Správný olej do DCT převodovky

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Kamil777
*
Příspěvky: 14
Registrován: 06 čer 2024, 11:56

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od Kamil777 »

Já už myslel, že je to mrtvé téma a najednou toto :lol:
Každopádně jen pro info, olej mám již vyměněn (podařilo se mi najít v Ostravě šikovného mechanika, který z toho nedělal jadernou vědu).
Celková cena 7200,- (originální olej, práce, diagnostika - reset aktivátoru převodovky)
Můj podivný problém se startem a rozjezdem auta s chladným motorem to sice pravděpodobně nevyřešilo, ale to už je jiný příběh.
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2285
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od milosh »

Ta "diagnostika" neni to jen vymysl, jak vydelat? Kdyj sem jeste neznaly nechal menit xenony v autorizaku, taky mi po jejich vymene delali diagnostiku za 900+dph :roll:
Kamil777
*
Příspěvky: 14
Registrován: 06 čer 2024, 11:56

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od Kamil777 »

No mě bylo mechanikem řečeno, že je výmysl jak vydělat, ten průplach :) Ono každý asi řekne něco jiného. Mě to bylo jen doporučeno i kvůli problému, který stále s tou převodovkou mám (olej jsem neměnil jen preventivně ale i s nadějí, že problém odstraní), ale žádnou chybu ta diagnostika nevyhodila. Bylo mi pak dodatečně řečeno, že to může přiblížit kde je přesně problém když automat špatně řadí, vynechává rychlosti atd. Každopádně vzal při jednom i diagnostiku motoru a zaplatil jsem 600,-
kobr
*
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2024, 21:09

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od kobr »

Dobrý den, je to sice staré téma, ale zrovna to čtu. Olej v převodovce, ať už manuální nebo automatické, jedno jestli DCT, DSG a jiné způsoby nebo patenty, má náplň celoživotní (převodovka), ale nejde jen o řazení převodových stupňů, to by tam mohl být taky ložiskový olej se sníženou pěnivostí, ale a to je nejdůležitější, jde o mazání převodových kol a ložisek.
Uvědomili jste si, jaký je to údaj "celoživotní"? Životnost vozu se uvádí podle výrobce 5, slovy pět let.
A vy v převodovce chcete nechat olej 10 let? Jak je to u nás zvykem (většinou), že auto se kupuje na skoro celýživot? A to majitele vozu.
No a v souvislosti s tímto údaji, necháte olej v motoru celé léta bez výměny? Olej v motoru měnit je důležité, ale prakticky ve stejně namáhaném dílu měnit olej nevadí?
Majitel auta (jedno jakého výrobce) po deseti létech měnil olej v manuální převodovce a měl ji prázdnou. Aspoň tak se jevila. Ten olej po létech se změnil v jakousi mazlavou netekoucí hmotu.
Takže toliko ke zbytečnosti výměny oleje v převodovce.
kobr
*
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2024, 21:09

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od kobr »

Dobrý den, podle manualu k i30 je rozdíl v použití olejů pro aut. převod. a dvouspojku.
Automat obsah 6,7l oleje třeba HYUNDAI genuine ATF SP-IV
pro dvouspojku 1,9-2,0l oleje např. HK SYN DCTF 70W )SK), SPIRAX S6GHME 70W DCTF )H.K.SHELL, GS DCTF HD 70W(GS CALTEX) API GL-4,SAE 70W
kobr
*
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2024, 21:09

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od kobr »

Dobrý den, našel jsem postup pro výměnu oleje v aut. převod. na cizím fóru, nechal si jej přeložit do tuzemského jazyka a voila, je zde
Budou různé názory, ale tady je můj z nekvalifikovaného pohledu. Také jsem vlastnil Mitsubishi, který používal SPIII, což je kapalina podle specifikace Mitsubishi.

Propláchl jsem 2 x F4A51 Mitsubishi boxy bez problému. A to mám 2 x 1,6 CRDi I30 a taky jsem je spláchl, taky bez problému.

Četl jsem o problémech s opravdu velmi zanedbanými krabicemi plnými trosek, které se mohou posouvat a uvíznout ve spláchnutí.

Existují profesionální splachovací stroje, ale v této oblasti mám jen málo znalostí.

Pro DIY, kterým jsem, jsem zjistil, že je to docela snadné.

Vypuštěním z pánve můžete získat v nejlepším případě 2-3 litry.

V jiném vláknu jsem zveřejnil nějaké snímky základního nastavení.

V dokonalém světě byste mohli vyjmout pánev, vyčistit magnety, vyměnit vnitřní filtr, ale budete potřebovat buď těsnění z trhu s náhradními díly nebo tekutý tmel vhodný pro pánev, která je jak je továrně zapečetěno. Jeden z mých měl vyměněné tělo ventilu a použili těsnění, .. prosakuje pomalu.

Musel bych to jít hledat, ale takhle jsem to udělal já

Odstraň vypouštěcí zátku, vypusťte, co můžete. předělat to. Nalijte odkapané množství řekněme 2,5 litru čisté tekutiny.

Na chladiči čelem k vozidlu jsou 2 hadicové přípojky, horní a dolní. připojují se k vnitřnímu chladiči oleje.

Pokud odpojíte hadici od horní trubky na radě, pak povolte trubku u chladiče, myslím, 17 mm) opatrně otočte trubku k horní části motorového prostoru, aby se věci trochu usnadnily, pak sevřete přírubovou matici.

Použil jsem čirou pvc hadičku, myslím 5/16 nebo 8mm, napojenou na tu trubku, pak do kbelíku, který jsem také zajistil, aby nevytekl a nerozlil se všude.

Nastartujte auto a sledujte, jak se stará kapalina čerpá ven přes měnič točivého momentu.

Jakmile se tlak zpomalí nebo se objeví vzduchové kapsy, vypněte jej, doplňte znovu 2-3 litry, pokračujte a opakujte.

Jakmile se tekutina vyjasní a krásně zčervená, lze s jistotou předpokládat, že je spláchnutí dokončeno. Pokud budete pokračovat, dokud se znovu nezavzdušní, přidejte 2 litry. Znovu připojte hadice a potrubí tak, jak byly. Na vodorovném povrchu nastartujte auto, projeďte voličem přes všechny rozsahy a zastavte na Neutrálu (ne Parkování).

Ke kontrole hladiny použijte zásobník. je tam studená a horká značka. Zkontrolujte, zda je studená nebo těsně nad. Zjistil jsem, že kontrola kapaliny je po doplnění za studena, .

vezměte to na disk, abyste to dostali při normálních teplotách v trans, pak znovu zkontrolujte úroveň (v N) by měla být na značce Hot. Podle potřeby doplňte. možná to dělejte v malých množstvích, dokud to nebude správné. Nepamatuji si, jaký je rozdíl mezi studeným a horkým, ale možná 250 ml najednou.

Použil jsem SPIII od Mitsubishi a také Penrite Multivehicle FS (full syn) bez problémů.

Můj místní prodejce mi přišel k ničemu a neprodával nekomerční množství.

Tady alespoň seženu SPIII od Mitsubishi v 5l lahvích a obecně levnější než 4l aftermarket kapaliny z místních obchodů.
A jestli Myšivbuši nebo hnujdej , nebo jakýkoliv jiný pekáč, postup je to velice obdobný nebo spíše podobný. Taky dobré pro výměnkáře olejů.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2331
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od dibarbora »

Až na to, že postup ktorý si tu nakopíroval je určený pre automat s hydrodynamickým meničom... v tom Mitsubishi sa jedná pravdepodobne o kombináciu hydromenič s variátorom... .
Pre DCT prevodovku so suchými spojkami v i30 (rozumej - sofistikovanejší robotizovaný manuál) sa nedá použiť ani vzdialene.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Mi.Ha.
**
Příspěvky: 350
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od Mi.Ha. »

kobr píše: 18 led 2025, 19:35 Dobrý den, našel jsem postup pro výměnu oleje v aut. převod. na cizím fóru, nechal si jej přeložit do tuzemského jazyka a voila, je zde
Budou různé názory, ale tady je můj z nekvalifikovaného pohledu. Také jsem vlastnil Mitsubishi, který používal SPIII, což je kapalina podle specifikace Mitsubishi.

Propláchl jsem 2 x F4A51 Mitsubishi boxy bez problému. A to mám 2 x 1,6 CRDi I30 a taky jsem je spláchl, taky bez problému.

Četl jsem o problémech s opravdu velmi zanedbanými krabicemi plnými trosek, které se mohou posouvat a uvíznout ve spláchnutí.

Existují profesionální splachovací stroje, ale v této oblasti mám jen málo znalostí.

Pro DIY, kterým jsem, jsem zjistil, že je to docela snadné.

Vypuštěním z pánve můžete získat v nejlepším případě 2-3 litry.

V jiném vláknu jsem zveřejnil nějaké snímky základního nastavení.

V dokonalém světě byste mohli vyjmout pánev, vyčistit magnety, vyměnit vnitřní filtr, ale budete potřebovat buď těsnění z trhu s náhradními díly nebo tekutý tmel vhodný pro pánev, která je jak je továrně zapečetěno. Jeden z mých měl vyměněné tělo ventilu a použili těsnění, .. prosakuje pomalu.

Musel bych to jít hledat, ale takhle jsem to udělal já

Odstraň vypouštěcí zátku, vypusťte, co můžete. předělat to. Nalijte odkapané množství řekněme 2,5 litru čisté tekutiny.

Na chladiči čelem k vozidlu jsou 2 hadicové přípojky, horní a dolní. připojují se k vnitřnímu chladiči oleje.

Pokud odpojíte hadici od horní trubky na radě, pak povolte trubku u chladiče, myslím, 17 mm) opatrně otočte trubku k horní části motorového prostoru, aby se věci trochu usnadnily, pak sevřete přírubovou matici.

Použil jsem čirou pvc hadičku, myslím 5/16 nebo 8mm, napojenou na tu trubku, pak do kbelíku, který jsem také zajistil, aby nevytekl a nerozlil se všude.

Nastartujte auto a sledujte, jak se stará kapalina čerpá ven přes měnič točivého momentu.

Jakmile se tlak zpomalí nebo se objeví vzduchové kapsy, vypněte jej, doplňte znovu 2-3 litry, pokračujte a opakujte.

Jakmile se tekutina vyjasní a krásně zčervená, lze s jistotou předpokládat, že je spláchnutí dokončeno. Pokud budete pokračovat, dokud se znovu nezavzdušní, přidejte 2 litry. Znovu připojte hadice a potrubí tak, jak byly. Na vodorovném povrchu nastartujte auto, projeďte voličem přes všechny rozsahy a zastavte na Neutrálu (ne Parkování).

Ke kontrole hladiny použijte zásobník. je tam studená a horká značka. Zkontrolujte, zda je studená nebo těsně nad. Zjistil jsem, že kontrola kapaliny je po doplnění za studena, .

vezměte to na disk, abyste to dostali při normálních teplotách v trans, pak znovu zkontrolujte úroveň (v N) by měla být na značce Hot. Podle potřeby doplňte. možná to dělejte v malých množstvích, dokud to nebude správné. Nepamatuji si, jaký je rozdíl mezi studeným a horkým, ale možná 250 ml najednou.

Použil jsem SPIII od Mitsubishi a také Penrite Multivehicle FS (full syn) bez problémů.

Můj místní prodejce mi přišel k ničemu a neprodával nekomerční množství.

Tady alespoň seženu SPIII od Mitsubishi v 5l lahvích a obecně levnější než 4l aftermarket kapaliny z místních obchodů.
A jestli Myšivbuši nebo hnujdej , nebo jakýkoliv jiný pekáč, postup je to velice obdobný nebo spíše podobný. Taky dobré pro výměnkáře olejů.
Ujasni si automat a suchou spojku DCT,překvapuje ,že se do údržby pouští někdo co nemá páru co má doma.
kobr
*
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2024, 21:09

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od kobr »

Tak ano, jdu měnit olej do servisu.
Ale jaký je rozdíl mezi výměnou oleje na vyměňovači oleje(přístroj speciálně vyvinutý pro výměnu oleje v AP) a výměnou oleje v AP do kyblíku? Takže, nějaké argumenty? Proč zrovna v nějakém vyměňovači oleje a ne samodomo?
Fry
**
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od Fry »

Nemáš šajnu o čom píšeš ;-)
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
kobr
*
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2024, 21:09

Re: Správný olej do DCT převodovky

Příspěvek od kobr »

jupí
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“