Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Pozoris
**
Příspěvky: 100
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Ono mezi oběmi bateriemi je určitá koexistence.. Samo osobě ano, auto plachtí na 48v baterii, ale pro chod infotaimentu a elektroniky v autě je třeba 12v. Osobně z každého kopce, dojezdu do křižovatek, nebo pomalého plynulého (do)brždění využívám brzdění motorem a tedy rekuperuji o 106, kdy prostě v kufru už musí být malej reaktor.

Ano, první start jde přes 12v baterku, ty následné přes 48v. Přes HGS rekuperací (v režimu normal/sport) se dobijí 48v a následně přes DC/DC měnič ona 12v baterie.

Najezdím měsícně cirka 1500km kdy ve městě jezdím na normální, po okreskách na sport a právě onen ECO režim a PLACHTĚNÍ na dálnici kdy to dává největší význam v podobě dlouhosáhlého nezasáhnutí do řízení a "pěkných" pro onen účel nejlepších úseků. A stejně níc =D> ...
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Reklama
 

Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 77
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Přesně tak, viz odkazovaná diskuze z jara. 48V baterka normálně fungovala, rekuperace a pomoc při akceleraci OK. Když jsem to zkoumal v době občas plachtí, občas ne, tak po dobití 12V baterky auto zase chvíli plachtit začalo. Plus servis problém uznal a vyřešil to výměnou právě 12V baterky.
Samozřejmě může jít o komplexnější problém někde jinde, který SW řeší preventivním zpřísněním požadavku na kondici 12V akumulátoru.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Fry
*
Příspěvky: 99
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

Samozrejme, že je tam medzi baterkami určité previazanie ale len jedným smerom a to z 48V do 12V. Malá 12-cka umiera lebo iMA a jazdením na Eco/Normal to auto rekuperuje do tej 48V málo. V servise sú blbci, ktorý nerozumejú vlastným autám, to sú meniči, niečo nefunguje? Skúsime vymeniť to alebo hento, nefunguje stále? vymeníme ešte toto a pod. Servis nemá absolútne vedomosť ako auto funguje, buď im to nikto nepovedal alebo to vedia a je im to jedno. Ja tiež neviem ako to auto funguje a prečo neplachtí. Len sa snažím pochopiť procesom, ktoré sa tam možno odohrávajú.

PS: vypnutie motora pri 130km/hod + je presne to čo chceš, dobre vtedy maže a chladí turbo ;-)
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
dibarbora
*****
Příspěvky: 2181
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Ak platí, že po výmene 12V aku bol problém akože "vyriešený", tak na vine je sw naladenie celého energetického manažmentu toho orloja.. ktoré 12V aku drží zbytočne v "podbitom" stave a akumulátor potom dochádza na sulfatáciu... toto určite nevyrieši dlhodobo AGM aku, ktoré potrebuje vyššie nabíjacie napätie, pričom túto požiadavku menič nesplní.. jedinou výhodou môže byť, že takúto prevádzku AGM aku zvládne prežiť o chvíľu dlhšie... otázkou je či to za tie prachy stojí... a rovnako či úspora z "plachtenia" stojí za to laborovanie s akumulátorom ako takým, keď aj pôvodný zaplavený z prvovýroby je na tom celkom OK a ešte niečo dokáže prežiť... len bude blokovať plachtenie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1532
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od oltcitak »

A nepomohlo by to oplachtiť "klasicky" stazen, rahno, plachtovie? :lol: sorry, nedalo mi :mrgreen:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20218
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“