motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
No, me ten ford prisel ekologicky uz dostatečně, takze by se mohli věnovat tomu výkonu.
Navic ford byl motorove držák, u 1,5 DPI kdo vi, jak dlouho vydrží (realne i papirove - prochazet emise), a to je to dneska jeste relativně jednoduchý motor bez turba, dpf, močky atd.
Navic ford byl motorove držák, u 1,5 DPI kdo vi, jak dlouho vydrží (realne i papirove - prochazet emise), a to je to dneska jeste relativně jednoduchý motor bez turba, dpf, močky atd.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Reklama
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Ještě bych doplnil, že Fofo má o něco vyšší točivý moment a je o asi metrák lehčí!
A o životnost motoru bych se tak nebál. Jako všechny stroje se člověku odmění za chování se k němu.
A o životnost motoru bych se tak nebál. Jako všechny stroje se člověku odmění za chování se k němu.
-
- *
- Příspěvky: 30
- Registrován: 16 črc 2024, 20:27
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Nechapem potom, že ako môže 70kW motor mať nižšie emisie a byť viacej ekologicky, keď ma 0,5l vyššiu spotrebu ako 81kW. Kde zase soudruzi v EU udělali chybu? Pri najazde 100 000 km to je už 500 Litrov čo je asi o 7350 kg "spaleneho vzduchu" viac a to už nie je zanedbateľné pri nejake tej tisícke áut !!!petasek píše: ↑06 led 2025, 14:55 S 81 kw mám najeto asi 50 000 km, s 70 kW zatím cca 4 000 km. Při běžné jízdě 70 kW jakoby reagovalo lépe na plyn mezi 2000 - 3500 ot.
81 kW trošku lépe táhne od cca 5000 ot. do omezovače. Jinak se rozdíl ani nepozná. Možná 81 trošku tišší.
Spotřebu má 81 menší cca o 0,5 l (od začátku). To ale uvádějí i v tech. popisu, stejně jako větší emise - což nechápu.
Některé tech. popisy u 1,5 DPi 70 kW tam mají omylem spotřeby a emise z 1.0 turbo.
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
never tomu co je v letacich - je v nich bordel - uz driv sem si vsiml ze se lisil cesky a slovensky tech list
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
-
- *
- Příspěvky: 30
- Registrován: 16 črc 2024, 20:27
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Když jsme u bordelu v těch letácích a modelech, nevíte někdo, co jsou ty zkratky u modelů? FL, třeba teď u Family bych tipnul na face lift, ale od ledna žádný face lift přece není?? Pak je někde u modelu PE, PO...
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Dôvod bude paradoxne novšia/prísnejšia emisná norma. Spotreba/produkcia CO2 je len jedna z mnohých posudzovaných veličín... keďže sú tam sprísnené podmienky na emisie rôznych škodlivých látok (CO, HC, NOX, PM.... ) tak sa zrejme stalo, že pri hľadaní nového optima museli konštruktéri ustúpiť v oblasti spotreby a uprednostniť optimalizáciu ostatných sledovaných parametrov. Riadenie spaľovacieho motora je vždy len kompromis... medzi často protichodnými požiadavkami.... čomu pri motoroch od MY2025 museli obetovať aj časť výkonu naprieč modelmi a motorizáciami...MiroslavJanec píše: ↑10 led 2025, 13:19 Nechapem potom, že ako môže 70kW motor mať nižšie emisie a byť viacej ekologicky, keď ma 0,5l vyššiu spotrebu ako 81kW. Kde zase soudruzi v EU udělali chybu? Pri najazde 100 000 km to je už 500 Litrov čo je asi o 7350 kg "spaleneho vzduchu" viac a to už nie je zanedbateľné pri nejake tej tisícke áut !!!
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
No v dnesni dobe je mozny vsechno...
...ale spotrebu uvidime z praxe.
...ale spotrebu uvidime z praxe.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Tak tú reálnu spotrebu by som tiež bral s rezervou... posudzovať to 4000km je veľmi zavčasu. Skôr som reagoval na čísla z homologizačných meraní..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
zda se mi to nebo i30ky zdrazily .. tedy horsi a drazsi
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Nezdá, zdražilo se plošně o 10 tisíc, nline o 20
Hyundai i30 kombi N LINE FL 1.5 T-GDI Meta Blue Pearl.
Kia Ceed kombi 1.4
Škoda Fabia 1.4
Kia Ceed kombi 1.4
Škoda Fabia 1.4
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Výměna oleje ze u 70 kW zkrátila na 15000 km, 81 kW měla 20000 km.
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
81kw má podle mě interval 30000km
Nebo já to tak alespoň u svého auta mám, ale měním olej po 10-12tkm.
Nebo já to tak alespoň u svého auta mám, ale měním olej po 10-12tkm.
Hyundai i30 Kombi 1.5 DPi 81kw Comfort MY21, Shimmering Silver
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
Na SK je interval 15000 km.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI 2022 social edition
Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw
81 kW má podle návodu obojí (30kkm/rok nebo 15 kkm/6 měsíců), záleží na stylu jízdy.