razeni hyundai i30 zkusenosti

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od adoand »

Zdravím,
koupil jsem nového hyundai i30 kombi ještě pro r. 2024, 1.5 DPI, 80 kW, benzín.
Zajímá mě, má někdo to auto? V jakých otáčkách je nutno řadit vyšší stupeň, aby auto během řazení nezpomalilo? Když to dělám na 2-3 tis. tak cítím, že když pustím spojku a to i když mám nohu jemně na plynu, tak auto na okamžik zpomalí a až pak se rozjede v daném rychlostním stupni. Trochu to otravuje. Dáváte mu víc plynu? Přijde mi, že plyn zabírá trochu nízko.
Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Díky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od mozecek »

Co popisujes se tezko prenasi, mozna by ti pomohlo svezeni jinym 1.5Dpi abys usoudil jestli jede stejne nebo lip a ze tam mas treba neco rozhozene nebo jen to jen tvuj spatny pocit. Zalezi s cim si jezdil dosud. Razeni zalezi na mnoha faktorech .. rovina/do kopce/z kopce, nalozenosti auta, rychlosti tveho razeni, atd. Uvaz ze 1.5 DPi je chcipak. Jestli jsi nalozenej, v kopci, a jeste jsi pomalej na spojce tak otacky padaji hodne rychle dolu. Je to atmosfera takze vic vykonu dostanec jen pri vice otackach. Zatizene auto nebo jizda do kopce potrebuje vykonu vic. Jestli radis ve 2tis, padne ti na 1500 ci nize tak ti motor vyskoci a utece. Rozumne minimum kam nechavam padnout otacky pokud mi dal staci konstantni jizda jsou 1800-2000. Ptze slapat na plyn pod 3000 otacek s mrtvolou moc nehyba, sbirani otacek od 2000 do 3000 trva vecnost a nepomuze ti ani noha na podlaze. Takze na rovince, kde nemam v planu dale zrychlovat to klidne necham po zarazeni padnout na 2000 a tam to treba udrzuju pokud mi to staci. V pripade ze treba najizdim na dalnici a to je casto z najezdu v zatacce, kde mam 3 a vim ze se stejne dopracuju k 5 a budu to chtit rychle, tak to urcite rozjedu tak abych po prerazeni mel aspon ty 3000 a s nejakym vykonem zrychloval dal. A pokud je hustej provoz tak to na 3 vyzenu az ke 130kmh a pak tam hodim 6 :D Slapat az na podlahu nema vubec smysl .. jezdim tak na pul plynu efekt je stejny :D
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od willy50 »

Vzkaz pro "mozecek" a ostatní hejtry:
Koupili jste si maloobjemový motor přiškrcený nesmyslnými uhnijními restrikcemi.
Nazývat motor mrtvolou, chcípákem apod. je trochu fail.
Za mne korejci udělali v dané situaci dobrou práci, motor v teto kategorii považuji za dobrý.

.
.
Trochu mi to připadá jako bych se oženil s brunetou s dvojkama a potom brečel, že jsem chtěl blondýnu se čtverkama.
adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od adoand »

No ja jezdim jenom atmosferami proto me to zaskocilo. Posledne jsem mel Kia Stonic 1.2 DPI r.v.2023, ktery by mel byt linejsi...on samozrejme i linejsi byl ale kdyz jsem radil s nohou na poloplynu tak krasne bez zaseknuti preradil a pooomalu pridaval. Ale u Stonicu jsem si vsiml, ze elektronika troxhu ridila otacky, kdyz jsem stal na neutralu tak cca 850 rpm, kdyz jsem zaradil 1cku s nohou na spojce a drzel spojku tak si samo dalo treba 1100rpm. Mozna i kvuli tomu ze tam byl slaby motor aby to necukalo. U hyundaie to automaticky nedela. Jak rikam hned jak pri razeni poustim spojku tak jakoby zpomalilo a pak sw chytne a taha hezky. Tak nevim jestli slabe mackam plyn pri razeni nebo je chyba v autu nebo proste vlastnost auta. Jinak 1.5 vs 1.2 je docela raketa :-P pred stonicem jsem mel kiu ceed 1.4 CVVT a taky necukala. Ale presedlavam po 8 letech z kia na hyundai tak mozna je to i zvykem nevim
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od mozecek »

Dpi nehejtim :) .. kdyz sem si ji sam koupil presne za ucelem na ktery je skvela - tj. kratke jizdy do mesta a vetsinou po rovne Hane. Ale popisoval jsem to pro tazatele ktery dosud atmosferu treba nemel (ted uz napsal ze mel), radi 2-3 tis otacek a divi se ze se auto zadychava a netahne. No proste netahne a tahnout nebude a je potreba tocit vejs a radit vejs. Prirovnani bylo spatne pac zvetsit prsa a prebarvit vlasy jdou, kdezto Dpi uz zivejsi nebude :lol:
Pred Dpi jsem mel VW 1.6 MPI 75kW z roku 2007 a bohuzel je treba konstatovat ze zivejsi byl a jak rikas ekologove zapracovali a priskrtili co se dalo.
Kolik si 1.5 prida sem nikdy nekoukal ale na parkovani na rovince plyn treba vubec nepouzivam.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od dibarbora »

1,5 DPI ma dva problémy (na pomery atmosféricky plnených motorov), ktoré spôsobujú, že motor je to bez "iskry a charakteru"...

1/ konštrukcia motora... pomer vŕtanie/zdvih z neho robí skôr motor pre stredné otáčky
2/ riadenie motora ide mechanickej konštrukcii naproti... škrtiaca klapka je otvorená na 100% už pri 1/2 - 2/3 dráhy plynu (mozecek si to za volantom vsimol =D> ). Takže tá akože výkonová špička je tam riešená len postupným obohacovaním zmesi...

Celé je to zaklincované dosť ťažkou prevodovkou s veľkým skokom hlavne medzi 3 a 4 st.... takže chovanie pri jazde, kde sa to ťažšie spamätáva po preradení je logicky odôvodniteľné... jediné riešenie je len viac točiť... a hlavne od toho nečakať "dynamický orgazmus".. ani v otáčkach.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od willy50 »

Ano, a to je praktický dopad uhnijní buzerace, popsals to dobře.
.
To "mozecek": díky že ses neurazil, měl jsem obavu abys to nebral moc osobně.
Je vidět že jsi v pohodě. =D>
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od i30mpact »

Mně pocitově přijde, že v těch různých přechodových stavech - kdy točíš hodně, pak přeřadíš, otáčky se změní - prostě elektronika chvílí přemýšlí, jak nejlépe ochránit planetu. :D A výsledkem je právě to občasné zaváhání.
adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od adoand »

Ja ale napsal, ze mel vetsi sh.t motor 1.2 DPI a nezasekl se. Proste plynule se prehodilo a zrychlovalo se i kdyz pomalu. Kdyz jsem na 1.2 DPI kia preradil, tak neseklo ale sh.tacky pomalu zrychlovalo... tady zasek a pak ohodne zivsi zrychlovani... proto me to znepojilo. Ale kia myslim mela otacky rizene nejak elektronicky...zvedali se
napr. I kdyz jsem jenom bez plynu na 1cku poustel spojku tak zvedala sama otacky aby neskapal motor...tady to nepozoruji.. asi tu je ten rozdil. Ze kia pridala otacky nad uroven toho kolik plynu jsem dal ja aby slo plynule
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od i30mpact »

Takže si uvědomuješ, že pedál plynu není pevně spojenej se škrtící klapkou. Ty si sice při přeřazení myslíš, že lehce přidáš plyn, aby si udržel zvednuté otáčky, ale tvoje sešlápnutí pedálu je pouze jeden z mnoha vstupů pro řídící jednotku, neznamená to, že motor hned začne táhnout.

Tady vysvětlujou, co se v tom motoru všechno děje při požadavcích na změnu výkonu: https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow (od 25 minuty).
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od idam.i »

adoand píše: 29 říj 2024, 08:12 Ja ale napsal, ze mel vetsi sh.t motor 1.2 DPI a nezasekl se. Proste plynule se prehodilo a zrychlovalo se i kdyz pomalu. Kdyz jsem na 1.2 DPI kia preradil, tak neseklo ale sh.tacky pomalu zrychlovalo... tady zasek a pak ohodne zivsi zrychlovani... proto me to znepojilo. Ale kia myslim mela otacky rizene nejak elektronicky...zvedali se
napr. I kdyz jsem jenom bez plynu na 1cku poustel spojku tak zvedala sama otacky aby neskapal motor...tady to nepozoruji.. asi tu je ten rozdil. Ze kia pridala otacky nad uroven toho kolik plynu jsem dal ja aby slo plynule
Takto sa správa 1,2dpi aj v našej i20ke.
Chce to trocha si zvyknúť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od adoand »

Me nezajima teorie kdyz na vsech autach predtim mi to slo hezky :-) me zajima jestli.je chyba v mem novem hyundai i30, nebo si musim zvyknout na hyundai a prizpusobit se na uplne jine razeni. Jezdil jsem zatim jenom na atmosferach a vsude Ok.
Podival jsem se na video a napr proc to nedela u 1.2DPI na kia? Vzdyt to je stejny motor jenom mensi. Je tam ta elektronika co uridi otacky sama?
Odjinud
***
Příspěvky: 967
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od Odjinud »

Tak obecně Ti při přeřazování otáčky a rychlost trochu klesnou z principu, to je jasné. Při řazení nahoru, kdy je důležitá celková akcelerace, např. při předjíždění nebo vjíždění na dálnici připojovacím pruhem, je potřeba motor vytočit trochu víc, aby byla rezerva na ten pád otáček při přeřazení a taky, aby auto s vyšším kvaltem nespadlo už do moc nízkých otáček, kdy motor nemá moc sílu. A řadit rychle, to je jasné. Já většinou jezdím 3-4 tis. otáček a nějakej problém s přeřazováním nemám. Když vjíždím připojovacím pruhem na dálnici, tak zásadně na trojku, klidně až do 5 tis. otáček.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od idam.i »

Mám voľnobeh cca.750 otáčok.Šliapnem na spojku,zaradím jednotku a bez toho aby som sa dotkol plyny mi stúpnu otáčky.Je to vlastnosť.Blbá ale vlastnosť.
Keď si zvykneš,neriešiš.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: razeni hyundai i30 zkusenosti

Příspěvek od mozecek »

a co bys cekal? zaradis jednicku, pustis spojku a .. auto ma chcipnout? auto se zarazenou rychlosti na miste stat nemuze a ptze vazi tunu a pul tak potrebuje trosku vic energie, aby se vubec rozjelo - tedy je to naopak zadouci :) a v i30 to funguje hezky. Na jednicku se plizi hezky pomalicku a za me velice komfortni. Jiste zkuseny ridic si vhodne otacky podrzi lehkou nohou .. ale kdyz nahodou sverim auto pritelkyni tak je tam hned 1500-2000 otacek a trapi to na spojce s vymluvou ze ma podpatky :roll: :-& a obavam se ze to neni vyjimka :lol:
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“