Proletel jsem tvoje vlakno a cetl jsem kde jsi vsude byl. Klobouk dolu, ten tvuj Tuky uz videl pulku sveta! Na nektere z tech mist bych se taky rad podival, doufam ze se mi to podari.
Co se tyce stylu jizdy, mam vypozorovano, ze pri dynamictejsi jizde (napr na dalnici), stoupa differencni tlak v DPF daleko pomaleji.
Asi to bude tim, ze takto nekdy teplota v DPF vyleti i nad 500C, a pravdepodobne dochazi k castecnemu vypalovani DPF. Na druhe strane kdyz jezdim v nizkych otackach a snazim se "vyuzit kroutak", tak se DPF plni rychleji. Podobne, kratke trasy tomu zanaseni DPF taky moc nepomahaji. Proto se ptam na ten styl jizdy.
Kdyz jsi dobre pamatuji, tusim ze pouzivas VIF aditivum. Nezkousel jsi i nejake jine? Zda se mi ze VIF vyslovene nesnizuje kourivost (ma jine vyhovy, vim), ale jsou i takove aditiva, ktere mimo svych jinych vyhod zaroven znizuji tvorbu sazi.
Pískověbílý Tuky
Moderátor: Moderátoři
Re: Pískověbílý Tuky
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8155
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískověbílý Tuky
borci, tu regeneraciu sledujete cez nejaku diag? alebo to ukazuje niekde v PP auta? pac mne osobne to u Euro6 dieslu prijde tak nejak neosledovatelne volnym okom (je ale fakt, ze to nie je takze to ma vyriesene asi inak)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Pískověbílý Tuky
cez apku v mobilu. Torque Pro nebo CarScanner.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Pískověbílý Tuky
@Axel, nevim jestli sledujes i takove veci jako nakolik % se ti otevira EGR. Docela by mne zajimalo, jestli se ti ted v "zimnim rezimu DPF " nahodou neotevira EGR min. nemas to odsledovane?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Pískověbílý Tuky
Muzu laickou otazku od cloveka, co jezdil dyzlem maximalne v praci pred lety se starym tdi. Co delate kdyz se ta nutnost regenerace zapne? Jdete auto protahnout par km nekam po dalnici? Vim ze se toto "kurv*tko" dava uz i do novych benzinu, tak bych mel rad komplet informace, dik
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8155
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískověbílý Tuky
GPF v benzinovych motoroch funguje uplne inak - tam prebieha vypalovanie vzdy pri jazde bez zataze (tz napriklad jazda z kopca so zaradenym kvaltom bez plynu)
u Euro6 dieslu s adblue (2.2blueHdi) som za 43 000km prave pocitovo ani vizualne nezaznamenal ziadny naznak vypalovania DPF. Mozno jazdime tak idealne trasy, ze sa to stiha vypalovat / regenerovat bez nutenej regeneracie. Kto vie...
nebudem to tu ale Axelovi plevelit, pardon za OT
u Euro6 dieslu s adblue (2.2blueHdi) som za 43 000km prave pocitovo ani vizualne nezaznamenal ziadny naznak vypalovania DPF. Mozno jazdime tak idealne trasy, ze sa to stiha vypalovat / regenerovat bez nutenej regeneracie. Kto vie...
nebudem to tu ale Axelovi plevelit, pardon za OT
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Pískověbílý Tuky
Rege poznáš celkem snadno při pohledu na okamžitou spotřebu, myšleno u dieselu. Když pojedeš z kopce s kvaltem bez plynu, tak okamžitá spotřeba má být nula, ale při rege nulová není, protože teplota spalin se musí udržovat . Stejně tak při volnoběhu, třeba na semaforu je okamžitá spotřeba při rege výrazně vyšší.
A prý se i změní zvuk motoru, ale přestože slyším výborně, tak podle toho se ani já nechytám .
A u benzínu je to jak psal Mexican, tam se primárně vypaluje kyslíkem, takže stačí sundat nohu z plynu a nechat zařazeno. U hybridů by si to měla hlídat řídící jednotka a podle potřeby třeba při sundání nohy z plynu nechá motor odpojit později, aby skrz něj prošlo dost kyslíku k vypálení.
A prý se i změní zvuk motoru, ale přestože slyším výborně, tak podle toho se ani já nechytám .
A u benzínu je to jak psal Mexican, tam se primárně vypaluje kyslíkem, takže stačí sundat nohu z plynu a nechat zařazeno. U hybridů by si to měla hlídat řídící jednotka a podle potřeby třeba při sundání nohy z plynu nechá motor odpojit později, aby skrz něj prošlo dost kyslíku k vypálení.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20297
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pískověbílý Tuky
Půlku světa neprojel, ale viděl toho dost A občas by mi asi i nafackoval, kdyby mohlpatriknet píše: ↑25 lis 2024, 22:50 Proletel jsem tvoje vlakno a cetl jsem kde jsi vsude byl. Klobouk dolu, ten tvuj Tuky uz videl pulku sveta! Na nektere z tech mist bych se taky rad podival, doufam ze se mi to podari.
Co se tyce stylu jizdy, mam vypozorovano, ze pri dynamictejsi jizde (napr na dalnici), stoupa differencni tlak v DPF daleko pomaleji.
Asi to bude tim, ze takto nekdy teplota v DPF vyleti i nad 500C, a pravdepodobne dochazi k castecnemu vypalovani DPF. Na druhe strane kdyz jezdim v nizkych otackach a snazim se "vyuzit kroutak", tak se DPF plni rychleji. Podobne, kratke trasy tomu zanaseni DPF taky moc nepomahaji. Proto se ptam na ten styl jizdy.
Kdyz jsi dobre pamatuji, tusim ze pouzivas VIF aditivum. Nezkousel jsi i nejake jine? Zda se mi ze VIF vyslovene nesnizuje kourivost (ma jine vyhovy, vim), ale jsou i takove aditiva, ktere mimo svych jinych vyhod zaroven znizuji tvorbu sazi.
Ano, VIF dlouhodobě, právě dobírám další 5 l kanystr. Jistou dobu jsem používal i aditivum od Millers. Výhodná koupě. Pak, kvůli ceně, jsem opět přešel na VIF, abych ho letos na podzim prostřídal Millersem. Pocitově je motor s Millersem klidnější, méně vibruje.
Interval vypalování mám odsledovaný "na oko" (viz výše) a na nohu (meziplyny). Žádnou aplikaci nepoužívám.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek