Staré auto opravit nebo prodat?
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Umenie nie je len dobré kúpiť.
Ale aj vedieť kedy predať.
Milosh:Inak sorry ale P206 brať ako novšie auto. To už tá tvoja Astra pôsobí lepšie.
Neskúšal si repas prevodovky?
https://www.auto-prevodovky.sk/
Ale aj vedieť kedy predať.
Milosh:Inak sorry ale P206 brať ako novšie auto. To už tá tvoja Astra pôsobí lepšie.
Neskúšal si repas prevodovky?
https://www.auto-prevodovky.sk/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Reklama
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Hoki Volvo má predovky Aisin.Tie sa dajú celkom slušne servisovať.Je veľa firiem čo to rieši.Bola by škoda toho osemválca.hoki píše: ↑09 kvě 2024, 15:39No ještě přidám jeden názor z okolí, který jsem slyšel vždy, když jsem něco řešil na své "flotile" Taky k zamyšlení: "jasně, že je blbé, že do toho zase musíš nasypat. Ale na druhou stranu víš, kde všude už jsi nasypal a jak ses k tomu choval. Tohodle se zbavíš, koupíš jinou ojetinu, o které nebudeš vědět nic a zase budeš možná sypat".
Takže když víš, že atmo motor má méně možností se podělat, že máš za sebou provozní výměny tlumičů/brzdy/atp., tak je určitá šance, že se vysypeš do převodovky a pak zase budeš mít klid... Nebo koupíš jinou ojetinu a ta si řekne o tlumiče, pak brzdy, pak čidlo támhle a tuhle a tisíce jen lítají Fakt je to na houby. V jedné chvilce deprese jsem dokonce propočítával operák s tím, že mě prostě už nebaví řešit ty auta (kupovat diagnostiku, studovat YT návody, servisní manuály a celkově stát "automechanikem amatérem"). Zkrátka budu jezdit 2 roky, když se něco podělá, tak to někomu dám do ruky "na, starej se", za 2 roky jim to vrátím a třeba zkusím něco jiného (třeba hybrid atp.). Ale nějak jsem si z nabídky nevybral, takže jsem odsouzený opět koupit ojetinu a sypat, sypat, sypat
https://jp-skrzynieautomatyczne.pl/sk/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Ja mam taky Aisin.
Adam: Tam jsem psal a nemaji muj typ.
Treba v Holandsku jsem nasel za 23, doprava 7, montaz pocitam 5-10, olej 5 a jsme na 50 skoro
Adam: Tam jsem psal a nemaji muj typ.
Treba v Holandsku jsem nasel za 23, doprava 7, montaz pocitam 5-10, olej 5 a jsme na 50 skoro
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Tak 50 to už je teda až moc. To už radeji přestavět na manuál
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Já jsem tohle hodně řešil před 2 lety s Fordem Focus II, 2007. Skvělý auto, 1.8 atmosféra, zábava řídit. Nerezlo až na výfuk, neteklo, olej žralo zlehka. Ale pak prostě začaly jednou za půl roku odcházet drobnosti - zaseknutej kompresor klimy, alternátor, ABS modul, ureznul výfuk... Vozím rodinu po dálkových trasách a z představy auta na krajnici dálnice na Slovensku v 35 stupních s dětma a manželkou se mi začaly trošku svírat půlky - takže jsem se ocitl tady na fóru s novou i30 . Čistě statisticky je prostě šance, že někde s novým autem zůstaneš viset, mnohem menší. A to u mě rozhodlo.
A samozřejmě fíkuse koupil kámoš a už dva roky s ním jezdí bez jediný závady. Teda kromě vlnovce, kterej v druhovýrobě snad dělají z papíru a každý dva roky do něj prorezne díra.
A samozřejmě fíkuse koupil kámoš a už dva roky s ním jezdí bez jediný závady. Teda kromě vlnovce, kterej v druhovýrobě snad dělají z papíru a každý dva roky do něj prorezne díra.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Jezdime spis jen kolem komina, s detma na krouzky po meste, k rodicum 25km, o vikendu vylet 100-200km treba, rocne dam stezi 8t km, kdyby slouzilo jeste 3 roky, byl bych rad, no uvidime, zjistuju cenu za opravu prevodovky, tak cekam na info z velkomesta
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Ahoj, vím, že tam je Aisin TF-80SC.idam.i píše: ↑09 kvě 2024, 16:11
Hoki Volvo má predovky Aisin.Tie sa dajú celkom slušne servisovať.Je veľa firiem čo to rieši.Bola by škoda toho osemválca.
https://jp-skrzynieautomatyczne.pl/sk/
Řešil jsem to celkem dlouho a intenzivně (byl jsem i u Volvo převodovkového Guru pana Patočky v Praze), ale problém je, že jen vyndat z auta je prý 20. Pak zajistit dopravu do Polska, pak zase nandat atp. Osobně mám podezření spíš na rozvaděč, jenže je problém najít někoho kdo umí Volva, má chuť a čas, resp. se to prý nevyplatí zkoušet postupně (hodně to skáče a když už, tak prý raději rovnou repase). Blbé je, že po repasy za 80 to bude pořád obouchané ojeté auto s 400+ tkm.
A já nějak už ztratil chuť se s tím crcat. Navíc jsem se teď zhlédnul v tom DD
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Přesně tak. A když to náhodou nebude v mechanice, tak začnou odpadat jednotlivá čidla jak po kartelové domluvě, přidají se všechny možné jednotky (u novější/dražších aut) a už se vezeštempest píše: ↑09 kvě 2024, 16:57 Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Zkrátka auto je nejhorší investice
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Nové autá su väčšia časovaná bomba ako starsie udržované auto. Ja nechcem nove a budem sa držať stariniek(2003,2004)
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Kamarát má XC90 od novoti.Kúpil asi pred 18 rokmi.Benzín 3,2 6válec.Prešvihol dobu na predaj a teraz je skoro bezcenné.Nájazd cca.300.000.Prevodovka cuká ale stále drží.Teraz na nové nemá a jazdenky mu moc nevoňajú.Sále si pochvaluje pohodlie a komfort.Na dovču si berie auto z požičovne.hoki píše: ↑09 kvě 2024, 18:16Přesně tak. A když to náhodou nebude v mechanice, tak začnou odpadat jednotlivá čidla jak po kartelové domluvě, přidají se všechny možné jednotky (u novější/dražších aut) a už se vezeštempest píše: ↑09 kvě 2024, 16:57 Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Zkrátka auto je nejhorší investice
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Ono to nemusí být tak horké, mám jedno auto r.v. 1998 a elektrika a čidla jsou zatím v pořádku původní originalní, klep klep klep.hoki píše: ↑09 kvě 2024, 18:16Přesně tak. A když to náhodou nebude v mechanice, tak začnou odpadat jednotlivá čidla jak po kartelové domluvě, přidají se všechny možné jednotky (u novější/dražších aut) a už se vezeštempest píše: ↑09 kvě 2024, 16:57 Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Zkrátka auto je nejhorší investice
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
pri oprave za 30k by som hlasoval za opravit.
ono sa tam sice zas vysype nieco ineho. Ale to neva
mne pri 395k nacenili vymenu spojky za 14000kc. tam som u Accenta vedel, ze to nevymenim a tych 10-12000km este vydrzi (uz bolo objednane nove). Proste zalezi od situacie.
ono sa tam sice zas vysype nieco ineho. Ale to neva
mne pri 395k nacenili vymenu spojky za 14000kc. tam som u Accenta vedel, ze to nevymenim a tych 10-12000km este vydrzi (uz bolo objednane nove). Proste zalezi od situacie.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Tak zatim hledam servis nebo nahradni prevodovku, v Polsku mozna neco bude, kazdopadne 18 let jezdit s automatem v autech velikosti oktavky a pak mit auto mensi s manualem, pro 4 lidi, kde nejmensi ma 180cm, to na radosti neprida
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
A nejlepší na tom je,že si každý myslí,když má auta na opravu,že má doma dle inzerce zlatou cihlu.hoki píše: ↑09 kvě 2024, 10:35 Ahoj,
podle mě bude hodně záviset na tom, co je to za auto, jakou má dneska prodejní hodnotu funkční (tj. za kolik bys pořídil podobné) a hlavně - cenu opravy, případně jestli to vůbec někdo bude chtít rozumně opravit...
Mám tvé dilema násobené 4x
1) Volvo XC90 atomoférický osmiválec, obsah 4.4l, rv. 2005, najeto cca 415tkm - padlé na automat. To auto po roční odstávce chytí na drc a to má starý benzín! Zvuk V8 je pořád zábavný a je to kočár. Bohužel oprava převodovky je cca 80-90 tisíc a plechy mají dost šrámů Sice se to moc neprodává, ale když se objeví, tak je to od 150-300 tisíc Kč...
2) Volvo XC90 turbo pětiválec, obsah 2.5l, rv. 2003, najeto cca 360tkm - nedostatek oleje v motoru znamená, že z motoru se ozývají divné zvuky... . Motoricky se to vůbec nedá srovnat s tou V8, ale pořád je to luxusní kočár s křesly uvnitř, je celkem zachovalé a když jsem našel inzerát na motor za 25 tisíc, tak jsem nesehnal mechanika, co by ho chtěl prohodit (nabízel jsem 25 na ruku - cena prý dobrá, ale prostě se mu to dělat nechce a ostatní neměli zájem vůbec). Funkční se dá koupit tak za 100-150t...
3) Hyundai ix55 turbo šestiválec, obsah 3.0., rv. 2009, najeto zatím 492tkm - už má nějaké neduhy v diagnostice, přestalo jít 4x4, nějaký ten šrám na plechách a celkově začíná být "spotřebované" (např. sedačky mají podstatně horší "kůži", než skutečná kůže ve Volvu). Mimojiné i z těchto důvodů nevím, zda do něj ještě sypat, nebo to poslat někomu na dojíždění, nebo do vrakárny, nebo to zkusit dojet do mrtva V inzerci se objevují běžně kolem 150t...
4) Hyundai Tucson turbo čtyřválec, obsah 2.0, rv. 2007, najeto zatím 305tkm - to je vlastně v pohodě, nemá to nic zásadního, nějaký ten šrám sice má, ale jinak OK. Problém je, že ho držím jako druhé auto (jezdím sám, takže občas musím auta prostřídat), takže chudák zbytečně stojí a přitom chce nějakou kačku (pojistka, STK atp.).
No a tahle sbírka mi tu zabírá místo a hlavně - zamiloval jsem se do Dodge Durango 5.7 HEMI Takže vlastně čekám, až se objeví vhodná nabídka a budu mít páté auto Takže vlastně taky nevím co s tím, ke každému autu mám (jak správně píšeš) vztah, každého je mi líto se zbavit, zároveň nejde nebo se mi nechce ho opravit, nebo ta oprava nedává v porovnání s adekvátní náhradou cenový smysl...
Tak ti držím palce, abys správně zvolil