Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
Moderátor: Moderátoři
Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
Zdravím,
od posledního servisu (počátkem října) pozoruji na autě zvýšenou spotřebu benzínu jak při jízdě ve měste, na okreskách tak na dálnici a zároveň pocitově mi příjde, že čistá jízda na elektriku je významně omezena. Baterka se aktuálně jen vyjimečně nechá vybít do 30%, ale spíše se drží v rozpětí 50-75%. Prý proběhl update battery managementu. Nepozoruje někdo něco podobného?
V podstatě na dálnici sleduji spotřebu o cca 1,5l vyšší, než průměr (dnes jsem jel za 7,2, běžně při klidné jízdě, jako dnes okolo 5-5,5l), ve městě aktuálně jezdím okolo 8-9l a dříve jsem ty trasy zvládal okolo 4,2-5l a okreskovou trasu co jedu okolo 4-5l tak byla taktéž za 6,5l....
Na dálnici jsem si všiml i podivného chování elektromotoru, kdy spadl výkon elektromotoru a chvíli byl na nule, což při procházení starších fotek nenastalo a graf nesel pod 5kw. Od servisu bylo 3x dotankovano na stejne benzince + ujeto cca 2100km.
Zároveň se mi neresetuje AC (konečně i týden zůstane tak, jak jsem auto opustil) a stejně tak i zůstane vybraná obrazovka mezi budíky a taktéž kamera se nevypíná po pár hodinách, ale jede dlouhodobě.
Předem díky za reakci.
od posledního servisu (počátkem října) pozoruji na autě zvýšenou spotřebu benzínu jak při jízdě ve měste, na okreskách tak na dálnici a zároveň pocitově mi příjde, že čistá jízda na elektriku je významně omezena. Baterka se aktuálně jen vyjimečně nechá vybít do 30%, ale spíše se drží v rozpětí 50-75%. Prý proběhl update battery managementu. Nepozoruje někdo něco podobného?
V podstatě na dálnici sleduji spotřebu o cca 1,5l vyšší, než průměr (dnes jsem jel za 7,2, běžně při klidné jízdě, jako dnes okolo 5-5,5l), ve městě aktuálně jezdím okolo 8-9l a dříve jsem ty trasy zvládal okolo 4,2-5l a okreskovou trasu co jedu okolo 4-5l tak byla taktéž za 6,5l....
Na dálnici jsem si všiml i podivného chování elektromotoru, kdy spadl výkon elektromotoru a chvíli byl na nule, což při procházení starších fotek nenastalo a graf nesel pod 5kw. Od servisu bylo 3x dotankovano na stejne benzince + ujeto cca 2100km.
Zároveň se mi neresetuje AC (konečně i týden zůstane tak, jak jsem auto opustil) a stejně tak i zůstane vybraná obrazovka mezi budíky a taktéž kamera se nevypíná po pár hodinách, ale jede dlouhodobě.
Předem díky za reakci.
- Přílohy
-
- 5.jpg (119.56 KiB) Zobrazeno 193 x
-
- 4.jpg (166.17 KiB) Zobrazeno 193 x
-
- 3.jpg (111.79 KiB) Zobrazeno 193 x
-
- 2.jpg (128.75 KiB) Zobrazeno 193 x
-
- 1.jpg (108.7 KiB) Zobrazeno 193 x
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8155
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
dovodom zvysenej spotreby je fakt, ze je zima. Ak je to tvoja prva, tak rozumiem obavam ale myslim, ze to mas v norme
ja mam tiez u 2WD HEV rozdiel zimaky vs letne. Zalezi este v akom chlade jazdis, ako zahrievas motor a podobne. To sa naucis
ja mam tiez u 2WD HEV rozdiel zimaky vs letne. Zalezi este v akom chlade jazdis, ako zahrievas motor a podobne. To sa naucis
- Přílohy
-
- Screenshot_2024-11-29-07-24-37-770_de.spritmonitor.smapp_mp-edit.jpg (66.22 KiB) Zobrazeno 161 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
Toto, čo popisuješ je "bežná vec" - má termomanažment batérie, ktorý v chlade ti nedovolí vybiť batériu pod cca 40 % (tých 30% je skôr na jar). V mojom prpade v lete spaľovák nepracuje v rozsahu cca 25-75%v zime idem na batériu len v rozsahu cca 40 - 70%... Ja som to tu riešil vlani pri mojej prvej zime v týmto hybridným motorom. Nikdy som totiž nemal tak dramatický rozdiel medzi jazdou v zime a v lete (skoro 1,5 l/100 km).
Ako písal Mexican, je to v norme, zvykneš si...
Takto to mám ja za necelý rok a pol:
Ako písal Mexican, je to v norme, zvykneš si...
Takto to mám ja za necelý rok a pol:
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
Díky za rychlou reakci,
Auto mám 2 a kousek roku, tak že zimu jsme již spolu zažili včetně zasněženého Slovenska
Je mi jasné, že teplota a zimní pneu mají negativní vliv na spotřebu (jak u spalováku, tak u elektra, tudíž hybrid bude na tom podobně), jen jsem zatím nepozoroval až takovou změnu. Pravdou je, ze teď se orientuji jen pouze podle data tankování, což mi řekne jen něco o tom, či jsem již měl zimáky nebo neměl, teplotu kdy jsem jel to neprozradí....
Ok, tak že budu sledovat dál a budu doufat, že je to jen sezónní zvýšení, a že holt v zimě se elektromotor více šetří
@Mexican & @Drobcek: copak to používáš za aplikaci na sledování spotřeby? Já mám jen mobilní RoadTrip lite.... a přemýšlím, co lepšího použít.
Auto mám 2 a kousek roku, tak že zimu jsme již spolu zažili včetně zasněženého Slovenska
Je mi jasné, že teplota a zimní pneu mají negativní vliv na spotřebu (jak u spalováku, tak u elektra, tudíž hybrid bude na tom podobně), jen jsem zatím nepozoroval až takovou změnu. Pravdou je, ze teď se orientuji jen pouze podle data tankování, což mi řekne jen něco o tom, či jsem již měl zimáky nebo neměl, teplotu kdy jsem jel to neprozradí....
Ok, tak že budu sledovat dál a budu doufat, že je to jen sezónní zvýšení, a že holt v zimě se elektromotor více šetří
@Mexican & @Drobcek: copak to používáš za aplikaci na sledování spotřeby? Já mám jen mobilní RoadTrip lite.... a přemýšlím, co lepšího použít.
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20297
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
drobcek tam má obrázek ze Spritmonitor, viz https://www.spritmonitor.de/en/
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8155
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
tiez spritmonitor. Ale u mna to bol screen z mobilnej apky. PC verzia je samozrejme lepsia a prehladnejsia ale PC som nemal na WC ked som pisal svoj prispevok
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
Argument o ochrane baterky bude podľa mňa pravda tak na 1/4 a 1/2 cesty. Rovnaký ak nie vyšší vplyv bude mať na to termo-manažment spaľovacieho motora. Motor a posádka potrebujú tiež svoj tepelný komfort. Tepelné čerpadlo nie je ani v PHEV tobôž nie pri HEV a otázkou je či to má vôbec elektrický kompresor klimatizácie... aby to aj v lete nevrčalo viac ako je treba. Podmienky prevádzky pre ten motor 1,6TGDi v rámci HEV/PHEV sústrojenstva musia byť doslova drastické, takže nejaké uľahčenie situácie to v zime určite potrebuje...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8155
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
ja ak nie je nejak vlhko tam 80% tras v zimne do -5 odjazdim bez zapnutej ventilacie len s ohrevom volantu a 1/3 vyhrievania sedadiel.
ono tomu hybridu v zime treba vysvetlit, ze si najprv musi ohriat motor a potom moze jazdit na baterku. Takze jedine sport a manualne radenie prvych par kilometrov.
skoda, ze to inzinieri nezvladli za nas, takyto nuteny ohrev by bol vlastne daleko lepsi v zime aj na zivotnost aj na emisie
ono tomu hybridu v zime treba vysvetlit, ze si najprv musi ohriat motor a potom moze jazdit na baterku. Takze jedine sport a manualne radenie prvych par kilometrov.
skoda, ze to inzinieri nezvladli za nas, takyto nuteny ohrev by bol vlastne daleko lepsi v zime aj na zivotnost aj na emisie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)
To "zohriatie".. zámerne píšem v úvodzovkách má totiž ešte jednu neradostnú rovinu...
za zohriaty motor na prevádzkovú teplotu je možné považovať až vtedy keď je zohriaty aj olej... z mojich sledovaní mi vychádza, že to motor v HEV/PHEV sústrojenstve dosiahne snáď až v horúcom lete...
Jeden príklad z mojich pozorovaní (na aute bez MHEV, HEV, PHEV)... údaje odčítané z diagnostiky... žiadne odhady teplomeru.
-vonkajšia teplota 3-4 stupne nad nulou
-auto stálo po 100km ceste cca. 4hodiny
-údaje získané pri spiatočnej ceste
- teploty chladiacej kvapaliny v oboch okruhoch 90-105°C (RJ si to upravuje podľa zaťaženia) dosiahnutá po 8km
- teplota oleja cca. 100°C dosiahnutá až po 20km... aj to pri jazde na horský priechod .. potom kolísala podľa zaťaženia od 80-100°C
Takže pri HEV to reálne veľmi šanca v zime zohriať nie je.... na rozumne krátkej vzdialenosti.
za zohriaty motor na prevádzkovú teplotu je možné považovať až vtedy keď je zohriaty aj olej... z mojich sledovaní mi vychádza, že to motor v HEV/PHEV sústrojenstve dosiahne snáď až v horúcom lete...
Jeden príklad z mojich pozorovaní (na aute bez MHEV, HEV, PHEV)... údaje odčítané z diagnostiky... žiadne odhady teplomeru.
-vonkajšia teplota 3-4 stupne nad nulou
-auto stálo po 100km ceste cca. 4hodiny
-údaje získané pri spiatočnej ceste
- teploty chladiacej kvapaliny v oboch okruhoch 90-105°C (RJ si to upravuje podľa zaťaženia) dosiahnutá po 8km
- teplota oleja cca. 100°C dosiahnutá až po 20km... aj to pri jazde na horský priechod .. potom kolísala podľa zaťaženia od 80-100°C
Takže pri HEV to reálne veľmi šanca v zime zohriať nie je.... na rozumne krátkej vzdialenosti.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.