Výpadky při startování vozu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Výpadky při startování vozu
Dobrý den, na úvod.
Pořídil jsem HYUNDAI i30 kombi s motorem 1,6 CRDI a po ujetí několika set km nastal problém, auto někdy startuje a někdy ne. Hloupá definice, ale tak to je.
O co se jedná. Třebas ráno předešlý den při +4. stupních C start bez problému, odpoledne po najetí sta km nenastartuji, ale pomocí cizího zdroje start motoru.
Říkáte, na sto procent vadná baterka, jak jinak.
ALE, zdůrazňuji to ale, další start z vlastní baterky bez problému. A na druhý den taky na svou baterku start na jedničku. Tři válce zabublají a na čtrvrtý válec chytne. Někdy chytne okamžitě.
Tak a teď do mně. Co tak asi mám špatného.
Naběháno 160 000 km.
Tož asi tak.
Děkuji za rady a odpovědi
Pořídil jsem HYUNDAI i30 kombi s motorem 1,6 CRDI a po ujetí několika set km nastal problém, auto někdy startuje a někdy ne. Hloupá definice, ale tak to je.
O co se jedná. Třebas ráno předešlý den při +4. stupních C start bez problému, odpoledne po najetí sta km nenastartuji, ale pomocí cizího zdroje start motoru.
Říkáte, na sto procent vadná baterka, jak jinak.
ALE, zdůrazňuji to ale, další start z vlastní baterky bez problému. A na druhý den taky na svou baterku start na jedničku. Tři válce zabublají a na čtrvrtý válec chytne. Někdy chytne okamžitě.
Tak a teď do mně. Co tak asi mám špatného.
Naběháno 160 000 km.
Tož asi tak.
Děkuji za rady a odpovědi
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8198
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky při startování vozu
zhavice. 160 000km je uz porcia, kde by jeden alebo viacero zhavicov mohlo chciet vymenu. Od klavesnice sa zle radi
Ak si si 100% isty baterkou (tz toci usilovne ale auto nestartuje) tak navrhujem ist cestou zhavicov
inak podobne vyhodne kupy su vzdy za trest. Kedy to naposledy videlo servis? Dufam, ze si po zakupeni aspon nechal urobit bezny servis
Ak si si 100% isty baterkou (tz toci usilovne ale auto nestartuje) tak navrhujem ist cestou zhavicov
inak podobne vyhodne kupy su vzdy za trest. Kedy to naposledy videlo servis? Dufam, ze si po zakupeni aspon nechal urobit bezny servis
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Výpadky při startování vozu
Zcela určitě špatně přečtený dotaz. Asi to bude překladem z češtiny do slovenčiny.
Ale teď vážně.
Ještě pro upřesnění. Při tom špatném startu to opravdu vypadá, že baterka odešla do olověného nebe. To znamená, že všechno, kontrolky, světla, budíky, co je na světlo, vypne i ten startér neotočí. Vypíná asi relé , zkušení vědí jaké relé.
Ale při startu pomocným zdrojem motor naskočí okamžitě. Okamžitě motor naskočí i při podařeném startu. To je po opětovném startu motoru.
Takže netočí dlouho, netočí vůbec.
Na podařený start z baterky (v autě) je všechno výborné bez poruchy a bez problému. Ale prostě někdy nechytne, až na cizí zdroj.
Auto je řádně servisováno se servisní knížkou se záznamy.
Zoxidované pólové nástavce na baterce mně napadly, ale takto postižené místa se chovají pořád stejně. Nehledě k tomu, že pomocný startovací zdroj připojuji k zabudované baterce na pólové nástavce baterky. Spínač na startéru taky mně napadl, ale motor startuje i s vlastním nebo cizím zdrojem energie stejně.
Ale teď vážně.
Ještě pro upřesnění. Při tom špatném startu to opravdu vypadá, že baterka odešla do olověného nebe. To znamená, že všechno, kontrolky, světla, budíky, co je na světlo, vypne i ten startér neotočí. Vypíná asi relé , zkušení vědí jaké relé.
Ale při startu pomocným zdrojem motor naskočí okamžitě. Okamžitě motor naskočí i při podařeném startu. To je po opětovném startu motoru.
Takže netočí dlouho, netočí vůbec.
Na podařený start z baterky (v autě) je všechno výborné bez poruchy a bez problému. Ale prostě někdy nechytne, až na cizí zdroj.
Auto je řádně servisováno se servisní knížkou se záznamy.
Zoxidované pólové nástavce na baterce mně napadly, ale takto postižené místa se chovají pořád stejně. Nehledě k tomu, že pomocný startovací zdroj připojuji k zabudované baterce na pólové nástavce baterky. Spínač na startéru taky mně napadl, ale motor startuje i s vlastním nebo cizím zdrojem energie stejně.
Re: Výpadky při startování vozu
Dobrý večer, nikde jsem nepsal o výhodném nákupu auta. Dýzl startuje se špatnými žhaviči i do -5°C. Při nižší teplotě začne motor stávkovat, ale chytne, pokud nejsou VŠECHNY žhaviče vadné.
Nafťáky jsou ve 160k km prakticky zajeté a začnou se kazit až tak od 300k km. Spánembohem. Zdá se mi to, nebo je tu mrtvo, nebo jsou ty auta HYUNDAI taj výborná, že se nekazí, a řeší se tu zvuk houkačky.
Nafťáky jsou ve 160k km prakticky zajeté a začnou se kazit až tak od 300k km. Spánembohem. Zdá se mi to, nebo je tu mrtvo, nebo jsou ty auta HYUNDAI taj výborná, že se nekazí, a řeší se tu zvuk houkačky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11642
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výpadky při startování vozu
Diesely v i30 PDE skoro nikdo nemá.
Nemluvě o tom, že v Tvém příspěvku chybí to nejdůležitější - jaký motor máš pod kapotou. Pod obchodním označením 1,6 CRDi se prodávaly dva zcela odlišné motory. Máš pod kapotou motor U2 nebo U3?
Nemluvě o tom, že v Tvém příspěvku chybí to nejdůležitější - jaký motor máš pod kapotou. Pod obchodním označením 1,6 CRDi se prodávaly dva zcela odlišné motory. Máš pod kapotou motor U2 nebo U3?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výpadky při startování vozu
Dobrý den, nevím úplně přesně, ale podle TP je to PDE, F5D21,D72AZ1 tak je to zapsáno, 1,6 nafta 85kW ale typ motoru dále nevím rok výroby 2021
Re: Výpadky při startování vozu
Dobrý den, nevím úplně přesně, ale podle TP je to PDE, F5D21,D72AZ1 tak je to zapsáno, 1,6 nafta 85kW ale typ motoru dále nevím rok výroby 2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11642
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výpadky při startování vozu
Tak jinak. Má to už AdBlue?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výpadky při startování vozu
Ano,má to AdBlue. AdBlue mám v nádrži asi tak jednu třetinu.
Zdá se mi, že prakticky typově stejné motory by měly mít, aspoň podle mně, podobné závady. Avšak znova připomínám, že motor auta občas stávkuje. Startuji ze stejné baterky, někdy až z pomocného zdroje. Avšak, na stejnou baterku a na stejný startér startuji po události.
Zdá se mi, že prakticky typově stejné motory by měly mít, aspoň podle mně, podobné závady. Avšak znova připomínám, že motor auta občas stávkuje. Startuji ze stejné baterky, někdy až z pomocného zdroje. Avšak, na stejnou baterku a na stejný startér startuji po události.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11642
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výpadky při startování vozu
Na AdBlue jsem se ptal kvůli typu motoru. Takže U3 s rozvody řemenem.
Tedy časovaná bomba pod kapotou .
První problém, nejčastěji na Tucsonech (řešil jsem na dvou TLE, naštěstí v záruce), je nasátí ledu z mezichladiče. Ozve se rána a motor KO...
Druhý problém jsou průniky oleje do chladící kapaliny - příčinou jsou praskliny v bloku. To jsem na i30 řešil na začátku tohoto roku. Auto měsíc po záruce. Kulance by byla, kdyby auto měl první majitel. Byl to majitel druhý, takže smolíček.
U těchto motorů stačí 2 mrtvé zhaviče a nenastartuješ. Protože si za studena motor "přižhavováním" pomáhá i za chodu, tak mi na jednom Tucsonu TLE takhle odešly ještě v záruce.
Ale nic z toho neřeší Tvůj problém. Já tipuju baterku jednou nohou v olověném nebi. Kdyby blblo relé nebo spínačka, tak by auto nechytalo na externí zdroj. Ale podle toho co píšeš to po připojení externího zdroje chytne. A protože auto má určitě "chytré" nabíjení, kdy altík nabíjení cykluje, tak pokud auto chcípneš "na vršku", tak chytne a pokud "v údolí", tak mrtvo.
Když nastane mrtvolný stav, ozve se nějaký zvuk? Konkrétně cvakání?
Tedy časovaná bomba pod kapotou .
První problém, nejčastěji na Tucsonech (řešil jsem na dvou TLE, naštěstí v záruce), je nasátí ledu z mezichladiče. Ozve se rána a motor KO...
Druhý problém jsou průniky oleje do chladící kapaliny - příčinou jsou praskliny v bloku. To jsem na i30 řešil na začátku tohoto roku. Auto měsíc po záruce. Kulance by byla, kdyby auto měl první majitel. Byl to majitel druhý, takže smolíček.
U těchto motorů stačí 2 mrtvé zhaviče a nenastartuješ. Protože si za studena motor "přižhavováním" pomáhá i za chodu, tak mi na jednom Tucsonu TLE takhle odešly ještě v záruce.
Ale nic z toho neřeší Tvůj problém. Já tipuju baterku jednou nohou v olověném nebi. Kdyby blblo relé nebo spínačka, tak by auto nechytalo na externí zdroj. Ale podle toho co píšeš to po připojení externího zdroje chytne. A protože auto má určitě "chytré" nabíjení, kdy altík nabíjení cykluje, tak pokud auto chcípneš "na vršku", tak chytne a pokud "v údolí", tak mrtvo.
Když nastane mrtvolný stav, ozve se nějaký zvuk? Konkrétně cvakání?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výpadky při startování vozu
Dobrý den, co svítilo, to zhaslo a ozývalo se nějaké slabě slyšitelné cvakání. Připadalo mi to jako starý elektrický domovní zvonek řádně přtlumený aby nebyl slyšet. Po uvolnění klíčku hlásí chyby, např.: Zkontrolujte ABS, TPMS a další elektronické vymoženosti na moderních autech.
Ale neleze mi to do hlavy s tou baterkou. Nebo se seká startér? Že má tak velký odběr, že baterka jde až do zkratu? Nevím, jen hádám a proto se ptám.
Musím závadu nějak vyřešit, protože startovat s pomocným zdrojem se mi neustále nechce, je to obtěžující. Jak jinak.
Ale neleze mi to do hlavy s tou baterkou. Nebo se seká startér? Že má tak velký odběr, že baterka jde až do zkratu? Nevím, jen hádám a proto se ptám.
Musím závadu nějak vyřešit, protože startovat s pomocným zdrojem se mi neustále nechce, je to obtěžující. Jak jinak.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11642
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výpadky při startování vozu
Už sis odpověděl - baterka je ve smrti. Proto jsem se ptal na to cvakání .
Dohledej si na netu jak funguje chytré dobíjení a bude Ti jasné co se s ní děje.
Dohledej si na netu jak funguje chytré dobíjení a bude Ti jasné co se s ní děje.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výpadky při startování vozu
To co popisuješ je učebnicový syndrom mrtvý baterky - auto odpojí nezbytné věci.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Výpadky při startování vozu
Ano, to by bylo zcela jistě ta jediná a správná možnost, ale je tam to jedno ALE.
A to ALE je v tom, že po nastartování na cizí zdroj a po ujetí několika km, desítek nebo i stovek km auto nastartuje na VLASTNÍ zdroj. To je na baterku, která je zabudovaná.
Na baterku bez kapacity auto opravdu odpovídá odpojením relé, ale to relé odpojí komplet síť. Není minimální předepsané napětí, relé odpojí systém.
Jenže znova. Proč po ujetí několka km jak jsem psal výše, auto startuje bez problému? Kapacita baterky jednou je a pak není? Jsem jen hobby mechanik.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11642
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výpadky při startování vozu
A to je ten problém! Hobby mechanik bez aktuálních znalostí .
Dohledej si jak funguje chytré dobíjení a co dělá s baterkou!
Dohledej si jak funguje chytré dobíjení a co dělá s baterkou!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate