peaty píše:Chlapci Tom a Mikro, skuste aj vy trosku pomerat a prispiet nam sem svojimi nameranymi vysledkami...
no ja som sa k tejto problematike vyjadril niekedy este na zaciatku ked som sem zacal pisat. tak len zopar postrehov.
kedze som jazdil skoro 3 roky s TD
I octaviou I na hyundai ma uz nic neprekvapilo.
moja spotreba sa vzdy odvija od stylu jazdy. viem urobit 4.5 l/100km a viem urobit 8.4 l/100km. vsetko zavisi od nohy a stylu jazdy. je velmi tazke to popisat. jedina moznost ako sa da vysvetlit moj styl jazdy je ked idem s niekym a presne mu hovorim co robi zle. vtedy je vacsinou dotycny milo zaskoceny ako mu ide dole spotreba.
strucne zhrniem znovu najdolezitejsie faktrory ktore ovplyvnuju spotrebu:
» cim skor dostanete auto na pozadovanu rychlost, tym nizsiu budete mat celkovu spotrebu (dlhodobe pozvolne pridavanie spotrebuje na naftaku viac paliva ako sviznejsie ked sa dosiahne pozadovana rychlost skor)
» na naftaku
nikdy nedavajte neutral aby ste tak povediac usetrili palivo (so zaradenou rychlostou bez stlacania plynu mate spotrebu "nula"), ked vyradite a idete este tak nad 40 km/h pricom to budete robit castejsie, znicite si turbo
» klimatizacia vam vzdy urobi viac aj ked si to podla palubneho pocitaca neviete odmerat (vacsinou sa to prejavi pri dlhodobom pouzivani klimatizacie)
» pouzivajte brzdiaci ucinok naftoveho motora kde len mozete. je to vyborny priatel. vzdy ked brzdite napriklad ked idete na krizovatku podradujte tak aby nizsi prevodovy stupen zacinal nad 3000 rpm. zabezpeci to vynikajuci brzdiaci ucinok motora.
teraz zopar zasad o plynulom jazdeni
» pokial vidite ze 100 metrov pred vami je auto pri ktorom budete musiet brzdit tak nepridavajte plyn ale priblizte sa k nemu na rychlosti bez plynu.
» ako som uz povedal vyuzivajte motor ako brzdu
» zbytocne nezrychlujte ked idete v kolone ale iba "steklite" plynovy pedal (aj tak sa nikam nedostanete)
» ked predbiehate, radsej zrychlite poriadne aby ste sa dostali cim skor dopredu ako keby ste mali zrychlovat pozvolne (toto som uz spominal pri spotrebe)
toto vsetko su moje prakticke postrehy ktore sa mi za tie roky osvedcili.
usek ktory absolvujem do zamestnania ma cca 14 km. na tomto useku viem urobit bez problemov 4.7 l/100km ale viem na tomto useku urobit aj 7.5 l/100km. pritom cielovy cas je odlisny asi len o 1 minutu.
o tom je naftak. spotrebu ma taku ako vy potrebujete, pokial viete ako ju dosiahnut.
doprdele zasa som toho napisal nejako vela