I30 přestala startovat napoprvé
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 31 pro 2024, 22:26
I30 přestala startovat napoprvé
Ahoj,
Nejdrive mi umrela baterka. Nechal jsem si dat novou. Vse ok, vydrzela 6 let od koupe auta (nove).
Pal mi odesel starter a dali mi v autorizovanem servisu na vyber bud neoriginalni "do tydne" nebo originalni, ale neni na Hyundai sklade a neni jasne, kdy bude na sklade. Vybral jsem neoriginalni. Do dvou tydnu odesel, pry byl spatny (muze byt, trochu smula, ale dobre).
Nyni mam tedy druhy neoriginalni starter a dva dny po sobe jsem nenastartoval napoprve, coz bylo prvnich 6 let vzdy standard. Ano, jsou teploty kolem nuly, ale neni extremni zima ...
Nyni tedy premyslim, jestli mam proaktivne zkusit objednat originalni a nebo jsem jen paranoidni.
Dodam jen, ze s detmi opravdu nechci jen tak nekde skoncit s autem. A ano, jsem laik, co se tyce aut.
Po precteni par temat zde mi prijde, ze startovat napoprve neni uplne tak automaticke, jak mi to doded prislo. To nevim, jestli me uklidnuje nebo zneklidnuje.
Poradili byste, co byste plus minus delali v me situaci?
Dekuji
Nejdrive mi umrela baterka. Nechal jsem si dat novou. Vse ok, vydrzela 6 let od koupe auta (nove).
Pal mi odesel starter a dali mi v autorizovanem servisu na vyber bud neoriginalni "do tydne" nebo originalni, ale neni na Hyundai sklade a neni jasne, kdy bude na sklade. Vybral jsem neoriginalni. Do dvou tydnu odesel, pry byl spatny (muze byt, trochu smula, ale dobre).
Nyni mam tedy druhy neoriginalni starter a dva dny po sobe jsem nenastartoval napoprve, coz bylo prvnich 6 let vzdy standard. Ano, jsou teploty kolem nuly, ale neni extremni zima ...
Nyni tedy premyslim, jestli mam proaktivne zkusit objednat originalni a nebo jsem jen paranoidni.
Dodam jen, ze s detmi opravdu nechci jen tak nekde skoncit s autem. A ano, jsem laik, co se tyce aut.
Po precteni par temat zde mi prijde, ze startovat napoprve neni uplne tak automaticke, jak mi to doded prislo. To nevim, jestli me uklidnuje nebo zneklidnuje.
Poradili byste, co byste plus minus delali v me situaci?
Dekuji
- Reklama
Re: I30 přestala startovat napoprvé
Startovat na poprve je pro me samozrejmost (pokud mas OK baterku a neni takova kosa ze se lepi zelezo k zelezu) .. pokud ne je neco spatne.
Nicmene nezminujes co u tebe znamena ze nestartujes na poprve, jakoze starter vubec necvakne / nebo netoci ? Pri prvnim startu cvakne, pri druhem toci, pri tretim startuje? A motor je v jakem stavu? rozvody byly? Jsi prvni majitel a staral jsi se nebo je to jezdenka bez historie atd? .. starter musi roztocit motor, pokud neni opotrebovany tak na to nema silu treba protoze je zbytek ustroji zatuhle. Prvni umrit mohl, nahradni neorigo vadny by byla velka smutna nahoda. Tedy spis bych premyslel o moznosti ze prvni starter i ten novy neorgio spise umrel nasledkem pretizeni a hledal problem jinde. Blba zprava je ze ten co tam mas ted mozna taky dlouho nevydrzi a mozna o chvili dyl vydrzi origo. Evidujes si treba spotrebu? Ze by sis vsiml ze posledni rok ti auto zere vic nez driv? zvuk / vibrace stejny?
Nicmene nezminujes co u tebe znamena ze nestartujes na poprve, jakoze starter vubec necvakne / nebo netoci ? Pri prvnim startu cvakne, pri druhem toci, pri tretim startuje? A motor je v jakem stavu? rozvody byly? Jsi prvni majitel a staral jsi se nebo je to jezdenka bez historie atd? .. starter musi roztocit motor, pokud neni opotrebovany tak na to nema silu treba protoze je zbytek ustroji zatuhle. Prvni umrit mohl, nahradni neorigo vadny by byla velka smutna nahoda. Tedy spis bych premyslel o moznosti ze prvni starter i ten novy neorgio spise umrel nasledkem pretizeni a hledal problem jinde. Blba zprava je ze ten co tam mas ted mozna taky dlouho nevydrzi a mozna o chvili dyl vydrzi origo. Evidujes si treba spotrebu? Ze by sis vsiml ze posledni rok ti auto zere vic nez driv? zvuk / vibrace stejny?
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 31 pro 2024, 22:26
Re: I30 přestala startovat napoprvé
> Startovat na poprve je pro me samozrejmost
Pro me to bylo take samozrejmosti 6 let. Takze to rad slysim.
> (pokud mas OK baterku a neni takova kosa ze se lepi zelezo k zelezu) .. pokud ne je neco spatne.
Je rekneme 0°C. Nejnizsi teplota byla -3°C. Takze neni extremni zima.
> Nicmene nezminujes co u tebe znamena ze nestartujes na poprve, jakoze starter vubec necvakne / nebo netoci ?
Dam klicek do zapalovani. Pockam, az se provede nejaka ta uvodni kontrola, otocim klickem a konkretne rano se pak nestalo vubec nic, jen jsem uslysel nejaky lehke zasyceni (neumim ten zvuk uplne popsat, ale urcite se starter o nic zajimaveho nesnazil)
> Pri prvnim startu cvakne, pri druhem toci, pri tretim startuje?
Tohle bych rekl, ze mozna docela dobre popisuje situaci. Mel bych si asi telefon nahrat, jak se to chova, protoze pak se to v servisu mnohem lip prezentuje (a treba pak mi pan nebude vysvetlovat, ze nemam cekat, ze to nastartuje hnedka napoprve uplne vzdycky ... )
> A motor je v jakem stavu? rozvody byly?
To nedokazu rict, v jakem je stavu. Rozvody se nedelaly.
> Jsi prvni majitel a staral jsi se nebo je to jezdenka bez historie atd?
Jsem prvni majitel a jezdim s tim pravidelne do autorizovaneho servisu kazdy rok, jak si o to auto rekne. Doted nebyly zadne podobne potize.
> .. starter musi roztocit motor, pokud neni opotrebovany tak na to nema silu treba protoze je zbytek ustroji zatuhle.
Auto ma najeto 100 000 km za 6 let. Laicky bych cekal, ze to neni ani za polovinou zivotnosti. Ale vlastne nevim, jak dlouho auta vydrzi v dnesni dobe.
> Prvni umrit mohl, nahradni neorigo vadny by byla velka smutna nahoda. Tedy spis bych premyslel o moznosti ze prvni starter i ten novy neorgio spise umrel nasledkem pretizeni a hledal problem jinde. Blba zprava je ze ten co tam mas ted mozna taky dlouho nevydrzi a mozna o chvili dyl vydrzi origo.
To by davalo dobry smysl.
> Evidujes si treba spotrebu?
Spotrebu moc neeviduju, ale myslim, ze je to porad kolem +-6.5 litru benzinu na 100 km. Resp. to je takove cislo, ktere jsem hodnekrat videl, kdyz jsem omylem na volantu prepnul tu info obrazovku.
> Ze by sis vsiml ze posledni rok ti auto zere vic nez driv? zvuk / vibrace stejny?
Rekl bych, ze to zere zhruba stejne. Zvuky a vibrace jsou stejne jako predtim. Pri jizde neeviduju absolutne zadnou zmenu.
Pro me to bylo take samozrejmosti 6 let. Takze to rad slysim.
> (pokud mas OK baterku a neni takova kosa ze se lepi zelezo k zelezu) .. pokud ne je neco spatne.
Je rekneme 0°C. Nejnizsi teplota byla -3°C. Takze neni extremni zima.
> Nicmene nezminujes co u tebe znamena ze nestartujes na poprve, jakoze starter vubec necvakne / nebo netoci ?
Dam klicek do zapalovani. Pockam, az se provede nejaka ta uvodni kontrola, otocim klickem a konkretne rano se pak nestalo vubec nic, jen jsem uslysel nejaky lehke zasyceni (neumim ten zvuk uplne popsat, ale urcite se starter o nic zajimaveho nesnazil)
> Pri prvnim startu cvakne, pri druhem toci, pri tretim startuje?
Tohle bych rekl, ze mozna docela dobre popisuje situaci. Mel bych si asi telefon nahrat, jak se to chova, protoze pak se to v servisu mnohem lip prezentuje (a treba pak mi pan nebude vysvetlovat, ze nemam cekat, ze to nastartuje hnedka napoprve uplne vzdycky ... )
> A motor je v jakem stavu? rozvody byly?
To nedokazu rict, v jakem je stavu. Rozvody se nedelaly.
> Jsi prvni majitel a staral jsi se nebo je to jezdenka bez historie atd?
Jsem prvni majitel a jezdim s tim pravidelne do autorizovaneho servisu kazdy rok, jak si o to auto rekne. Doted nebyly zadne podobne potize.
> .. starter musi roztocit motor, pokud neni opotrebovany tak na to nema silu treba protoze je zbytek ustroji zatuhle.
Auto ma najeto 100 000 km za 6 let. Laicky bych cekal, ze to neni ani za polovinou zivotnosti. Ale vlastne nevim, jak dlouho auta vydrzi v dnesni dobe.
> Prvni umrit mohl, nahradni neorigo vadny by byla velka smutna nahoda. Tedy spis bych premyslel o moznosti ze prvni starter i ten novy neorgio spise umrel nasledkem pretizeni a hledal problem jinde. Blba zprava je ze ten co tam mas ted mozna taky dlouho nevydrzi a mozna o chvili dyl vydrzi origo.
To by davalo dobry smysl.
> Evidujes si treba spotrebu?
Spotrebu moc neeviduju, ale myslim, ze je to porad kolem +-6.5 litru benzinu na 100 km. Resp. to je takove cislo, ktere jsem hodnekrat videl, kdyz jsem omylem na volantu prepnul tu info obrazovku.
> Ze by sis vsiml ze posledni rok ti auto zere vic nez driv? zvuk / vibrace stejny?
Rekl bych, ze to zere zhruba stejne. Zvuky a vibrace jsou stejne jako predtim. Pri jizde neeviduju absolutne zadnou zmenu.
Re: I30 přestala startovat napoprvé
Ja rozdil pozoruju kdyz auto v zime stoji tyden a vic - v lete a v zime druhy den po jizde startuje hned, tj. 1-2s. Pokud v zime tyden stoji, tak 2-3 s. Auto ma skoro 4,5 roku a najeto temer 50 tis. km.
Fitipaldi - to ma jaky motor?
Fitipaldi - to ma jaky motor?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 31 pro 2024, 22:26
Re: I30 přestala startovat napoprvé
> Fitipaldi - to ma jaky motor?
Jedna se o auto: i30 17 Fastback STYLE 140 T-GDi 103 kW/140k. Nevim, jestli je to presne urceni i motoru. Do hloubky tomu nerozumim. Toto vim z faktury.
Jedna se o auto: i30 17 Fastback STYLE 140 T-GDi 103 kW/140k. Nevim, jestli je to presne urceni i motoru. Do hloubky tomu nerozumim. Toto vim z faktury.
Re: I30 přestala startovat napoprvé
Mal by si byť minimálne schopný odlíšiť, či štartér s motorom točí alebo motor stojí pri pokuse o neúspešný štart.... tak záhadne ako to popisuješ, môže byť problém so štartérom ale rovnako dobre aj so silovým elektrickým prepojením akumulátora a štartéra...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 31 pro 2024, 22:26
Re: I30 přestala startovat napoprvé
Urcite neni muj cil to popisovat tajemne.
Kdyz startuji poprve, tak bud se vlastne nestane nic a nebo se starter jakoby snazi, ale nepodari se to. Nevidim v tom uplne system.
Ono tech neuspesnych pokusu nebylo uplne tolik zatim. Posledne mi po asi sesti neuspesnych startech odesel starter a ted musim jeste dojet domu, takze uplne nestartuju zbytecne
Re: I30 přestala startovat napoprvé
Jasne ze v zime auto startuje dyl - vse je zatuhlejsi a baterka v zime taky strada ale myslel sem to tak startujes na prvni otoceni klicku a starter se ti nesmeje do xichtu
Zajimave je ze napoprve vubec nic .. mozna nejaky elektricky trabl.
Kdyby te zajimalo startovani tak v servisu maji tester, pripadne to umi treba i Battery Monitor BM6 coz je krabicka na sledovani baterky (ale prozradi ti startovaci napeti i delku startu) nebo orientacne asi i nabijecka Ctek MXS 5.0 test and charge jestli treba mas nahodou v supliku.
Jinak se prodava diagnosticka krabicka ELM327 (s bluetooth) kterou zasunes do OBD portu co mas u pojistek, jestli mas android tak si stahnes aplikaci CarScanner - pres bluetooth pripojis k tomu ELM327 a nactes si chyby. Teda poprve se musi v apce nastavit auto, ale neni to nijak super slozite. Asi bys nasel i navod na youtube. Nebo se optej v praci jestli to nekdo nema. Pripdne ti to nacte servis. Mozna zjistis ze mas v logu nejake zavady - treba mas jen vadnou startovaci skrinku nebo se treba dozvis o jine zavade a svet bude jasnejsi. Pripadne i tam se da sledovat prubeh napeti.
Nicmene spravnej servis diagnostiku udela automaticky kdyz tam prijedes s problemem - trva to par minut a je to voditko co je s aute zle, tedy by bylo zajimave vedet jestli tam neco nasli pri tech predchozich vymenach.
Zajimave je ze napoprve vubec nic .. mozna nejaky elektricky trabl.
Kdyby te zajimalo startovani tak v servisu maji tester, pripadne to umi treba i Battery Monitor BM6 coz je krabicka na sledovani baterky (ale prozradi ti startovaci napeti i delku startu) nebo orientacne asi i nabijecka Ctek MXS 5.0 test and charge jestli treba mas nahodou v supliku.
Jinak se prodava diagnosticka krabicka ELM327 (s bluetooth) kterou zasunes do OBD portu co mas u pojistek, jestli mas android tak si stahnes aplikaci CarScanner - pres bluetooth pripojis k tomu ELM327 a nactes si chyby. Teda poprve se musi v apce nastavit auto, ale neni to nijak super slozite. Asi bys nasel i navod na youtube. Nebo se optej v praci jestli to nekdo nema. Pripdne ti to nacte servis. Mozna zjistis ze mas v logu nejake zavady - treba mas jen vadnou startovaci skrinku nebo se treba dozvis o jine zavade a svet bude jasnejsi. Pripadne i tam se da sledovat prubeh napeti.
Nicmene spravnej servis diagnostiku udela automaticky kdyz tam prijedes s problemem - trva to par minut a je to voditko co je s aute zle, tedy by bylo zajimave vedet jestli tam neco nasli pri tech predchozich vymenach.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: I30 přestala startovat napoprvé
Typicky příznak Ko startovacího relé Jednou sepne nebo nahodile! V motorovem prostoru je pojitkovka s relatky,pozor neni to jen pojistkovka,ale elektricka rozvodna Míchá se tam napětí +12v nebo -12v,korejci nebo japonci používají spinaci prou-12v do relátek Bud vadne rele,skusit přehodit v pojistkovce měly by byt stejne,nebo vadná pojistka na minusovem vedení ,neznamená ,že je zdrava,že je vpořádku,pokud prochází proud tou pojistkou ona se ohřeje a vysadi Tyhle vady mají obvykle asijsky značkyFittipaldi píše: ↑01 led 2025, 21:50Urcite neni muj cil to popisovat tajemne.
Kdyz startuji poprve, tak bud se vlastne nestane nic a nebo se starter jakoby snazi, ale nepodari se to. Nevidim v tom uplne system.
Ono tech neuspesnych pokusu nebylo uplne tolik zatim. Posledne mi po asi sesti neuspesnych startech odesel starter a ted musim jeste dojet domu, takze uplne nestartuju zbytecne
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)