Jak poznat regeneraci dpf filtru

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Apusek
Příspěvky: 4
Registrován: 20 črc 2024, 19:58

Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od Apusek »

Zdravím, jdu za Vámi asi pro spoustu z vás s banální otázkou.
S přítelem už máme rok Hyundai Tucson rok 2006, naftu.
Bohužel po pár stoset kilometrů s ním začali problémy, ve zkratce - je po opravách v 30tisicovych hodnotách.

Naposled jsme teď měnili dvakrát dpf filtr, neboť stále svítila kontrolka motoru a mysleli jsme si, že to bude tím...ale rožla se po cca 230 km znova..Zjistili jsme pak, že auto vlastně ani nemá kontrolku, která by dávala vědět, že čištění částic probíhá a ze chyba te kontrolky motoru dává vědět, že neproběhl regenerace dpf filtru.

Jak to tedy poznat, že auto zrovna regeneruje? Po městě s ním nejezdíme, na to máme octavku benzinovou. Takže Hyundai vyráží jen na delší výlety mimo město. Ale kontrolka se vždycky zatím zapla během jízdy, kdy mohlo klidně vypalování proběhnout.

Budu ráda, za radu a tipyc díky 🙏
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od dibarbora »

Ak to má indikáciu okamzitej spotreby (čo ale takýto veterán mať nemusí), tak pri pustenom plyne bude indikovaná nenulová spotreba…

Skôr by som mal otázku.. aké diely boli použité pri dvojnásobnej výmene DPF…

originál nový, vrakovisko, čistený originál alebo nejaký aftermarket?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Apusek
Příspěvky: 4
Registrován: 20 črc 2024, 19:58

Re: Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od Apusek »

Díky moc, zítra na to mrknu, neboť plánujeme jet do Rakouska, tak snad bude vše ok :)

První dpf filtr se měnil kvůli tomu, že předešli majitel do něj vesele vyvrtal díry. Ten byl vyměněny za dpf filtr, který prý měl být neoriginální ale nový...což se nakonec při čištění filtru ukázalo jako lež, byl už použity propaleny někde z vrakoviště ( to ještě s přítelem hodláme řešit). Takže jsme znova nechali dpf filtr vyměnit ale už u známého, který opravdu objednal nový, sice neoriginální, ale nový z autokelly.
Apusek
Příspěvky: 4
Registrován: 20 črc 2024, 19:58

Re: Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od Apusek »

dibarbora píše: 20 črc 2024, 20:40 Ak to má indikáciu okamzitej spotreby (čo ale takýto veterán mať nemusí), tak pri pustenom plyne bude indikovaná nenulová spotreba…

Skôr by som mal otázku.. aké diely boli použité pri dvojnásobnej výmene DPF…

originál nový, vrakovisko, čistený originál alebo nejaký aftermarket?


Díky moc, zítra na to mrknu, neboť plánujeme jet do Rakouska, tak snad bude vše ok :)

První dpf filtr se měnil kvůli tomu, že předešli majitel do něj vesele vyvrtal díry. Ten byl vyměněny za dpf filtr, který prý měl být neoriginální ale nový...což se nakonec při čištění filtru ukázalo jako lež, byl už použity propaleny někde z vrakoviště ( to ještě s přítelem hodláme řešit). Takže jsme znova nechali dpf filtr vyměnit ale už u známého, který opravdu objednal nový, sice neoriginální, ale nový z autokelly.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od dibarbora »

Príčinou problémov boli vždy poużité DPF… či už ten z vraku… tam ani zdaleka nie sú všetky ok a rovnako aj ten posledný z kelly… aftermarketové DPF neobsahujú ani zdaleka to čo by mali obsahovať(vzácne kovy v oxi kate + objem keramickej vložky… niekde sa musí prejaviť cenový rozdiel 600 vs. 3000€) a z môjho pohľadu je to biznis na hranici podvodu… takže na motore treba skontrolovať stav turba, vstrekov, EGR, piestnej skupiny… čo je mimo normu opraviť/vymeniť, aby motor nemal zvýšenú surovú dymyvosť a obzrieť sa po funkčnom originálnom dpf…

tebou popísané riešenia problému Ťa privedú k bankrotu…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Apusek
Příspěvky: 4
Registrován: 20 črc 2024, 19:58

Re: Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od Apusek »

dibarbora píše: 20 črc 2024, 21:13 Príčinou problémov boli vždy poużité DPF… či už ten z vraku… tam ani zdaleka nie sú všetky ok a rovnako aj ten posledný z kelly… aftermarketové DPF neobsahujú ani zdaleka to čo by mali obsahovať(vzácne kovy v oxi kate + objem keramickej vložky… niekde sa musí prejaviť cenový rozdiel 600 vs. 3000€) a z môjho pohľadu je to biznis na hranici podvodu… takže na motore treba skontrolovať stav turba, vstrekov, EGR, piestnej skupiny… čo je mimo normu opraviť/vymeniť, aby motor nemal zvýšenú surovú dymyvosť a obzrieť sa po funkčnom originálnom dpf…

tebou popísané riešenia problému Ťa privedú k bankrotu…
Diky moc za vysvětlení a za tipy. Samozřejmě jsme s tím počítali, když jsme nechali objednat dpf filtr neoriginální, že to nebude úplně ideál. Každopádně určitě teď uvidíme, jak to pojede a pak se rozhodneme, jestli do toho budeme chtít ještě investovat či to prodáme. Práce se množí a vypadá to, že teď nebudeme mít s přítelem ani čas moc cestovat, tak aby to zbytečné nestálo a nerezlo zbytečně. Ještě jednou díky.
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Jak poznat regeneraci dpf filtru

Příspěvek od tempest »

dibarbora píše: 20 črc 2024, 21:13 Príčinou problémov boli vždy poużité DPF… či už ten z vraku… tam ani zdaleka nie sú všetky ok a rovnako aj ten posledný z kelly… aftermarketové DPF neobsahujú ani zdaleka to čo by mali obsahovať(vzácne kovy v oxi kate + objem keramickej vložky… niekde sa musí prejaviť cenový rozdiel 600 vs. 3000€) a z môjho pohľadu je to biznis na hranici podvodu… takže na motore treba skontrolovať stav turba, vstrekov, EGR, piestnej skupiny… čo je mimo normu opraviť/vymeniť, aby motor nemal zvýšenú surovú dymyvosť a obzrieť sa po funkčnom originálnom dpf…

tebou popísané riešenia problému Ťa privedú k bankrotu…
Bohužel je to tak. Ještě jsem neslyšel o neorigo DPF, který by fungoval.
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“