Mám I10 2019 a na mínusovém kontaktu baterie je elektronická kostka s popisem:
IBS 200X, 37180-B9000, HW.SW : 1.1, H00095984, HW: 28/11 SW: 7.0
Je to "inteligentní" dobíjení?
Řeším v souvislosti s odchodem akumulátoru do věčných lovišť.
Auto jsme koupili na popojíždění, tedy krátké trasy.
I10 - inteligentní dobíjení
Moderátor: Moderátoři
I10 - inteligentní dobíjení
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
- Reklama
Re: I10 - inteligentní dobíjení
áno je to "inteligent battery sensor"... máš tam rekuperačné nabíjanie ISG.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: I10 - inteligentní dobíjení
popis senzoru IBS200x mas treba tu
https://www.dalix.cz/eshop/bateriovy-he ... x-12v.html
jetli byla otazka zda je ta krabicka "inteligentni dobijeni" tak na to je to moc pitomy a baterku ti to na 99% primo nezabilo, o zivote baterky rozhodl nejaky centralni mozek .. a to 1% je moznost ze mu tahle krabicka hlasila spatne hodnoty, nicmene jestli ti vydrzela 5 let na kratkych trasach tak to jsi na tom mozna jeste dobre a oproti jinym nestastnikum i o 100%
jestli jsi se ptal na to zda mas v aute inteligentni dobijeni tak ano
https://www.dalix.cz/eshop/bateriovy-he ... x-12v.html
jetli byla otazka zda je ta krabicka "inteligentni dobijeni" tak na to je to moc pitomy a baterku ti to na 99% primo nezabilo, o zivote baterky rozhodl nejaky centralni mozek .. a to 1% je moznost ze mu tahle krabicka hlasila spatne hodnoty, nicmene jestli ti vydrzela 5 let na kratkych trasach tak to jsi na tom mozna jeste dobre a oproti jinym nestastnikum i o 100%
jestli jsi se ptal na to zda mas v aute inteligentni dobijeni tak ano
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: I10 - inteligentní dobíjení
Ano,
baterku to nezabilo, ale určitě jí to pomohlo dodělat.
Je mi jasné, že při denních trasách do 15 km a častém startování to alternátor nezvládne dobít.
Baterku jsem samozřejmě pravidelně dobíjel a proto asi vydržela 5 let.
U Tucsona mám ověřené, že inteligentní dobíjení to pere do baterky hlava nehlava a když doma dobiju baterku, tak pak jede z baterky.
To se mi nelíbí a baterka zbytečně trpí. U Tucsona mám inteligentní dobíjení odpojené a ověřené, že dobíjí za jízdy na cca 14,4V a chybu to nehlásí.
Jak bude v I10 nová baterka, tak to prostě nechám odpojené a budu sledovat jak dobíjí.
Za mě ISG zbytečně namáhá baterku, alternátor a elektroniku.
Příklad: Doma u Tucsona nabiju baterku na teoretických 100%, pak vyrazím na hory. Auto nechám týden v mrazu na parkovišti a spoléhám, že baterka je nabitá téměř na 100%. No jo, ale ISG zajistí, že při příjezdu na hory má baterka např. 75%. Dále něco zmizne samovybíjením, něco studenou baterkou a auto snad nastartuje. Není to za mě ideální stav. Skvělé je, že většina řidičů to netuší a jsou v pohodě.
baterku to nezabilo, ale určitě jí to pomohlo dodělat.
Je mi jasné, že při denních trasách do 15 km a častém startování to alternátor nezvládne dobít.
Baterku jsem samozřejmě pravidelně dobíjel a proto asi vydržela 5 let.
U Tucsona mám ověřené, že inteligentní dobíjení to pere do baterky hlava nehlava a když doma dobiju baterku, tak pak jede z baterky.
To se mi nelíbí a baterka zbytečně trpí. U Tucsona mám inteligentní dobíjení odpojené a ověřené, že dobíjí za jízdy na cca 14,4V a chybu to nehlásí.
Jak bude v I10 nová baterka, tak to prostě nechám odpojené a budu sledovat jak dobíjí.
Za mě ISG zbytečně namáhá baterku, alternátor a elektroniku.
Příklad: Doma u Tucsona nabiju baterku na teoretických 100%, pak vyrazím na hory. Auto nechám týden v mrazu na parkovišti a spoléhám, že baterka je nabitá téměř na 100%. No jo, ale ISG zajistí, že při příjezdu na hory má baterka např. 75%. Dále něco zmizne samovybíjením, něco studenou baterkou a auto snad nastartuje. Není to za mě ideální stav. Skvělé je, že většina řidičů to netuší a jsou v pohodě.
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Re: I10 - inteligentní dobíjení
Tech 14.4V jsi meril multimetrem nebo nejakou hrackou do zasuvky zapalovace? treba moje i30 dava 14.25V a to je celkem bida .. teda s vyrazenym ISG jinak to bylo vetsinou 13.8 a pak chvilema 15 coz bylo jeste horsi a samozrejme ji nenakrmilo do plna. Od jeziska sem dostal startovaci powerbanku, ptze se nechci dockat stavu ze po tydnu nenastartuju. Resp stat se to muze ale v danou chvili chci mit okamzite reseni.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: I10 - inteligentní dobíjení
Měli jsme i10 od novoty rok 2016, než jsme ji vyměnili za novou. Nikdy nebyla na dobíječce, ale vesměs delší trasy a hlavně jezdila na zapnuté potkávací světla, né na denní svícení a výdrž 8 let a 100 tisíc km bez problému.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: I10 - inteligentní dobíjení
Ano, 14,4V jsem měřil multimetrem na baterce.
Ta čínská sranda do zapalovače ukazovala 14,6V.
Na měření kolísání napětí při funkčním inteligentním dobíjení to stačí, ale na přesné měření je to samozřejmě k ničemu.
Ta čínská sranda do zapalovače ukazovala 14,6V.
Na měření kolísání napětí při funkčním inteligentním dobíjení to stačí, ale na přesné měření je to samozřejmě k ničemu.
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM