Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Prd tomu rozumím, ale asi to tak starosvětsky řešené nebude, když už jsme tady dva, kterým baterka přestala pořádně fungovat po roce a půl, resp. 8 měsících.
Beru to tak, že baterku netrápíme častými starty od start-stopu, ale "inteligentní" dobíjení tam bude...
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Reklama
 

Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Tak som sa bol pozrieť na moju baterku a mám AGM. :-k (02/22)
Predtým ako som odpojil konektor na baterke som cez OBD kontroloval krivku nabíjania a bez zapnutých spotrebičov/svetiel nenabíjalo konštantne.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Pozoris
**
Příspěvky: 112
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Já si za posledních 14 dnů "testování" všiml, že pokud jezdím se zapnutými světly, tak je napětí konstatní 14.3V a plachtění se spíná častěji. Navíc ten týden jsem jezdil převážně kratší trasy. Pokud jsem nechal světla na automatu, tak dle zapalovače to pralo do baterky konstatně 14.8, 14.9V bez závislosti na ujetou vzdálenost či ujetý čas. Plachtění se téměř nezaplo.

Pokud máš tedy 1.5 MHEV a baterii AGM, můžeš odfotit? Chci pod dotaz do servisu a pobavit se s nimi o různých varicích použizých baterií u stejného motorového modelu. Předem díky
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

Několikrát tady na fóru v různých vláknech zaznělo, že rozsvícení potkávaček ("ručně") eliminuje inteligentní dobíjení, proto ten konstantní dobíjecí proud.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Rovnako sa aj písalo, že sa jedná len o halogény a ľudia s LED svetlami ten efekt nepozorovali.
Prídem z práce a odfotím.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Na Tucsone s LED mi to funguje úplne rovnako ako na bývalej i30 s H7. Svetla zap. (jedno ci manual/auto) = konst napätie v sieti... nejaká tá desatina pod 15V.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

Storman píše: 06 bře 2024, 12:15 Rovnako sa aj písalo, že sa jedná len o halogény a ľudia s LED svetlami ten efekt nepozorovali.
Prídem z práce a odfotím.

Funguje to i s ledkama, ale paradoxně, pokud je zima a baterka je slabší, tak je auto do ní schopný bez zapnutých potkávacích světel cpát víc, než když světla rozsvítíš. Asi by příliš velké napětí pro ledky ve světlech nebylo dobré.
Thomas001
Příspěvky: 2
Registrován: 22 dub 2024, 21:19

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Thomas001 »

Ahojte, pridám sa do diskusie. Mam novu i 30 117kw,cca 2mesiace starú, nájazd 4000km. manual,Dnes sa rozsvietila kontrolka motora počas jazdy , auto brala odťahovka priamo do servisu. Viem, že sa to stáva ,ale tak skoro? Som zvedavý, čo povedia. Tankujem len prémiu, ráno naštartujem, vypnem všetky ,,vylepšenia v aute,, prepnem do športu a kľudne idem do práce ,cca tam a späť 60km.spotreba zatiaľ 5.4l/100km. Ináč autíčko za tie peniaze bez konkurencie
Doktor1962
Příspěvky: 7
Registrován: 11 zář 2023, 09:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Doktor1962 »

Tak sem pak napiš, co ti řekli v servisu
Hyundai i30 1.5. T-GDi, MHEV, N line, Fastback
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Aby tu nebyly jen nářky.... já ten motor mám rád. Xceed je celkem krabicoid, kola jsou 235 a při výletu po okrskách kolem komína umí tohle:
Obrázek
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

=D> :D/
Je to tak, ale zapomněl jsi na to nejpodstatnější- my v těch autech od dcery :hyu: , nemáme 3,14 čovinu MHEV [-o<
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Svatá pravda. To byl jeden z hlavních argumentů =D>
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

Dle vlastní zkušenosti s identickým motorem, převodovkou i autem s nájezdem 3800 km - ten motor to umí i za méně 8)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Georgeisin
**
Příspěvky: 116
Registrován: 26 říj 2022, 18:38

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Georgeisin »

Já tedy spotřebu moc neřeším a užívám si poměrně slušnou dynamiku, vždy když s ním jedu, ho za 5000 ot. pustím, nárazově. Baví mě, i zvuk je příjemný.

Máme najeto 8,5, výměna oleje bude kolem 10 jak se sluší a patří.
Hyundai Sonata 2.0 121 KW, 2010
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Axel.Foley píše: 29 dub 2024, 06:46 Dle vlastní zkušenosti s identickým motorem, převodovkou i autem s nájezdem 3800 km - ten motor to umí i za méně 8)
Věřím.... tohle nebyla ekorally, ale výlet. Na druhou stranu: žena na mě houkla jen jednou za cestu, že jedu jak prase, takže si myslím, že jsem jel docela na spotřebu 8)
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“