Chiptuning TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Určitě z něj nechce vymáčknout 150PS, ale třeba jen nižší spotřebu a lepší pružnost a já vím, že to tak je. Jak už bylo napsáno, ať si každý vybere sám za sebe, všichni máme svůj rozum a nevidím důvod proč by jsme se měli kvůli čipu mezi sebou urážet. Ostatně tohle je fórum od toho aby jsme se podělili o poznatky a poradili si!
Getz 1,3l 5dv., r.v. 2004
- Reklama
Plně s tím souhlasím!!Jirka Š píše:Toto jsem již napsal do fóra TUNING, ale pokud se rozběhla debata zde zda chip tuning ano či ne, pak to napíšu i zde.
O chip tuningu jsem při koupi nového auta chvíli uvažoval. Prošel jsem na interntu mnoho stránek a dle zkušeností jiných, do toho nepůjdu. A to hned z několika důvodů: 1)Nevěřím na záruky od firem provádějících chip tuning. Když budou hodně slušní, a těch moc nebude, uvedou řidící jednotku do původního stavu, ale jistě neuhradí škodu na motoru. Navíc, když mám poruchu, chci zavolat do nejbližšího servisu Hyundaie, ať již v ČR nebo i po Evropě a né mít starosti, jak se dostanu do tunigové dílny, aby to uvedli do původního stavu, aby mi platila záruka. 2) Pokud nemá ovlivnit chip tuning životnost motorů a dalších součástí pak musí být navýšení výkonu do 10 % a to nikdo z nás nepozná. Spíše to pak funguje přes psychiku (když jsem si připlatil tak to přeci musí lépe táhnout). 3) Ze zkušeností těch, kteří si nechali udělat graf výkonu a točivého momentu na brzdě před a po chip tuningu vyplývá, že navýšení bylo vždy nižší než slibované a často tam byli ostré výkonové špičky.
Pokud tuning motoru, pak jedině u profesionalu, kteří ladí motor přímo na brzdě (a ta musí být pro Santa Fe na všechny kola- jedinou jsem objevil v Praze na Jarově) a né u někoho, kdo vám někde v garáži k řídíci jednotce přiletuje pár drátků a vše zalije pryskyřicí.
S výkonem motoru 2,0 CRDi VGT jsem spokojen táhne od nízkých otáček, není tám časová prodleva po prudkém sešlápnutí plynu, po zahřátí je celkem tichý a o spotřebě jsem v sekci Tuscon již také psal .
Když někdo chce jezdit v malým autě o obsahu 1.1 jako v dvoulitru,tak
je to blázen!!
Dobrý den, pánové. Jsem zde nový, tak za 14 dní si jdu pro Tucson, takže s ním zatím nemám žádnou zkušenost. Rád bych ale řekl něco k tématu chip tuningu. Nejsem žádný expert na oblast záruk, proto jen obecně právně k problému. Představte si modelovou situaci, že máte chip tuning a v záruce něco na motoru „odejde“, třeba turbo. Záruka na chip tuning se vztahuje pouze na tuto část, tj. práci, materiál, software, atd. V případě jiných závad můžete jít pouze cestou náhrady škody. První problém. Totiž VY musíte dokázat tzv. příčinnou souvislost mezi chip tuningem a škodou, tedy přímo dokázat že např. turbo odešlo kvůli chip tuningu. Nestačí, že mohlo, ale odešlo právě proto a kdyby nebyl chip tuning, tak neodešlo. Neumím si představit, že bych to té firmě dokázal. Se škodou jsem nepochodil.
Teď půjdu na záruku. Záruku mohu uplatnit, pokud v záruční době dojde k závadě. Neznám přesně záruční podmínky. Ale neautorizovaný zásah do řídící jednotky určitě bude zásahem nad rámec běžného užívání nebo údržby, čili naprosto jednoznačně neuznání záruky výrobce ustojí. Pozor neplést si pojem neautorizovaný a neodborný. To znamená, že je úplně jedno jaké certifikáty či schválení má montážní firma. Výrobce by s takovým zásahem podle mě musel výslovně souhlasit. Abych měl jistotu, prakticky by mi montážní firma měla předložit doklad, ve kterém výrobce (zastoupení, atd.) výslovně souhlasí s montáží. Pořadí můžete otočit, nejdřív jít na záruku, až když jí neuznají, tak na náhradu škody, ale výsledek bude stejný.
Samozřejmě nemluvím o starším autě, ale po dobu záruky bych chip tuning dost zvažoval.
Teď půjdu na záruku. Záruku mohu uplatnit, pokud v záruční době dojde k závadě. Neznám přesně záruční podmínky. Ale neautorizovaný zásah do řídící jednotky určitě bude zásahem nad rámec běžného užívání nebo údržby, čili naprosto jednoznačně neuznání záruky výrobce ustojí. Pozor neplést si pojem neautorizovaný a neodborný. To znamená, že je úplně jedno jaké certifikáty či schválení má montážní firma. Výrobce by s takovým zásahem podle mě musel výslovně souhlasit. Abych měl jistotu, prakticky by mi montážní firma měla předložit doklad, ve kterém výrobce (zastoupení, atd.) výslovně souhlasí s montáží. Pořadí můžete otočit, nejdřív jít na záruku, až když jí neuznají, tak na náhradu škody, ale výsledek bude stejný.
Samozřejmě nemluvím o starším autě, ale po dobu záruky bych chip tuning dost zvažoval.
TUCSON 2,0 CRDi VGT (6r)
Napsal jsi to pěkně,ale je to tak!Milan26 píše:Dobrý den, pánové. Jsem zde nový, tak za 14 dní si jdu pro Tucson, takže s ním zatím nemám žádnou zkušenost. Rád bych ale řekl něco k tématu chip tuningu. Nejsem žádný expert na oblast záruk, proto jen obecně právně k problému. Představte si modelovou situaci, že máte chip tuning a v záruce něco na motoru „odejde“, třeba turbo. Záruka na chip tuning se vztahuje pouze na tuto část, tj. práci, materiál, software, atd. V případě jiných závad můžete jít pouze cestou náhrady škody. První problém. Totiž VY musíte dokázat tzv. příčinnou souvislost mezi chip tuningem a škodou, tedy přímo dokázat že např. turbo odešlo kvůli chip tuningu. Nestačí, že mohlo, ale odešlo právě proto a kdyby nebyl chip tuning, tak neodešlo. Neumím si představit, že bych to té firmě dokázal. Se škodou jsem nepochodil.
Teď půjdu na záruku. Záruku mohu uplatnit, pokud v záruční době dojde k závadě. Neznám přesně záruční podmínky. Ale neautorizovaný zásah do řídící jednotky určitě bude zásahem nad rámec běžného užívání nebo údržby, čili naprosto jednoznačně neuznání záruky výrobce ustojí. Pozor neplést si pojem neautorizovaný a neodborný. To znamená, že je úplně jedno jaké certifikáty či schválení má montážní firma. Výrobce by s takovým zásahem podle mě musel výslovně souhlasit. Abych měl jistotu, prakticky by mi montážní firma měla předložit doklad, ve kterém výrobce (zastoupení, atd.) výslovně souhlasí s montáží. Pořadí můžete otočit, nejdřív jít na záruku, až když jí neuznají, tak na náhradu škody, ale výsledek bude stejný.
Samozřejmě nemluvím o starším autě, ale po dobu záruky bych chip tuning dost zvažoval.
Zdravim diskusi,
myslim ze aspekt neautorizovane zmeny programu ve vztahu k zaruce si uz vsichni uvedomuji. Ja jsem zase v situaci kdy me prodejce uz 2x zmenil program /zapis i v servisce/ a musim verit ze je vse podle vorsriftu
a jiny program /nevim jaky tam je ted nahrany/ nebude pozdeji chapan nebo interpretovan jako neautorizovany zasah.
Nimo jine po druhem prehrati mi stoupla spotreba na 13.6l/100km
prevazne mesto zimni gumy
TUCSON 2.0 CRDI AT 2400 km
myslim ze aspekt neautorizovane zmeny programu ve vztahu k zaruce si uz vsichni uvedomuji. Ja jsem zase v situaci kdy me prodejce uz 2x zmenil program /zapis i v servisce/ a musim verit ze je vse podle vorsriftu
a jiny program /nevim jaky tam je ted nahrany/ nebude pozdeji chapan nebo interpretovan jako neautorizovany zasah.
Nimo jine po druhem prehrati mi stoupla spotreba na 13.6l/100km
prevazne mesto zimni gumy
TUCSON 2.0 CRDI AT 2400 km
Podle toho co tady čtu mám pocit, že TUCSON je dost nevyladěné auto. Asi bych s koupí počkal na nový motor VGT. Já jsem o TUCSONu uvažoval, a přítelkyně mě do něj přemlouvala dost. Jsem ale rád, že jsem šel do SANTY. Spotřeba je maximálne do 10l po městě a to mu šlapu na krk. A je to velký auto. Takže jestli jsi za něj ještě neplatil, tak se na to vykašli a počkej na nový motor. Nebo kup SANTU. Zatím všichni co jsem poznal jsou ze SANTOU maximálně spokojení.
Hyundai SANTA FE - 2.00 CRDi VGT
VELMI hloupi? nedramatizuj...nebo proste jen doufat, ze se neco neposere...ale kdyz uz clovek ma na drazsi auto, tak i po skonceni zaruky musi pocitat s investicema a to mozna vetsima...kdo na to ma, at si chip da kdy chce, vic k tomu asi neni co dodat...Leo píše:No přesně, tak to je a všichni co tomu nevěří, nebo nechápou, tak jsou velmi velmi hloupí. Jinak Ti přeju krásné kilometry s TUCSONEM!!!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Ja narazel na to VELMI, to je jedno:) jak rikam, u Renaultu ta zaruka od ABC Tuning plati a Hyundai to asi nema, coz je velka skoda...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
pri 120000km byly problemy se vstrikovanim a vse bezplatne vymenili a o chipu vedeli, taakze si muzes psat co chces:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT