Motor K.O.

Hyundai Tucson (ne Tuscon) 2. generace 2015 - 2020 (TLE)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Axel.Foley »

Georgeisin: Ptáš se koho? :D
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Georgeisin
**
Příspěvky: 116
Registrován: 26 říj 2022, 18:38

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Georgeisin »

Tak majitele K.O. motoru :).
Hyundai Sonata 2.0 121 KW, 2010
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Tucson022
Příspěvky: 1
Registrován: 07 říj 2021, 21:48

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Tucson022 »

U mna to vyzerá tiež na motor K.O
160 000 km pri napájaní na rýchlostnú cestu som dupol biely hustý dym zdochlo a už nejde naštartovať …
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Axel.Foley »

Jaký motor?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Boryš »

Jen taková poznámka: limit 30 000 km na výměnu oleje je blbost i u benzínu, natož u dízlu. Ale každého boj.

Nevím kde na těch 30 000 km ti co psali návody přišli. Testy ukazují že už 15 000 km nájezd u benzínu je problém pro olej i když má v názvu hrdé long life. No a dízl je na tom z hlediska opotřebení oleje hůř.
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Minko »

Mozno ano, ale na druhu stranu otec v sluzobnych autach jazdi vyslovene na tieto intervaly, nezriedka ich prekracuje o nejake stovky sem tam 1-2 tisicky ("zodpovedny pristup" jeho sefa) a zatial im neklakol ziadny kotor osobaku vo firme ci uz to bol hyu/kia, renault/dacia, peugeot, honda... a to ma na terajsom svojom sportage 1.7 crdi nalietanych 400t+ km... a kazde auto vo firme sa dozilo v pohode cez 300t km a islo skor z firmy do sveta na vek a potrebu noveho na danove naklady nez na technicku zavadu. Pripadne to boli technicke zavady nie priamo motoroveho charakteru (spojka, elektrika, hrdza a p.)
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Mexican »

ono ale zalezi od pouzitia. je ine ak:

Auto1 denne urobi trasu 100km-80km-120km (tri vychladnutia) a pri troch podobnych trasach za tyzden to da cca 45 000km rocne
Auto2 denne urobi 10-10km a cez vikend 50-50 a to da cca 10 400km. S nejakou dofcou povedzme 13 000km

jazdecky styl oboch aut je rovnaky (tz ziadne prasenie so studenym motorom, rozumne dialnicne rychlosti)
co myslite u akeho auta bude ten olej degradovat rychlejsie? Ja som presvedceny, ze aute 1 bude v daleko lepsom stave. Pisem to na zaklade skusenosti so sluzobkami do Hannoveru (700km, vzdy 3 pauzy, motor nikdy nevychladol) a tam si uplne napohodu viem predstavit interval 20 km na olej. U auta 2 by som sa drzal naopak 10 000km intervalu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Motor K.O.

Příspěvek od lumix »

Boryš píše: 30 dub 2024, 23:08 Jen taková poznámka: limit 30 000 km na výměnu oleje je blbost i u benzínu, natož u dízlu. Ale každého boj.

Nevím kde na těch 30 000 km ti co psali návody přišli. Testy ukazují že už 15 000 km nájezd u benzínu je problém pro olej i když má v názvu hrdé long life. No a dízl je na tom z hlediska opotřebení oleje hůř.
Úspory, pro fleet jsou nemalé a soukromník s malým nájezdem bude spokojený ze stačí jet 1x za 2roky na garancku, také úspora. Většina soukromých majitelů si olej nevymění sama. Měli jsme ve firmě jednu Fabii I 1,9tdi a ta měla interval 50.000km / 2 roky, jenže slečna co ji měla přidělenou jaksi přehlédla ty 2 roky a jelikoz s ni jezdila jen do kanclu cca 8km tak ten motor to take nevydržel.
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor K.O.

Příspěvek od Minko »

Ja u Dacie mam 30t km alebo rok. Kazdopadne u mna to vyzera ze stihnem skor km prebeh nez vek oleja :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Motor K.O.

Příspěvek od oltcitak »

V každom návode k automobilu(u serioznych) sa predpisujú vymenne intervaly oleja podla typu prevádzky. Pre krátke a caste jazdy v chladnom pocasi sa interval skracuje typicky na polovičku. Ale nech si každý meni ako chce. :lol:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor K.O.

Příspěvek od slabostka »

Minko píše: 01 kvě 2024, 14:20 Ja u Dacie mam 30t km alebo rok. Kazdopadne u mna to vyzera ze stihnem skor km prebeh nez vek oleja :mrgreen:
- v rodine sandero s tymto pohonom a zabeh 2000km nasledne interval 10 000km, ze je to lpg olej je rovnako tmavy ako klasicky.benzin.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „Tucson II“