Tolerance garanční kontroly

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 515
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Vysous »

Mimochodem šel jsem se schválně mrknout do garanční knížky a opravdu to tam je nyní formulováno jinak. Doslova (skoro) se tam píše, že "Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout záruční opravu, pokud porucha vznikla v důsledku špatně provedené opravy neautorizovavaným servisním pracovníkem". Takže samozřejmě do autorizovaného servisu chodit nemusíš. Většina lidí (včetně mě) to dělá proto, že se pak nechce dohadovat.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Reklama
 

Uživatelský avatar
MichalFB
*
Příspěvky: 60
Registrován: 18 lis 2022, 22:25

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od MichalFB »

Nemajú to takto ale všetky značky? Vw koncern, PSA….
i30 fastback 2022, Style, 1.5 MHEV 7DCT, Atlas White
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od JoKo »

peugeot/citroen/opel sa mi nepodarilo v rychlosti najst podmienky

vw ma:
https://www.vw.sk/servis-prislusenstvo/ ... ena-zaruka

Kód: Vybrat vše

8. V priebehu trvania Predĺženej záruky Volkswagen odporúčame vykonať všetky servisné prehliadky predpísané spoločnosťou 
Volkswagen AG pre daný model vozidla výhradne u autorizovaného servisného partnera Volkswagen alebo u servisného partnera, 
ktorý dokáže vykonať príslušné opravy alebo údržbárske práce správnym spôsobom, 
a ktorý súčasne nepoužíva nekvalitné náhradné diely. Opravy a údržby vykonané nesprávnym spôsobom alebo použitím 
nekvalitných náhradných dielov môžu viesť k porušeniu podmienok pre uplatnenie si nárokov na opravu 
v rámci Predĺženej záruky Volkswagen.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od dibarbora »

MichalFB píše: 18 dub 2024, 18:46
Zatiaľ som na tomto fóre našiel odpovede, sú tu dobre rady. Ale toto vlakno bolo bez relevantných zdrojov.
Problém je ten, že relevantný zdroj (v tvojom ponímaní - exaktný - " je taká a taká tolerancia") si nedoplnil ani Ty... a tiež je to len dojmológia a "plácanie do vetra"... aj tá žubrienka z :hyu: helpdesku Ti napísala len to čo Ti tu tvrdíme všetci asi na dvoch stranách príspevkov.. a teda to, že záväzný údaj je garančná knižka. A to, že Ti napísala, že "deň nehrá rolu"... otázkou je od kedy sa ten "deň" počíta, koľko tých "dní" ešte nebude hrať rolu.
Vypisuješ tu, že sa hľadajú prekážky a nie riešenia... no keď máš napísané v garančnej knižke nejaké čísla, tak tie budú záväzné... a keď ich prekročíš tak sa automaticky vystavuješ do rizika... ak by si sa dostal do právnej bitky, tak asi vieš ako to tam bude chodiť....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
MichalFB
*
Příspěvky: 60
Registrován: 18 lis 2022, 22:25

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od MichalFB »

Garančnej máš Mesiac a počet km. Neprešvihneš ani jedno, si v pohode. Čo viac a ako konkrétnejšie to chceš mať?
Je to potvrdenie od Hyundai. Síce je to z helpdesku, ale je to priamo od nich. Tak im budem veriť. Keď dôjde na právnu bitku niekedy a neuznajú mi to kvôli jednému dňu, napíšem Ti sem, že si mal pravdu 😉
i30 fastback 2022, Style, 1.5 MHEV 7DCT, Atlas White
Uživatelský avatar
MichalFB
*
Příspěvky: 60
Registrován: 18 lis 2022, 22:25

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od MichalFB »

Aby sa nepovedalo, tu je odkaz na popis k záruke. Stránka 2:

“Záruka výrobce vozidla se nevztahuje na:
1. závady způsobené tím, že nebyly provedeny předepsané prohlídky a servis, uvedené v návodu k obsluze nebo v garanční knížce

2. závady způsobené překročením intervalu předepsaných prohlídek”


Otázka znie- prekročím interval, ak na prehliadku dôjdem v -1. (Prípad niekoho iného: -2….-10. Deň)?

Podľa 3 servisov, ktorým som volal: NIE. Dôležité je, aby prehliadka bola vykonaná v tom mesiaci, ktorý je v garančnej knižke a do km v garančnej knižke. Tj. 05/2024 alebo 28000km
Servis: balvin Brno, pokorný Brno, Hyundai Trnava.

Podľa helpdesku: NIE. “Co se týče záruky pak platí, že nejdůležitější údaj je Garanční knížka, co ukazuje vozidlo je pouze informativní údaj. O záruku tedy nepřicházíte, jeden den nehraje roli.”

Takže za mňa je to jasné- keď dodržíš, čo máš v garančnej knižke, všetko je v poriadku.

Zdroj
https://www.hyundai.cz/files/images/web ... zaruky.pdf
i30 fastback 2022, Style, 1.5 MHEV 7DCT, Atlas White
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Mexican »

jezkove veci ale to je snad jasne, ze ked dodrzis to co mas v garancnej knizke, tak je vsetko v poriadku. To by bol pre dovozcu sakra pruser ak by to problem bol

Tu padali ale uplne ine hypotezy

-> u 15 000km intervalu prekrocim napriklad o 100km. Polemika tu bola preco neexistuje nieco ako napriklad percentualne navysenie kilometrom (2-3-5%)
-> povodna otazka 5 stranok dozadu bola uplne ina - dokonca za zakladatel pytal aky je nazor na prekrocenie 20 000km intervalo o 1000km
-> co ak pri plneni dovozca povie "sorac, ale jazdis kratke trasy mal bysi jazdit kazdych 7500km (to sa da ale branit pac ta dalsia prehliadka je napisana v garancnej knizke)
->ty tu riesis nejaky den, dva pat na jednom roku. Tam plati objektivne (a to by potvrdil kazdy sud) ze ak si vyvinul dostatocnu aktivitu sa objednat ale servis nie je schopny ti dat skorsi termin, tak je to problem autorizaku. Takze povedane inak ak mas v garancnej knizke "dalsia kontrola 05/2024 alebo pri 37456 km a ty si zajtra zavolas a autorizak ti povie, sorac mame plno prijde 15.6, tak by som si minimalne ja povedal okay a napisem im este raz email s tym ze na zaklade nasho telefonickeho rozhovoru dnes 22.4 (pondelok) blah blah suhlasim s vami navrhovanym terminom 15.6.2024

Ako som pisal vyssie, termin je jedna z dvoch veci. Ta uplne jednoducha, pretoze termin si snad vie postrazit aj bloncka ak si to napise do kalendara
Problem je proste odhadnut kilometre (takze to o com tu bola diskuzia poslednych 5 stran). Ty si MichalFB do diskuzie nepriniesol ziadne prevratne zistenie. Ine by bolo ak by ti tie tri autorizaky a slecna z Hyundai heldesku napisali (!!!) ze tolerancia servisneho intervalu je 3% nad limit (ako priklad). To by bola odpoved nad ktorou tu polemizujeme
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
MichalFB
*
Příspěvky: 60
Registrován: 18 lis 2022, 22:25

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od MichalFB »

A kontaktoval tu teda niekto iný zastúpenie Hyundai?
Či už je to helpdesk, čo teda nechápem, prečo rozporujete.
Slečna/ pani alebo pán, ktorý tam robí sa vyjadruje za spoločnosť, takže ten dotaz poslala na príslušné oddelenie, odkiaľ jej povedali, čo má napísať mne.
Či by si čakal, že ti odpíše vedúci fabriky?😂
Ja som si toto vlakno prečítal, nenašiel som tu odpoveď na moj konkrétny problém, napísal som sem svoj, podložený vyjadrením servisu a hyu.
Keď to tu čítam, nemám pocit, že by tu niekto spravil niečo podobne.
Keby riešim dotaz typu- potrebujem urgentne jazdiť, takže termín 05/2024 prepálim o 100-200km. Tak napíšem do hyu obdobný mail a jeho odpoveď dám sem.
Dal si mi sem dlhú a relevantnú odpoveď. To beriem.
Ale pripadá mi divné, že nikoho nenapadlo asi napísať priamo do Hyundaia…
i30 fastback 2022, Style, 1.5 MHEV 7DCT, Atlas White
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Mexican »

nie, nikoho to nenapadlo pretoze sme tu banda mimonov.
Dufam, ze chapes ze nejaka odpoved z helpdesku nema ziadnu pravnu hodnotu. Tu nema ani vyjadrenie autorizaku, pretoze zarucnu opravu preplaca dovozca.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
MichalFB
*
Příspěvky: 60
Registrován: 18 lis 2022, 22:25

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od MichalFB »

Jediný mail, čo má hyu uvedený je info@hyundai.cz
Na ten som napísal a došla mi odpoveď. Aký je teda rozdiel voči dovozcovi, o ktorom tu tvrdíš?
i30 fastback 2022, Style, 1.5 MHEV 7DCT, Atlas White
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od dibarbora »

Jediná relevantná odpoveď by bola interná metodika ktorú musí dodržiavať garančný technik pri posudzovaní oprávnenosti požiadavky na garančnú opravu. A čiastočne aj autorizované servisy, pretože niektoré drobnejšie/častejšie vyskytujúce sa problémy servis rieši dosť operatívne bez nejakej komunikácie s importérom na základe rôznych technických informácii. Takéto info Ti ale nikto nedá.. rovnako ako aj km obmedzenia záruky niektorých "spotrebných dielov"... oficiálnou cestou určite...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Axel.Foley »

Boryš píše: 18 dub 2024, 16:22 Jen tak naokraj, není to ohledně termínu garančky, ale také odpověď "odborníků" přímo od zastoupení Hyundai. Měl jsem svého času dotaz ohledně toho jaké příčníky koupit na kombík i30 GDH. Chtěli po mně VIN aby to mohli projednat s techniky.. Poté mi poslali odkazy na příčníky uchycené na hagusy (u i30 GD jsou to jen takové imitace, příčníky se montují na montážní body). Přitom i výrobce měl na svých stránkách, že ty příčníky nejsou na i30 GD...

Tak tolik k relevantnosti vyjádření nějakého referentíka z podpory Hyundai Motor Czech.

A když napsali že jeden den nehraje roli, jak je to jeden den a 1 hodina a víc? I na tom se dá točit že jeden den ano, ale dva dny už ne...
Třeba to bude jako u technické. Stanice TK se na nějakém dni netočí... Ale v různých článcích se vyhrožuje, že zpoždění technické byť o den (jízda bez technické) může být velký problém.
Potvrzuji, že u :hyu: na centrále pracují samí "odborníci" ](*,) taky mám zkušenost, která neodpovídá realitě.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Jandys
Příspěvky: 2
Registrován: 16 kvě 2024, 22:16

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Jandys »

MichalFB píše: 20 dub 2024, 09:01 Aby sa nepovedalo, tu je odkaz na popis k záruke. Stránka 2:

“Záruka výrobce vozidla se nevztahuje na:
1. závady způsobené tím, že nebyly provedeny předepsané prohlídky a servis, uvedené v návodu k obsluze nebo v garanční knížce

2. závady způsobené překročením intervalu předepsaných prohlídek”


Otázka znie- prekročím interval, ak na prehliadku dôjdem v -1. (Prípad niekoho iného: -2….-10. Deň)?

Podľa 3 servisov, ktorým som volal: NIE. Dôležité je, aby prehliadka bola vykonaná v tom mesiaci, ktorý je v garančnej knižke a do km v garančnej knižke. Tj. 05/2024 alebo 28000km
Servis: balvin Brno, pokorný Brno, Hyundai Trnava.

Podľa helpdesku: NIE. “Co se týče záruky pak platí, že nejdůležitější údaj je Garanční knížka, co ukazuje vozidlo je pouze informativní údaj. O záruku tedy nepřicházíte, jeden den nehraje roli.”

Takže za mňa je to jasné- keď dodržíš, čo máš v garančnej knižke, všetko je v poriadku.

Zdroj
https://www.hyundai.cz/files/images/web ... zaruky.pdf
Ahoj, prosim mam dotaz, dnes jsem byl na garancce a stezoval jsem si na podvozek, zjistili, ze silentblok, stabilizatory a zadni tlumice jsou na vymenu..auto mam necele roky, v provozu od 9.2020, dodrzeny vsechny garancky, ale jako reklamaci mi to neuznali, ze to v zaruce neni.. nevis prosim jak to je? Ja to nikde nemuzu najit.
Diky moc
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 515
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Vysous »

V garanční knížce. Je tam napsáno, že záruka se nevztahuje na díly podléhající běžnému opotřebení. A tam, bohužel pro tebe, skoro jistě spadají i spotřební podvozkové díly.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Jandys
Příspěvky: 2
Registrován: 16 kvě 2024, 22:16

Re: Tolerance garanční kontroly

Příspěvek od Jandys »

Diky moc za info..tam sem se docetl, ze se to nevztahuje na svicky, brzdy, ale o tlumicich ani zminka, takze na tyto dily plati zaruka 2roky? Konkretne ty tlumice nemaji nikde definovany..zkousel sem oslovit jeste jine autorizovane servisy a primo hyundai a uvidim co mi napisou no..mam zaruku na 5 let, ale vlastne na 3/4 auta to neplati😂 se mi zda
Odpovědět

Zpět na „i30 Garanční prohlídky, servis“