ja myslim, ze milosh to casom presunie
co je vlastne skutocne dobry automat? ak ma pamat neklame, jazdil som s toyotackym ecvt na 6 tyzdnovom roadtripe po kalifornii, s Wranglerom (6st v spojeni s pentastarom) na havaji, mnohokrat nejake drobky 1000-2000km s malym chevy, fiatom a podobne (motory do 2l, hydromenice) na sluzobkach, Ducato s 9st ZF (asi 500km) no a cca 30 000km.s Tucsonom (6st elektro menic)
je fakt, ze nie som zavodnik. Je aj fakt ze vsetko su to auta z takej te ludovejsej produkcie. Uprimne (a uz som to popisoval, ze aj pri snahe o sportovejsiu jazdu proste napriklad prevodovka v Tucsonovi nestiha. Po otestovani 9st ZF (ktory sa ukazal v Stelantis dodavkach ako pruser) by som vsak u obytky automat chcel, pretoze ani po 45 000km mi proste nejdu casto rozjazdy. Teraz tam zacalo davat novy 8st Aisin..A ano, tam ma automat velky benefit, pretoze kvaltovat s 3t je pruser..U nakladakov to plati snad 3x tolko..Ale u bezneho osobaku? uprimne? prevodovka v Stonicu je uzasna - presne, kratke drahy s casmi na preradenie o ktorych sa Tucsonovi HEV ani nesniva..A zivotnost naplne napohodu dvojnasobna, sanca na problemy absolutne minimalna.
no a o vyhodach A/T je to krasne vlakno z oblasti DCT a jeho cukani atd. Aj fakt, ze kazdych cca 75000km budem musiet investovat cca 7-8 000kc v dnesnych peniazoch za vymenu oleja mi dost berie body z kategorie ze je A/T lepsia..To sa uz priklanam k Mr.Bzuciakovi, ze najlepsia prevodovka je ziadna prevodovka.