Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

vortata
*
Příspěvky: 30
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od vortata »

Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1797
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Maras »

Mně se takovýto dotaz chce vyjádřit asi takhle: ](*,) ](*,) :cry:
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
vortata
*
Příspěvky: 30
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od vortata »

Tak až se do té hlavy skutečně praštíš, tak mi normálně odpověz. :roll:
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1797
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Maras »

Se bouchni sám a zadej si kód motoru do google,krom toho nechápu jak někdo může takhle kupovat auto a ani neví co tam má za motor.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
vortata
*
Příspěvky: 30
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od vortata »

Tak na autohled.cz jsem našel toto : Motor
Název 1,6 T-GDI 110kW
Palivo benzín
Počet válců 4
Vstřikování Přímé vstřikování
Typ motoru Turbo
Počet ventilů 4
Maximální otáčky za minutu 5500 RPM
Točivý moment 250 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu 1500 RPM
Objem motoru 1.6 l
Převodovka m (6)
Poháněná náprava FWD
Výkon 110 kW
Maximální rychlost 189 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h 10.3 s
Nejnižší výbava Start
Podle toho by tam turbokompresor měl být. Podle tvé hraběcí rady, když se zadá kód motoru, tak to vyhledá motory vyrobené v roce 2021, které mají ještě třícestný řízený katalyzátor a o turbu nebo filtru pevných částic tam není ani čárka. Při tom mají stejným kód motoru jako Tucson vyrobený v roce 2023.
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 147
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od TheFirstman »

No vidíš, jak to jde, když se chce :-) A v podpisu máš správně T-GDI.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od dibarbora »

vortata píše: 17 zář 2024, 17:30 Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?
Kapotu Ťa nenapadlo otvoriť?... Motor je takmer nezakrytovaný a to turbo pred priečkou do kabíny je tam viac než dosť viditeľné...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9091
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od idam.i »

[-o<
](*,) ](*,) ](*,)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8100
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Mexican »

mna ta uroven tocvolantizmu zacina uz celkom desit. ale akoze fakt. Rozumiem, ze tak nejak sa venujeme kazdy nieco u inemu ale ... Je to vsak uz aj problem automobiliek a predajcov, pac uz sa nezacina auto castou, uz sa na vrchol predrali asistenti a infotainment. Pytat sa vsak, aky mam motor v aute, ktore som snad nekupoval vyliaty ako vaza o 6:30 v pondelok po prechlastanom vikende mi prijde moc aj na prislusnikov GEN Z :-)

pardon za OT :-) Inak ak v Turecku clovek narazi na Tucsona, tak je to na 90% prave 110kW verzia TGDi. Domaci moc velkym autam neholduju, vedie skor Bayon a i20 (oba modely domace z Izmitu)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od dibarbora »

Je to hlavne problém automobilky/importéra... pretože zákazníci sa často pýtajú.. a ako mi povedal predajca, tak odpovedať mu nevie, pretože technickú školu nemá aby si niektoré veci domyslel a produktové školenia sú presne ako píšeš... asistenti, infortaiment, popis dizajnu na úrovni someliéra a podobné iné somariny. Ale keď sa opýtaš na výhody/prevádzkové režimy napr. systému CVVD, tak si to musím naštudovať sám z materiálov získaných kdesi na nete...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20258
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Axel.Foley »

vortata píše: 17 zář 2024, 17:30 Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?
A víš, že to žere benzín? A s blbým stylem jízdy časem i olej, když se zadaří?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
vortata
*
Příspěvky: 30
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od vortata »

Mám ještě jedern dotaz na znalce. Motor 1,6 T- GDI má předepsán olej 0W-30. Domnívám se, že je to kvůli používání auta v severských podmínkách, kde panují velmi nízké teploty. Proto bych chtěl po záruce používat olej 5W-30. Bylo by to možné vzhledem k potřebě dostatečného mazání turbokompresoru ?
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
Hugo11
**
Příspěvky: 244
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od Hugo11 »

Popravde... Pri dotazu, jestli motor XXX ma turbo (a zrejme tomu odpovidajicimu technickemu povedomi) si nemyslim, ze je rozumne resit jaky je pro motor vhodny olej a tuto problematiku bude lepsi nechat na servis. Cela vec je vyznamne slozitejsi nez rict, ze kinematicka viskozita 0W30 je dobra na sever a tady pouziju "neco" s 5W30. A nemyslim to nijak zle, spis jako rozumne doporuceni...
hudyss77
**
Příspěvky: 112
Registrován: 07 dub 2023, 06:11
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od hudyss77 »

Já mám dojem, že v servisu tam lejou 0W-20 SP
Tucson 1,6 T-GDi Smart - 07/2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Příspěvek od dibarbora »

vortata píše: 18 zář 2024, 12:32 Mám ještě jedern dotaz na znalce. Motor 1,6 T- GDI má předepsán olej 0W-30. Domnívám se, že je to kvůli používání auta v severských podmínkách, kde panují velmi nízké teploty. Proto bych chtěl po záruce používat olej 5W-30. Bylo by to možné vzhledem k potřebě dostatečného mazání turbokompresoru ?
Do motora patrí v našich podmienkach výlučne olej špecifikácie API SN+ prípadne novšia norma API SP... jediná akceptovaná viskozita je 0W20. Ako už bolo napísané vyššie, tak sa tomu asi rozumieš tak ako bežný volič politike a bežný fanúšik futbalu... tak v záujme motora a vlastnej peňaženky zabudni na všetky krčmové rady, ktoré zamrzli v dobe 20r dozadu a auto daj do servisu a nechaj to na nich... budú presne vedieť, čo tam patrí. Prípadné špekulovanie s viskozitou môže paradoxne zhoršiť mazanie motora, keďže použité materiály a opracovanie povrchov nejako už počíta s tým "redším" olejom...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“