Oprava motora 2,2 CRDI

Santa Fe třetí generace, 2013-

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
lubos78
Příspěvky: 8
Registrován: 07 črc 2020, 20:32

Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od lubos78 »

Ahojte,
mám Santa Fe 2013, cca 230 000 km a už nejaký čas mám problém s tým, že auto na jednotke, resp. na nižších otáčkach, ide tak trhane, nerovnomerne, myká to najčastejšie pri rozbiehaní, skôr za studena to robí. Dali sme najskôr na test vstrekovače, 3 boli v poriadku, jeden mal hraničnú hodnotu, prečistili sa od karbonu. Nepomohlo velmi. Mal som to potom na diagnostike v značkovom servise a tam povedali, ze v jednom valci je nižší kompresný tlak (cca 16 barov), v ostatnych troch 20-22 barov. A teda ze treba urobit opravu motora, dat dole hlavu valcov, pozrieť sa na piesty, tesnenia, najst pricinu.

Nemate nejaky tip na servis, ktory robi opravy / repasy motorov Hyundai? Idealne zapadne / stredne Slovensko. Kolko moze radovo stat cena takejto opravy? Diky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od Axel.Foley »

Ještě bych se podíval, zda není zanesené sítko sání oleje ve vaně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od Axel.Foley »

A v jakém stavu jsou žhaviče, zda fungují.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od oltcitak »

Axel, citas poriadne? Zistená nižšia kompresia na jednom valci, tam je to jasné. Len rozobrať a pozrieť. S tym zhavice nemajú nič spoločné a o olejovom sitku sa dá teoreticky polemizovať. S veľkými opravami motorov je dnes už problém, skoro nikto to nechce robiť, radšej vymenia cely motor od poľského priekupnika.....
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od mikodim »

To bude napr. prasknutý /zapečený/ krúžok, piest, chybný ventil.. Náklady na diely nemusia byť veľké , len tá práca :-k
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od Axel.Foley »

oltcitak píše: 12 črc 2024, 12:06 Axel, citas poriadne? Zistená nižšia kompresia na jednom valci, tam je to jasné. Len rozobrať a pozrieť. S tym zhavice nemajú nič spoločné a o olejovom sitku sa dá teoreticky polemizovať. S veľkými opravami motorov je dnes už problém, skoro nikto to nechce robiť, radšej vymenia cely motor od poľského priekupnika.....
Čítam a rozumiem. Akorát že při jedné práci bych se podíval i na tohle. Tohle je celý význam mého sdělení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
lubos78
Příspěvky: 8
Registrován: 07 črc 2020, 20:32

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od lubos78 »

Urobili sme olejový servis a so starým olejom a aditívom sa spravil preplach motora, pomohlo to, auto už nemyká / resp. výrazne menej. Aspoň zatiaľ.
Uživatelský avatar
quako2
**
Příspěvky: 114
Registrován: 11 říj 2011, 19:41

Re: Oprava motora 2,2 CRDI

Příspěvek od quako2 »

Ake aditiva (typ, vyrobca) si pouzil? Tiez pocitujem jemne cukanie pri cca1500ot. Staci pridat (len torsku) plyn, a je to v poriadku... + ma trapi dymivost..
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE III“