Pokazená spojka na i 30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Pokazená spojka na i 30
A tak můžeš napsat, že se nese.ou a je to jen můj dojem. Dá se to napsat i slušně, když budeš chtít. Do nikoho se nenavážím, napsal jsem svůj pocit, jaký mám když to pročítám. Pokud se podíváš, odkdy tady na serveru jsem, tak uvidíš, jsem tu opravdu přes rok. Měsíc vybírám nějakou drobnost, u auta chci udělat maximum, když má potom jezdit třeba 15 let. Nebudu si kupovat další za 5 roků... Je to dost peněz. A je mi jasné, že podělat se může cokoliv, ale i tak chci vybrat co nejlépe.
- Reklama
Re: Pokazená spojka na i 30
Klidně buď ošklivej. já mám vyměněnou na i30 1,6 benzín už druhou komplet spojkovou sadu i se setrvačníkem a pořád smrdí, pořád smrdí při jízdě do delšího kopce (typicky výjezd na Hochficht nebo Pustevny). Po prvním servisním zásahu cukala jak blázen (prý si to sedne bylo mi sděleno) no nesedlo a smrděla i při jízdě do kopce na Vysočině na D1.Axel.Foley píše: ↑06 bře 2024, 06:43Něco bych ti k tomu napsal, ale nechci bejt ošklivej, takžepavelhr píše: ↑05 bře 2024, 17:39 Chlapi, už rok vybírám auto a dvouletá i30 1.5 dpi, je momentálně kandidát č. 1, ale když čtu tady o těch spojkách a k tomu jsem potkal šváru před týdnem, co má i30 1.6 benzín, že má auto v servise, prý spojka, po 110 000 km, tak mě to teda odrazuje. Teď mám přes 200 000 na O2, semotamo tahám vozík cca 800 kg včetně vozíku, a spojka pořád původní...
Fakt se ty spojky tak se.ou?
Když mně měnil spojku se setrvačníkem servisák podruhé, tak prohlásil že to nevypadá na nájezd 10 tisíc km. ale 200 tisíc km jak byl dorasovaný setrvačník. Vozík netahám. Snažím se ke spojce chovat ohleduplně. Na spojkovém pedálu za jízdy nestojím, žádné divoké rozjezdy.
Co s tím už nevím, ale prý to není nic proti ničemu, že prý ty eko bezazbestové materiály prostě smrdí mi bylo sděleno… Tak vždy po dojezdu na parkoviště přetrpím smrad, útrpné pohledy a poznámky že tomu autu co zrovna přijelo smrdí brzdy.
Žádných 300 tisíc najeto, ale 43 tisíc km.
Re: Pokazená spojka na i 30
U předchozí generace i30 GD mi taky smrděla spojka při jízdě do většího kopce. U současné verze PDe nic takoveho není a to tahám občas i naložený vizík.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pokazená spojka na i 30
Nešlo mi o navážení se do nikoho. Chápu, že když vybíráš, tak ať to stojí za to a obavy jsou, zvlášť, když si na fóru člověk přečte spoustu věcí. Shrnu to takhle:pavelhr píše: ↑06 bře 2024, 21:43 A tak můžeš napsat, že se nese.ou a je to jen můj dojem. Dá se to napsat i slušně, když budeš chtít. Do nikoho se nenavážím, napsal jsem svůj pocit, jaký mám když to pročítám. Pokud se podíváš, odkdy tady na serveru jsem, tak uvidíš, jsem tu opravdu přes rok. Měsíc vybírám nějakou drobnost, u auta chci udělat maximum, když má potom jezdit třeba 15 let. Nebudu si kupovat další za 5 roků... Je to dost peněz. A je mi jasné, že podělat se může cokoliv, ale i tak chci vybrat co nejlépe.
- píšeš, že švára má 1,6 benzín (hádám že atmo) - tento motor se do současné generace (PD) nikdy nemontoval, takže asi bude mít generaci předchozí (GD), tam píše o problémech i Boryš a Maras -> míchání jablek s hruškama (ale klidně mě oprav, když se pletu)
- sešlo se tady pár lidí se stejným problémem - stát se to může, i když by nemělo, je to pořád jenom technika, navíc "zelená" Evropa životnosti dílů taky nepřídává
- těch pár lidí pořád ještě neznamená, že se jedná o tzv. epidemii
- bez ohledu na značku (Škoda, BMW, Mercedes, ...) všude natrefíš na skvělý kus a na kus problémový
- výše spomínané broušení - tomu nevěřím, protože od určité doby nevěřím autorizovaným servisům a jejich kecům (to je ale můj problém)
- na druhou stranu fórum je tu od toho, aby si lidé vyměnili zkušenosti, negativa, pozitiva, pochlubili se i posteskli
Zakončím to tím, že známý tuším minulý týden prodal i30 1,5 DPi po 160 000+ km (firemní auto v zápřahu i s vozíkem) a koupil si novou i30 se stejnou motorizací. Opět na firmu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Pokazená spojka na i 30
Přesně tak, to že se tady sejde pár lidí ještě neznamená, že je nějaký závažný problém, pokud by byl, tak by to tu vypadalo jinak.- sešlo se tady pár lidí se stejným problémem - stát se to může, i když by nemělo, je to pořád jenom technika, navíc "zelená" Evropa životnosti dílů taky nepřídává
- těch pár lidí pořád ještě neznamená, že se jedná o tzv. epidemii
- bez ohledu na značku (Škoda, BMW, Mercedes, ...) všude natrefíš na skvělý kus a na kus problémový
- na druhou stranu fórum je tu od toho, aby si lidé vyměnili zkušenosti, negativa, pozitiva, pochlubili se i posteskli
Mnoho lidí zapomíná na to jak internet funguje a fóra obzvlášť. Na internet jdeš až když máš problém, takže tady vidíš jen lidi s problémy, ale už tady nevidíš ty zbylé lidi a je jich většina, který problém nemají, ty sem totiž nemusí chodit a spokojeně jezdí.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Pokazená spojka na i 30
Tieto problémy a "problémy" so spojkami moderných a relatívne moderných motorov treba chápať v kontexte smerovania vývoja týchto pohonov.
Motorom klesajú/klesali zdvihové objemy, výkon sa robí turbodúchadlom.. z toho vyplýva malý až zanedbateľný krútiaci moment na voľnobeh a blízko voľnobehu.
Takýto motor by potreboval teda z logiky veci čo najkratší prevod na jednotke aj na spiatočke... lenže honba za gramami CO2, ekonomická optimalizácia konštrukcie a technické možnosti spôsobujú pravý opak... T.j. prevodovky majú neúmerne rýchly stály prevod a tým pádom aj 6st prevodovka urobená na hrane konštrukčných možností má aj jednotku a spiatočku pomerne rýchlu. Výsledkom je potom potreba robenia presných manévrov na prešmykujúcej spojke. A ak sa také niečo deje v kopci alebo so zaťaženým autom, tak spojka pošle "voňavý pozdrav" aj vyjazdenému šoférovi čo vlastní aj niečo také ako "cit pre techniku". Ak ale sedí v aute nejaký "točvolant" a takéto situácie rieši denne, tak si viem predstaviť, že spojku popraví aj po pár desiatkach tisíc km.
Osobne som predal i30 so 120tkm a spojke nič nebolo.. pritom zažila pár stresov popísaných vyššie, lebo sa inak nedalo....
Motorom klesajú/klesali zdvihové objemy, výkon sa robí turbodúchadlom.. z toho vyplýva malý až zanedbateľný krútiaci moment na voľnobeh a blízko voľnobehu.
Takýto motor by potreboval teda z logiky veci čo najkratší prevod na jednotke aj na spiatočke... lenže honba za gramami CO2, ekonomická optimalizácia konštrukcie a technické možnosti spôsobujú pravý opak... T.j. prevodovky majú neúmerne rýchly stály prevod a tým pádom aj 6st prevodovka urobená na hrane konštrukčných možností má aj jednotku a spiatočku pomerne rýchlu. Výsledkom je potom potreba robenia presných manévrov na prešmykujúcej spojke. A ak sa také niečo deje v kopci alebo so zaťaženým autom, tak spojka pošle "voňavý pozdrav" aj vyjazdenému šoférovi čo vlastní aj niečo také ako "cit pre techniku". Ak ale sedí v aute nejaký "točvolant" a takéto situácie rieši denne, tak si viem predstaviť, že spojku popraví aj po pár desiatkach tisíc km.
Osobne som predal i30 so 120tkm a spojke nič nebolo.. pritom zažila pár stresov popísaných vyššie, lebo sa inak nedalo....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Pokazená spojka na i 30
No, že není bych neřekl, já už teda cestou z dovolený takhle jednou spojku zacejtil, ale to bylo auto naložený po střechu a převýšení cca 160m na půl kilometru. Prostě to v takových situacích chce jet s citem a ne točit do červenýho.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11 zář 2023, 09:43
Re: Pokazená spojka na i 30
No kluci, já mám najeto 11tis a při rozjezdu do kopce mě spojka taky smrdí. Tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží
Hyundai i30 1.5. T-GDi, MHEV, N line, Fastback
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 zář 2021, 20:08
Re: Pokazená spojka na i 30
Zdravím, nevím, jestli volím správné vlákno.
Při návratu z dovolené začalo zlobit podřazování. Na dálnici nešlo podřadit z 6-ky na 5/4, ani znovu na 6-ku, až s úsilím na 3-ku, po výrazném zpomalení. Opakovalo se to několikrát za sebou. Po krátké přestávce, rozjíždění šlo, ale přepínaní rychlostních stupňů občas s úsilím. Naštěstí do domů to vydrželo. Teď je i30 v servisu.
Předběžné info ze servisu: Spojka zabírá nízko, vypadá na problém s ní. Prý se to pošle výrobci k posouzení, jestli se jedná o výrobní vadu.
1.5 Dpi i30 manual, skoro 3 roky staré auto, nájezd 25tis. Prozatím všechno fungovalo jak má, spojka nikdy nesmrděla. Vozidlo celkově bez problémů. Běžné použití (město/dálnice 50/50), bez velkého zatížení, žádný přívěs apod…
Myslíte, že to může být spojkou? Je tu šance výměny na záruku?
Při návratu z dovolené začalo zlobit podřazování. Na dálnici nešlo podřadit z 6-ky na 5/4, ani znovu na 6-ku, až s úsilím na 3-ku, po výrazném zpomalení. Opakovalo se to několikrát za sebou. Po krátké přestávce, rozjíždění šlo, ale přepínaní rychlostních stupňů občas s úsilím. Naštěstí do domů to vydrželo. Teď je i30 v servisu.
Předběžné info ze servisu: Spojka zabírá nízko, vypadá na problém s ní. Prý se to pošle výrobci k posouzení, jestli se jedná o výrobní vadu.
1.5 Dpi i30 manual, skoro 3 roky staré auto, nájezd 25tis. Prozatím všechno fungovalo jak má, spojka nikdy nesmrděla. Vozidlo celkově bez problémů. Běžné použití (město/dálnice 50/50), bez velkého zatížení, žádný přívěs apod…
Myslíte, že to může být spojkou? Je tu šance výměny na záruku?
Hyundai i30 Kombi (10.2021), 1.5 DPi, Smart
Re: Pokazená spojka na i 30
Počkej si na vyjádření servisu a uvidíš. Auto je v záruce ,tak ať se starají.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Pokazená spojka na i 30
Měl jsem podobný problém, vypínací ložisko spojky, výměna v rámci záruky.Jan.Novotny píše: ↑21 srp 2024, 08:47 Zdravím, nevím, jestli volím správné vlákno.
Při návratu z dovolené začalo zlobit podřazování. Na dálnici nešlo podřadit z 6-ky na 5/4, ani znovu na 6-ku, až s úsilím na 3-ku, po výrazném zpomalení. Opakovalo se to několikrát za sebou. Po krátké přestávce, rozjíždění šlo, ale přepínaní rychlostních stupňů občas s úsilím. Naštěstí do domů to vydrželo. Teď je i30 v servisu.
Předběžné info ze servisu: Spojka zabírá nízko, vypadá na problém s ní. Prý se to pošle výrobci k posouzení, jestli se jedná o výrobní vadu.
1.5 Dpi i30 manual, skoro 3 roky staré auto, nájezd 25tis. Prozatím všechno fungovalo jak má, spojka nikdy nesmrděla. Vozidlo celkově bez problémů. Běžné použití (město/dálnice 50/50), bez velkého zatížení, žádný přívěs apod…
Myslíte, že to může být spojkou? Je tu šance výměny na záruku?
Oprava půl dne, čekačka na servis skoro 2 měsíce. Vyloženě radost celou tu dobu s tím jezdit.
i30, 1.5 DPI, HB, Smart
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 zář 2021, 20:08
Re: Pokazená spojka na i 30
Vaas, dekuji a potvrzuji, ložisko spojky. Výměna na záruku, celkově oprava trvala týden.
Snad to bude bez problémů. Zaznělo to tu párkrát, o problémech se spojkou při nájezdech cca 20-25 tis.
Snad to bude bez problémů. Zaznělo to tu párkrát, o problémech se spojkou při nájezdech cca 20-25 tis.
Hyundai i30 Kombi (10.2021), 1.5 DPi, Smart