Ventily
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 07 črc 2005, 07:47
- Bydliště: Zruč nad Sázaou
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj pánové.
Čtu tady o cvakání zdvihátek.Pokud máte 16V a cvakání je nepravidelné tak to způsobuje řetízek na vačkové hřídeli. Takhle se spletli u mě už ve dvou servisech,kde jsem byl.Stačí si to pořádně poslechnout stetoskopem a pokud to jde spíše z pravé strany tak je to stoprocentně řetízek.
Čtu tady o cvakání zdvihátek.Pokud máte 16V a cvakání je nepravidelné tak to způsobuje řetízek na vačkové hřídeli. Takhle se spletli u mě už ve dvou servisech,kde jsem byl.Stačí si to pořádně poslechnout stetoskopem a pokud to jde spíše z pravé strany tak je to stoprocentně řetízek.
Lantra J2 ,97 , 1,6 16V, 84kW,combi
- Reklama
hihi, no tak nic, zase tak katastroficky to neni.. jako strojar vim jak co ma vypadat, moje ventilovy viko jsem nesundaval, diky bohu (tuk tuk tuk) jsem to jeste nepotreboval sundavat.. sice klapou ventily jak krava, to jo, ale spotreba oleje je zatim 1litr na 15tis takze to neni zase tak strasne, ne? jen do budoucna s tim pocitam ze budou chtit vymenit.. nevim jak jsou tam reseny, myslel jsem ze to je hydraulika no.. podivam se do manualu a bude, tam je to krasne namalovany..
Kdyby mi preskocil rozvodak, tak uz by bylo pozde, to by melo trosku rozhozeny casovani a vubec by to nejelo, tohle jede slusne, jen klape..
no a to piskani (jako ten lyzarskej vlek jak jsem psal - nemohl jsem vymyslet slovo jakym to popsat ), to koukam tu uz nekdo resil, kdyz jsem prilozil ucho ke kladce na altiku tak tam odtud to v zime nebo kdyz je vlhko jde ten zvuk:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ht=piskani
a to je presne vonco, tudiz az to dopisu tak zvednu prdel a jdu pro WD40..
JO a uz vubec jsem nemel v planu si to delat sam, jasne ze si to necham udelat v servisu, navic autorizovanym.. ale ja vzdycky mluvim tak jako ze "vymenim kotouce za novy" ale myslim to jako "necham si vymenit nekde kotouce za novy.." ja se hrabu jen ve vecech na kterejch uz neni co posrat a nebo neni co posrat zrovna dneska jsem konecne castecne odhlucnil tapecirungy dveri a zamaloval tukance na hranach dveri od zdi
ale jinak dik..
Kdyby mi preskocil rozvodak, tak uz by bylo pozde, to by melo trosku rozhozeny casovani a vubec by to nejelo, tohle jede slusne, jen klape..
no a to piskani (jako ten lyzarskej vlek jak jsem psal - nemohl jsem vymyslet slovo jakym to popsat ), to koukam tu uz nekdo resil, kdyz jsem prilozil ucho ke kladce na altiku tak tam odtud to v zime nebo kdyz je vlhko jde ten zvuk:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ht=piskani
a to je presne vonco, tudiz az to dopisu tak zvednu prdel a jdu pro WD40..
JO a uz vubec jsem nemel v planu si to delat sam, jasne ze si to necham udelat v servisu, navic autorizovanym.. ale ja vzdycky mluvim tak jako ze "vymenim kotouce za novy" ale myslim to jako "necham si vymenit nekde kotouce za novy.." ja se hrabu jen ve vecech na kterejch uz neni co posrat a nebo neni co posrat zrovna dneska jsem konecne castecne odhlucnil tapecirungy dveri a zamaloval tukance na hranach dveri od zdi
ale jinak dik..
- Romcis
- **
- Příspěvky: 259
- Registrován: 25 srp 2005, 20:45
- Bydliště: Prysk village
- Kontaktovat uživatele:
ivan.raffai@seznam.cz píše:Ty si ještě ten motor zevnitř ještě neviděl vid??black_sheep píše:zdravicko, tak ja se chystam ted auto zagarazovat a zjara udelat mensi opravy na motoru. zaprvy preventivne rozvody, pac nevim kdy byli delany a kdyz je auto studeny tak tam neco jakoby dre a kdyz se to ohreje tak to prestane. dela to jen kdyz je venku zima! kdyz vypnu motor studenej tak slysim jak ten zvuk dojizdi, je to jakoby to delali rozvody, takovej zvuk jako kdyz jedete na starym lyzarskym vleku
no a pak mi ve volnobehu dosti klepou zdvihatka ventilu, tam je jediny reseni vymena? kolik by ta sranda stala?
Protože ,to nemá zdvihátka,ale vahadla s mističkama(jinak koníky)!!
Klepou Ti ventily ,protože mají velkou vůly mezi vahadlem,mističkou a
ventilem!!Rozvody dělat nemůžeš,protože to má rozvodový řemena v tom
případě by se Ti to potkalo!!!Ale jestli si na motoru ješte nikdy takovýho
nic nedělal,tak se na to vykašli,protože je to docela pakárna!!!
Nech si to raději udělat!!!Jo, jsestli Ti to opravdu přeskočilo,tak počítej s tím,že budeš mít ventily vytisknuté na pístech!!!I z tohohle důvodu to
může klepat !!!Ví m,co povídám,protože jsem si tím vším prošela dalo Mi
to hodně práce než jsem to dal dohromady,to Mi jako věř!!
A jaky je rozdil mezi hydrostelama a vahadly s mistickama?Me v servise rekli kdyz sem se ptal ze tam uz mam hydrostely,ze se ventily serizovat nemusi,ale o zadnych mistickach ani rec...a zadny lamy v tom servise to nejsou,delaj Hyundaie moc casto...prave ze sem se jich na to ptal
Mam 94ku 1.5 12V,ale motor to ma vzhledove jako 95ka podle toho manualu na HMA Servis. Tak jakej je vubec rozdil v tamtom???
Hyundai SCoupe - 1.5 12V ECFi 65kW 94' - KI Bright Aqua
Zdar ! Pro Romcis!!
Jsou dva druhy zdvihátek!!
Za prvé zdvihátko se seřizovací podložkou,kde vůli ventilu vůči vačce určuje podložka,podložky se bud mění nebo přibrušují!! A hlavně se u toho musí hodně počítat!!A zkoušet a to je vzhledem času příliš náročné!!
A pak tedy za druhé zdvihátka s gumovou membránou,kde vůli určuje
právě ta membrána s pomocí oleje,kdy se zvedne tlouštka té membrány!!
Tady odpadá seřizování ventilů,protože se seřizují podle té tlouštky membrány na zdvihátku!!Akorát,když se ta membrána vymačká,tak
klepe to samotné zdvihátko o ventil,protože ten ventil nemá dosedací plochu,kterou membrána dělá!!
Rozdíl mezi zdvihátkem a vahadlem:
Na zdvihátko přímo působí vačka,což je pohyb ,že vačka přímo tlačí na zdvihátko a to zdvihátko na ventil!!
Vahadlo je páka,která se kývá na hřídely nebo čepu!!
Je to u motorů s nahoře uloženými ventily,kde pohyb vahadla přenáší
bud tyčky(viz škoda 105 nebo 120) nebo vačka místo těch tyček!!Tak a ted nastala moje chvíle 1.5i 12V má dvě osy vahadel!
První osa je sání, je tam osm sacích ventilů ,pro každý válec dva sací ventily!!
Druhá osa vahadel jsou výfukové a ty jsou pouze čtyři!!
Každý válec má jenom tedy jeden!!
A mezi těmi to osamy vahadel leží vačka respektivě pod nimi a ta je dáva do pohybu ta vahadla a ty tlačí na ventily!!
Vzhledem tomu,že vahadlo nemá svou dosedací plochu jako zdvihátko,tak
je tam dosedací miska!Vahadlo se skládá ještě s doseřizovacího šroubku,který je zakulacen.
Ta miska je tam z toho důvodu,že seřizovací šroubek nemůže být přímo
na ventilu,protože je kulatý !Dosedací podložka je půlkulatá a do roviny.Půlkulatá část jde do seřizovacího šroubku a ta rovná část na ventil
aby tlačila ta podložka na celou svou plochu ventilu.
Vzhledem uložením ventilů nemůžeš mít zdvihátka to jako za prvé ,za
druhé 12ventilová mechanika ani jinak udělat ani nejde!!
To ,že máš jiné víko ventilů nic neznamená ,jedná se jen o inovaci tedy
FACELIFT nebo tak nějak!!Má rozvod OHC!
Už jenom kvůli počtu těch ventilů to prostě nejde!!!
P.s pardon,že je to tak dlouhé ,tak zatím
Jsou dva druhy zdvihátek!!
Za prvé zdvihátko se seřizovací podložkou,kde vůli ventilu vůči vačce určuje podložka,podložky se bud mění nebo přibrušují!! A hlavně se u toho musí hodně počítat!!A zkoušet a to je vzhledem času příliš náročné!!
A pak tedy za druhé zdvihátka s gumovou membránou,kde vůli určuje
právě ta membrána s pomocí oleje,kdy se zvedne tlouštka té membrány!!
Tady odpadá seřizování ventilů,protože se seřizují podle té tlouštky membrány na zdvihátku!!Akorát,když se ta membrána vymačká,tak
klepe to samotné zdvihátko o ventil,protože ten ventil nemá dosedací plochu,kterou membrána dělá!!
Rozdíl mezi zdvihátkem a vahadlem:
Na zdvihátko přímo působí vačka,což je pohyb ,že vačka přímo tlačí na zdvihátko a to zdvihátko na ventil!!
Vahadlo je páka,která se kývá na hřídely nebo čepu!!
Je to u motorů s nahoře uloženými ventily,kde pohyb vahadla přenáší
bud tyčky(viz škoda 105 nebo 120) nebo vačka místo těch tyček!!Tak a ted nastala moje chvíle 1.5i 12V má dvě osy vahadel!
První osa je sání, je tam osm sacích ventilů ,pro každý válec dva sací ventily!!
Druhá osa vahadel jsou výfukové a ty jsou pouze čtyři!!
Každý válec má jenom tedy jeden!!
A mezi těmi to osamy vahadel leží vačka respektivě pod nimi a ta je dáva do pohybu ta vahadla a ty tlačí na ventily!!
Vzhledem tomu,že vahadlo nemá svou dosedací plochu jako zdvihátko,tak
je tam dosedací miska!Vahadlo se skládá ještě s doseřizovacího šroubku,který je zakulacen.
Ta miska je tam z toho důvodu,že seřizovací šroubek nemůže být přímo
na ventilu,protože je kulatý !Dosedací podložka je půlkulatá a do roviny.Půlkulatá část jde do seřizovacího šroubku a ta rovná část na ventil
aby tlačila ta podložka na celou svou plochu ventilu.
Vzhledem uložením ventilů nemůžeš mít zdvihátka to jako za prvé ,za
druhé 12ventilová mechanika ani jinak udělat ani nejde!!
To ,že máš jiné víko ventilů nic neznamená ,jedná se jen o inovaci tedy
FACELIFT nebo tak nějak!!Má rozvod OHC!
Už jenom kvůli počtu těch ventilů to prostě nejde!!!
P.s pardon,že je to tak dlouhé ,tak zatím
Zdary,
tak nevím jestli se mám v budoucnu pouštět do té výměny zdvihátek,
nebo nechat vyměnit motor …
Dostal jsem totiž nedávno nabídku na výměnu celého motoru komplet i
s prací za 13 tis. což je podle mě hodně dobrá cena.
Když počítám co bych zaplatil za opravu, tak by to bylo určitě dražší ….
Motor je údajně ve slušným stavu, ale je samozřejmě jetej.
Když to ale nechám opravit, tak budu mít jistotu, že je už „všechno“ O.K.
Nějak se nemůžu rozhodnout co by bylo lepší …
tak nevím jestli se mám v budoucnu pouštět do té výměny zdvihátek,
nebo nechat vyměnit motor …
Dostal jsem totiž nedávno nabídku na výměnu celého motoru komplet i
s prací za 13 tis. což je podle mě hodně dobrá cena.
Když počítám co bych zaplatil za opravu, tak by to bylo určitě dražší ….
Motor je údajně ve slušným stavu, ale je samozřejmě jetej.
Když to ale nechám opravit, tak budu mít jistotu, že je už „všechno“ O.K.
Nějak se nemůžu rozhodnout co by bylo lepší …
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
Je blbost Ti rikat, jestli ho tam dat nebo ne, nikdo z nas ten motor nevidel...ale pokud ma relativne malo najeto a klidny chod, tak proc ne...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Motor by měl být údajně ve slušným stavu. Je z nějaký bouračky,
ale nic se mu nestalo…
Na tom současným bych musel časem vyměnit taky rozvoďák s kladkou,
ten co bych tam dal to má ještě v poho ….
Nemyslím, že by mi tam v servisu dali nějakej shit motor, jezdím
k nim docela často. Tak by byli sami proti sobě, dělat si špatnou reklamu…
ale nic se mu nestalo…
Na tom současným bych musel časem vyměnit taky rozvoďák s kladkou,
ten co bych tam dal to má ještě v poho ….
Nemyslím, že by mi tam v servisu dali nějakej shit motor, jezdím
k nim docela často. Tak by byli sami proti sobě, dělat si špatnou reklamu…
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
No aby si nebyl neštastnej motor kupovat to je vždycky sázka do loterie!sagvan82 píše:Motor by měl být údajně ve slušným stavu. Je z nějaký bouračky,
ale nic se mu nestalo…
Na tom současným bych musel časem vyměnit taky rozvoďák s kladkou,
ten co bych tam dal to má ještě v poho ….
Nemyslím, že by mi tam v servisu dali nějakej shit motor, jezdím
k nim docela často. Tak by byli sami proti sobě, dělat si špatnou reklamu…
Hele je pár rad,které by si měl vědět!
Za prvé motor musí být ještě v tom původním autě.
Za druhé musíš slyšet jak šlape.
Za třetí nechat motor zahřát na provozní teplotu a pak sáhnout na hadice
od chladičů,jakmile jsou tvrdé tak jdi od toho ,protože bude bud těsnění
po hlavou pryč nebo dokonce prasklá hlava!!
Pak pro jistotu sundej víčko od chladiče nebo od expanzní nádržky,jestli voda vyletí ven ,tak platí bud těsnění nebo hlava!
Hladina vody musí jen nepatrně klesat a stoupat ,ale nesmí vyběhnout ven
ta voda!! :!:Každej říká je super ,zkásne prachy a pak ti to udělá tohle!!
Pak se s někým dohaduj,že jo!!
Rozvodový řemen musíš vyměnit stejně a ty zdvihátka u toho motoru
co by si chtěl tak stejně se to může kdykoliv začít klepat!!
Tak nevím!!Kupovat motor tak to je vždycky průser!!!
P.s Víš co je nejhorší ?? Nikdo Ti nikdy neřekne pravdu!!
- zaludnikrs
- **
- Příspěvky: 371
- Registrován: 15 říj 2005, 13:47
- Kontaktovat uživatele:
ventily
tak ja mam ventily dobry,kola dofukuju tak 3x do roka na predepsany plnici tlak takze to uchyzeni tlaku ventilkama nebude
Jiřa
Díky za rady, uvidím jak blízko mě k tomu motoru připustí…
Je to fakt, že Ti dneska nikdo neřekne pravdu
Když jsem koupil svou první Lantru, tak mi nějak v bazaru zapomněli
říct, že byla utopená, bouraná apod. Nechali mě jet s prasklým
brzdovým kotoučem cca. 100km domů. Div, že jsem si nenamlátil…
Možná je opravdu lepší zaplatit víc za opravu a vědět, že je v motoru
všechno v pořádku, než čekat kdy se zase něco pokazí …
Je to fakt, že Ti dneska nikdo neřekne pravdu
Když jsem koupil svou první Lantru, tak mi nějak v bazaru zapomněli
říct, že byla utopená, bouraná apod. Nechali mě jet s prasklým
brzdovým kotoučem cca. 100km domů. Div, že jsem si nenamlátil…
Možná je opravdu lepší zaplatit víc za opravu a vědět, že je v motoru
všechno v pořádku, než čekat kdy se zase něco pokazí …
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
No moc hezký ,tak vidíš jak je to lehký někoho napálit!!sagvan82 píše:Díky za rady, uvidím jak blízko mě k tomu motoru připustí…
Je to fakt, že Ti dneska nikdo neřekne pravdu
Když jsem koupil svou první Lantru, tak mi nějak v bazaru zapomněli
říct, že byla utopená, bouraná apod. Nechali mě jet s prasklým
brzdovým kotoučem cca. 100km domů. Div, že jsem si nenamlátil…
Možná je opravdu lepší zaplatit víc za opravu a vědět, že je v motoru
všechno v pořádku, než čekat kdy se zase něco pokazí …
To je tak,když někdo nerozumí autům a kupuje ho sám nebo v AAAAuto!
Čauky,
nedávno jsem se bavil o zdvihátkách s kamarádem co dělá v servisu a říkal,
že se udajně dá zjistit který zdvihátko je špatný a třeba se vymění jenom to,
což by pak byla oprava za slušný peníze...
Tak bych se chtěl zeptat jestli je to blábol nebo je to možný
Prý už to takhle měnili na Felinách 1.6 co maj prý taky hydraulický zdvihátka
Někde na fóru jsem četl, že se to zjistit nedá a musí se vyměnit všechny, tak teď nevím...
nedávno jsem se bavil o zdvihátkách s kamarádem co dělá v servisu a říkal,
že se udajně dá zjistit který zdvihátko je špatný a třeba se vymění jenom to,
což by pak byla oprava za slušný peníze...
Tak bych se chtěl zeptat jestli je to blábol nebo je to možný
Prý už to takhle měnili na Felinách 1.6 co maj prý taky hydraulický zdvihátka
Někde na fóru jsem četl, že se to zjistit nedá a musí se vyměnit všechny, tak teď nevím...
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
tak to jsem zkoušel poslechnout kdysi stetoskopem na staré lantře 1993 taky poklepkávali jemně, ale bez úspěchu celé se to ozývalo v hlavě motoru.Tak si myslím že najít to je dost složité. Jo a u té feliny je to pravda jsou tam hydraulické zdvihátka a je to osmiventil a doporučuje se tam 10W40.
_______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
_______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Taky mi to už někde poslouchali, snad že by se dal podle toho zvuku odhadnout
válec u kterýho je zdvihátko špatný a vyměnit jen ty čtyři co jsou k tomu válci...
No a jestli jsem toho kamaráda pochopil dobře, tak říkal že se dá u otevřenýho
motoru poznat rukou který zdvihátko je špatný, nebo má větší vůli a vyměnit jen to...
válec u kterýho je zdvihátko špatný a vyměnit jen ty čtyři co jsou k tomu válci...
No a jestli jsem toho kamaráda pochopil dobře, tak říkal že se dá u otevřenýho
motoru poznat rukou který zdvihátko je špatný, nebo má větší vůli a vyměnit jen to...
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97