto 48V motor/generátor + MHEV baterku v kufri tak na napájanie 12V palubnej siete musí byť vybavené DC/DC meničom 48V/12V... pri takomto riešení je stratégia nabíjania 12V aku zrejme riešená starosvetsky t.j. konštantné napätie.. tak stačí aj obyčajná zaplavená 12V batéria...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“