1,6 TGDI benzin v oleji
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Reklamacia.... Pri opakujucej sa chybe odstupit od zmluvy. S pravnikom ci bez. Nenechat sa tahat za nos.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Zkus změnit servis.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
myslim, ze zmena servisu tak uplne nepomoze kedze uz v tom ide aj importer
Ja by v danej situacii asi skusil pohrozit zalobou / odstupenim od zmluvy
je uplne jedno, ze im vyjde nejake cislo (11km/jazda, co je IMHO fakt malo ale problem je vypocet akymto to robia)
pretoze je fakt rozdiel urobit 3x jazdu (zastavenie) ked motor ani nevychladne (priklad jazda 15km, potom zastavka v Lidli (20minut), nasledne prejazd do Alberta (15minut) a potom vyzdvihnutie baliku v Datarte (5 minut) pretoze ten motor ani nevychladne. To su ale hypoteticke priklady a fakt to neriesi to, ze servis a importer si piskaju tu svoju
ja si osobne myslim, ze este nie je uplne neskoro holt prejst na vyrazne skrateny interval vymeny oleja. Samozrejme nie v autorizaku, pac tam sa fakt nedoplatis. Celkovy koncept tej 5 rocnej zaruky je fakt nasmiech, vidim v tom taku tu pravidelnu poistku
Ja by v danej situacii asi skusil pohrozit zalobou / odstupenim od zmluvy
je uplne jedno, ze im vyjde nejake cislo (11km/jazda, co je IMHO fakt malo ale problem je vypocet akymto to robia)
pretoze je fakt rozdiel urobit 3x jazdu (zastavenie) ked motor ani nevychladne (priklad jazda 15km, potom zastavka v Lidli (20minut), nasledne prejazd do Alberta (15minut) a potom vyzdvihnutie baliku v Datarte (5 minut) pretoze ten motor ani nevychladne. To su ale hypoteticke priklady a fakt to neriesi to, ze servis a importer si piskaju tu svoju
ja si osobne myslim, ze este nie je uplne neskoro holt prejst na vyrazne skrateny interval vymeny oleja. Samozrejme nie v autorizaku, pac tam sa fakt nedoplatis. Celkovy koncept tej 5 rocnej zaruky je fakt nasmiech, vidim v tom taku tu pravidelnu poistku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Mexican: Jestliže má tazatel benzín v oleji po 1000 km, zkrácení intervalu výměny oleje nic nevyřeší To za prvé. A za druhé - kam až ho má zkrátit? Na 1000 km?
Chápu, že celý koncept je "trochu" na palici, ale v tomto případě bude špatně i něco jiného. Převážná většina lidí si kupuje auto na ježdění kolem komína a na tento účel by snad měl být hybrid stvořený. To, že si servis vypočítá nějaké hausnumero, o ničem nesvědčí.
Ego: Zkus ještě jednu věc - zajeď do servisu s manuálem v ruce a ať ti ukážou, kde je napsáno, že auto není určeno pro krátké jízdy Ať se kroutí
Chápu, že celý koncept je "trochu" na palici, ale v tomto případě bude špatně i něco jiného. Převážná většina lidí si kupuje auto na ježdění kolem komína a na tento účel by snad měl být hybrid stvořený. To, že si servis vypočítá nějaké hausnumero, o ničem nesvědčí.
Ego: Zkus ještě jednu věc - zajeď do servisu s manuálem v ruce a ať ti ukážou, kde je napsáno, že auto není určeno pro krátké jízdy Ať se kroutí
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
on hybrid nie je stvoreny na kratke trasy. Kor nie priamovstrek
tych 1000km som prehliadol, mea culpa. Tam to uz smrdi tym, ze bude fakt uplne iny problem nez len kratke jazdy. Pretoze za tolko "jazd" sa tam ten benal fakt nemoze dostat v takom mnozstve. To uz ostava snad len pravna bitka (vc sudneho znalca)
tych 1000km som prehliadol, mea culpa. Tam to uz smrdi tym, ze bude fakt uplne iny problem nez len kratke jazdy. Pretoze za tolko "jazd" sa tam ten benal fakt nemoze dostat v takom mnozstve. To uz ostava snad len pravna bitka (vc sudneho znalca)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Uživatel Gyngy řešil obdobný problém v 1.6 T-GDI v Tucsonu TL. Problém byl ve vysokotlakovém vstřikovacím čerpadle.
Viz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=75
Viz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=75
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Bagrid: Supr pamatovák
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Dakujem za komenty a rady.
Auto je na firmu, neviem, ci sa da len tak lahko odstupit od zmluvy. Naznacili mi (strasili ma), ze pripadne pravne riesenie problemu ma moze vyjst kopec penazi, ak sa nepreukaze chyba vyrobcu. Momentalne vidim dve cesty - bud dam vymenit olej (u nich) a zacnem robit dlhe trasy, cca 60-70 km denne a bud sa problem preukaze, alebo nie; alebo ho jednoducho predam. Potrebujem mat spolahlive auto a nemam uz energiu sa s nimi bit.
Inak celkom ma pobavilo, ze mi odporucili urobit "preplach" motora nejakym aditivom a tankovat 100 oktanovy benzin. Pred rokom mi chlapik povedal, ze nevidi zmysel tankovat ten drahsi benzin. Auto tam mali 3 dni, pritom urobili iba zakladnu diagnostiku a kontrolu kompresnych tlakov, zvysne 2 dni asi komunikovali s importerom. Otazka, ktora ma teraz zaujima je, ak by sa nahodou nasiel a odstranil technicky problem (napr. tie vstrekovace), ci budem musiet nadalej neustale robit "dlhsie" trasy. Lebo ak ano, tak to pre mna nema vobec vyznam a jednoducho som kupil zle auto. Ako boli na tom predchadzajuce generacie SANTA FE? Oplati sa kupit jazdena predchadzajuca generacia?
Auto je na firmu, neviem, ci sa da len tak lahko odstupit od zmluvy. Naznacili mi (strasili ma), ze pripadne pravne riesenie problemu ma moze vyjst kopec penazi, ak sa nepreukaze chyba vyrobcu. Momentalne vidim dve cesty - bud dam vymenit olej (u nich) a zacnem robit dlhe trasy, cca 60-70 km denne a bud sa problem preukaze, alebo nie; alebo ho jednoducho predam. Potrebujem mat spolahlive auto a nemam uz energiu sa s nimi bit.
Inak celkom ma pobavilo, ze mi odporucili urobit "preplach" motora nejakym aditivom a tankovat 100 oktanovy benzin. Pred rokom mi chlapik povedal, ze nevidi zmysel tankovat ten drahsi benzin. Auto tam mali 3 dni, pritom urobili iba zakladnu diagnostiku a kontrolu kompresnych tlakov, zvysne 2 dni asi komunikovali s importerom. Otazka, ktora ma teraz zaujima je, ak by sa nahodou nasiel a odstranil technicky problem (napr. tie vstrekovace), ci budem musiet nadalej neustale robit "dlhsie" trasy. Lebo ak ano, tak to pre mna nema vobec vyznam a jednoducho som kupil zle auto. Ako boli na tom predchadzajuce generacie SANTA FE? Oplati sa kupit jazdena predchadzajuca generacia?
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Opravdu těžko říct. Časté krátké trasy nejsou pro tuto koncepci motoru vhodné, ale aby se takto moc dostával benzín do oleje ukazuje na nějakou závadu. To vysokotlakové vstřikovací čerpadlo vypadá celkem reálně.
Osobně se ke svému 1.6 T-GDI chovám pro někoho možná drasticky, ale dle mě je to pro něj vhodnější. Držím ho v otáčkách 2.200-2.500 na nižší převodový stupeň, seštku vidí pouze z kopce bez plynu. Přes město zásadně za tři. Mezi dědinami po silnicích nejnižší možné třídy dám čtyřku a nehrabu na to. Jednou týdně se podívám přes čtyři tisíce do táhlého kopce a pak pro změnu z kopce vypaluju GPF. A průměr? cca 7,3l na sto.
A když Vám ještě řeknu, že liju do benzínu olej pro lodní motory v poměnu 1:500 - na emisích absolutně bez problému
Osobně se ke svému 1.6 T-GDI chovám pro někoho možná drasticky, ale dle mě je to pro něj vhodnější. Držím ho v otáčkách 2.200-2.500 na nižší převodový stupeň, seštku vidí pouze z kopce bez plynu. Přes město zásadně za tři. Mezi dědinami po silnicích nejnižší možné třídy dám čtyřku a nehrabu na to. Jednou týdně se podívám přes čtyři tisíce do táhlého kopce a pak pro změnu z kopce vypaluju GPF. A průměr? cca 7,3l na sto.
A když Vám ještě řeknu, že liju do benzínu olej pro lodní motory v poměnu 1:500 - na emisích absolutně bez problému
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Emise můžou být teď OK, ale postupně tím olejem můžeš odrovnat (otrávit) katalyzátor.
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Jedná se o olej TC-W3 bez obsahu síry, který je určený pro mazání dvoutaktních lodních motorů vybavených katalyzátorem.
Na nádrž 50 litrů benzínu dám 0,1 l oleje a na tuto nádrž najedu cca 680 km. Když to převedu na 1 tisíc km, tak je to 0,15 litru oleje.
Dle výrobce je v normě, když motor žere 1 l oleje na 1 tisíc km a to spaluje sajrajt z motorové skříně, takže o katalyzátor strach nemám.
Brácha to začal lít do mého bývalého Fiatu Doblo 1.9 JTD v poměru 1:200, které má naběháno 370 tisíc (a možná víc, nikdo neví, zda se něco nestočilo v bazaru). Motor přestal žrát olej, spotřeba šla dolů, startuje na brnknutí. Emise taktéž OK.
Nikomu nic nevnucuji. Leju to takto už třetím rokem. Motorový olej mi tak rychle netmavne karbonem, hladina se ani nehne a motor mi přijde kapánek tiší hlavně při zimních startech. Možná je to placebo efekt, možná ne
Na nádrž 50 litrů benzínu dám 0,1 l oleje a na tuto nádrž najedu cca 680 km. Když to převedu na 1 tisíc km, tak je to 0,15 litru oleje.
Dle výrobce je v normě, když motor žere 1 l oleje na 1 tisíc km a to spaluje sajrajt z motorové skříně, takže o katalyzátor strach nemám.
Brácha to začal lít do mého bývalého Fiatu Doblo 1.9 JTD v poměru 1:200, které má naběháno 370 tisíc (a možná víc, nikdo neví, zda se něco nestočilo v bazaru). Motor přestal žrát olej, spotřeba šla dolů, startuje na brnknutí. Emise taktéž OK.
Nikomu nic nevnucuji. Leju to takto už třetím rokem. Motorový olej mi tak rychle netmavne karbonem, hladina se ani nehne a motor mi přijde kapánek tiší hlavně při zimních startech. Možná je to placebo efekt, možná ne
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
A který olej přesně používáš?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
RAVENOL Outboardoel 2T Fullsynth TC-W3
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Ty sám vieš aké dlhé trasy jazdíš a oni to vedia tiež presne vyčítať z diagnostiky. To si povedal dobre. Ak je krátka jazda 8km a ty robíš 11, tak sa nemáš "teoreticky" čoho báť. U hybridu, ktorý bežne dokáže ísť 80% času na elektriku je to dosť divné tvrdenie. Lebo za ideálných podmienok prejdeš z 11km až 5km elektricky. To znamená, že len 6km ide motor. V tomto prípade by si spadal "do 8km". Myslím si, že máš iný problém, každopádne by som urobil test. Natankuj plnú, odmeraj olej a vyraz na 500km dlhú trasu. Potom znova odmeraj. Týmto vylúčiš studené štarty, či krátke jazdy. Bude ťa to stáť menej času (cca 6 hodín) a vo finále aj menej peňazí a nervov. Mierku si odfoť pred a po jazde a hneď uvidíš či sa niečo deje. Druhá vec je, že benzín sa z oleja dokáže odpariť- toto napr. nafta v oleji nedokáže. Ale aj keď sa odparí, olej znehodnotí...
Čo sa týka predchadzajúcej generácie, tak neviem ako sa ti bude zvykať. Mal som DM a mám TM. Späť by som už nechcel ísť a vybral by som inú značku. Hore ti kolega múdro písal, že je rozumnejšie ísť do toyoty/suzuki/fordu. Na 11km-ové trasy ti žiadne iné rozumne veľké auto nebude fungovať lepšie.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Dnes som tam bol menit ten olej a hned ma chlapik oslovil, ze co a ako. Vravim, ze idem vymenit olej a jazdit dlhe trasy, aby sa potvrdilo/vyvratilo ich tvrdenie o kratkych jazdach a on, ze ani dlhe jazdy mi nemusia pomoct, lebo, ze tam uz mam urcite kopu karbonu a kvolu tomu tam mozu byt netesnosti atd. Ten vyskyt karbonu tam len "tusi", samozrejme, ze to nikto fyzicky nekontroloval, ale podla diagnostiky je vsetko ok a kompresne tlaky su tiez ok. Takze uz si ma chystaju, ako ma poslu do riti, ked tam pridem za mesiac po 3000 km, ze tam mam benzin v oleji. Bude to moja chyba a bude to zakarbonovane . No fakt uz neviem. A pri mojom stasti, ked to predam, tak za 3 mesiace ho mam naspat...