Ahojte ludkovia.
Chcem sa opyat aky amte vacsinou tlak v pneu ?
Ja davam tie 17 palcove na 2.2 vpredu i vzadu ako to mam na stitku.
Jedeme tedka s autom na dlhsiu trasu a bereme navic 2 kufre a nejaku este tasku.
Premyslam ci to nedam trosku viac na 2.3 vpredu a 2.4 vzadu.
Na stitku ukazuje plne nalozene auto 5 lidi a kufre dat vpredu 2.35 a 2.75 vzadu co sa mi zda prehanne.
Jedeme 2 dospelaci a 2 deti co maju dokopy max 60-70 KG. A tie kufre tiez nebudu mat 50kg jeden.
Talk v pneu u I30 kombi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Talk v pneu u I30 kombi
A máš verzi s vlečkou nebo multilink vzadu? S vlečkou jsou vzadu měkčí péra, takže někdo doporučuje foukat na víc než 2.2.
Já mám vzadu tyč (1.0 T-gdi po 1. FL) a foukám 2.4 vpředu i vzadu univerzálně (vzadu vozíme 2 děti, psa i s klecí, dohromady 80kilo), občas i dost bagáže. A přišlo mi to vždycky v cajku.
Já mám vzadu tyč (1.0 T-gdi po 1. FL) a foukám 2.4 vpředu i vzadu univerzálně (vzadu vozíme 2 děti, psa i s klecí, dohromady 80kilo), občas i dost bagáže. A přišlo mi to vždycky v cajku.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Talk v pneu u I30 kombi
Já mám u i30 kombi GD předepsaných 2,5 bar. Foukám na 2,4. Kdybych foukal na 2,2 tak bych musel co chvíli dofukovat, protože pod 2,1 TPMS signalizuje nízký tlak a musím pak přefouknout na skoro 3 bar aby se signalizace vypnula.
Re: Talk v pneu u I30 kombi
Už som to pár krát písal.. takže ešte raz..
Ten tlak 2,2 baru je tam uvedený ako komfortné optimum ale za cenu nezanedbateľného skrátenia životnosti pneu... a aby sa novinári "rozohňovali" ako záleží na komforte a nerieši spotrebu v meracom cykle...
Ale rozumný šofér to na bežné používanie nahustí na 2,5bar všade a v lete pred dovolenkou pri mori dá prednú nápravu aspoň na 2,6 a zadnú na 2,8...
Tých 2,2 je žalostne málo a spôsobuje silné opotrebenie vonkajších ramien dezénu.. hlavne na prednej náprave..
Ten tlak 2,2 baru je tam uvedený ako komfortné optimum ale za cenu nezanedbateľného skrátenia životnosti pneu... a aby sa novinári "rozohňovali" ako záleží na komforte a nerieši spotrebu v meracom cykle...
Ale rozumný šofér to na bežné používanie nahustí na 2,5bar všade a v lete pred dovolenkou pri mori dá prednú nápravu aspoň na 2,6 a zadnú na 2,8...
Tých 2,2 je žalostne málo a spôsobuje silné opotrebenie vonkajších ramien dezénu.. hlavne na prednej náprave..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Talk v pneu u I30 kombi
16" s torzkou ted foukam na 2.5 a vetsinou jezdime ve dvou, obcas ve ctyrech bez baglu. Na 2.5 mi to naposled tak dofoukli i na garancce. Je to mozna pocitove tvrdsi ze to vic boucha tak asi i hlucnejsi, ale kdyz sem to na zacatku foukal na min a v zime mi to kleslo na 2.0 tak to bylo jak zvykacka. Nicmene nic se nema prehanet, kdysi sem na starych prefouklych pneu pri jizde bez lidi a nakladu dostal 360 stupnu hodiny i v lete - stacila vlhka silnice. Na zimu dam urcite mene - mam celorocky tak se bude hodit jakykoli grip a vratim se k tem 2.2-3
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Talk v pneu u I30 kombi
Jo taky na 16" dávám 2,5 všude a v létě na dovolenou po dálnici s naloženým autem vzadu ještě přidám na 2,7. Je to pak pocitově trochu stabilnější.