hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Ahojte,
ohledně zatmavovacích zrcátek se tady už sice diskutovalo https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ko#p642724 , ale řeším dlouhodobě jinej problém. Rád bych u i30 PDE, ale možná i u i20 PB(T), nainstaloval nějakou hybridní kombinaci aftermarketovýho vybavení pro řidiče, který bude obsahovat "bezpečnostní" kamerku (přinejmenším) nahrávající výhled před vozidlem a mající "parking mode", ideálně s kapacitou SD karty alespoň 128GB. Když jsem si prošel různý český tuning prodejny, napřed jsem si myslel, že něco takovýho najít bude brnkačka. Ale zjevně omyl
Záměrem, proč takovej hybrid, bylo (alespoň částečně) skrejt existenci interiérový kamerky natáčející prostor před autem tak, aby se minimalizovala třenice s policejními kontrolami v Rakousku aj. debilních zemích, který zakazujou nahrávání dopravy nebo dokonce i vlastnění kamery v autě.. Neřešme teď, jestli se tahle potíž v cizích zemích tímhle mým záměrem vyřeší úplně nebo jen iluzorně U svý i30 PDE už totiž nikam umísťovat separátní "stand-alone" kamerku (tak, aby nebyla moc nápadná) bohužel nemůžu, protože je u zrcátka z fabriky velká plocha na skle pro detektory stavu na silnici a zpoza čelního skla je teda už dost omezenej prostor pro umístění čehokoliv dalšího navíc. U i20 PB(T) by tenhle problém takovej nebyl, preferoval bych ale zatím montáž do i30.
Vzhledem k tomu, že jsem "konzerva" a doteď nepoužívám navigaci na mobilu, říkal jsem si, že bych si (ano, s letitým zpožděním oproti většinový populaci) dokoupil nějakou lepší navigaci pro výlety s autem do neznáma (s mapami alespoň pro Evropu). Jenže najít takovou, která by současně obsahovala i kamerku, bez ohledu na cenu, se ukázalo jako dost velkej problém. Takovejch produktů je dost málo a když už se najdou, maj skoro vždycky různý potíže s kamerovou částí. Příkladem za všechny je (drahý) Garmin DriveCam 76, páč má prej dost nedokonalý uchycení a absentující naklonitelnost kamerkové části. Máte někdo lepší zkušenosti alespoň s Navitel RE 5 DUAL nebo s nějakým jiným typem? Na amazonu jsem narazil na pár zvláštních typů. Třeba "Carpuride W903 portable wireless carplay", jenže další autorádio rozhodně nepotřebuju a vlastně ani velký display, natož plnokrevný bezdrát
Jinak moje nároky na navigaci co do schopnosti eliminovat silničně-dopravní kuriozity nejsou nijak speciální. Nejsem kamioňák, takže určitě nějaký chyby zkousnu (byla to řada připomínek US uživatelů k sebedražším Garminům).
Pomíjim teď zvláštní typy kamerek, který sice mají zabudovaný GPS signál (pro zlepšení lokačních údajů v metadatech video záznamu aj.), ale nejsou to vlastně navigace v pravym slova smyslu.
Po těchhle zkušenostech jsem si říkal, že bych teda (coby pro mě nouzovou variantu) koupil alespoň zpětný zrcátko, který současně kamerku obsahuje. Ale ani tam nabídka kupodivu nebyla o moc lepší. Jednak se nabídka výrazně omezila, pokud jsem chtěl, aby kamerka měla i funkci "parking mode", protože většina poškození našich aut vzniká při parkování kvůli různým kreténům před barákem.. A jednak si nejsem jistej, jestli zrcátka s intergrovanou kamerkou jsou při nočních jízdách (i při funkci autodimming) dostatečně nerušivý při oslňování řidičema zezadu a dostatečně čitelný za jasnýho světla.
Máte někdo osobní zkušenost třeba s RM LCD BDVR HYU zrcátkem prodávanym v ČR všude možně? (https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=rm+lcd+bdvr+hyu ).
Na amazonu jsem asi nej našel různý varianty od Pelsee. Např. levnější (2K) Pelsee P10 2,5K zrcátko s integrovanou kamerkou nejen nahrávající oblast před autem, ale i s připojitelnou zadní kamerkou. I když dobrých recenzí US uživatelů je tam poměrně dost, při pohledu na reálný fotky mě moc neoslnily schopnosti v noci... Samozřejmě vzhledem k ceně nečekám žádnou zázračnou Zeiss nebo Leica optiku redukující paprsky ze světelných zdrojů, že...
Nemáte někdo nějakou vlastní zkušenost s takovými hybrid řešeními? Super by byly nějaký reálný fotky
ohledně zatmavovacích zrcátek se tady už sice diskutovalo https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ko#p642724 , ale řeším dlouhodobě jinej problém. Rád bych u i30 PDE, ale možná i u i20 PB(T), nainstaloval nějakou hybridní kombinaci aftermarketovýho vybavení pro řidiče, který bude obsahovat "bezpečnostní" kamerku (přinejmenším) nahrávající výhled před vozidlem a mající "parking mode", ideálně s kapacitou SD karty alespoň 128GB. Když jsem si prošel různý český tuning prodejny, napřed jsem si myslel, že něco takovýho najít bude brnkačka. Ale zjevně omyl
Záměrem, proč takovej hybrid, bylo (alespoň částečně) skrejt existenci interiérový kamerky natáčející prostor před autem tak, aby se minimalizovala třenice s policejními kontrolami v Rakousku aj. debilních zemích, který zakazujou nahrávání dopravy nebo dokonce i vlastnění kamery v autě.. Neřešme teď, jestli se tahle potíž v cizích zemích tímhle mým záměrem vyřeší úplně nebo jen iluzorně U svý i30 PDE už totiž nikam umísťovat separátní "stand-alone" kamerku (tak, aby nebyla moc nápadná) bohužel nemůžu, protože je u zrcátka z fabriky velká plocha na skle pro detektory stavu na silnici a zpoza čelního skla je teda už dost omezenej prostor pro umístění čehokoliv dalšího navíc. U i20 PB(T) by tenhle problém takovej nebyl, preferoval bych ale zatím montáž do i30.
Vzhledem k tomu, že jsem "konzerva" a doteď nepoužívám navigaci na mobilu, říkal jsem si, že bych si (ano, s letitým zpožděním oproti většinový populaci) dokoupil nějakou lepší navigaci pro výlety s autem do neznáma (s mapami alespoň pro Evropu). Jenže najít takovou, která by současně obsahovala i kamerku, bez ohledu na cenu, se ukázalo jako dost velkej problém. Takovejch produktů je dost málo a když už se najdou, maj skoro vždycky různý potíže s kamerovou částí. Příkladem za všechny je (drahý) Garmin DriveCam 76, páč má prej dost nedokonalý uchycení a absentující naklonitelnost kamerkové části. Máte někdo lepší zkušenosti alespoň s Navitel RE 5 DUAL nebo s nějakým jiným typem? Na amazonu jsem narazil na pár zvláštních typů. Třeba "Carpuride W903 portable wireless carplay", jenže další autorádio rozhodně nepotřebuju a vlastně ani velký display, natož plnokrevný bezdrát
Jinak moje nároky na navigaci co do schopnosti eliminovat silničně-dopravní kuriozity nejsou nijak speciální. Nejsem kamioňák, takže určitě nějaký chyby zkousnu (byla to řada připomínek US uživatelů k sebedražším Garminům).
Pomíjim teď zvláštní typy kamerek, který sice mají zabudovaný GPS signál (pro zlepšení lokačních údajů v metadatech video záznamu aj.), ale nejsou to vlastně navigace v pravym slova smyslu.
Po těchhle zkušenostech jsem si říkal, že bych teda (coby pro mě nouzovou variantu) koupil alespoň zpětný zrcátko, který současně kamerku obsahuje. Ale ani tam nabídka kupodivu nebyla o moc lepší. Jednak se nabídka výrazně omezila, pokud jsem chtěl, aby kamerka měla i funkci "parking mode", protože většina poškození našich aut vzniká při parkování kvůli různým kreténům před barákem.. A jednak si nejsem jistej, jestli zrcátka s intergrovanou kamerkou jsou při nočních jízdách (i při funkci autodimming) dostatečně nerušivý při oslňování řidičema zezadu a dostatečně čitelný za jasnýho světla.
Máte někdo osobní zkušenost třeba s RM LCD BDVR HYU zrcátkem prodávanym v ČR všude možně? (https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=rm+lcd+bdvr+hyu ).
Na amazonu jsem asi nej našel různý varianty od Pelsee. Např. levnější (2K) Pelsee P10 2,5K zrcátko s integrovanou kamerkou nejen nahrávající oblast před autem, ale i s připojitelnou zadní kamerkou. I když dobrých recenzí US uživatelů je tam poměrně dost, při pohledu na reálný fotky mě moc neoslnily schopnosti v noci... Samozřejmě vzhledem k ceně nečekám žádnou zázračnou Zeiss nebo Leica optiku redukující paprsky ze světelných zdrojů, že...
Nemáte někdo nějakou vlastní zkušenost s takovými hybrid řešeními? Super by byly nějaký reálný fotky
- Přílohy
-
- Pelsee_P10_2.5K_rear-view_mirror_camera (2K_record, GPS&parking_mode) -night_vision.jpg (243.55 KiB) Zobrazeno 1047 x
-
- Pelsee_P10_2.5K_rear-view_mirror_camera (2K_record, GPS&parking_mode) -backplate.jpg (135.29 KiB) Zobrazeno 1047 x
-
- i30_standalone_cam - takovou variantu_nechci -2 (Truecam_H25).jpg (206.05 KiB) Zobrazeno 1047 x
-
- i30_standalone_cam - takovou variantu_nechci -1.jpg (137.05 KiB) Zobrazeno 1047 x
-
- Garmin_DriveCam_76 (&webcam!) -10 (BAD_MOUNT!).jpg (129.44 KiB) Zobrazeno 1047 x
- Reklama
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
A tohle jsi viděl?
FitcamX dělá moc pěkný integrovaný kamery v základně zrcátka, ale bohužel ne pro i30. Z evropskejch modelů jen pro Tucson a nějaký elektra: https://fitcamx.com/collections/for-hyu ... -2022-2023
Takže asi leda zkusit ten univerzální model: https://fitcamx.com/collections/univers ... al-version
FitcamX dělá moc pěkný integrovaný kamery v základně zrcátka, ale bohužel ne pro i30. Z evropskejch modelů jen pro Tucson a nějaký elektra: https://fitcamx.com/collections/for-hyu ... -2022-2023
Takže asi leda zkusit ten univerzální model: https://fitcamx.com/collections/univers ... al-version
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Tak ten FitcamX vyzerá naozaj dobre. Až budú mať verziu pre i30, tak tú by som určite kúpil.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (10/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
To fakt vypadá dobře
Tucson 1,6 T-GDi Smart - 07/2021
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Jojo, dík za doporučení. To nevypadá špatně Akorát koukám, že přední kamerka většinou nejde připojit klasickým drátem (preferoval bych starý dobrý drát připojení, ne bezdrát) a "parking mode" senzor se má údajně dokupovat a montovat separátně, snad přes relátka? A jen ta nejdražší varianta podporuje úložiště SD 128GB. Podle mě to není moc, zvlášť když člověk s autem parkuje na parkovišti třeba tejden nebo dýl. Leda by kamerka měla chytřejší systém nahrávání při nárazu na parkovišti (třeba ve stylu "alarm-started" jako u bezpečnostních kamer).i30mpact píše: ↑07 kvě 2024, 22:41 A tohle jsi viděl?
FitcamX dělá moc pěkný integrovaný kamery v základně zrcátka, ale bohužel ne pro i30. Z evropskejch modelů jen pro Tucson a nějaký elektra: https://fitcamx.com/collections/for-hyu ... -2022-2023
Takže asi leda zkusit ten univerzální model: https://fitcamx.com/collections/univers ... al-version
A jak píšeš, asi verzi pro i30 nemají. Vlastně se ani moc nedivím, když i30 PDE má tak obrovskou "konzoli" pod zrcátkem přilepenou (nebo přimontovanou?) od výroby na čelní sklo za zrcátkem.
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Myslím si, že je problém spíš v tom, že se i30 neprodává ve Státech a FItcamX je americká firma. Když koukám na ta videa s instalací, tak mi přijde, že všechny Hyundaie maj tu základnu zrcátka velkou, akorát je různě tvarovaná - takže by možná stačilo koupit základnu, k tomu kameru pro jinej model a dát to dohromady. Ale bude to hodně peněz s nejistým výsledkem, dokud to někdo nevyzkouší.
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Po x hodinovym hledání jsem nakonec dohledal jakejsi klon Pelsee označenej "Wolfbox G900 mirror dash cam". Docela na mě informace výrobce, zkušenosti řidičů i pár fotek z reálu zapůsobily. Nejenže má ve předu 4K a vzadu 2K, má separátně dokoupitelný "bracket" pro kompletní záměnu předního zrcátka za tenhle s integrovanou kamerkou, ale nemá wifi (vše drát, což osobně považuju za výhodu ) a kupodivu nemá ani baterie, i když se uvádí, že podporuje parking mode, 24/7 loopback apod. Prý je v zrcátku speciální kondenzátor, který (asi?) má nahradit nějaký výpadky napájení z autobaterie, přepětí atd. To mně přijde jako dost hustá novinka, taková malá UPS do auta Něco jako u přídavných drahých NVMe M.2 SSD řadičů Areca 1686 2NODi30mpact píše: ↑08 kvě 2024, 18:53 Myslím si, že je problém spíš v tom, že se i30 neprodává ve Státech a FItcamX je americká firma. Když koukám na ta videa s instalací, tak mi přijde, že všechny Hyundaie maj tu základnu zrcátka velkou, akorát je různě tvarovaná - takže by možná stačilo koupit základnu, k tomu kameru pro jinej model a dát to dohromady. Ale bude to hodně peněz s nejistým výsledkem, dokud to někdo nevyzkouší.
V manuálu píšou, že podporuje až 256GB SD karty, což by mohlo stačit i na dlouhou dobu stání na parkovišti.
Píšou tam (je otázka, do jaký míry to je jen marketing), že zpětný zrcátko může sloužit (při spojení se zadní kamerkou) i jako nonstop zapnutý elektronický zrcátko, ale může vše bejt i vypnuto (asi má pak dostatečnou míru odrazivosti světla ?).
Oproti Pelsee údajně nejsou s Wolfboxem takový problémy s doručováním do ČR/EU. Asi nějaká ochranářská politika výrobců nebo co to...
Navíc když jsem se díval u i30 PDE na org. zrcátko řidiče z fabriky, docela by bodlo, kdyby nějaký takovýhle náhradní vylepšený mohlo bejt posazený výš než to originální. Min. o 1-1,5cm. Docela významně by se tím zvětšil výhled pro řidiče do výšky, třeba na semafory při stání na křižovatkách atd.
Jak říkáte, vypadá to nadějně, ale bude to zas vos*r s montáží, o šušněch nemluvě.
- Přílohy
-
- Wolfbox_G900 -varianta_s_bracketem_namisto_org._zrcatka.jpg (114.73 KiB) Zobrazeno 833 x
-
- Wolfbox_G900 -varianta_jen_s_pripevnenim_na_org.zrcatko.jpg (18.62 KiB) Zobrazeno 833 x
-
- Wolfbox_G900 -nocni_vize.jpg (17.59 KiB) Zobrazeno 833 x
-
- Wolfbox_G900 -mira_svetel.odrazu.jpg (22.02 KiB) Zobrazeno 833 x
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Kondenzátor má velká většina těch "lepších" kamer, protože narozdíl od baterie lépe snáší teplotní výkyvy v kabině. Takže pokud je tam místo baterky, je to velké plus.
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní? (+vybití autobaterie)
omluva za trochu rozsáhlejší komentář.. ještě pár pěkných review k G900:
https://www.jlwranglerforums.com/forum/ ... ns.124939/
...a s ukázkou kompletní montáže tohohle Wolfboxu a od cca 8min. je tam (pro mě) důležitá zmínka o zapojení do fuseboxu a spotřebě:
https://www.youtube.com/watch?v=N2h996WxBK8
...což mě bohužel přivádí k dalšímu, v mym případě velkýmu problému co do připojení k 12V el. okruhu auta. Protože mám od začátku jako "must have" funkci parking módu a vlastně i 24/7 loopu, je jasný, že takový zrcátko s kamerkami musí bejt schopný nahrávat i při kompletně vypnutým elektrookruhu auta. No jo, jenže jak tuhle další elektroniku "uživit" z pouhý 1 autobaterie po dobu třeba 1+ týden odstavení auta na parkovišti, aniž by hrozilo riziko vybití celý autobaterie?! Pamatuju si, že jsme u starý i20 1.gen. zvládli vybít (tehdy takřka novou) Varta 55Ah baterii i jen tím, že jsme omylem nechali svítit jen jedno jediný interiérový světlo uvnitř po dobu cca 3 dní přes svátky..
Sice má i30 PDE trochu větší baterii, v našem případě 70Ah, i tak mně přijde nebezpečný nechat v parking modu tuhle elektroniku běžet delší dobu než víc jak cca 1-2 dny... Hledal jsem v detailních technickejch specifikacích k Wolfboxu G900, jakou má spotřebu. No, našel jsem dva parametry. Jeden uváděnej oficiálně ve vztahu k tomu kondenzátoru (nahrazujícího mini baterky) - ten byl 5,5V. V neoficiálních videích na Inetu se říkalo, že G900 má údajně 3-5A odběr, ale bohužel neuvedli, v jakym stavu (asi plně zapnuto) a jestli při těch 5,5V, anebo při 12V... Hm, když si to velmi zhruba přepočtu na spotřebu ve wattech, vyjde mně teda docela dost: 16,5W - 27,5W (pokud bylo myšleno při 5,5V), anebo dokonce až 36W-60W (pokud při 12V) I když by člověk mohl manuálně, pro snížení spotřeby při nahrávání, deaktivovat v zrcátku třebas zadní kamerku nebo snížit rozlišení nahrávky ze 4K/2K na fullHD-1080p, případně zapnout nějakej speciální low režim (viz zmínka v Aj recenzi shora), stejně jde o mnohem větší spotřebu, než by baterie auta utáhla 1+ týden. A to i když G900 už má zjevně nějaký detekční režim stavu autobaterie při dokoupení příslušnýho hardware kitu pro parkovací mód.
https://www.reddit.com/r/dashcams/comme ... ?rdt=62568
„Shouldn't drain your battery if using a "switched" power source/port, or wire the cam in using the appropriate hardwIre kit... These hardwIre kits are usually used when one wants "parking mode" enabled. Power port (or cig lighter plugs) on some older vehicle's have constant power so would need to manually disconnect dash cam power if used“
https://www.jlwranglerforums.com/forum/ ... ns.124939/
"The system also monitors battery levels so it does not drain the battery so the Jeep will not start. That's a big bonus. The camera does a Timelapse mode when the Jeep is off"
https://www.drive.com.au/caradvice/will ... y-battery/
"A dash cam hardware kit regulates the power to avoid draining the battery in Parking Mode. Some dash cams offer the additional safeguard of a low-voltage cutoff, so they automatically shut down if the car's battery is running low"
https://www.optimabatteries.com/experie ... -a-battery
"Dash cam by itself could then be operating at a factor of at least 10x greater energy consumption, than what we would suggest would be a typical key-off load... Typical dash cams with a dynamic range of features require 0.25 to 0.45 amps to power up... So here's the real math you can depend on, based on the dash cam company admitting their units consume 0.25 to 0.45Ah. If your vehicle conservatively already has a key off load of 50 milliamps (.050Ah) and you add in another 0.25 to 0.45Ah, you are now looking at a total draw of 0.3 to 0.5Ah. If your vehicle has a 48Ah battery and it is drawing between 0.30 and 0.50Ah as it sits, it will consume between 7.2 and 12Ah of energy each day. If you go on vacation and leave your vehicle parked at the airport with a fully-charged battery, it will be completely discharged within a week (48Ah/7.2Ah per day) and perhaps as quickly as four days (48Ah/12Ah per day). "
No, zjevně téma, který výrobci dash kamer dost zamlčujou a zamlžujou
Samozřejmě jsou na netu doporučení jako dokoupit a domontovat druhou záložní autobaterii, třeba i nějakou odlehčenou Antigravity ATX30-HD 970CCA (i když ty lithiový zas nemaj tak velkou kapacitu v Ah jako originální olověný, nejvíc snad tahle https://www.ebay.com/itm/224697319855 ). Jenže přijde mně to jako špatná, overkill a nákladná cesta, nehledě na problém, jak zajistit, aby se dala při jízdě i tahle druhá baterie dobít. Někdo doporučuje dobíjet záložní autobaterii separátně při zaparkování auta. Napojovat 2 baterie na 1 alternátor asi není úplně rozumný při existenci dnešních "smart alternátorů" ? Minimálně jeden uživatel na tomhle fóru to kdysi trošku řešil, resp. chtěl řešit, viz tady:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ie#p644232
Pak ještě větší a nákladnější zběsilost v podobě nějakých solárně nabíjitelných článků pro separátní baterii do auta, ale do toho bych fakt nešel. Už jsem něco takovýho viděl na střechách drahých porsche panamera a samozřejmě karavanech, ale pro jinou klientelu, že Nehledě na to, že místo, kde povětšinou parkuju, je vytočený na sever nebo severovýchod, tj. určitě ne s dostatečným množstvím slunečního světla pro spolehlivý dobíjení.
Jak tenhle problém majitelé luxusnějších aut ve světě řeší? No, u plugin hybridů to asi řeší v garáži dobíjením ze zásuvky, že. Ale i když taky mám (podzemní) garáž, není uzavřená, neparkuju v ní a nemám v ní (zatím) ani el.zásuvku.. Možná používají větší powerbanku s 12V výstupem?
Jsem fakt jedinej, kterej auto se zaplou dash cam nechává odstavený třeba na 1 tejden a až pak s ním jede x set kilometrů ?!
Pamatuju si, jak si jeden můj kolega s osmiválcovým AMG medvědem (nebyl to hybrid) postěžovával, že auto je sice pěkné a pohodlné, ale že ho musí nechávat dobíjet v garáži ze zásuvky nejpozdějš po 4-5týdnech. Holt neblahej důsledek šílený moderní elektroniky v přecpanejch autech...............
https://www.jlwranglerforums.com/forum/ ... ns.124939/
...a s ukázkou kompletní montáže tohohle Wolfboxu a od cca 8min. je tam (pro mě) důležitá zmínka o zapojení do fuseboxu a spotřebě:
https://www.youtube.com/watch?v=N2h996WxBK8
...což mě bohužel přivádí k dalšímu, v mym případě velkýmu problému co do připojení k 12V el. okruhu auta. Protože mám od začátku jako "must have" funkci parking módu a vlastně i 24/7 loopu, je jasný, že takový zrcátko s kamerkami musí bejt schopný nahrávat i při kompletně vypnutým elektrookruhu auta. No jo, jenže jak tuhle další elektroniku "uživit" z pouhý 1 autobaterie po dobu třeba 1+ týden odstavení auta na parkovišti, aniž by hrozilo riziko vybití celý autobaterie?! Pamatuju si, že jsme u starý i20 1.gen. zvládli vybít (tehdy takřka novou) Varta 55Ah baterii i jen tím, že jsme omylem nechali svítit jen jedno jediný interiérový světlo uvnitř po dobu cca 3 dní přes svátky..
Sice má i30 PDE trochu větší baterii, v našem případě 70Ah, i tak mně přijde nebezpečný nechat v parking modu tuhle elektroniku běžet delší dobu než víc jak cca 1-2 dny... Hledal jsem v detailních technickejch specifikacích k Wolfboxu G900, jakou má spotřebu. No, našel jsem dva parametry. Jeden uváděnej oficiálně ve vztahu k tomu kondenzátoru (nahrazujícího mini baterky) - ten byl 5,5V. V neoficiálních videích na Inetu se říkalo, že G900 má údajně 3-5A odběr, ale bohužel neuvedli, v jakym stavu (asi plně zapnuto) a jestli při těch 5,5V, anebo při 12V... Hm, když si to velmi zhruba přepočtu na spotřebu ve wattech, vyjde mně teda docela dost: 16,5W - 27,5W (pokud bylo myšleno při 5,5V), anebo dokonce až 36W-60W (pokud při 12V) I když by člověk mohl manuálně, pro snížení spotřeby při nahrávání, deaktivovat v zrcátku třebas zadní kamerku nebo snížit rozlišení nahrávky ze 4K/2K na fullHD-1080p, případně zapnout nějakej speciální low režim (viz zmínka v Aj recenzi shora), stejně jde o mnohem větší spotřebu, než by baterie auta utáhla 1+ týden. A to i když G900 už má zjevně nějaký detekční režim stavu autobaterie při dokoupení příslušnýho hardware kitu pro parkovací mód.
https://www.reddit.com/r/dashcams/comme ... ?rdt=62568
„Shouldn't drain your battery if using a "switched" power source/port, or wire the cam in using the appropriate hardwIre kit... These hardwIre kits are usually used when one wants "parking mode" enabled. Power port (or cig lighter plugs) on some older vehicle's have constant power so would need to manually disconnect dash cam power if used“
https://www.jlwranglerforums.com/forum/ ... ns.124939/
"The system also monitors battery levels so it does not drain the battery so the Jeep will not start. That's a big bonus. The camera does a Timelapse mode when the Jeep is off"
https://www.drive.com.au/caradvice/will ... y-battery/
"A dash cam hardware kit regulates the power to avoid draining the battery in Parking Mode. Some dash cams offer the additional safeguard of a low-voltage cutoff, so they automatically shut down if the car's battery is running low"
https://www.optimabatteries.com/experie ... -a-battery
"Dash cam by itself could then be operating at a factor of at least 10x greater energy consumption, than what we would suggest would be a typical key-off load... Typical dash cams with a dynamic range of features require 0.25 to 0.45 amps to power up... So here's the real math you can depend on, based on the dash cam company admitting their units consume 0.25 to 0.45Ah. If your vehicle conservatively already has a key off load of 50 milliamps (.050Ah) and you add in another 0.25 to 0.45Ah, you are now looking at a total draw of 0.3 to 0.5Ah. If your vehicle has a 48Ah battery and it is drawing between 0.30 and 0.50Ah as it sits, it will consume between 7.2 and 12Ah of energy each day. If you go on vacation and leave your vehicle parked at the airport with a fully-charged battery, it will be completely discharged within a week (48Ah/7.2Ah per day) and perhaps as quickly as four days (48Ah/12Ah per day). "
No, zjevně téma, který výrobci dash kamer dost zamlčujou a zamlžujou
Samozřejmě jsou na netu doporučení jako dokoupit a domontovat druhou záložní autobaterii, třeba i nějakou odlehčenou Antigravity ATX30-HD 970CCA (i když ty lithiový zas nemaj tak velkou kapacitu v Ah jako originální olověný, nejvíc snad tahle https://www.ebay.com/itm/224697319855 ). Jenže přijde mně to jako špatná, overkill a nákladná cesta, nehledě na problém, jak zajistit, aby se dala při jízdě i tahle druhá baterie dobít. Někdo doporučuje dobíjet záložní autobaterii separátně při zaparkování auta. Napojovat 2 baterie na 1 alternátor asi není úplně rozumný při existenci dnešních "smart alternátorů" ? Minimálně jeden uživatel na tomhle fóru to kdysi trošku řešil, resp. chtěl řešit, viz tady:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ie#p644232
Pak ještě větší a nákladnější zběsilost v podobě nějakých solárně nabíjitelných článků pro separátní baterii do auta, ale do toho bych fakt nešel. Už jsem něco takovýho viděl na střechách drahých porsche panamera a samozřejmě karavanech, ale pro jinou klientelu, že Nehledě na to, že místo, kde povětšinou parkuju, je vytočený na sever nebo severovýchod, tj. určitě ne s dostatečným množstvím slunečního světla pro spolehlivý dobíjení.
Jak tenhle problém majitelé luxusnějších aut ve světě řeší? No, u plugin hybridů to asi řeší v garáži dobíjením ze zásuvky, že. Ale i když taky mám (podzemní) garáž, není uzavřená, neparkuju v ní a nemám v ní (zatím) ani el.zásuvku.. Možná používají větší powerbanku s 12V výstupem?
Jsem fakt jedinej, kterej auto se zaplou dash cam nechává odstavený třeba na 1 tejden a až pak s ním jede x set kilometrů ?!
Pamatuju si, jak si jeden můj kolega s osmiválcovým AMG medvědem (nebyl to hybrid) postěžovával, že auto je sice pěkné a pohodlné, ale že ho musí nechávat dobíjet v garáži ze zásuvky nejpozdějš po 4-5týdnech. Holt neblahej důsledek šílený moderní elektroniky v přecpanejch autech...............
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Buď ten hardwire kit, co hlídá napětí a při poklesu pod kritickou mez kameru prostě odpojí, takže máš zajištěno, že nastartuješ, i když auto déle stojí. Nebo jsem ještě někde viděl mezi něj a kameru připojenou powerbanku, která se za jízdy dobíjela a při stání živila kameru.
Na tohohle chlápka už jsi možná narazil, tady rozebírá rozdíly: https://www.youtube.com/watch?v=4gH0i07mSJ4 - Dedicated Dashcam Batteries vs. Portable USB Battery Packs
A tady jsou jeho doporučované: https://www.youtube.com/watch?v=5jwbHfT-7Co - Top 3 Dashcam Battery Packs for Parking Recording
Na tohohle chlápka už jsi možná narazil, tady rozebírá rozdíly: https://www.youtube.com/watch?v=4gH0i07mSJ4 - Dedicated Dashcam Batteries vs. Portable USB Battery Packs
A tady jsou jeho doporučované: https://www.youtube.com/watch?v=5jwbHfT-7Co - Top 3 Dashcam Battery Packs for Parking Recording
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Díky za odkazy, postupně to pročítám Po pravdě jsem původně ani netušil, že něco takovýho existuje Jenže jak tak pročítám další a další reviews k těmhle battery packům a k montážím do aut, mám z toho dost smíšený pocity. Navíc mně přijde, že se celý proces pořád jen dál a dál zesložiťuje.
Na jednu stranu by bylo super mít takovou baterii, která je "předsazená" před olověnou autobaterií a fakt by dokázala zabránit nebezpečnýmu vybití olověný autobaterie díky nonstop spotřebě kamerky. Na druhou stranu je tam řada nevýhod a nedořešených otazníků.
Nevýhody:
- většina battery packů nemá víc, než max. cca 7-10% kapacity (standardní) olověný autobaterie, a to jsou ještě ty lepší z nich. Chápu že to je např. kvůli menším rozměrům a váze. Battery packy s 10.000mAh (10Ah) jsou ten ty nejlepší z nejlepších.. To s sebou nese jako důsledek umožnění běhu pouze cca 10+h, max. 24hod. kamery v parking modu, což fakt není moc
- vzhledem k předpokládaný životnosti battery packu (asi ne víc než cca 3-5let) jde o docela vysokou pořizovací cenu (250-350USD). Když si to srovnám třebas se svými malými olověnými bateriemi do staré UPSky Opti PS-1000B (700W), tam jedna stojí míň jak 1,8tis. Kč a vydrží 6-10let podle podtypu a užívání... Na druhou stranu opakovaný dokupování battery packů třeba jednou za 3 roky je pořád mnohem levnější záležitost než třeba pravidelný placení nájemnýho za parkovací stání v garáži, že
- u většiny battery packů se uvádí, že mají min. provozní teplotu jen do -10°C, při probíhajícím nabíjení dokonce jen 0°C, což je pro naše nahodilý přesuny na Šumavu docela málo.. Holt důsledek faktu, že v principu nejde o olověný, ale Li baterie, který obzvlášť nemají teploty pod bodem mrazu rády (i když ani olověný v tom nejsou supermany),
- nabíjecí proud je u BlackBoxMyCar údajně 9-10A; to není moc ani málo, volný jističe v i30 PDE bych na to i v interiérovym fuseboxu měl. Ale i tak je prý zapotřebí ujet min. ideálně 40-50min. s autem na to, aby se podařilo batterypack kompletně dobít. Což v mém případě by někdy postačovalo, ale při jízdách po městě občas ne..
Nezodpovězený technic. problémy:
- když dojde při dlouhodobějším odstavení auta k vybití batterypacku a vzhledem k tomu, že i battery pack má (logicky) obsaženou ochranu proti vybití autobaterie, jde nastavit cosi jako přesměrování/přemostění na autobaterii při vybití batterypacku pro max. prodloužení doby funkčnosti camerky v parking modu? Obávám se, že něco takovýho neexistuje. I když (např.) Wolfbox G930 obsahuje instalační kit, který má zabránit "drainu" z autobaterie při poklesu napětí v autobaterii pod cca 11,6V, asi nejde kombinací G930 a batterypacku docílit jakýsi duální ochrany/v sérii za sebou před vybitím. Takže na jednu stranu předsazením (sebelepšího) battery packu před kamerku se sice může autobaterie před vybitím ochránit, ale protože má sám battery pack jen zlomek kapacity autobaterie a kamerka (asi?) nedokáže běžet z kapacity jak batterypacku, tak autobaterie, tak se vlastně max. doba běhu kamerky zkrátí Teda pokud v batterypacku neexistuje nějaká hodně speciál.funkce "bypass" nebo tak něco, co by umožnilo kamerce po vybití batterypacku plynule přejít na odběr z autobaterie.
Ale je to hodně o autoelektrikařině, tak mně třebas pořád něco uniká.
Na jednu stranu by bylo super mít takovou baterii, která je "předsazená" před olověnou autobaterií a fakt by dokázala zabránit nebezpečnýmu vybití olověný autobaterie díky nonstop spotřebě kamerky. Na druhou stranu je tam řada nevýhod a nedořešených otazníků.
Nevýhody:
- většina battery packů nemá víc, než max. cca 7-10% kapacity (standardní) olověný autobaterie, a to jsou ještě ty lepší z nich. Chápu že to je např. kvůli menším rozměrům a váze. Battery packy s 10.000mAh (10Ah) jsou ten ty nejlepší z nejlepších.. To s sebou nese jako důsledek umožnění běhu pouze cca 10+h, max. 24hod. kamery v parking modu, což fakt není moc
- vzhledem k předpokládaný životnosti battery packu (asi ne víc než cca 3-5let) jde o docela vysokou pořizovací cenu (250-350USD). Když si to srovnám třebas se svými malými olověnými bateriemi do staré UPSky Opti PS-1000B (700W), tam jedna stojí míň jak 1,8tis. Kč a vydrží 6-10let podle podtypu a užívání... Na druhou stranu opakovaný dokupování battery packů třeba jednou za 3 roky je pořád mnohem levnější záležitost než třeba pravidelný placení nájemnýho za parkovací stání v garáži, že
- u většiny battery packů se uvádí, že mají min. provozní teplotu jen do -10°C, při probíhajícím nabíjení dokonce jen 0°C, což je pro naše nahodilý přesuny na Šumavu docela málo.. Holt důsledek faktu, že v principu nejde o olověný, ale Li baterie, který obzvlášť nemají teploty pod bodem mrazu rády (i když ani olověný v tom nejsou supermany),
- nabíjecí proud je u BlackBoxMyCar údajně 9-10A; to není moc ani málo, volný jističe v i30 PDE bych na to i v interiérovym fuseboxu měl. Ale i tak je prý zapotřebí ujet min. ideálně 40-50min. s autem na to, aby se podařilo batterypack kompletně dobít. Což v mém případě by někdy postačovalo, ale při jízdách po městě občas ne..
Nezodpovězený technic. problémy:
- když dojde při dlouhodobějším odstavení auta k vybití batterypacku a vzhledem k tomu, že i battery pack má (logicky) obsaženou ochranu proti vybití autobaterie, jde nastavit cosi jako přesměrování/přemostění na autobaterii při vybití batterypacku pro max. prodloužení doby funkčnosti camerky v parking modu? Obávám se, že něco takovýho neexistuje. I když (např.) Wolfbox G930 obsahuje instalační kit, který má zabránit "drainu" z autobaterie při poklesu napětí v autobaterii pod cca 11,6V, asi nejde kombinací G930 a batterypacku docílit jakýsi duální ochrany/v sérii za sebou před vybitím. Takže na jednu stranu předsazením (sebelepšího) battery packu před kamerku se sice může autobaterie před vybitím ochránit, ale protože má sám battery pack jen zlomek kapacity autobaterie a kamerka (asi?) nedokáže běžet z kapacity jak batterypacku, tak autobaterie, tak se vlastně max. doba běhu kamerky zkrátí Teda pokud v batterypacku neexistuje nějaká hodně speciál.funkce "bypass" nebo tak něco, co by umožnilo kamerce po vybití batterypacku plynule přejít na odběr z autobaterie.
Ale je to hodně o autoelektrikařině, tak mně třebas pořád něco uniká.
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
Procti si fora lidi co si predelavaji stare dodavky na bydliky (treba na FB skupina spani v aute) - ti vesmes resi paralelni baterie, dobijeni ze solaru apod. Bud ti s tim pomuze elektrotechnik (prepinani zdroju dle napeti neni az tak slozite) nebo muzes kupovat hotove moduly - ty resi nabijeni druhe baterie i s pripadnym mixem solaru. Kazdopadne je spis otazka kolik hodin opravdu potrebujes nahravat v kombinaci maximalni velikosti zaznamu na karte a do jak velkeho kapacitniho reseni tedy chces jit. Aspon v i30 kombi mam za rezervou mista aspon na 3 baterky ale nedava mi to smysl a to uz jsi asi i sam pochopil.
A jak to resi majitele drahych aut? zaparkuji uprostred 2 parkovacich mist /
A jak to resi majitele drahych aut? zaparkuji uprostred 2 parkovacich mist /
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: hybrid kombinace cam+zpět.zrcátka nebo cam+navigace -existuje kvalitní?
vypadá to, že kdo si chce do obyč. auta (ne karavanu apod.) pořídit reálně funkční autokameru s parking módem na víc jak 24-48hod., bude si muset pěkně zainvestovat (nejen do druhý lithiový baterie schopný ustát obrovský množství opakovaných vybíjecích cyklů až na dno), ale taky projít docela slušnou elektrikařinou..
Trochu jsem si vyhledal u Dr.googla články o "split chargers"
https://www.12voltplanet.co.uk/split-charging.html
https://www.winchmax.co.uk/product/dual ... ry-system/
Tady se pyšní i výrobkem od Renogy, který má být údajně kompatibilní i se "smart alternátory" v autech vyrobených cca po r. 2015...
https://www.thevanconversion.com/post/a ... conversion
Určitě je toho víc, ale na českých webech toho moc nenacházím. Ani na webech specializujících se na karavany Spíš jen na zahraničních webech...
Trochu jsem si vyhledal u Dr.googla články o "split chargers"
https://www.12voltplanet.co.uk/split-charging.html
https://www.winchmax.co.uk/product/dual ... ry-system/
Tady se pyšní i výrobkem od Renogy, který má být údajně kompatibilní i se "smart alternátory" v autech vyrobených cca po r. 2015...
https://www.thevanconversion.com/post/a ... conversion
Určitě je toho víc, ale na českých webech toho moc nenacházím. Ani na webech specializujících se na karavany Spíš jen na zahraničních webech...