Čidlo ABS v háji - vliv na funkčnost?
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Čidlo ABS v háji - vliv na funkčnost?
Tak jsem si po výměně spojky a stratéru a šoku s olejem v převodovce řekl, že už to dáme do kupy pořádně Zajel jsem včera na diagnostiku do Autolaros Ostrava, ať se kluci mrknou, proč na mě tvrdošíjně už půl roku svítí AIR BAG a poslední týden i ABS. Kontrolku pytlů se jim podařilo zhasnout, byla to prý chyba způsobená kdysi jiskrou na baterii nebo slabým napětím (což mě potěšilo, už jsem pomalu sháněl hodinové pérko jako nejpravděpodobnější příčinu závady a hroutil se z ceny opravy). Cena za hodinku práce 467,- Kč i s daní - není to málo, ale přístup měli fakt profesionální (a mají tam dobrý kafe ). Ovšem ABS na mě svítí dál, a verdikt servismanů je vadné pravé přední čidlo. Ochotně mi sice nabídli nové, ovšem zrovna jsem neměl zbytečných 4850,- Kč na nové Takže oprava bude muset chvíli počkat a mezitím buď seženu jiné z vrakáče, nebo našetřím tu strašnou sumu. A nebo jsem ještě zjistil, že čidlo je prakticky pouze cívka z drátu 0,05 mm o cca 4000 závitech, takže někdy pomůže nechat ji nějakému elektrotechnikovi, co to umí, přemotat. Tak uvidíme. Ovšem dotaz je takovýto: pokud je nefunkční jedno ze dvou předních čidel, jak se chová celý systém? Vyřadí ABS z provozu, nebo jen nereaguje na podněty z pravého čidla a tedy když se dostane do smyku levé kolo, ABS se normálně zpustí?? V tom případě by to nebylo až tak strašné, v případě velmi ostrého brzdění za běžných suchých podminek jsou do smyku obvykle obě kola. Vyzkoušel bych si to sám, ale nemám po ruce letiště nebo štěrkovou cestu a dělat to na běžné silnici mi nepřijde zrovna bezpečné - ale až se naskytne příležitost zkusím to ověřit - zatím volím variantu jednodušší - moudré hlavy a zkušené mechaniky tady ... Díky za poznatky a kdybyste měli v garáži zbytečné čidlo, sem s ním:)
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
- Reklama
- Lukino
- Moderátor
- Příspěvky: 457
- Registrován: 30 bře 2006, 10:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, pokud je nefunkční jedno čidlo, tak je ABS vyřazeno z funkce. Občas se mi toto stává na Sonatě v zimě, kdy je bordel na silnici a čidlo se zašpiní - rozvítí se mi na palubce kontrolka a rock'a'roll na sněhu může začít. Já to řeším tak, že vyčistím brzdy včetně čidla od všeho svinstva, používám takové ty čističe brzd. Zkus to vyčistit, třeba to čidlo nemusí být vadné, tedy pokud ho již nečistili v servisu ...
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Accent 1.3 12V, 1996
Díky za poznatek, zkusím ho o víkendu řádně pročistit - už před tím občas ABS svítilo, ale vždycky stačilo pohnout s autem, zapnout a vypnout zapalování a zhaslo... Ovšem že je nefunkčí celé ABS je blbý, já rock´n´roll zrovna moc dobře netančím
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
- omartinek
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 20 kvě 2007, 20:58
- Bydliště: Bechyně
- Kontaktovat uživatele:
Mam stejny problem jen s tim ze mi pri brzdeni nesviti stale ale jen treba jednou za 10km problikne a pak chvilku sviti.Da se to cidlo vyndat lehce nebo to je nejaka kulisarna
Hyundai Accent GLS 1,5 12V 66kW, r.v 2001, klima, ABS, centrál, 2x airbag, modrá metalíza, el.okna + zrcátka + anténa, mlhovky, loketní opěrka, sportovní pedály, dětská autosedačka
No, zkoušel jsem ho vyndat a po hodině jsem to vzdal - je zasazené v kovové objímce a chycené šroubem a a´t dělám co dělám, bechce se mu z té objímky ven (pro puntíčkáře - šroub jsem povolil ) Je tam kvalitně přirezlé, takže ven ho budou dostávat mechanici (dneska jsem u jednoho byl pro auto po zavaření svodů a říkal, že je to fakt prasárna dostat to ven). Nicméně budu muset sehnat technické specifikace čidel z různých aut, jmenovitě např. z Oktávky, a srovnat je se specifikacema čidla z Hyundaie. Nechce se mi totiž platit 4850,- za nové a tak přemýšlím, zda by nešlo nahradit tím z Oktávky (cca za 500,-)- na druhou stranu je to všechno Bosh....
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Pokud ho dostaneš ven, pošli prosím pracovní postup a popis použitých zaklínadelomartinek píše:A jéé,koukam ze se mam asi na co pripravit.To bude zase vikend v haji.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
To jste neviděli čidla abs u fiatů vždycky vám zůstanou v ruce!
Ps: Hlavně to chce trpělivost a sou na to spešl vytahováky,ale je to tak 50 na 50 ,že se to dá vyndat (znám to z vlasní zkušenosti)průser je v tom,že v té díře nabobtná rez a to čidlo samotné se sevře a šroubky o tom raději ani nemluvě
Ps: Hlavně to chce trpělivost a sou na to spešl vytahováky,ale je to tak 50 na 50 ,že se to dá vyndat (znám to z vlasní zkušenosti)průser je v tom,že v té díře nabobtná rez a to čidlo samotné se sevře a šroubky o tom raději ani nemluvě
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Ojoj....tak to vidím na destrukci čidla....stoprocentně patřím mezi těch 50 procent, které jsou tam napevno zarezlé No, každopádně to čidlo je tak jak tak mrtvé, takže už na něm není co zkazit. Jen doufám, že si mechanici nepopletli strany
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI