patriknet píše: ↑12 čer 2024, 20:52
A ještě jsem zapomněl na něco:
- co servis? ganračka stojí plus mínus asi stejně, co?
- po kolika km mají předepsanou výměnu oleje?
- vnímáš nějaký rozdíl v přístupu v servisu?
Servis zatím nemůžu moc posoudit. Zatím jsem ho využil akorát když mi přezouvali pneumatiky. Tak do dvou měsíců mě bude čekat první výměna oleje po 15 tisících (měním vždy po 15 tisících bez ohledu co předepisuje výrobce), tak to budu mít nějaké větší zkušenosti. Ale všeobecně neočekávám nějaké větší rozdíly oproti ceně garančky na i30. Možná největší rozdíl v ceně bude dělat, že i30 se servisovala v Brně, 308 se bude servisovat u dealera v menším městě a tak by mohl být rozdíl v hodinové sazbě.
Výměna oleje je dle výrobce po 30 tisících. Výměna oleje v automatu předepsána není, ale je doporučena po 60 tisících.
Těžko posoudit zatím. Jak jsem psal i30 jezdila k velkému servisu v Brně, kde byly delší objednací doby. 308 bude jezdit k menšímu dealerovi a ten má kratší objednací doby. Zatím jsem se tedy pouze informoval, jak moc je potřeba dopředu se objednat na výměnu oleje. Ale myslím, že kvalitu servisu člověk pozná potom, když přijde nějaká reklamace. Jak se k tomu bude servis a značka stavět. Tady Hyundai nasadil dost vysokou laťku. Peugeot bude mít co překonávat
Ještě co vnímám jako rozdíl, tedy není to mezi modely, ale spíše mezi automobilkami. Hyundai (pokud to stále platí), podmiňuje cenu vozu uzavřením pojistky u Uniqy aspoň na rok. Peugeot žádnou takovou podmínku nemá. Ale nabízí poměrně zajímavou nabídku svého pojištění na míru u Kooperativy.
@Neo-Mike díky moc za odpovědi!
Ještě prosím tě mám jednu otázku: a to ohledně záruky - dočelt jsem se správně, že Pegueot dává nějakou prodloženou zárku, ale kilometrově je bohužel omezená na 60tkm? Já mám totiž podobný ročný nájezd jako ty cca 30tkm, co teda znamená záruku jen 2r....
Napadá mně další otázka: už si nepamatuji celé vlákno, možná si to tam psal, ale motor 1.6 crdi s adblue (např. v Kii Ceed) jsi vyloučil kvůli poruchovosti?
idam.i píše: ↑12 čer 2024, 20:19
P 308 a Astra sa objavujú stále častejšie.Dízel za rozumnú cenu a navrch automat nemá skoro konkurenciu.
Nech dobré a dlho slúži.
Díky díky, je pravda, že v poslední době mi přijde, že těch aut (jak Astra tak 308) jezdí víc a víc. Nebo jsem si jich začal víc všímat
Akorát co se pomalu začíná objevovat za info, tak na podzim by měl diesel v 308 údajně skončit (co se týče zadávání nových aut do výroby) Zda zůstane v nabídce u Astry ale netuším.
Keď odstrelia ten diesel,budú mať problém.Benzín 1,2PurTech nevonia veľa ľuďom.To určite 4 válec či už 1,5TSI či 1,5TGDi alebo 1,33Tce.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Berlingu a spol vratili diesel. Takze si myslim, ze aj v pripade Astry a 308 sa poucili a nechaju ho tam rovno
Frantici si na diesel celkom potrpia, celkom ma prekvapilo ake velke zastupenie dieslovych osobakov tam jazdilo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
patriknet píše: ↑13 čer 2024, 07:39
@Neo-Mike díky moc za odpovědi!
Ještě prosím tě mám jednu otázku: a to ohledně záruky - dočelt jsem se správně, že Pegueot dává nějakou prodloženou zárku, ale kilometrově je bohužel omezená na 60tkm? Já mám totiž podobný ročný nájezd jako ty cca 30tkm, co teda znamená záruku jen 2r....
Napadá mně další otázka: už si nepamatuji celé vlákno, možná si to tam psal, ale motor 1.6 crdi s adblue (např. v Kii Ceed) jsi vyloučil kvůli poruchovosti?
Peugeot teď dává v ceně záruku na pět let a 60 tisíc km. Je to formou, že při koupi vozidla uzavíráš vlastně smlouvu o rozšířené záruce. Během trvání té smlouvy (nesmíš překročit ani jednu z podmínek - kilometry nebo doba) si můžeš to záruku prodlužovat libovolně až na 8 let a 200 tisíc km. Podle toho zda málo jezdíš, tak si prodloužíš třeba na 8 let a jenom 100 tisíc. Nebo naopak hodně jezdíš, tak si dáš třeba 200 tisíc a 8 let. To záleží na tobě. Nebo třeba ti 5 let stačí a přikoupíš jenom kilometry. Jde to i opakovaně prodlužovat, takže záleží jenom na tobě. Tady k tomu je pro představu ceník, jak to vychází cenově a jaké jsou možnosti: https://www.peugeot.cz/content/dam/peug ... 023-07.pdf
Je to i o prodejci. Jeden mi nabídl jako bonus zimní gumy nebo delší záruku v ceně, ať si vyberu.
Diesel v Ceedovi jsem vyloučil kvůli složitosti. Je to klasický moderní diesel s adBlue a k tomu je tady ještě navíc baterka. A tak složitou motorizaci jsem už nechtěl. Jestli po čase řešit nějaké starosti kolem naftového pohonu, tak tady k tomu přidat ještě případné problémy s eletrifikací. Která je za mě v podstatě zde k ničemu. Kdyby se aspoň dalo jet kousek do obchodu na tu baterku a nestartovat motor. Tak by to význam mělo. Navíc se objevily na fórech nějaké problémy se spojkami u automatu. Cenově jsme byl na stejné úrovni jako u 308. A v podstatě pro mě záruka (kvůli km) tak max do pěti let.
S tím dieselem u Peugeotu těžko říct co plánují. Třeba nově představená 3008 - naftu odstranili úplně. A zbytek jsou tuším všechno hybridy a čisté elektro. Klasický spalovák tam už není. Může dopadnout jako i30 a Ceed. V 308 odstraní diesel a u Astry ho ještě nechají nějakou dobu dožít. Každopádně to bude škoda, protože v tomto segmentu potom už zbude jenom koncernové trio. Na druhou stranu, pokud by ho měli v nabídce pro Berlingo a další osobní vozy, tak zase proč ho nenechat. Ale zase otázka homologace a zda se jim to vyplatí
Keďže Stellantis postupne implementuje celkom robustne poskladaný MHEV pohon (upravený 3valec 1,2 TCE s reťazou + 48V elektromotor umiestnený v automatickej prevodovke) - ktorý dokáže čo to manévrovať aj na elektriku, tak sa informácii o vyraďovaní nafty ani nečudujem....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Kluci, díky moc za názory a Neo-Mike za rozsáhlý popis zkušeností s 308-čkou. Já zatím (poklepu) kupovat nové auto nemusím, snad nám moje i40 jěště nějakou dobu poslouží, jen se rozhlížím abych "byl připaven". Ale když se dívám na ceny nových vozů a složitost dnešních obzvlášť dieslových motorů ( a tím pádem i pravděpodobnost budouích poruch) tak mi je z toho ... . Uvidíme co přinese doba.