1.5 tgdi strata tahu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
1.5 tgdi strata tahu
Ahojte. Mam otazku ohladom motoru 1.5 thdi mhev. Uz niekolko krat som mal stratu tahu. Motor akokeby siel na 3 valce, dunel auto sa cele triaslo. Na plyn nereaguje ziadna kontrolka nesvieti. V podstate pri podradeni uz len spomaluje duni vybruje. Vzdy sa mo to stalo na dialnici. Zacina to tak ze citim ako keby som siel po nerovnostiach po ceste a to vybrovanie sa stupnuje cim viac pridavam plyn.Jedina pomoc je vypnutie a zapnutie motora. Potom ide zas normalne. Stalo sa to niekomu? Mam najazdene 38000 km. V servise sa vyjadrili v zmysle ziadna kontrolka ziadny problem.
- Reklama
Re: 1.5 tgdi strata tahu
A napichli to vôbec na diagnostiku? Bo nie všetky chyby nechajú kontrolku rozsvietenú trvalo. Ja som mal misfire na 2. válci, kontrolka mi nesvietila, ale v ECU bola uložená chýba (tzv. pending error), ktorá sa na diagnostike dala načítať a ktorú po oprave museli zmazať.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ano bolo na diagnostike. Par dni po strate tahu som bol na 3tej prehliadke a vsetko samozrejme ok. Napisal som to aj do protokolu nech to kuknu. Povedali ze nevidia problem.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ahoj,
Mne sa toto stalo tento týždeň 2x. Vždy, keď som dal viac plyn k podlahe pri predbiehaní na okreske (raz v kopci a raz v miernom kopci).
Nachvíľu zasvietila oranžová kontrolka motora, motor stratil ťah a okolo 2000 ot. a nižšie hrozne vibroval aj pri menšom zošliapnutí plynu. Musel som ho držať okolo 2500 ot. aby sa s tým dalo jet. Skúsil som na minutu vypnúť na parkovisku motor a po naštartovaní to bolo OK.
Mám 1,5TGDi 117kW v automate, r. 2022. Jazdím s ním od februára 2024 a stalo sami to prvý krát.
Mám podozrenie na špatné palivo, tankoval som cez víkend na Myjave na OMV drahší benzín s aditívami. Pravdepodobne tam má malú "výtoč"...
Ak sa to bude opakovať po ďalšom tankovaní, idem do servisu.
Hodne zdaru!
-zaf-
Mne sa toto stalo tento týždeň 2x. Vždy, keď som dal viac plyn k podlahe pri predbiehaní na okreske (raz v kopci a raz v miernom kopci).
Nachvíľu zasvietila oranžová kontrolka motora, motor stratil ťah a okolo 2000 ot. a nižšie hrozne vibroval aj pri menšom zošliapnutí plynu. Musel som ho držať okolo 2500 ot. aby sa s tým dalo jet. Skúsil som na minutu vypnúť na parkovisku motor a po naštartovaní to bolo OK.
Mám 1,5TGDi 117kW v automate, r. 2022. Jazdím s ním od februára 2024 a stalo sami to prvý krát.
Mám podozrenie na špatné palivo, tankoval som cez víkend na Myjave na OMV drahší benzín s aditívami. Pravdepodobne tam má malú "výtoč"...
Ak sa to bude opakovať po ďalšom tankovaní, idem do servisu.
Hodne zdaru!
-zaf-
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Stále stejná písnička a závada. Vadná cívka(cívky), svíčka(svíčky). Výměna na záruku. Tedy pokud nemáš najeto hafo kilometrů.
Nechápu, že jestě teď, kdy už se o tom opravdu veřejně ví, jsou servisy, kde s tím dělají problémy.
A myslím si, že technik- mechanik to i umí nasimulovat za jízdy i na místě, aby se to kuře rozsvítilo a pak diagnostika a je to tam zapsané. Ale to by museli chtít Spíš je zajímavé, že to v paměti nezůstane a po vypnutí se to samo smaže. Takže nevypínat motor po rozsvícení kuřete a závada jde načíst.
Nechápu, že jestě teď, kdy už se o tom opravdu veřejně ví, jsou servisy, kde s tím dělají problémy.
A myslím si, že technik- mechanik to i umí nasimulovat za jízdy i na místě, aby se to kuře rozsvítilo a pak diagnostika a je to tam zapsané. Ale to by museli chtít Spíš je zajímavé, že to v paměti nezůstane a po vypnutí se to samo smaže. Takže nevypínat motor po rozsvícení kuřete a závada jde načíst.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Pokial je tam problem s cievkou, a motor spravi misfire, tak tam ta chyba ulozena je, aj ked kura nesvieti a clovek vypne motor. Sam som to tak mal, v servise tu chybu citali az na druhy den a tiez ju tam nasli.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Renault mi toto za 15 let udělal dvakrát. Poprvé jsem jel do servisu, ale už nic nenašli. Prý možná cívky... A prostříkli kontakty k civkám... A teď jak začalo sychravo (to bylo i v prvním případě) znovu ztráta výkonu a kuře, tak kontaktol, prostříknout kontakty, a jezdí zase normálně.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tiež sa mi to nezdá.. "misfire" dokonca patrí do skupiny chýb, ktoré rozsvietia kontrolku hneď pri prvom výskyte(väčšina chýb rozsvecuje kontrolku až pri výskyte v dvoch jazdných cykloch po sebe) a minimálne niekoľko jazdných cyklov by chyba mala ostať zapísaná ak by sa aj neopakovala. Niekedy mám pocit, ako keby mali v niektorých servisoch zapnutý v diagnostike filter na aktívne chyby.. a tým pádom historické/neaktívne záznamy pre nich neexistujú...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tak mi to spravilo 3. krat, ale uz kontrolka zostala svietiť natrvalo a vyskocila hlaska o chybe riadiaceho systemu a navsteve servisu.
V servise odhalili znamy problem - spatna cievka + vymenili vsetky sviecky. Cievka vymenena v ramci predlzenej zaruky, ale sviecky uz som platil, na tie sa vzťahuje len 2R zaruka.
V servise odhalili znamy problem - spatna cievka + vymenili vsetky sviecky. Cievka vymenena v ramci predlzenej zaruky, ale sviecky uz som platil, na tie sa vzťahuje len 2R zaruka.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
zdravím,
taky už vezu potřetí za měsíc auto do servisu se stejnou závadou.
Poprvé to prý byla cívka 4 - hledali týden
podruhé prý cívka 3 - hledali 2 dny
ted nevím, ještě mají dva pokusy
Cíky zdarma, svíčku platím já
taky už vezu potřetí za měsíc auto do servisu se stejnou závadou.
Poprvé to prý byla cívka 4 - hledali týden
podruhé prý cívka 3 - hledali 2 dny
ted nevím, ještě mají dva pokusy
Cíky zdarma, svíčku platím já
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Potvrdzujem asi mesiac som jazdil na tucsone 1,6T-GDI a motor na studeno isiel stardantne a zrazu tesne pred zohriatim na 90 stupnov v pasme 1800-2000 otacok akoby zacalo autom trhat a nechcelo zrychlovat trvalo to tak dajme tomu 30sekund jedine co trocha pomahalo bolo podradit a ist cez 2000 otacok a cakat chvilu kym sa motor viacej nezohrial a potom auto zohriate a islo zrazu normalne a potvrdujem ze ziadna kontrolka a ani v pameti zavad nic nenaslo.Kupil som 4 nove cievky Delphi jedna zhruba 27eur a pokoj.Prvovyroba tam boli Denso najazdene 60tisic.takze ak niekomu pomoze vymente cievky ako prvu pomoc.a Denso nekupovat radsej.