Oblúbil som si značku FIAMM s ktorou mám veľmi dobré skúsenosti už asi 15 rokov... konkrétne túto: FIAMM ECOFORCE AGM 12V 60Ah 680A VR680Pozoris píše: ↑08 lis 2024, 06:32 Přesně tak, 12V AKU v tom plachtění / NEplachtění hraje významnou a nemalo roli. 48v baterie je dobíjena přes HGS alternátor kdy následně 12v je dobíjena přes DC/DC. Už ne ale tak dlouho, nebo na takovou kapacitu aby splnila níže vypsané podmínky pro plachtění. A Očividně je důležitost i odladění SW ŘJ což mi bylo potvrzeno v servise, kde na něj prý čekají.
Každopádně i já mohu potvrdit, že po nabití 12v baterie auto párkrát plachtění sepne. Bez rozdílu najeté vzdálenosti, dojde k tomu 1. či 2. jízdu po dobití AKU. U mě je 48v aku v cajku a musí být nabitá jak malej reaktor. Protože Jezdím dosti přes pozvolné dlouhosáhlé kopce, kde to prostě rekuperuje o 106.
Co se týče baterie, tak není ani AGM ani EFB. Je to ta úplně nejobyčejnější..
Parametry pro splnění/nesplnění režimu plachtění:
K aktivaci dojde za následujích podmínek:
- uvolněný spojkový, plynový a brzdový pedál
- zařazený 2 až 6 r.s. (AT 2-7 r.s.)
- rychlost vozidla 15-180 km/h
- nabití aku: 12v více než 60% SOC, 48V více než 25% SOC
- ECO režim jízdy
K deaktivaci dojde za následujích podmínek:
- rychlost pod 15 km/h
- baterie není dostatečně nabitá: 12V méně než 60% SOC, 48V méně než 25% SOC
- je aktivní tempomat
- ESC, ECM nebo TCU vykazuje chybu (závadu)
- je aktivní regenerace DPF, GPF, SOx
- dveře řidiče, kapota, kufr nejsou zavřené či zapnutý bezpečnostní pás
Za jakou AGM si ji vyměnil? Máš odakz? Diky
https://autodielyvika.sk/index.php?rout ... ct_id=7470... mám ju v i30 už viac ako rok a plachtenie odvtedy funguje presne ako má...