Nemá někdo elektrické schéma nabíjecího okruhu? Inteligentní nabíjení mi akumulátor nabíjí max. na 80% kapacity, což i signalizuje inteligentní start/stop systém, který je při kapacitě akumulátoru pod 80% + další údaje je nefunkční. Nefunkční start/stop systém mi nevadí, ale vadí mi nedostatečné dobíjení akumulátoru. Tento problém byl zde již rozebírán, ale trvalé odpojení systému řízení dobíjení není správné řešení. Každé auto má regulaci (proti přebíjení). Navrhované řešení - zařazení diody do obvodu změní rozhodovací úroveň o min. 0,4 V. Dle mého názoru by bylo potřeba to změnit o max. cca 0,2V, protože napětí akumulátoru při 75% je prý 12,5V. Chtěl jsem zkusit znížit napětí pomocí odporu,ale připojení ampérmetru do obvodu nabíjení způsobí přepálení pojistky AMS ( 10A ). Nevím sice proč, ale je to tak.
Má někdo jiné řešení, případně na jaký proud musí být dimenzovaná dioda.
Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 210
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
Proč ne? Trvalé nabíjení kolem 14.3v přebíjet AGM akumulátor nemůže.ale trvalé odpojení systému řízení dobíjení není správné řešení
Mám odpojený konektor na - pólu jak na i30 tak na tucsonu. V létě trvalé 14.3v, v zimě po startu max 14.6v pak postupně sníží na 14.3v. Žádný problém. Navíc na tucsonu se nebliká, nehlásí žádná chyba.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
Tak tak,mám na dvou autech a no problém.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
Máte pravdu,že nabíjecí napětí je omezeno. Já mám na 14,35V. Po odpojení - pólu nabíjení mi to hlásí chybu. Zkusím jak to bude fungovat. Přesto, bych raději chtěl změnit rozhodovací úroveň o těch asi 0,2V.
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
Zkoušel jsem posunout rozhodovací úroveň o 0,2 V. V nabíjení akumulátoru se to neprojevilo. Zkusil jsem zapojit i didu do obvodu - tj. změna o 0,7 V. Rovněž na stavu nabíjení se to neprojevilo. Baterie má v klidu 11,97 až 12,15 V. Nabíjení není así řízeno jen od snímače u baterie. Odpojení konektoru způsobuje trvalé blikaní kontrolky poruchy a to je příliš otravé.
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
PepoJ kam to chces posouvat - nahoru nebo dolu a chces ridit ISG nebo fix uroven nabijeni pri odpojenem kabelu ISG? Jestli mas pri odpojenem kabliku nabijeni 14.35 na AGM tak to je fajne - setrne a dostacujici. Jestli ti vadi blikajici kontrolka tak tu prelep ctvereckem cerne izolacky 1x1 cm. V diag je sice zaznamenana chyba ale to ani servis neresi.
Jako ja mam na i30 pri odpojeni ISG jen 14.2-14.25 a to bych rekl ze by mohlo byt horsi nez tvych 14.35 a klidne bych to zvedl na 14.35-14.4 .. tak pokud na neco prijdes tak dej vedet. Ale fakt tomu tvemu pripadu nerozumim.
Pises ze "Baterie má v klidu 11,97 až 12,15 V". Co je v klidu? baterie odpojena od auta .. tak to je sakra malo. Nebo prijdes k autu, otevres auto, otevres kapotu a jdes zmerit napeti? V tomto pripade te ujistim ze odemceni auta ti shodi napeti o 0.2-0.3V jen tim jak baterku zatizi probuzeni elektroniky. Nebo mas nejaky merici modul treba BM6 na baterce a to je stav uspaneho auta?
Nicmene ne vse je jen o napeti .. ale i o proudu a ten uz neporesis, alternator dava proudu kolik auto potrebuje, mene efektivni je volnobeh, jizda od 2000ot uz je ideal.
Jako ja mam na i30 pri odpojeni ISG jen 14.2-14.25 a to bych rekl ze by mohlo byt horsi nez tvych 14.35 a klidne bych to zvedl na 14.35-14.4 .. tak pokud na neco prijdes tak dej vedet. Ale fakt tomu tvemu pripadu nerozumim.
Pises ze "Baterie má v klidu 11,97 až 12,15 V". Co je v klidu? baterie odpojena od auta .. tak to je sakra malo. Nebo prijdes k autu, otevres auto, otevres kapotu a jdes zmerit napeti? V tomto pripade te ujistim ze odemceni auta ti shodi napeti o 0.2-0.3V jen tim jak baterku zatizi probuzeni elektroniky. Nebo mas nejaky merici modul treba BM6 na baterce a to je stav uspaneho auta?
Nicmene ne vse je jen o napeti .. ale i o proudu a ten uz neporesis, alternator dava proudu kolik auto potrebuje, mene efektivni je volnobeh, jizda od 2000ot uz je ideal.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
To bude od odběru proudu,protože na napětí to nereaguje.
I30 1.5DPI 2024
Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0
Proč asi praská pojistka při měření proudu? Napovím teče tam daleko více. Na s105 blbnul alternátor, tak jsme měřili. 15A tam bylo běžně, tady je mnohem více spotřebičů a potřeby dobíjení, takže tam snadno bude daleko více A. Chce to odolnější přístroj s větším rozsahem.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105