Čistenie škrtiacej klapky

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Narrheim
*
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2020, 11:23

Čistenie škrtiacej klapky

Příspěvek od Narrheim »

Zdravím, mám i30 1.4 CVVT 2010 a potrebujem sa spýtať, či je po dôkladnejšom čistení škrtiacej klapky (tzn. demontáž, čistenie, montáž) potrebné nastavenie polohy klapky cez počítač, alebo stačí reset RJ odpojením batérie.

Mal som Hyundai autorizák vo vedľajšej dedine, ale ako udrela korona tak ho zavreli, najbližší mám teraz 30km ďaleko a môj miestny servis sa toho nechce chytiť práve preto, že nemajú nastavovací softvér.

Vopred ďakujem za odpovede.
Reklama
 

kexik
*
Příspěvky: 13
Registrován: 17 led 2012, 15:53

Re: Čistenie škrtiacej klapky

Příspěvek od kexik »

Neni treba ani jedno. Vycistis a zlozis. A pravdu povediac vela nenacistis. Moja bola po 145000 uplne cista
i30 FD 2011 1.4 CVVT vybava vsecko rucne a nic navyse. No dobre, klimu to ma. Ale viac ani prd.
Narrheim
*
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2020, 11:23

Re: Čistenie škrtiacej klapky

Příspěvek od Narrheim »

4 roky neskôr, bol som na čistení, ale po ňom šla klapka do kopru, začali kolísať na voľnobeh otáčky.

Nakoniec som musel celú klapku meniť, pretože moja bola vadná. Podľa vyjadrenia elektrikára kolísalo napätie, napr. bola úplne zavretá, ale dávala napätie akoby bola otvorená.

Po výmene/čistení stačí odpojiť baterku, počkať až sa všetko vybije, zapojiť, otočiť kľúčom v spínačke a počkať tak 1min pred naštartovaním, aby si klapka načítala hodnoty z RJ.



Taktiež mi našli fučiace tesnenie sania na motore a ešte tam niečo bude, páč mám vysoký voľnobeh a RJ na diagnostike píše nižšie napätie, než je na baterke (dúfam v zlú kostru alebo niekde kontakt, pretože to samo od seba začína a prestáva, posledne sa to samo na 2 dni spravilo po výmene baterky)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“