Ahoj,
v poslední době jsem se zakoukal do i30 okolo roku 2020/21 a přemýšlím o její koupi jako druhého, hlavního vozu.
Problém nastává v tom, že co jsem se tady na foru dočetl, tak 1.5tgdi a další přímovstřiky nemají moc rádi krátké trasy. Auto bych využíval denně na krátké trasy přes město (5km), ale zároveň by auto jezdilo i středně delší trasy vícekrát do týdne (okolo 30-50km) a minimálně ob-týden dálnici.
Bohužel jsem se nikde nedočetl, jestli krátké trasy nevadí, pokud by motor a karbon v něm dostával občas i zabrat, nebo je lepší raději sáhnout po papírově slabším dpi?
V nabídce je ještě verze MHEV, ale na to platí stejná otázka jako u 1.5tgdi, jelikož jsem se také dočetl že tomu krátké cesty moc nevyhovují.
Díky moc za cené rady a omluvte mé laictví, teprv se do tohohle světa dostávám
Ideální délka trasy u 1.5TGDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi
i30 s tímhle motorem 1.5 T-GDi je vždy MILD hybrid. Jinak pokud budeš jezdit trasy jak píšeš, tak nebude problém s karbonizací.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20303
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi
dreamos: Jestli chceš 1,5 TGDI bez MHEV, podívej se u Kia.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi
Ahoj, DPi jsem měl půjčenou v té nové, slabší verzi a je to děs. V kopci mě předjížděl i cyklista jak je ten motor špatnej. Možná tak odvést děti 2km do školy, po cestě nakoupit. Jinak ne.
Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.
Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.
Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.
Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8170
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi
jazdit s turbomotorom 3000+ tiez nie je uplne ideal. Treba si najst "rozumny stred" pretoze tych 7,5l/100 je celkom peklo aby som bol uprimny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi
Pozoris píše: ↑22 srp 2024, 07:09 Ahoj, DPi jsem měl půjčenou v té nové, slabší verzi a je to děs. V kopci mě předjížděl i cyklista jak je ten motor špatnej. Možná tak odvést děti 2km do školy, po cestě nakoupit. Jinak ne.
Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.
Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.
Len taká poznámka tomu hejtu na adresu tých, čo palivové náklady považujú za dôležitú vec... (nie každý jazdí málo alebo má ropný vrt a je mu to jedno)...
Časovanie ventilov CVVD prevádzkuje motor pri nízkych otáčkach a nízkej požiadavke na krútiaci moment v Atkinsonovom cykle.... takže ten eko jazdec, čo ide po mestskej rovine 50 na 4ke motor dekarbonizuje lepšie ako ty na dvojke pri 3500... keďže časť zmesi končí v saní a pri ďaľšom cykle obteká sacie ventily...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi
Ten cyklista mi taky dává zabrat , to se asi moc nezměnilo od té původní verze.Pozoris píše: ↑22 srp 2024, 07:09 Ahoj, DPi jsem měl půjčenou v té nové, slabší verzi a je to děs. V kopci mě předjížděl i cyklista jak je ten motor špatnej. Možná tak odvést děti 2km do školy, po cestě nakoupit. Jinak ne.
Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.
Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.