Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Co hněvat, právě proto existuje tolik modelů aby si každý vybral svoje i když po té zase dost krátké kapotě druhé generace i30 to změna je. Teď vidím i kapotu a to sedím v nejnižší poloze nejsem si jistý, jestli náhodou není z hliníku. Ještě jsem se nedostal k tomu to zkusit, ale je lehčí než na i30 a krásně lehce se otevírá. To jsem až koukal teda.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
tak u francuzskych aut predna kapota lahka byt musi, pretoze sa furt dviha pri poruchach
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Georgeisin
- **
- Příspěvky: 116
- Registrován: 26 říj 2022, 18:38
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Já měl Citroena Spacetourer 1.2 96 KW 5 let a neměl ani jednu poruchu. Fakt. Vymínil jsem si v servisu výměnu řemenu, preventivně, autu nic nebylo. Přijde mi to jako skvělá bilance. Možná se to s nimi táhne historicky, špatná pověst. Realita je ovšem jiná, tedy alespoň u mě.
Což se Sonátou už jsem si zažil své, světla viz. moje vlákno. Teď zase nefungují zadní mlhovky, už na to ale kašlu. Za rok a kus 5xH7. Praskají jak na pásu.
U Ceedu zase nešly otevírat týden dva zadní dveře v těch mrazech, pár měsíců staré auto. Už jsem se objednal do servisu, ale najednou to povolilo. To se mi u Citrona nikdy nestalo.
Lak na Ceedu taky stojí za prd.
Takže každá značka má svoje temný komnaty. Za mě jich nejvíc měl koncern, proto už nikdy více auto od nich.
Což se Sonátou už jsem si zažil své, světla viz. moje vlákno. Teď zase nefungují zadní mlhovky, už na to ale kašlu. Za rok a kus 5xH7. Praskají jak na pásu.
U Ceedu zase nešly otevírat týden dva zadní dveře v těch mrazech, pár měsíců staré auto. Už jsem se objednal do servisu, ale najednou to povolilo. To se mi u Citrona nikdy nestalo.
Lak na Ceedu taky stojí za prd.
Takže každá značka má svoje temný komnaty. Za mě jich nejvíc měl koncern, proto už nikdy více auto od nich.
Hyundai Sonata 2.0 121 KW, 2010
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Čiže podľa Mexicanovej teorie auta co maju v predu plynove vzpery su na tom najhorsie?
- Georgeisin
- **
- Příspěvky: 116
- Registrován: 26 říj 2022, 18:38
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
To sedí, Sonáta má plynovou vzpěru .
Hyundai Sonata 2.0 121 KW, 2010
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Mexican: No uvidíme jaké budou zkušenosti. i30 měla těžkou kapotu a 2x měnili tyč řízení, půlku věcí na přední nápravě a nějakou výztuhu pod palubkou, než se přišlo na to co je za závadu. Ale aspoň v Hyundai servisu nemusí mechanici do posilovny
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Niektore motory mali v minulosti veľa problémov,ktoré časom vychytali no povesť ide s nimi.Georgeisin píše: ↑30 led 2024, 08:27 Já měl Citroena Spacetourer 1.2 96 KW 5 let a neměl ani jednu poruchu. Fakt. Vymínil jsem si v servisu výměnu řemenu, preventivně, autu nic nebylo. Přijde mi to jako skvělá bilance. Možná se to s nimi táhne historicky, špatná pověst. Realita je ovšem jiná, tedy alespoň u mě.
Což se Sonátou už jsem si zažil své, světla viz. moje vlákno. Teď zase nefungují zadní mlhovky, už na to ale kašlu. Za rok a kus 5xH7. Praskají jak na pásu.
U Ceedu zase nešly otevírat týden dva zadní dveře v těch mrazech, pár měsíců staré auto. Už jsem se objednal do servisu, ale najednou to povolilo. To se mi u Citrona nikdy nestalo.
Lak na Ceedu taky stojí za prd.
Takže každá značka má svoje temný komnaty. Za mě jich nejvíc měl koncern, proto už nikdy více auto od nich.
Vďaka tomu sa dajú výhodne kúpiť.Takto v minulosti trpela aj posledná Laguna od Renaultu.Potom radšej zmenili názov.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Ani to ale prodejnosti nepomohlo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Ono je to napriec znackami +/- to iste.
Nieco sa podari, nieco nie. Na nieco sa pride pocas vyvoja, na nieco pocas vyroby a nieco odhali az samotny zakaznik.
Ked mi ukradli Ovcu 2, kupil som Lagunu 2 s motorom 1,9dCi. Dovoz z FR a mala nabehane podla odometra 290.000. V onej dobe sa stacalo vsetko cize realne to mohlo byt 2x viac. Interier bol uz osuchany nakolko posledny rok auto sluzilo ako prevoz stavebneho materialu. Nikde ma nenechalo, malo svoje muchy ako startovacia karta, citacka karty, mechanizmus stahovania okien ale motoricky islo ako hodinky.
Mal som siber a ked sa upchala odtokova hadicka v prednych podblatnikoch tak som mal vytopeny inteier, auto trubilo a davalo vediet, ze nieco nieje v poriadku. Co sa dalo som si porobil sam, lebo tu 90% mechanikov nic ine okrem FauVeee a ich prestrojenych kamosov nevedeli alebo nechceli riesit.
Za mna Laguna 2 pohoda a Laguna 3 bola o dost lepsia. Stastie? Nahoda? Fakt alebo fikcia?
Nieco sa podari, nieco nie. Na nieco sa pride pocas vyvoja, na nieco pocas vyroby a nieco odhali az samotny zakaznik.
Ked mi ukradli Ovcu 2, kupil som Lagunu 2 s motorom 1,9dCi. Dovoz z FR a mala nabehane podla odometra 290.000. V onej dobe sa stacalo vsetko cize realne to mohlo byt 2x viac. Interier bol uz osuchany nakolko posledny rok auto sluzilo ako prevoz stavebneho materialu. Nikde ma nenechalo, malo svoje muchy ako startovacia karta, citacka karty, mechanizmus stahovania okien ale motoricky islo ako hodinky.
Mal som siber a ked sa upchala odtokova hadicka v prednych podblatnikoch tak som mal vytopeny inteier, auto trubilo a davalo vediet, ze nieco nieje v poriadku. Co sa dalo som si porobil sam, lebo tu 90% mechanikov nic ine okrem FauVeee a ich prestrojenych kamosov nevedeli alebo nechceli riesit.
Za mna Laguna 2 pohoda a Laguna 3 bola o dost lepsia. Stastie? Nahoda? Fakt alebo fikcia?
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Tak na přání přidám po určité době zhodnocení, zkušenosti a spokojenost. Design nebudu rozvádět, ten ja na každém. Výbavu asi také nemá cenu porovnávat, jelikož je rozdíl mezi auty skoro 8 let. Případně mohu nějaké dotazy k výbavě zodpovědět.
Začnu asi od pohonu. Rozdíly byly 1.6 CRDi 81 kW šesti rychlostní manuál VS 1.5 BlueHDi 96kW osmi rychlostní automat. Co se týče zvukového projevu, tak jsou oba motory tak cca stejné. Po nastartování jdou lehce slyšet že to je nafta, během jízdy o naftovém projevu moc nejde vědět. Peugeot je svižnější a pružnější, bude k tomu přispívat o něco vyšší výkon a také automatická převodovka. Která si pořadí klidně o více stupňů, kdežto u manuálu má člověk tendenci to tahat na stejném převodovém stupni. Převodovka řadí hladce, žádné kopání jako o dvouspojky. Přeřazení do čtvrtého stupně jde cítit, potom už o něm skoro ani nevíte. Nejčastěji jezdím na režim Normal, který nějak nepodtáčí zbytečně motor. Snaží se držet motor v rozmezí 1400 - 2000 otáček, potom řadí.
V obci kolem 50 km/h se jezdí na pětku s nějakými 1500 otáčky. Okresky do 90 km/h znamenají jízdu na sedmičku s nějakými 1700 otáčkami. Výš se řadí osmička. Při dálniční 130 to točí cca 2000 otáček. Hyundai tady měl kolem 2300 otáček tuším. Jediné s čím má převodovka trošku problém je, když se zpomaluje k obci a je tam zařazena šestka. Nechci se mi ji moc podřadit na pětku a je schopna nechat motor točit na 1200 otáček. Je potřeba nechat spadnout rychlost na 49 km/h a potom tam dá pětku a tu klidně nechá i na 56 km/h.
Auto mám na 17 kolech, větší 18 se dávají na GT linu. Upřímně jsem za ty 17 rád. Je to tak akorát tvrdé a auto sedí jak přilepené k silnici. Hyundai jsem měl na 16, které byly o kousek komfortnější, ale auto tak dobře nesedělo.
Co se týče spotřeby (vždy měřeno dle dotankování do plna přes Sprintmonitor), tak dlouhodobá spotřeba u i30 byla 4,96 (za celou dobu co jsem ji měl). 308 mám zatím na spotřebě 4,92, ale s každým tankováním mi to klesá. Přes léto jsem teď na průměrných 4,7. Pro příklad jednu z cest co jezdím pravidelně Brno - Znojmo (v obou směrech, část je dálnice 120-130 km/h na tempomat a část okreska 90 - 100 km/h) se dá bez nějakého omezování jet za 4,1 litru na 100 km. Po městě téměr nejezdím, nejkratší trasy mám cca 15 km, a hlavně jezdím dálnice. Takže v podstatě se se studeným autem nikde neskáče. Motor je pořád poměrně surový, pamatuji že u i30 spotřeba trošku klesla ještě kolem 30 tisíc km. Tak jsem zvědavý tady, zda dojde ke změně.
Nějaké vnímání prostoru. Pokud jsem správně dohledal rozměry, tak 308 je o 15 centimetrů delší, je také širší a nižší. Kufr je u ní delší a hlubší. Má lépe využitý prostor než měla i30. U které byla roletka zbytečně nízko. Rozhodně lépe se mi převáží uvnitř jízdní kolo i výstroj na hokej. Hodně oceňuji dělení sedaček 40/20/40. To mi přijde mnohem lepší něž nějaký středový tunel. Na zadních sedačkách zvlášť na nohy ale bylo více místa u i30. Otázka je, jak to je ve srovnání s aktuální generací i30. Ta toho místa měla také o něco méně než druhá generace. Při porovnání od oka bych řekl že vychází místo na nohy u 308 a aktuální generace i30 stejně. Na předních sedačkách s místem problém nemám. Stísněně se necítím, ač prostě v i30 bylo více místa. Tady je širší středový tunel. Sedačky jsou u 308 pohodlné, s dobrým bočním vedením (nejde o sedačky ze základní verze). Volant byl ze začátku trošku nezvyk. Menší a níže u kolen. Sedí se zde celkově jinak. Ale rychle jsem si zvyknul a začalo se mi tohle řešení líbit. Když jsem přesednul do Superbu, tak jsem měl potom pocit, že mám místo volantu kormidlo na loď . Snad jediná výtka jde k výhledu z auta, co se týče směrem pod zpětné zrcátko. Jak je auto celkově nižší, tak místa nad hlavou není tolik jako v i30 a občas je potřeba se jakoby dívat pod zrcátko. Typicky když se jedná o nějakou prudkou zatáčku, která se začíná stáčet. Ale není to nic hrozného. Naopak oceňují, že digitální přístrojový štít před řidičem je schovaný v kapličce a je tak krytý před ostrým slunečním světlem, kdy by na něm toho moc vidět nešlo.
Co bych naopak vytknul, tak jsou některá francouzská řešení uchycení rezervního kola (které je potřeba dokoupit), tak na to jsem musel otevřít návod. Když je člověk zvyknutý na klasický šroub s matkou, tak tady nepochodí . Další věc se týká spíše servisu. Výměna olejového a vzduchového filtru tady není tak snadná. Musí se rozpojit nějaké vzduchové hadice, aby se člověk k tomu dostal. Naopak oceňuji, že už se upustilo od aktivních ventilků na kolech. Ač jsem za celou dobu s nimi u i30 neměl problémy, ale i tak
Na závěr snad ještě k jízdním asistentům. Trošku mi vadí hlídáním únavy, které se občas ozve - zvlášť na rovné D2. Na dálnicích, která není tak rovná, tak problém není a o tomto systému ani nevíte. Na okreskách se neozval ani jednou. Výhodou je, že je možné nakonfigurovat vypnutí různých asistentů na podržení tlačítka. Takže jich jde vypnout jedním podržením více zároveň (např. Start-stop, hlídání v jízdních pruzích a hlídání únavy).
Celkově k zhodnocení… když zhodnotím výbavu, pořizovací cenu, užitkovou hodnotu, i nějaké mouchy, tak bych do 308 šel znovu. Myslím, že v současné době nemá moc konkurenci. Koncern až nesmyslně drahý (Octavie, Golf, Leon). Astra je stejné auto (co se týče techniky), ale mě se ten interiér prostě absolutně nelíbí. A pokud chce člověk kombík s naftou v nižší střední třídě, tak víc už nemá moc z čeho vybírat. Na dálniční ježdění a dlouhé trasy se mi prostě pořád ukazuje, že nafta dává největší smysl.
Začnu asi od pohonu. Rozdíly byly 1.6 CRDi 81 kW šesti rychlostní manuál VS 1.5 BlueHDi 96kW osmi rychlostní automat. Co se týče zvukového projevu, tak jsou oba motory tak cca stejné. Po nastartování jdou lehce slyšet že to je nafta, během jízdy o naftovém projevu moc nejde vědět. Peugeot je svižnější a pružnější, bude k tomu přispívat o něco vyšší výkon a také automatická převodovka. Která si pořadí klidně o více stupňů, kdežto u manuálu má člověk tendenci to tahat na stejném převodovém stupni. Převodovka řadí hladce, žádné kopání jako o dvouspojky. Přeřazení do čtvrtého stupně jde cítit, potom už o něm skoro ani nevíte. Nejčastěji jezdím na režim Normal, který nějak nepodtáčí zbytečně motor. Snaží se držet motor v rozmezí 1400 - 2000 otáček, potom řadí.
V obci kolem 50 km/h se jezdí na pětku s nějakými 1500 otáčky. Okresky do 90 km/h znamenají jízdu na sedmičku s nějakými 1700 otáčkami. Výš se řadí osmička. Při dálniční 130 to točí cca 2000 otáček. Hyundai tady měl kolem 2300 otáček tuším. Jediné s čím má převodovka trošku problém je, když se zpomaluje k obci a je tam zařazena šestka. Nechci se mi ji moc podřadit na pětku a je schopna nechat motor točit na 1200 otáček. Je potřeba nechat spadnout rychlost na 49 km/h a potom tam dá pětku a tu klidně nechá i na 56 km/h.
Auto mám na 17 kolech, větší 18 se dávají na GT linu. Upřímně jsem za ty 17 rád. Je to tak akorát tvrdé a auto sedí jak přilepené k silnici. Hyundai jsem měl na 16, které byly o kousek komfortnější, ale auto tak dobře nesedělo.
Co se týče spotřeby (vždy měřeno dle dotankování do plna přes Sprintmonitor), tak dlouhodobá spotřeba u i30 byla 4,96 (za celou dobu co jsem ji měl). 308 mám zatím na spotřebě 4,92, ale s každým tankováním mi to klesá. Přes léto jsem teď na průměrných 4,7. Pro příklad jednu z cest co jezdím pravidelně Brno - Znojmo (v obou směrech, část je dálnice 120-130 km/h na tempomat a část okreska 90 - 100 km/h) se dá bez nějakého omezování jet za 4,1 litru na 100 km. Po městě téměr nejezdím, nejkratší trasy mám cca 15 km, a hlavně jezdím dálnice. Takže v podstatě se se studeným autem nikde neskáče. Motor je pořád poměrně surový, pamatuji že u i30 spotřeba trošku klesla ještě kolem 30 tisíc km. Tak jsem zvědavý tady, zda dojde ke změně.
Nějaké vnímání prostoru. Pokud jsem správně dohledal rozměry, tak 308 je o 15 centimetrů delší, je také širší a nižší. Kufr je u ní delší a hlubší. Má lépe využitý prostor než měla i30. U které byla roletka zbytečně nízko. Rozhodně lépe se mi převáží uvnitř jízdní kolo i výstroj na hokej. Hodně oceňuji dělení sedaček 40/20/40. To mi přijde mnohem lepší něž nějaký středový tunel. Na zadních sedačkách zvlášť na nohy ale bylo více místa u i30. Otázka je, jak to je ve srovnání s aktuální generací i30. Ta toho místa měla také o něco méně než druhá generace. Při porovnání od oka bych řekl že vychází místo na nohy u 308 a aktuální generace i30 stejně. Na předních sedačkách s místem problém nemám. Stísněně se necítím, ač prostě v i30 bylo více místa. Tady je širší středový tunel. Sedačky jsou u 308 pohodlné, s dobrým bočním vedením (nejde o sedačky ze základní verze). Volant byl ze začátku trošku nezvyk. Menší a níže u kolen. Sedí se zde celkově jinak. Ale rychle jsem si zvyknul a začalo se mi tohle řešení líbit. Když jsem přesednul do Superbu, tak jsem měl potom pocit, že mám místo volantu kormidlo na loď . Snad jediná výtka jde k výhledu z auta, co se týče směrem pod zpětné zrcátko. Jak je auto celkově nižší, tak místa nad hlavou není tolik jako v i30 a občas je potřeba se jakoby dívat pod zrcátko. Typicky když se jedná o nějakou prudkou zatáčku, která se začíná stáčet. Ale není to nic hrozného. Naopak oceňují, že digitální přístrojový štít před řidičem je schovaný v kapličce a je tak krytý před ostrým slunečním světlem, kdy by na něm toho moc vidět nešlo.
Co bych naopak vytknul, tak jsou některá francouzská řešení uchycení rezervního kola (které je potřeba dokoupit), tak na to jsem musel otevřít návod. Když je člověk zvyknutý na klasický šroub s matkou, tak tady nepochodí . Další věc se týká spíše servisu. Výměna olejového a vzduchového filtru tady není tak snadná. Musí se rozpojit nějaké vzduchové hadice, aby se člověk k tomu dostal. Naopak oceňuji, že už se upustilo od aktivních ventilků na kolech. Ač jsem za celou dobu s nimi u i30 neměl problémy, ale i tak
Na závěr snad ještě k jízdním asistentům. Trošku mi vadí hlídáním únavy, které se občas ozve - zvlášť na rovné D2. Na dálnicích, která není tak rovná, tak problém není a o tomto systému ani nevíte. Na okreskách se neozval ani jednou. Výhodou je, že je možné nakonfigurovat vypnutí různých asistentů na podržení tlačítka. Takže jich jde vypnout jedním podržením více zároveň (např. Start-stop, hlídání v jízdních pruzích a hlídání únavy).
Celkově k zhodnocení… když zhodnotím výbavu, pořizovací cenu, užitkovou hodnotu, i nějaké mouchy, tak bych do 308 šel znovu. Myslím, že v současné době nemá moc konkurenci. Koncern až nesmyslně drahý (Octavie, Golf, Leon). Astra je stejné auto (co se týče techniky), ale mě se ten interiér prostě absolutně nelíbí. A pokud chce člověk kombík s naftou v nižší střední třídě, tak víc už nemá moc z čeho vybírat. Na dálniční ježdění a dlouhé trasy se mi prostě pořád ukazuje, že nafta dává největší smysl.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
P 308 a Astra sa objavujú stále častejšie.Dízel za rozumnú cenu a navrch automat nemá skoro konkurenciu.
Nech dobré a dlho slúži.
Nech dobré a dlho slúži.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
@Neo-Mike díky moc za rozsáhlý popis. Ze začátku jsem měl pár otázek, ale postupně jsi je téměř všechny zodpověděl
308-čka se i mně moc líbí, ale musím se někde v reálu podívat na ten prostor vzádu, to je jediná věc co mi vadí.
Na pár věcí bych se ještě ale zeptal:
- Pneu na těch 17" máš v rozměru 225/45? Na kolik je foukáš resp kolik máš předepsaný tlak? Jaké pneu tam Pegueot dává? Já mám i40, kupoval jsem ji na 18" (225/45), ale mně to teda přišlo dost tvrdé (byly tam pneumatiky Hankook s celkem tvrdou bočnicí). Na dálnici to bylo super, ale mně přišlo, že podvozek dost trpí, vyměnil jsem je za 17 (215/50).
- Astra má ten samý motor a tu samou převodovku? (aisin)
- Umí převovovka zařadit "neutrál" (nevím jestli se to nejmenuje volnoběžka).
- Co světla, jak jsi s nima spokojenej?
Hlavně ať ti teda autíčko slouží bez nehody a bez poruch.
308-čka se i mně moc líbí, ale musím se někde v reálu podívat na ten prostor vzádu, to je jediná věc co mi vadí.
Na pár věcí bych se ještě ale zeptal:
- Pneu na těch 17" máš v rozměru 225/45? Na kolik je foukáš resp kolik máš předepsaný tlak? Jaké pneu tam Pegueot dává? Já mám i40, kupoval jsem ji na 18" (225/45), ale mně to teda přišlo dost tvrdé (byly tam pneumatiky Hankook s celkem tvrdou bočnicí). Na dálnici to bylo super, ale mně přišlo, že podvozek dost trpí, vyměnil jsem je za 17 (215/50).
- Astra má ten samý motor a tu samou převodovku? (aisin)
- Umí převovovka zařadit "neutrál" (nevím jestli se to nejmenuje volnoběžka).
- Co světla, jak jsi s nima spokojenej?
Hlavně ať ti teda autíčko slouží bez nehody a bez poruch.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
A ještě jsem zapomněl na něco:
- co servis? ganračka stojí plus mínus asi stejně, co?
- po kolika km mají předepsanou výměnu oleje?
- vnímáš nějaký rozdíl v přístupu v servisu?
- co servis? ganračka stojí plus mínus asi stejně, co?
- po kolika km mají předepsanou výměnu oleje?
- vnímáš nějaký rozdíl v přístupu v servisu?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Díky díky, je pravda, že v poslední době mi přijde, že těch aut (jak Astra tak 308) jezdí víc a víc. Nebo jsem si jich začal víc všímat
Akorát co se pomalu začíná objevovat za info, tak na podzim by měl diesel v 308 údajně skončit (co se týče zadávání nových aut do výroby) Zda zůstane v nabídce u Astry ale netuším.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Mě přijde 308 zajímavá z pohledu dieselu pod kapotou. U toho benzínu 1,2 jsou známé některé problémy. Které se pořád vylepšují a odstraňují - teď někdy mělo dojít k další iteraci toho motoru. Tak těžko soudit. Ale v benzínu bych šel asi jiným směrem.patriknet píše: ↑12 čer 2024, 20:48 @Neo-Mike díky moc za rozsáhlý popis. Ze začátku jsem měl pár otázek, ale postupně jsi je téměř všechny zodpověděl
308-čka se i mně moc líbí, ale musím se někde v reálu podívat na ten prostor vzádu, to je jediná věc co mi vadí.
Na pár věcí bych se ještě ale zeptal:
- Pneu na těch 17" máš v rozměru 225/45? Na kolik je foukáš resp kolik máš předepsaný tlak? Jaké pneu tam Pegueot dává? Já mám i40, kupoval jsem ji na 18" (225/45), ale mně to teda přišlo dost tvrdé (byly tam pneumatiky Hankook s celkem tvrdou bočnicí). Na dálnici to bylo super, ale mně přišlo, že podvozek dost trpí, vyměnil jsem je za 17 (215/50).
- Astra má ten samý motor a tu samou převodovku? (aisin)
- Umí převovovka zařadit "neutrál" (nevím jestli se to nejmenuje volnoběžka).
- Co světla, jak jsi s nima spokojenej?
Hlavně ať ti teda autíčko slouží bez nehody a bez poruch.
- Ano, 17 mají pneu 224/45 94V. Z výroby tam jsou Michelin Primacy 4 S1. Předepsaný běžný tlak je 2,4. S tím že na zadku se dá jít, mám pocit, až na 3,1 při plné zátěži. Ale to si nedokážu nějak představit. Jeden čas jsem jezdil na 2,2 a potom jsem to přifoukl na těch 2,4 a nějak nepozoruji zásadní rozdíl v tvrdosti. Ten podvozek se chová odlišně od i30. Na malých nerovnostech si tak pluje, řekl bych tak francouzsky se houpe. Ale přitom to auto sedí. Na rozbité cestě už potom vnímáš nerovnosti více ale není to nekomfortní pořád. Ty gumy přeci jenomtlumí o něco méně než na i30 se 16 na profilu 205/55.
- Ano, Astra je po technické stránce stejná jako Peugeot. Patří teď obě značky pod Stellantis. Všimneš si, že Astra má třeba ovládání převodovky, loketní opěrku, vnější zpětná zrcátka a další věci stejné jako 308. Motor i převodovka jsou stejné. Naladění podvozku mají obě auta trošku jinak. A potom největší rozdíl je v koncepci interiéru.
- Ano, převodovka si vyřazuje na volnoběch. Ale netuším podle jakého algoritmu se to děje. Protože někdy tam nechá rychlost, jindy vyřadí. Naopak u DSG u Passatu mi to vyřazovalo skoro pokaždé. Přijde mi, jako by nějak ještě počítala s daty z navigace, rychlostní limity atd... Třeba na dálnici mi poměrně často vyřazuje. Ale to ber hodně s odstupem, to je jenom moje domněnka, nevím zda tam může být až tak složitý algoritmus.
- Já tam mám ty základní LED světla, tedy ne Matrixy. Po zakoupení jsem je musel nechat o něco zvednout, protože moc do dálky nesvítily. Ale teď jsem už spokojený. Svítí hezky, nemůžu si stěžovat. Mezi potkávacími a dálkovými nejde vidět přechod a stíny (je to jedno světlo slité dohromady).
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW