Přívod k AIRBOXU

Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
redsportcar
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 bře 2007, 22:56
Bydliště: Praha

Přívod k AIRBOXU

Příspěvek od redsportcar »

chci se zeptat , proc je ten privod k airboxu slozeny z tolika kusu a vede dolu.. zda se mi to jako blbost nemelo by to byt primo bez nejakejch odbocek ?? chtel bych znat vase nazory .. predem DIKY .. [/b]
Hyundai coupe , 2.0 16V, r.v 1999
Reklama
 

Uživatelský avatar
redsportcar
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 bře 2007, 22:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od redsportcar »

jinak se tomu rika vzduchovy rezonator.. chci se zeptat co to udela kdyz ho odstranim ..
Hyundai coupe , 2.0 16V, r.v 1999
Uživatelský avatar
MichaelS
**
Příspěvky: 396
Registrován: 05 úno 2007, 22:27
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichaelS »

redsportcar píše:jinak se tomu rika vzduchovy rezonator.. chci se zeptat co to udela kdyz ho odstranim ..
Bude ti to nasávat teplý vzduch od motoru což je špatně a ano nejlepší je udělat náporové sání čerstvého studeného vzduchu bez záhybů.
S Coupe GT-TURBO - prodáno , TURBO VLÁDNE SVĚTU
Mitsubishi Eclipse GSX 260hp - nová hračka
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

no mluvis urcite o tomhle:

http://www.hyundaicoupe.info/diy/?page= ... =m_welcome


http://forums.hyundaicoupe.info/viewtopic.php?t=5392


rikaj tomu "snorkus mod" na anglickym coupe klubu.. ja jsem to vyzkousel a rozdil nebyl pocitit vubec, mozna, na spotrebe ktera sla o litr vejs :) ale bylo to hned zpocatku co jsem mel coupe, zkusim to mozna jeste jednou! pisou tam o silenejch peti konich, to je podle me blbost...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

sací potrubí je důležitá a složitá část motoru. Pro maximální výkon závodních vozů je efektivní krátké přímé sacé potrubí, bez záhybů, bez spojů. Nevýhodou takovéhoto uspořádání je malý točivý moment v nízkých otáčkách, hluk a spotřeba paliva, což u závodních aut až tak nevadí... Naopak dlouhá větev sacího potrubí zajistí lepší točivý moment v nízkých otáčkách, ale horší výžkon ve vyšších otáčkách.. Již delší dobu se dělá rezonanční sací potrubí, kdy nasávaný vzduch je podtlakem veden do sacího potrubí, kde na vhodně tvarovanou plochu v rezonančním potrubí se odrazí zpět proti směru sání a naposled těsně před zavřením sacího ventilu se odrazí zpět po směru a rychlostí zvuku je hnáno přímo do válce. Dochází tak k malému přeplňování. Některé vozy maj proměnnou délku sacího potrubí (Octavia 20V, většina BMW, atd..), kde sací potrubí je složenou ze dvou sepárátních větví, krátké a dlouhé větve. Obě větve rozděluje klapka řízená elektromotorem na základě pokynů z řídící jednotky. Při malých otáčkách a zatíženích je "v provozu" dlouhá větev, kde nasávaný vzduch urazí delší cestu s větším počtem záhybů, výhodné pro větší točivý moment v nízkých otáčkách. Po překročení cca 3500ot/min (přibližně, každý motor to má jinde) klapka přepne na krátkou větev a vzduch jde do válce kratší větví, výhodné pro vyšší výkon a moment ve vysokých otáčkách.
A ted ty "krámy", co tam všude jsou..... Jedná se o tlumič hluku a podtlakový urychlovač zároveň a pak vzduchový filtr uložený v airboxu, který má celkem tři funkce. Jednak slouží jako housing pro filtr, dále tlumí hluk a vibrace (má malé žebra) a stíní sací větev od teplého vzduchu ohřátého od motoru. První "krám" je také tlumič hluku a jelikož je to slepá komora, pojme část nasávaného vzduchu. Ihned za touto větví vzniká ještě větší podtlak a nasávaný vzduch je tak urychlován. Nazývá se to rezonátor sacího potrubí, i když s rezonancí to moc společného nemá. Podoboně se i umistuje i rezonátor na výfukové potrubí nejčastěji mezi první a druhý tlumič hluku. Opět ale nejde o tu trubku, všude na netu pojmenovanou jako rezonátor, co dělá hluk, ale rezonátor, slepou komoru, která pojme část výfukových plynů, přičemž ihned za ním tak vzniká určitý podtlak, který urychlý tok spalin z motoru, čímž se zvyšuje rychlost a tím i účinnost vypláchnutí válce...

Doufám, že stačí, už se mi nechce psát...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

ja jsem si prave rikal, ze ten teplej vzduch od motoru, nebude asi to pravy... :lol:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Rasty
*****
Příspěvky: 2268
Registrován: 19 srp 2005, 18:47
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasty »

mirpie: tak myslím že k tomuto tématu už není co psát :lol: Napsal si všechno co šlo
Obrázek

† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
Uživatelský avatar
AndyNJ
*
Příspěvky: 30
Registrován: 09 bře 2008, 20:57
Bydliště: Novy Jicin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AndyNJ »

Tak tenhle ,,hokus pokus,, sem vyzkousel taky, krome zvukoveho efektu to opravdu jiny vyznam nema, krome vyssi spotreby paliva. Je pravda, ze mam pocit ze za studena nez se zahreje motor to ma raznejsi akceleraci, ovsem kdo honi motor za studena, tak se s nim muze brzo rozloucit...( ale tak zkusit sem to musel :D ) Kdyz tak bych doporucil to tepelne odizolovat od motoru a ja k tomu airboxu mam jeste natahlou ,,trubku,, pres misto mlhovky. S temi zmenami se mozna pletu a je to jen muj osobni placebo efekt. :?
Kdyz to ma kozy nebo kola, tak jsou s tim problemy.
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

AndyNJ píše:Tak tenhle ,,hokus pokus,, sem vyzkousel taky, krome zvukoveho efektu to opravdu jiny vyznam nema, krome vyssi spotreby paliva. Je pravda, ze mam pocit ze za studena nez se zahreje motor to ma raznejsi akceleraci, ovsem kdo honi motor za studena, tak se s nim muze brzo rozloucit...( ale tak zkusit sem to musel :D ) Kdyz tak bych doporucil to tepelne odizolovat od motoru a ja k tomu airboxu mam jeste natahlou ,,trubku,, pres misto mlhovky. S temi zmenami se mozna pletu a je to jen muj osobni placebo efekt. :?
vsak to rikam, vyssi spotreba, jinak zadny rozdil nebyl :) takze nevim co ty anglicani blaznivy blbnou, cetl jsem to uz i nekde jinde...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

pokud to auto nemáte na okruh, kde by to mj. chtělo pytel změn a úprav, pak to nemá cenu. Samotná úprava sání bez dalších úprav motoru a výfukového potrubí přidá nula nula nic, nehledě na to, že každý sportovní filtr je víceméně filtr s větší propustností, tedy pustí více vzduchu, ale i nečistot...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „COUPE“