Zdravím, rozoberal niekedy niekto z vás poistkovú skrinku v motorovom priestore? Potrebujem sa do nej pozrieť, skúšal som to teraz vonku rozobrať a je to urobené fakt zložito, zvlášť jeden kábel čo je zboku neviem ako odpojiť.
Trápim sa už nejakú dobu s vyššími voľnobežnými otáčkami, za pomoci multimetra som zistil, že dochádza k poklesu napätia, ktorého počiatok som vysledoval práve v poistkovej skrini a funguje to nejako takto: Skočím s ľavým kolesom do výtlku, či menšej nerovnosti - následne mám pokles napätia a zvýšenie otáčok. Skočím do druhej nerovnosti - otáčky aj napätie sa stabilizujú. Samozrejme to nereaguje na všetky nerovnosti, musí to byť trošku väčšia šupa, ale závisí od počasia, v mrazoch stačí aj jemný výtlk.
Meraním som tiež zistil, že sa to netýka všetkých poistiek. Senzorové poistky neudávajú žiaden pokles. Ostatné áno, vrátane poistky, ktorá reportuje napätie do RJ (a z toho následne vznikajú aj tie vyššie otáčky).
Pokles býva na úrovni 1,4V.
Mám podozrenie na uvoľnený konektor zospodu v poistkovke (ak tam konektory sú - vychádzam z videí z netu, nanešťastie som nenašiel žiadne video i30) alebo poškodený/uvoľnený niektorý kábel.
Mám i30 1.4 80kW r.v. 2011
Poistková skrinka pri motore
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Poistková skrinka pri motore
3 roky neskôr a predmetnú poistkovku som rozobral ľavou zadnou... nakoniec ani nie je chyba v nej, ale aspoň teraz viem, ako sú niektoré veci napájané. Pokles napätia mám stále, ale už sú to 2V a len po zasunutí kľúča do spínačky a otočení na zapnutie rádia. Po vytiahnutí kľúča sa napätie vráti do normálu, ale až keď cvakne hlavné relé v motorovej poistkovej skrinke.
Včera som zistil, že 1V si z nejakého dôvodu berie rádio. Chystám sa to v sobotu rozobrať, skontrolovať konektory a premerať káble. Podľa toho, ako vyzerá stredový palubný štít, už tam predo mnou niekto raz bol. A potom nájsť ešte čo mi berie zvyšný 1V.
Včera som zistil, že 1V si z nejakého dôvodu berie rádio. Chystám sa to v sobotu rozobrať, skontrolovať konektory a premerať káble. Podľa toho, ako vyzerá stredový palubný štít, už tam predo mnou niekto raz bol. A potom nájsť ešte čo mi berie zvyšný 1V.
Re: Poistková skrinka pri motore
Update: Stredový štít rozobratý a vzadu na rádiu som našiel povypadnutý (alebo zle zasunutý) napájací konektor. Po zasunutí nadoraz sa 1V prestal strácať. Ešte mi niekde mizne tak 0,8V a podľa interiérových poistiek to vyzerá na problém so zadnými svetlami (pokles na "tail light, smerovkách aj hmlovkách; žiarovky na ľavej strane sú napohľad trochu odymené, ale svietia), alebo si tipnem, že zase konektory. Ktokoľvek sa v tom aute vŕtal predtým, než som ho kúpil, bol fušer na n-tú. Pamätám si, že keď som prvýkrát menil kabínový filter, ten pôvodný tam bol nasadený naopak.